Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2002, 13:57
Lindatje
Lindatje is offline
Goed ik weet niet wie hier weleens verhalen van mij heeft gelezen maar ik zal alles effe uitleggen. Ik heb een hele moeilijke en zware tijd achter de rug en ik ben er erg trots op dat ik altijd zo heb kunnen vechten en weet nu echt wat het leven waard is. In die moeilijke tijd heb ik veel hulp gehad van vele mensen, ook hier op het forum. (speciale dank aan Internationalist) Veel mensen lieten merken wel degelijk om mij te geven. Ik leerde om dingen te accepteren en om dingen op te lossen en het verleden stukje bij beetje los te laten. Ook de vele adviezen die ik heb gehad hebben mij hierbij geholpen. Maar nu moet ik nog een stap, een grote, een enge, een moeilijke. Mijn depressie is zo goed als weg maar de onzekerheid niet. En nou weet ik niet of er hier toevallig iemand is die ook heel onzeker is geweest en die daar vanaf is gekomen. De onzekerheid wat betreft dingen doen is wel verdwenen maar ik voel me altijd zo lelijk al zegt de hele wereld dat ik er leuk uit zie dat geloof ik niet. Het is niet zo dat ik uiterlijk heel belangrijk vind maar doordat ik zo onzeker ben, ben ik er wel veel mee bezig en denk telkens dat er mensen naar mij kijken en mij beoordelen op mijn uiterlijk. Misschien omdat ik ook altijd afgekraakt ben op mijn uiterlijk. Het is niet zo dat ik diep en diep ongelukkig ben met mijn lichaam en uiterlijk maar accepteren kan ik het nog niet..... Elke dag staat mijn leven in het teken van die onzekerheid en ik wil die laatste stap tot de finish ook halen en dat gaat me ook lukken, alleen ik vroeg me af of er iemand advies heeft om me daarbij te helpen.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2002, 17:23
Joyce-b
Joyce-b is offline
Hmm.. wat ik nu ga zeggen gaat misschien cliché klinken (heb ook geen idee of het wel of niet helpt, maar goed )..
Er zal zeker iets zijn aan jezelf dat je wel mooi vind, je ogen, je haar, neus.. weet ik wat..
Misschien moet je proberen elke dag 5x (ja 5x ) voor de spiegel te gaan staan, en dan kijk je goed naar jezelf, en dan probeer je alles weg te denken wat je minder mooi vind, en meer te zien wat je wel mooi vind.
Zodat, uiteindelijk, je denkt ''heej! ik val toch eigenlijk best wel heel erg mee! Alles dat minder mooi is, wordt wel mooier doordat mijn ..... (vul zelf in) mooi is!''

hehe, hoewel ik niet denk dat ik je hiermee help.. maar goed, ik hoop dat je een andere oplossing zal vinden.. (je voelt je nu ook beter dan eerst, dus dit zal ook zeker lukken!!)
Sterkte!!
Oud 28-01-2002, 18:42
Popje_temp
Popje_temp is offline
Wie is er nou niet onzeker dan?
Ik ben iig nog nooit iemand tegen gekomen die niet ergens onzeker over was.
Jij bant toevallig onzeker over je uiterlijk.
Dat was ik ook, terwijl ik nu weet dat ik een leuk iemand om te zien ben.
Ook al vind lang niet iedereen, iedereen leuk.
Dat kan ookm niet want zo veelzijdig is niemand.
Er zijn altijd mensen die je wel leuk vinden om te zien, en misschien kijken mensen wel omndat ze je leuk vinden om naar te kijken. Ja ik weet het dat is nu even moeilijk om te geloven.
Wat maakt het uit dat ioemand je ene keer niet leuk vind, daar kun jij niks aan doen, jij bent wie je bent en daar kan niemand wat aan veranderen. Als iemand het niet leuk vind om naar je te kijken dan kijkt ie maar ergens anders naar....

Kweet nie of het helpt, maarre heel veel succes ermee.
Blijf vooral jezelf an ge jezelf niet veranderen om bij anderen in de smaak te vallen, je komt er vanzelf achter dat je de moeite waard bent!
Oud 28-01-2002, 22:03
Gitty
Gitty is offline
ik heb het ook een hele poos gehad, maar door in de spiegel te kijken en gewoon te zeggen dat je iets moois bent kom je al een heel eind echt waar

succes
Oud 28-01-2002, 22:49
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Als je denkt dat het niet over gaat, kun je gewoon iets heel geks doen met je uiterlijk...

doe iets heel raars met je haar of zo...
of doe eens andere kleding aan...

Dat leidt je af en misschien helpt het je wel om wat zekerder te worden...

Ik zou zeggen, probeer eens wat.
Oud 29-01-2002, 12:24
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
Lindatje schreef:

verhaal zie boven..
Ik ben heel ver gekomen maar heb gister wel weer een zelfmoord poging willen doen.
sorry is niet echt een motiverend antwoord.
maargoed ik denk dat je het wel kan hoe ja geen idee ik werkte in een winkel da had gewoon veel menselijk contact na verloop vantijd is het mij toen dus gelukt wat ik denk (schijn) zekerder te worden.
ach sorry ik weet het effe niet..

Groeten

Edwin
Oud 29-01-2002, 17:07
Lindatje
Lindatje is offline
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties... Ik weet zeker dat ik niet de enige ben: dat zal ik nooit beweren, maar ik wil gewoon dat dat over gaat en ik weet dat het kan; het moet gewoon.

Popje: Ik vond jou stukje erg mooi en motiverend (de andere natuurlijk ook maar dit gaf gewoon 'iets') Als je het niet erg vind print ik het uit: ik denk dat het misschien wel kan helpen om dat elke dag te lezen wanneer ik onzeker ben. Vind je dat goed? Misschien dat ik wel iets aanaps op den duur ofzo maar ik denk dat het weleens kan helpen....

En dat voor de spiegel staan werkt niet echt meer. Ik ben te laf om dat elke dag te doen, ik ken mezelf, hoewel het wel een goede methode is.... Ill try....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten