Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2002, 15:29
Belladonna
Belladonna is offline
Beste mensen, ik zit echt met een probleem. Waarschijnlijk vinden jullie dit heel raar vinden, maar toch ga ik het ff vertellen.

Ik ben voor de kerstvakantie ruim een jaar depressief geweest. Ik deed mezelf pijn enzo, en ik begon met roken, blowde af en toe en ik was gewoon heel ongelukkig.Niemand trok zich iets van mij aan, en ik stond voor heel veel dingen er alleen voor.

Nu gaat alles "beter". ik ben aan het stoppen met roken, heb nog maar 2 keer na de kerstvakantie geblowd, ik heb een vriend, en ik heb niet echt problemen meer.

Maar het enigste waar ik nou mee zit, is dat ik inwezen gewoon verlang om lekker depressief te zijn. Ik vind het een beter gevoel dan het gevoel dat mensen mij aardig vinden.

Wat the hell kan dit zijn??????

Ik vind het zelf ook som, maar ik kan er nix aan doen....

(kan het misschien zijn dat ik weer depressief aan het worden ben??? Zo voelt het wel namelijk... Ik heb telkens de neiging om te gaan janken en te schreeuwen en mezelf pijn te doen.

help..

Belladonna
Oud 27-01-2002, 16:01
mathfreak
mathfreak is offline
Kun je me misschien vertellen waarom je er naar verlangt om depressief te zijn en waarom je dat een beter gevoel geeft dan dat mensen je aardig vinden?
De neiging om te gaan huilen en te schreeuwen en jezelf pijn te doen hebben naar mijn idee weinig met een depressie te maken. Het lijkt me in ieder geval een goed idee om hier eens met iemand over te praten. Mocht je er met mij over willen praten, dan weet je hoe je me kunt bereiken.
Oud 27-01-2002, 16:17
SlipKnoT_FaN
SlipKnoT_FaN is offline
hmm...gloof nie dat dat vaak voorkomt dat je liever depressief bent dan gelukkig zeg maar

maar op zig kennik het gevoel wel...dat je liever alleen bent en geen mense om je heen die de hele tijd over van alles en nog wat te zeuren...of is dast niet zo bij jou??
Oud 27-01-2002, 16:47
Demi
Demi is offline
Misschien vind je de aandacht die je krijgt als je depressief bent leuk ofzo?
Anders zou ik het ook echt niet weten, of misschien is het een gevoel dat je je lekkerder en veiliger voelt in een rotpositie omdat je je dan aleen nog maar beter kunt gaan voelen?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 16:55
Belladonna
Belladonna is offline
kee thnx allemaal..

ik denk niet dat het met aand8 te maken heeft, want ik krijg meer aand8 als ik gewoon lief doe. Maar ik weet niet wat het is. Ik ga me steeds kutter voelen, omdat ik door mezelf gedwongen word om kut te voelen. Ik probeer er op te letten.

Kan het niet gewoon vermoeidheid zijn???
Oud 27-01-2002, 18:53
basje!
basje! is offline
ja hebbik ook een tijdje gehad, nu nie meer. voor mij was het vooral dat het ook wel een prettig geval was, jezelf een beetje zielig vinden en somber zijn enz., je niks van anderen aantrekken 'want zij begrijpen mij toch nie enz' tja, ik denk dat het ook bij jou vanzalf weer over gaat.
Oud 27-01-2002, 19:00
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik vind het niet zo raar
zou eigenlijk niet weten hoe men leven is zonder depresief te zijn
is gewoon deel van men persoonlijkheid
en als ik dat verlies
denk ik dat ik een deel van mezelf zou verliezen
niet dat ik expres down ben
daar niet van
maar ik denk dat het een soort "afkick" is
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 09:55
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Belladonna schreef:
Kan het niet gewoon vermoeidheid zijn???
Ik denk het wel
Oud 29-01-2002, 15:43
Belladonna
Belladonna is offline
misschien wel ja, alhoewel ik de laatste tijd niet moe ben, maar ik heb het toch!
Oud 29-01-2002, 16:36
Tijnnn
Tijnnn is offline
Helemaal niet lullig bedoelt, maar is dit niet vragen naar aandacht. Dat je er naar verlangt, of misschien wat steun. Dat je niet zomaar stopt met depri zijn en dat alles over is.

Dit is namelijk herkenbaar bij mij.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 16:03
machina1985
machina1985 is offline
Kurt Cobain: "I miss the comfort in being sad"
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:12
Faery
Faery is offline
Citaat:
SlipKnoT_FaN schreef:
hmm...gloof nie dat dat vaak voorkomt dat je liever depressief bent dan gelukkig zeg maar
Of wel. 't zal wel niet t zelfde zijn, maar toen ik anti-depressieva slikte voelde dat gewoon zo anders, zo onvertrouwd, zo niet-ik, dat ik gewoon het oude depressieve gevoel ging missen. En o.a. daarom ben ik gestopt met slikken.
Oud 30-01-2002, 19:17
silketje
silketje is offline
heb ook soms zin om eens goed down te zijn en dan wil ik dat de mensen mij ook stom gaan vinden ik snap heel goed wat je bedoeld ik denk t het eraan ligt dat je aandacht zoekt of dat je te weinig negatieve reacties krijgt tegenover toen je deresief was.
Oud 30-01-2002, 20:03
Belladonna
Belladonna is offline
Citaat:
silketje schreef:
heb ook soms zin om eens goed down te zijn en dan wil ik dat de mensen mij ook stom gaan vinden ik snap heel goed wat je bedoeld ik denk t het eraan ligt dat je aandacht zoekt of dat je te weinig negatieve reacties krijgt tegenover toen je deresief was.

Maar depressief zijn is niet 'down'zijn. Deprie duurt langer dan twee weken achter elkaar. en dat voel ik

maar heel erg bedankt voor jullie reacties!
Reageren

Regels voor berichten