Advertentie | |
|
![]() |
|
ik geef the ataris groot gelijk
het is moeilijk om zo'n vriendschap te onderhoude ik heb het een tijd gedaan met een vriendin der heen gaan met al men probs maar ze kon het opdenduur zelf niet meer aan en ze heeft gesneden door mij het is niet makkelijk ik zeg niet dat je haar moet laten vallen zeker niet maar wees ook deels egoďstisch en denk soms nog aan jezelf ik weet dat dat zeer moeilijk lijkt misschien wel onmogelijk maar het is het beste dat je het wel doet je doet er natuurlijk mee wat je wil he |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien een stom idee: maar probeer er eens rustig met haar over te praten. Elkaar geen beschuldigingen maken, maar gewoon praten. Dat dik/dun zijn is onzekerheid, vriendinnen van mij zijn ook dertig keer dunner dan ik en vinden zichzelf te dik en mij goed, dat geloof ik dan niet (dat ik 'goed' ben), maar ik geloof best dat zij denken dat zij zelf te dik zijn (wat absoluut niet zo is, ze zijn broodmager, maar goed). Maar goed, ik dwaal af, probeer es met haar te praten. Verder ken ik het verhaal niet genoeg en maar van 1 kant, dus meer weet ik er nu ff niet op te zeggen.
|
![]() |
|
ik weet hoe het is, een vriendin hebben die de aandacht vraagt op een negatieve manier. je kunt er zelf zo gigantisch aan ten gronde gaan. inderdaad haar hulp laten zoeken is een goed idee (ben ik nu ook mee bezig) want anders wordt je leven negatief bepaald door haar, terwijl ze dat misschien niet wil, maar wel doet.
haar last hoef jij niet te dragen, dat heb je echt al veel te lang gedaan.
|
![]() |
Tja dat is allemaal wel zo en ze zoekt ook al wel een beetje hulp, maar ik kan er gewoon niet meer tegen als ze iets zegt ofzo.
Het is net alsof ik alles moet geven en niks mag nemen. Ze vertelt me bijvoorbeeld dat (heel stom voorbeeld)ze op internet en heel leuke frontjes heeft gezien voor de telefoon die wij hebben, van teigetje en Ijoor. Nou ze weet dat ik daar gek van ben en dan vraag ik of ze die site wil zeggen maar dat wil ze dan niet, en waarom? Dat kan ze dan ook niet zeggen. Dan denk ik; je gunt mij toch ook wel wat leuks? Ik snap het niet hoor, die telefoon die wij nou allebei hebben heeft zij ook nog maar een paar dagen geleden gekocht en je hoorde mij daar toch ook niet over klagen? Toen ik dat tegen haar zei, zei ze; "Ja maar iedereen had die telefoon ook al ja." Kijk dan lult ze zich er weer uit. En daar kan ik niet tegen, ze gunt het mij niet en toch vertelt ze het mij omdat ze wil pronken of zo???? Snap het niet meer hoor! Ik had ook een keer dezelfde broek gekocht als zij en een andere kleur, was ze ook helemaal pissed om, alleen maar om een broek for gods sake! Er lopen ja wel duizend mensen met dezelfde broek rond. Ik vind het gewoon allemaal van die kutacties van haar en daar kan ik niet meer goed tegen..... Ik weet trouwens ook wel dat ik met haar moet praten maar ik heb er gewoon helemaal geen behoefte aan op dit moment. Het eerste waar ik aan denk als ik naar school ga is: Jit he, zit ik weer naast haar straks..blegh, weer die chagarijnige kop naast me... het liefst zou ik haar gewoon een poosje niet willen zien of horen, alleen haar stem irriteert me eigenlijk al. Ik kan het gewoon allemaal niet meer... Wie helpt mij nou een keer in plaats van haar? Liefs, Wiccaleen
|
![]() |
jeetje ik kan begrijpen dat jij het moeiljk hebt.. misschien helpt het haar dit te laten lezen?? want je wil haar helpen en er zelf niet aan onderuit gaan.. misschien kan je tegen haar zeggen dat je sommige opmerkingen over haar figuur bevoorbeeld rot vind..ze zal jej toch ook MOETEN begrijpen.. ookal heb je het nog zo moeilijk.. de hele dag sip, depressief en bedroeft is ook niets.. zoek anders samen met haar professionele hulp..
sterkte.. |
![]() |
|
Ik denk dat je eerlijk tegen haar moet zijn. Vertel haar dat je het zelf ook moeilijk hebt en dat je er wel voor haar wil zijn, maar dat ze ook wat begrip voor jou op moet brengen. Dit is moeilijk, maar wel nodig. Anders zal ze nooit inzien waar ze nu mee bezig is. En als dit niet goed opvat, dan is ze geen goede vriendin. Want die zou zoiets begrijpen.
Sterkte ermee, Mystery
|
![]() |
ik ken jou probleem wel, mijn vriendinnen hebben ook vaak problemen en meestal gaan ze met mij praten, en ik vind het soms ook moeilijk om daar niet teveel 'in op te gaan' you know, dat ik daar weer dag en nacht over aan het denken ben om ze te helpe ofzow. die vriendin van jou vraagt aandact maar op een best wel vreemde manier denk ik. als je haar laat vallen zal het alleen maar erger worden voor haar. ik denk dat je moet zorgen dat ze met je kan praten of een beetje steun bij je hebben, maar dat je niet je eigen leven moet vergeten. uiteindelijk moet ze het toch zelf doen. en als ze er dan op kickt om zielig te doen om aandacht te krijgen en jij vind dat te vervelend worden, dan is dat háár probleem.
|
Verwijderd
|
stel eens aan haar voor dat jij het ook aan iemand vertelt, omdat jij het er ook moeilijk mee hebt.
ik zelf ben ook iemand die volgens mij best veel aandacht op eist van mijn vriendin. ik wil haar er niet te veel mee belasten enzo, dus ik vertel haar ook niet alles en doe soms ook maar gwoon vrolijk. zij heeft in het begin meteen aan mij gevraagd of ze het aan een goede vriend van haar (en ook van mij) mocht vertellen omdat zij er ook niet veel raad mee wist. ik vond dit eigenlijk een goede oplossing, en ze vertelt me ook gwoon als ze het er zelf moeilijk mee heeft. nja, een heel lulverhaal over mezelf, maar misschien ook een idee voor jou? knuf mir |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Lucht je hart topic deel 129! Verwijderd | 495 | 28-05-2008 15:11 | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart topic #128! darkfairy | 493 | 15-05-2008 19:52 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #126 rare kwast | 489 | 18-04-2008 20:21 | |