Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2003, 15:18
noukiester
noukiester is offline
Het klinkt heel stom hoor, maar kun je nadat je je Vwo-diploma hebt gehaald, ook nog je havo-diploma halen! Ik moet nl meedoen aan een loting, en ik denk dat ik op een havo-examen hogere punten haal dan op mijn Vwo diploma...
Kun je dan staatsexamen doen ofzo....en hoe gaat dat in zijn werk!?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2003, 15:34
Ieke
Ieke is offline
Hoezo? Ga je dan naar een HBO?
Ik heb gehoort dat als je vwo doet kan je als je de 6e hebt gehaalt een soort getuigschrift halen dat je dat hebt gehaalt en het telt dan ongeveer als havo diploma.
Maar of kan wat jij zegt, ik denk het niet. Is het dan niet zo dat als je een VWO diploma hebt dat dat beter/hoger meetelt als havo diploma, lijkt me erg logies.
Maar als je het over een uni hebt kan je daar niet komen met een havo diploma.
Oud 13-02-2003, 15:34
Verwijderd
Volgens mij is een VWO-diploma sowieso hoger dan een havo-diploma, met wat voor punten dan ook. Dus dan denk ik dat je dat niet hoeft te doen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:
Hoezo? Ga je dan naar een HBO?
Ik heb gehoort dat als je vwo doet kan je als je de 6e hebt gehaalt een soort getuigschrift halen dat je dat hebt gehaalt en het telt dan ongeveer als havo diploma.
Maar of kan wat jij zegt, ik denk het niet. Is het dan niet zo dat als je een VWO diploma hebt dat dat beter/hoger meetelt als havo diploma, lijkt me erg logies.
Maar als je het over een uni hebt kan je daar niet komen met een havo diploma.
Dat zeg ik
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:07
Snufje
Snufje is offline
Je mag aannemen dat iemand die VWO-diploma gaat halen inmiddels wel weet dat je met een VWO-diploma naar een Universiteit kan en met HAVO niet. Maar ik neem aan dat dit over een HBO-loting gaat. Daar tellen de VWO-punten namelijk net zo zwaar als de HAVO punten. Vandaar dat deze persoon waarschijnlijk een HAVO-diploma wil met hogere cijfers zeg maar..

Maar ik hebg een antwoord op je vraag, sorry
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 20:41
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
stefano schreef:
Dat zeg ik
En ik was eerder!

Raar dat de een havo/vwo diploma gelijk nemen, vind dat eigenlijk niet eerlijk aangezien vwo moeilijker is.
Oud 14-02-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef:
Volgens mij is een VWO-diploma sowieso hoger dan een havo-diploma, met wat voor punten dan ook. Dus dan denk ik dat je dat niet hoeft te doen
.........

inderdaad als je hbo gaat doen wordt je met je vwo diploma meteen aangenomen hoor
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 14:22
noukiester
noukiester is offline
het gaat idd over een HBO-loting. Er wordt géén onderscheid gemaakt tussen een havo of een vwo-diploma, ik snap dit ook niet, maar het is wel zo. Ik moet dus gewoon meedoen met de loting! Helaas....
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 10:20
Verwijderd
Citaat:
noukiester schreef:
het gaat idd over een HBO-loting. Er wordt géén onderscheid gemaakt tussen een havo of een vwo-diploma, ik snap dit ook niet, maar het is wel zo. Ik moet dus gewoon meedoen met de loting! Helaas....
Dit is dus de reden waarom ik vorig jaar Havo ben gaan doen. Ik wist toch al dat ik naar het hbo wilde en aangezien je met havo en vwo gelijk behandeld wordt... dacht ik, ik ga havo doen heb ik wat hogere cijfers staat wat leuker! En uiteraard met loting is het helemaal mooi meegenomen hoge cijfers..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
.........

inderdaad als je hbo gaat doen wordt je met je vwo diploma meteen aangenomen hoor
dat bedoelt diegene niet.
ze heeft d'r vwo-diploma gehaald (of gaat deze halen) en heeft waarschijnlijk gemiddelde cijfers: zessen en zevens ofzo, maar niet uitzonderlijk hoog om niet aan de loting te hoeven meedoen.
als ze na d'r vwo een havo diploma gaat halen werkt ze dus eigenlijk onder haar niveau en is er grote kans dat daar achten en negens uitkomen. Als ze dán naar een opleiding met loting wilt gaan komt ze d'r gemakkelijk door, want met gemiddeld een 8 of hoger mag ze sowieso deelnemen aan die opleiding.
Oud 16-02-2003, 14:45
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
linda85 schreef:
dat bedoelt diegene niet.
ze heeft d'r vwo-diploma gehaald (of gaat deze halen) en heeft waarschijnlijk gemiddelde cijfers: zessen en zevens ofzo, maar niet uitzonderlijk hoog om niet aan de loting te hoeven meedoen.
als ze na d'r vwo een havo diploma gaat halen werkt ze dus eigenlijk onder haar niveau en is er grote kans dat daar achten en negens uitkomen. Als ze dán naar een opleiding met loting wilt gaan komt ze d'r gemakkelijk door, want met gemiddeld een 8 of hoger mag ze sowieso deelnemen aan die opleiding.
dit is idd precies wat ik bedoel. Met mijn zessen en zevens kom ik waarschijnlijk aan een gemiddelde van onder de 7, en dan beland ik de 1nalaatste categorie, dus=niet heel veel kans...
maarja...ik ga er gewoon voor...mijn vriendje zat vorig jaar ook in die categorie en die is ook gewoon ingeloot! dus er is natuurlijk gewoon nog een redelijke kans....en nou maar HOPEN!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten