Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 19:25
Wiccaleen
Wiccaleen is offline
Hallo allemaal,

Ik heb een giga probleem.
Mijn vriendin heeft namelijk een gigaprobleem, en ik ben de enige die het weet. In het begin kon ik er nog wel mee omgaan en kon ik haar advies geven enzo, maar nu begint het me op te dringen.
Ze belt me altijd als er iets is, en dat vind ik ook wel prima, maar dit gaat nu al zo'n 2 jaar zo. Ze eist me helemaal op door te verwachten dat ik er altijd voor haar ben.
Zo heeft ze vaak huilbuien door het een of ander, en dan loopt ze vaak de klas uit. En als ik dan niet achter haar aan ga, wordt ze daar boos om of denkt ze meteen dat ik haar vriendin niet meer wil zijn of zo.
Ik kan haar niet helpen met dit probleem omdat het best wel serieus is, en ik kan ook niet zeggen welk probleem het is omdat ik niets wil verlullen en ik ken hier nog iemand op het forum die het ook niet mag weten(sorry marije) en als ik het wel neerzet kan zij het ook lezen en ik wil niet iets verlullen.
Maar goed, dit meisje eist vaak alle aandacht door alleen maar zielig voor zich uit te kijken, ze wil dan volgens mij alleen maar iemand horen zeggen:"wat is er ?"
En dat kan ik niet meer! Ik voel me echt gewoon kut door haar gedrag, ze volgt de lessen niet, levert haar spullen niet op tijd in en als ik haar dan vraag waarom niet zegt ze dat ze geen zin had in school of dat ze gewoon niet wou. Ik vind dit heel dom van haar al denk ik dat ze het niet met opzet doet. Ik kan er gewoon niet meer tegen als ik met mijn vriendinnen aan het geinen ben in de pauze, zij er als een lamzak bij zit met haar blik op oneindig. Ik kom vast heel bot over maar als jullie doormaken wat ik doormaak snappen jullie het vast wel. Ik kan er met niemand over praten want dan vertel ik haar geheim. En ze vertelt hetook niet aan de rest van onze vriendinnen en ik denk ook dat ik weet waarom niet.
Als namelijk iedereen weet wat ze heeft krijgt ze geen aandacht meer.
Ik kan er niet meer tegen. Ik kan ook mijn eigen mening niet zeggen tegen haar want dan is ze meteen boos of gekwetst. Ze vind zichzelf dik zegt ze, terwijl ze zo dun is dat ze zowat geen kont en borsten heeft.(klinkt lullig maar daar wil ik alleen maar haar figuur aangeven, want dunne mensen hebben VAAK, niet altijd, een soortgelijk figuur)
Nou en ik ben best wel breed, ik ben niet dik, maar wel een beetje gezet, dat moeten jullie van me aannemen, zij is iig zeker 20 kg lichter en dunner.
En als we dan aan het shoppen zijn kijken we in een etalage naar een paspop en zegt ze: jemig he zo'n figuur kan ook nooit!
Terwijl ze zelf nog dunner is!
En toen zei ik dat een keer en toen werd ze direct pissed! En ik ben net een beetje over mijn eigen probleem heen, sinds een jaar of zo, begin ik mezelf een beetje te respecteren, daar heb ik namelijk heel erg mee gezeten.
En als zij dan zegt dat zij zichzelf dik vind, en ik loop ernaast, voel ik me weer zo kut, omdat zij wel twee keer in mij past b.w.v.s.
Dan denk ik echt van : En bedankt he!

Is er iemand die advies heeft voor mij?
Ik kan er namelijk niet meer mee omgaan, ik doe onbedoeld bot tegen haar en ik word er zelf naar van. Ik kan niet meer vrolijk tegen haar doen enzo, please help me!!

Alle reacties worden op prijs gesteld!!!

XWiccaleenX
Oud 24-01-2002, 19:52
BlackMystery
BlackMystery is offline
ok
ik heb het niet helemaal gelezen
maar van wat ik er van kan maken
geef ik je deze raad
wees er voor haar
maar zie dat je er zelf niet aan onderuit gaat
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:05
The*Ataris
The*Ataris is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:

wees er voor haar
maar zie dat je er zelf niet aan onderuit gaat
Precies..
En ik weet niet wat voor probleem ze heeft, maar om steeds bij jou aan te kloppen is ook onwijs vermoeiend (voor jou). Daardoor kan de vriendschap kapot gaan (is bij mij gebeurd - heb ervaring ).
Het beste lijkt me dat je haar het advies geeft om professionele hulp te zoeken, een maatschappelijk werkster die ze in vertrouwen kan nemen bijvoorbeeld. Daar kan ze dan mee praten zodat niet alles bij jou ligt. Je kan haar wel troosten enzow maar ik denk niet dat je haar kan helpen.

1 ding is zeker - jij moet er zeker niet onder lijden. Maar probeer niet té bot te zijn, hoewel dat moeilijk kan zijn.. het voorkomt een hoop rotzooi.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:27
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik geef the ataris groot gelijk
het is moeilijk om zo'n vriendschap te onderhoude
ik heb het een tijd gedaan met een vriendin
der heen gaan met al men probs
maar ze kon het opdenduur zelf niet meer aan en ze heeft gesneden door mij
het is niet makkelijk
ik zeg niet dat je haar moet laten vallen
zeker niet
maar wees ook deels egoďstisch en denk soms nog aan jezelf
ik weet dat dat zeer moeilijk lijkt
misschien wel onmogelijk
maar het is het beste dat je het wel doet
je doet er natuurlijk mee wat je wil he
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:38
Verwijderd
Misschien een stom idee: maar probeer er eens rustig met haar over te praten. Elkaar geen beschuldigingen maken, maar gewoon praten. Dat dik/dun zijn is onzekerheid, vriendinnen van mij zijn ook dertig keer dunner dan ik en vinden zichzelf te dik en mij goed, dat geloof ik dan niet (dat ik 'goed' ben), maar ik geloof best dat zij denken dat zij zelf te dik zijn (wat absoluut niet zo is, ze zijn broodmager, maar goed). Maar goed, ik dwaal af, probeer es met haar te praten. Verder ken ik het verhaal niet genoeg en maar van 1 kant, dus meer weet ik er nu ff niet op te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 21:56
Kore
Kore is offline
ik weet hoe het is, een vriendin hebben die de aandacht vraagt op een negatieve manier. je kunt er zelf zo gigantisch aan ten gronde gaan. inderdaad haar hulp laten zoeken is een goed idee (ben ik nu ook mee bezig) want anders wordt je leven negatief bepaald door haar, terwijl ze dat misschien niet wil, maar wel doet.
haar last hoef jij niet te dragen, dat heb je echt al veel te lang gedaan.
Oud 25-01-2002, 18:51
Wiccaleen
Wiccaleen is offline
Tja dat is allemaal wel zo en ze zoekt ook al wel een beetje hulp, maar ik kan er gewoon niet meer tegen als ze iets zegt ofzo.
Het is net alsof ik alles moet geven en niks mag nemen. Ze vertelt me bijvoorbeeld dat (heel stom voorbeeld)ze op internet en heel leuke frontjes heeft gezien voor de telefoon die wij hebben, van teigetje en Ijoor.
Nou ze weet dat ik daar gek van ben en dan vraag ik of ze die site wil zeggen maar dat wil ze dan niet, en waarom? Dat kan ze dan ook niet zeggen. Dan denk ik; je gunt mij toch ook wel wat leuks?
Ik snap het niet hoor, die telefoon die wij nou allebei hebben heeft zij ook nog maar een paar dagen geleden gekocht en je hoorde mij daar toch ook niet over klagen? Toen ik dat tegen haar zei, zei ze; "Ja maar iedereen had die telefoon ook al ja."
Kijk dan lult ze zich er weer uit. En daar kan ik niet tegen, ze gunt het mij niet en toch vertelt ze het mij omdat ze wil pronken of zo???? Snap het niet meer hoor!
Ik had ook een keer dezelfde broek gekocht als zij en een andere kleur, was ze ook helemaal pissed om, alleen maar om een broek for gods sake! Er lopen ja wel duizend mensen met dezelfde broek rond.
Ik vind het gewoon allemaal van die kutacties van haar en daar kan ik niet meer goed tegen.....
Ik weet trouwens ook wel dat ik met haar moet praten maar ik heb er gewoon helemaal geen behoefte aan op dit moment. Het eerste waar ik aan denk als ik naar school ga is: Jit he, zit ik weer naast haar straks..blegh, weer die chagarijnige kop naast me... het liefst zou ik haar gewoon een poosje niet willen zien of horen, alleen haar stem irriteert me eigenlijk al.
Ik kan het gewoon allemaal niet meer...
Wie helpt mij nou een keer in plaats van haar?

Liefs, Wiccaleen
Oud 25-01-2002, 19:38
kizzy
kizzy is offline
jeetje ik kan begrijpen dat jij het moeiljk hebt.. misschien helpt het haar dit te laten lezen?? want je wil haar helpen en er zelf niet aan onderuit gaan.. misschien kan je tegen haar zeggen dat je sommige opmerkingen over haar figuur bevoorbeeld rot vind..ze zal jej toch ook MOETEN begrijpen.. ookal heb je het nog zo moeilijk.. de hele dag sip, depressief en bedroeft is ook niets.. zoek anders samen met haar professionele hulp..

sterkte..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 19:57
mysteryyy
mysteryyy is offline
Ik denk dat je eerlijk tegen haar moet zijn. Vertel haar dat je het zelf ook moeilijk hebt en dat je er wel voor haar wil zijn, maar dat ze ook wat begrip voor jou op moet brengen. Dit is moeilijk, maar wel nodig. Anders zal ze nooit inzien waar ze nu mee bezig is. En als dit niet goed opvat, dan is ze geen goede vriendin. Want die zou zoiets begrijpen.

Sterkte ermee,
Mystery
Oud 26-01-2002, 13:13
Wiccaleen
Wiccaleen is offline
Citaat:
kizzy schreef:
jeetje ik kan begrijpen dat jij het moeiljk hebt.. misschien helpt het haar dit te laten lezen??

Lekker pijnlijk voor haar denk je niet?
Oud 26-01-2002, 13:21
basje!
basje! is offline
ik ken jou probleem wel, mijn vriendinnen hebben ook vaak problemen en meestal gaan ze met mij praten, en ik vind het soms ook moeilijk om daar niet teveel 'in op te gaan' you know, dat ik daar weer dag en nacht over aan het denken ben om ze te helpe ofzow. die vriendin van jou vraagt aandact maar op een best wel vreemde manier denk ik. als je haar laat vallen zal het alleen maar erger worden voor haar. ik denk dat je moet zorgen dat ze met je kan praten of een beetje steun bij je hebben, maar dat je niet je eigen leven moet vergeten. uiteindelijk moet ze het toch zelf doen. en als ze er dan op kickt om zielig te doen om aandacht te krijgen en jij vind dat te vervelend worden, dan is dat háár probleem.
Oud 26-01-2002, 13:43
Verwijderd
stel eens aan haar voor dat jij het ook aan iemand vertelt, omdat jij het er ook moeilijk mee hebt.
ik zelf ben ook iemand die volgens mij best veel aandacht op eist van mijn vriendin. ik wil haar er niet te veel mee belasten enzo, dus ik vertel haar ook niet alles en doe soms ook maar gwoon vrolijk.
zij heeft in het begin meteen aan mij gevraagd of ze het aan een goede vriend van haar (en ook van mij) mocht vertellen omdat zij er ook niet veel raad mee wist. ik vond dit eigenlijk een goede oplossing, en ze vertelt me ook gwoon als ze het er zelf moeilijk mee heeft.
nja, een heel lulverhaal over mezelf, maar misschien ook een idee voor jou?
knuf
mir
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 10:34
Wiccaleen
Wiccaleen is offline
Heel goed, dank je wel!!!

XWiccaleenX
Reageren

Regels voor berichten