Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
1. 16-30 jaar
2. ja. 3. -zonne-energie: zonnepanelen die de energie opvangen en kunnen opslaan totdat het nodig is voor gebruik. - windenergie: er wordt beweging gegenereerd, deze beweging kan worden omgezet tot andere vormen van energie. - verbranding biomassa: doordat de CO2 die vrijkomt bij de verbranding weer wordt opgeslagen in de nieuw aangeplante gewassen, wordt deze vorm van energie tot de schone energie gerekend. - geothermische energie: hierbij wordt gebruik gemaakt van de temperatuursgradiënt in de aarde. (-kernenergie is in mijn optiek geen schone energie) 4. voordelen: geen milieuvervuiling, oneindige bronnen. nadelen: nog niet op zeer grote schaal makkelijk in gebruik. 5. ja, nuon... mijn moeder heeft dat zo gekozen. 6. in het begin moet geld gestoken worden in onderzoek en opwekking, maar op den duur moeten we naar een systeem waarin de opwekking van duurzame energie niet te duur is: uiteindelijk zal de consument (indirect) moeten betalen.
||
Citaat:
|
1. Wat is Uw leeftijd?
O 16-30 2. Weet u wat schone energie is? Ja 3. Welke vormen van schone energie kent u? En hoe werken ze? 1.windenergie, wind wordt opge'vangen' m.b.v. windmolens, dan wordt het omgezet naar energie. 2. Kenetische energie, ofwel: 'waterenergie,' de kracht van het vallende water (stuwmeren) wordt omgezet in energie (vroeger met een watermolen, nu doen hydrolische centrales dat) 3. zonneenergie, een (vervloekt duur) paneel met kleine sensortjes zet de warmte van de zonnestralen om in energie 4. kernenergie, maar da's niet echt heel erg waar, omdat je dan ook de risico's op de koop toe moet nemen. Da's er minder aan. Het werkt... delende, fuserende atomen, kerncentrale, energie (bondig) 5. chemische? Met die fotosynthese en de hele belangrijke rol van waterstof? 4. Welke voor- en nadelen van schone energie kent u? Voordelen: goed voor het milieu, goedkoper op de lange termijn, het is een vorm van duurzame ontwikkeling. Nadelen: (zeurnadeel) het is lelijk voor de omgeving... 5. Gebruikt u zelf schone energie? Waarom? Zo ja, bij welk energiebedrijf? We hebben een zonnecollector op het dak gehad, een groot, lelijk ding. Daarna ging die kapot en kochten we geen nieuwe meer. Nu hebben we gewoon van de nuon, en we hebben een zonneboiler. Waarom? Mijn moeder deed het. 6. Vind u dat de regering meer geld aan de opwekking van schone energie moet besteden? Ja Succes verder
|
1. Wat is Uw leeftijd?
O 0-15 --> 16-30 O 31-45 O 46-60 O 60+ 2. Weet u wat schone energie is? Ja 3. Welke vormen van schone energie kent u? En hoe werken ze? 1. zonne energie, met zonnepanelen , 2. windenergie, met windmolens , 3. water, door vallend water , 4. Welke voor- en nadelen van schone energie kent u? Voordelen: beter voor het milieu, schone energie kan niet opraken Nadelen: het ziet er lelijk uit, het verpest het landschap, te weinig energieopbrengst 5. Gebruikt u zelf schone energie? Waarom? Zo ja, bij welk energiebedrijf? nee 6. Vind u dat de regering meer geld aan de opwekking van schone energie moet besteden? ja, maar niet veel *Ze kunnen beter geld stoppen in de ontwikkeling van kernfusie: onuitputtelijke bronnen, enorm veel energie en geen afval of bijwerkingen voor de natuur* |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |