Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 15:26
MatriX
MatriX is offline
Hallo,

Ik ken sinds een paar weken iemand en die is al 16 jaar.
Hij zegt dat hij zich nog nooit heeft afgetrokken en dat ook niet van plan is om te doen.
Hij heeft geen ziektes of problemen ofzo met bijvoorbeeld velletje naar achter doen of whatever.

Enig idee waarom hij dat niet wil? Ik vind dat raar, ik deed dat al op m'n 12de (ja ik ben dan een meisje, maar ik hoor dat jongens het zelfs veel meer doen en op jongere leeftijd al)
Wat kunnen redenen zijn om het niet te doen of het niet te willen, want ik vind het maar raar?!
Oud 14-02-2003, 15:30
DarkRaven
DarkRaven is offline
Hij heeft er geen behoefte aan

Zeg tegen hem dat hij het een keer moet proberen, hij weet niet wat hij mist
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 15:32
DarkRaven
DarkRaven is offline
Trouwens...jij bent een jongen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 15:34
SounD
SounD is offline
Iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeuren.

Ik weet niet hoe die jongen denkt natuurlijk, maar misschien durft ie het niet omdat ie denkt dat het niet leuk zal zijn.
Misschien rust er een taboe op vind ie het vies of niet goed of wil hij liever sex hebben met een ander en vind ie het niet iets voor 1 persoon.

Er kunnen zoveel redenen zijn. Als ie het zelf nou prettig vind zo laat hem dan. Zou toch stom zijn als ie het zou doen alleen omdat anderen het doen?
Is het raarder dat hij het niet doet dan dat een ander het 3 keer per dag doet? Allemaal normaal, ieder eigen "sex drive" en gebruiken.

Beste kun je hem zelf vragen waarom niet, ik denk neit dat er iemand anders een vraag op kan geven.
Oud 14-02-2003, 16:15
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
MatriX schreef:
Hallo,

Hij zegt dat hij zich nog nooit heeft afgetrokken en dat ook niet van plan is om te doen.
Hij heeft geen ziektes of problemen ofzo met bijvoorbeeld velletje naar achter doen of whatever.

Enig idee waarom hij dat niet wil? Ik vind dat raar, ik deed dat al op m'n 12de (ja ik ben dan een meisje, maar ik hoor dat jongens het zelfs veel meer doen en op jongere leeftijd al)
Wat kunnen redenen zijn om het niet te doen of het niet te willen, want ik vind het maar raar?!

Ps:
Citaat:
want ik vind het maar raar?!
Ik vind jou ook raar om die uitspraak
Oud 14-02-2003, 16:15
^Rambo^
^Rambo^ is offline
hmmm ik zou eens een leugen detector proberen als ik jouw was
Oud 14-02-2003, 16:28
MatriX
MatriX is offline
Waar slaat dat allemaal op?
Hoe kunnen JULLIE nou weten of ik een jongen of een meisje ben, dat kan ik zelf toch wel het beste weten ok?!
dank u
Oud 14-02-2003, 16:36
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
MatriX schreef:
Waar slaat dat allemaal op?
Hoe kunnen JULLIE nou weten of ik een jongen of een meisje ben, dat kan ik zelf toch wel het beste weten ok?!
dank u
Jamaar je antwoord was echt raar.
Oud 14-02-2003, 17:26
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Haha, ja dat zégt ie...
Oud 14-02-2003, 17:40
G.T.C.
G.T.C. is offline
als je niet wil dat er nog meer rare reacties komen, leg dan is uit hoe dat met deze zin zit:

Citaat:
ik deed dat al op m'n 12de (ja ik ben dan een meisje
Is een beetje verwarrend, snap je. Of je zit hier zomaar een verhaaltje te verzinnen, waar je net alsof doet dat je een meisje bent, en ondertussen in al je enthausiasme vergeet dat je aan het faken was, en dus opschreef dat je op je 12de al jezelf aftrok.

Of in het andere geval......je bent dus wel een meisje, maar je hebt toen al jongens afgetrokken.

Beide versies vind ik maar raar
Oud 14-02-2003, 19:37
Yamyam
Yamyam is offline
Wat irritant dat er zoveel mensen zijn die er automatisch vanuit gaan dat je op je 16e masturbeert. Mijn vriendin is 17 en die doet t ook niet.
Tis gewoon een vooroordeel, en voor mensen die er niet aan doen is het heel irritant om reacties te krijgen van: dat geloof ik niet, je weet niet wat je mist, je liegt ed.
Ik ben 16 en ik heb uberhaupt nog nooit verkering gehad/gezoend of zoiets, daar heb ik al de gekste reacties op gehad terwijl t eigenlijk toch niet zo abnormaal is.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 19:39
Talon
Talon is offline
Citaat:
MatriX schreef:
Enig idee waarom hij dat niet wil? Ik vind dat raar, ik deed dat al op m'n 12de (ja ik ben dan een meisje,
hij wil gewoon dat jij het bij hem doet.....
Oud 14-02-2003, 19:52
Verwijderd
waarschijnlijk bedoelt ze met 'ik deed dat op mijn twaalfde al' dat zij op haar twaalfde masturbeerde. Overigens is dat niet per se een 'al', want veel meisjes beginnen daarmee als ze een jaar of tien zijn (zie topic: 'hoe oud? naar aanleiding van een ander topic', van mij) en jongens zijn vaak wat ouder, 12, 13, 14, zoiets.

Maargoed, er zijn natuurlijk altijd mensen die geen behoefte aan masturberen hebben. Het kan zijn dat ze het niet lekker vinden (er zijn veel meisjes die niet graag masturberen, dus het zal ook vast bij jongens voorkomen), of dat ze gewoon niet zo'n groot libido (groot libido = veel zin in sex, klein libido = weinig, ongeveer), of dat ze denken dat het slecht is, vanuit een geloofsovertuiging of vanuit preutsheid.

Waarschijnlijk is het voor een deel dat laatste, en is het voor een groot deel ook dat hij het nooit heeft geprobeerd en dus niet weet wat hij mist. Raar is het in elk geval niet, hoogstens bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 19:57
SounD
SounD is offline
Ik vraag me af of dit topic echt is..

Het ICQ nummer in het profiel van Matrix is van en jongen van 25 die Jeroen heet.

Beetje vaag dus.

Maar ik denk dat er wel voldoende antwoord op de vraag is dus maakt niet echt uit...toch?

Hele zooi eventuele redenen en voor uitsluitel vraag het de jongen zelf.
Oud 14-02-2003, 20:04
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Wat irritant dat er zoveel mensen zijn die er automatisch vanuit gaan dat je op je 16e masturbeert. Mijn vriendin is 17 en die doet t ook niet.
Tis gewoon een vooroordeel, en voor mensen die er niet aan doen is het heel irritant om reacties te krijgen van: dat geloof ik niet, je weet niet wat je mist, je liegt ed.
Mja, precies, er zijn genoeg die er (net als ik) gewoon geen behoefte aan hebben.
Oud 14-02-2003, 23:41
Genesis
Genesis is offline
Zo vreemd is het niet, dat was bij mij op mn 16e net zo. Ik denk overigens niet dat dat normaal is...

Genesis
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 09:35
MatriX
MatriX is offline
Hoi, het schijnt dat ik een beetje onduidelijik ben geweesd in mijn bericht.
Ik zal dit nu even goed zeggen:

Citaat:
Hier bedoelde ik dus mee, zoals iemand ook al zei, dat ik op mijn 12de al masturbeerde het ging dus niet over aftrekken, sorry dat dit raar is overgekomen.

Citaat:
Het ICQ nummer in het profiel van Matrix is van en jongen van 25 die Jeroen heet.
Ik weet niet wat een "ICQ nummer" is dus ik heb bij het maken van mijn gebruikersnaam daar maar iets raars ingevult, om precies te zijn wilde ik daar eigenlijk het nummer van een sexlijn invullen (0906-0blahblah), maar dat is misschien wel mislukt.
Misschien zou iemand me wel uit kunnen leggen wat dat ICQ dan wel is??
Ik ben gewoon nog niet zo ervaren met deze dingen.

Sorry als dit rare gedachtes heeft opgewekt bij jullie.
verder wel bedankt voor de reacties
Oud 15-02-2003, 09:46
G.T.C.
G.T.C. is offline
aha
Is dat tenminste ook opgehelderd!

NOuw, ik vind het eigenlijk wel raar dat ie zich nog nooit heeft afgetrokken. Ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Elke jongen word nieuwschierig, en hoort erover op school bijvoorbeeld of komt er zelf achter. De een natuurlijk eerder dan de ander, maar als je op je 16e nog nooit jezelf afgetrokken heb vind ik persoonlijk best raar.
Dat je er verder geen behoefte aan hebt is natuurlijk wat anders. Je hebt jongens die het elke dag doen en jongens die het bijna nooit doen omdat het ze niet zo veel doet.

redenen om nog nooit jezelf afgetrokken te hebben. GEen idee!!! Zoals ik al zei.....ik kan me dat echt niet voorstellen. Ik weet nog wel dat er een jongen bij mij in de 3e zat, die zei dat ie zich nog nooit afgetrokken had. Eigenlijk wist ie nog geen eens wat het was. Maar dat was ook best wel een aparte jongen. Had helemaal geen vrienden en ging alleen met zijn zusje om, kwam nooit buiten en ging nooit wat leuks doen met anderen. Misschien dat dat ook wel de reden was. Omdat hij er nooit met iemand over gesproken heeft, weet ie vast ook niet wat het precies was.

Maar zelfs dan vind ik het nog vreemd. Je moet toch op een gegeven moment voelen dat die genotsknots een gevoelig ding is. Dan ga je er vanzelf wel mee spelen.....

haha, nou.....aan mij heb je dus ook niet veel. Ik zou bijna denken dat er toch wat mis is met hem.
Oud 15-02-2003, 09:50
Lakitu
Lakitu is offline
Als je echt een meisje bent, stel dan eens voor om hem af te trekken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Lakitu schreef:
Als je echt een meisje bent, stel dan eens voor om hem af te trekken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 10:11
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Schooltype/studierichting Hogere opleiding dan jou..

Natuurlijk, waarom maak je er niet meteen 'als jouw' van ofzo
Oud 15-02-2003, 23:23
blondine1983
blondine1983 is offline
Citaat:
MatriX schreef:
Hallo,

waarom zou je jezelf in godsnaam aftrekken??ben je dan zoo sexueel gefrustreerd dat je je handjes niet boven de dekens kunt houden? beetje zielig hoor....
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 23:52
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
blondine1983 schreef:
waarom zou je jezelf in godsnaam aftrekken??ben je dan zoo sexueel gefrustreerd dat je je handjes niet boven de dekens kunt houden? beetje zielig hoor....
Waatr slaat die onzin nou weer op, je hoeft toch niet seksueel gefrustreerd te zijn als je je aftrekt?
Ik bedoel een jongen van 12 trekt zich af en is dan meteen seksueel gefrustreerd je gaat mij echt niet vertellen dat je nog nooit hebt gemasturbeert...

Verder over je vraag miss idd een idee om voor te stellen dattie het gaat doen of als je em leuk vind, om het voor hem te doen..

mazzels...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 04:58
DiveMaster
DiveMaster is offline
Citaat:
MatriX schreef:

Ik weet niet wat een "ICQ nummer" is

Leef je op mars of zo ..???
Oud 16-02-2003, 08:26
elledc
elledc is offline
Citaat:
DiveMaster schreef:
alsof iedereen icq kent (kan me best inbeelden dat je icq niet kent als je niet veel met computers omgaat en zo zijn er best wel veel)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 08:51
Talon
Talon is offline
Citaat:
DiveMaster schreef:
is er leven op pluto?
Oud 16-02-2003, 08:52
Talon
Talon is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
alsof iedereen icq kent (kan me best inbeelden dat je icq niet kent als je niet veel met computers omgaat en zo zijn er best wel veel)
de wat nieuwere internettes zullen waarschijnlijk icq niet kennen.. dat is iets van voor msn..
msn zit standaard in windows, lekker makkelijk voor al de simpele miepjes die niks van pc's weten.
je zit de hele tijd met van die grote lompe schermen open, terwijl je bij icq een berichtje krijgt, replied en klaar is kees
Oud 16-02-2003, 09:47
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Talon schreef:
de wat nieuwere internettes zullen waarschijnlijk icq niet kennen.. dat is iets van voor msn..
msn zit standaard in windows, lekker makkelijk voor al de simpele miepjes die niks van pc's weten.
je zit de hele tijd met van die grote lompe schermen open, terwijl je bij icq een berichtje krijgt, replied en klaar is kees
Dan vind ik msn toch handiger. KAn je nog even een stukje terug gaan, als je iets nog is wil lezen ofzo. En je kan met msn natuurlijk nog heel veel andere dingen doen. Ik ben in ieder geval nooit zo'n fan van icq geweest
Oud 16-02-2003, 09:58
Talon
Talon is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:
Dan vind ik msn toch handiger. KAn je nog even een stukje terug gaan, als je iets nog is wil lezen ofzo. En je kan met msn natuurlijk nog heel veel andere dingen doen. Ik ben in ieder geval nooit zo'n fan van icq geweest
bij icq heb je ook een history..
met icq kan je meer dingen doen dan met msn..

en de reden dat jij geen fan bent geweest, is je leeftijd.
Oud 16-02-2003, 10:35
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
blondine1983 schreef:
Het feit dat iemand masturbeert betekent niet dat iemand per definitie sexueel gefrustreerd zou zijn, dus wat dat betreft is jouw uitspraak tamelijk kortzichtig. Je kunt namelijk ook masturberen omdat je het fijn vindt, dus er is absoluut niets zieligs aan om het zelf te doen in plaats van het door iemand anders bij jezelf te laten doen.
Oud 16-02-2003, 10:37
Talon
Talon is offline
Citaat:
blondine1983 schreef:
mjah, als hij niemand heeft die het voor hem wil doen?
of bied jij je aan?
Oud 16-02-2003, 10:53
Verwijderd
Zelfs toen jongetjes nog dachten dat ze blind zouden worden, trokken ze zich af.

Ik geloof er geen bal van ..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:01
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef:
Zelfs toen jongetjes nog dachten dat ze blind zouden worden, trokken ze zich af.

Ik geloof er geen bal van ..
Zou Stevie Wonder dan misschien ook...???
Oud 16-02-2003, 11:11
very drunk driver
very drunk driver is offline
er zijn vaak mensen die dat niet doen door hun geloof. vroeger dachten ze dat als je aftrok dat de ruggenmerg uit je lichaam trok en dat je een watje werd (in een roman gelezen die zich vroeger afspeelde)

of ga heen en vermenigvuldig uzelf. nou dat doe je niet als je je aftrekt

of verspil geen leven. dat zaad zou leven kunnen zijn als je het niet in je zakdoek opving

verschillende redenen voor iedereen
Oud 16-02-2003, 12:07
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Talon schreef:
bij icq heb je ook een history..
met icq kan je meer dingen doen dan met msn..

en de reden dat jij geen fan bent geweest, is je leeftijd.
Dus volgens jou is het gewoon een stukje marketing van microsoft ofzo. Omdat msn standaard bij windows zit, gaat iedereen daarvan gebruik maken, in plaats van op zoek te gaan naar andere chat programma's.
Want ik vind het namelijk een beetje vreemd dat nu dan zoveel mensen van msn gebruik maken, terwijl jij beweerd dat icq eigenlijk veel beter is.
Oud 16-02-2003, 12:15
Talon
Talon is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:
Dus volgens jou is het gewoon een stukje marketing van microsoft ofzo. Omdat msn standaard bij windows zit, gaat iedereen daarvan gebruik maken, in plaats van op zoek te gaan naar andere chat programma's.
Want ik vind het namelijk een beetje vreemd dat nu dan zoveel mensen van msn gebruik maken, terwijl jij beweerd dat icq eigenlijk veel beter is.
is helemaal niet vreemd, in de tijd van icq was er nog geen msn, dus iedereen had gewoon icq..

microsoft heeft op een gegeven moment msn op de markt gebracht, en ze hebben het handig in windows geintregeerd.
De nieuwe computergebruikers hadden automatisch msn en kennen ICQ helemaal niet, ja van 'horen zeggen'.
Om dus met die mensen te communiceren moest je wel msn hebben.. en had je alleen nog icq voor de wat oudere internetters van de generatie voor msn.

Icq is gewoon voor een groot deel buiten spel gezet, omdat een pc voor iedereen betaalbaar en bruikbaar werd.
Met de komst van de onwetende pc gebruiker is msn opgebloeid.
Oud 16-02-2003, 12:18
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:
trillian...
Oud 16-02-2003, 12:18
Verwijderd
maar het verschil tussen icq en msn heeft dus eigenlijk niets te maken met of het vreemd is dat een jongen van 16 zich niet aftrekt of niet, dus als jullie daarover graag willen praten, dan is daar vast ook een gebiedje voor op het forum

ennem tegen die mensen die zeggen dat die jongen liegt: waarom zou hij dat doen? er zijn toch ook genoeg meisjes die nooit masturberen, en daar kijkt toch niemand van op? en geloof me, gemiddeld genomen hebben jongens en meisjes ongeveer even veel behoefte aan sex, de enige reden dat meisjes er meestal moeilijker over doen, is dat de maatschappij ons laat geloven dat meisjes niet te veel van sex zouden mogen houden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:21
blondine1983
blondine1983 is offline
Citaat:
Outdated Spirit schreef:
Waatr slaat die onzin nou weer op, je hoeft toch niet seksueel gefrustreerd te zijn als je je aftrekt?
Ik bedoel een jongen van 12 trekt zich af en is dan meteen seksueel gefrustreerd je gaat mij echt niet vertellen dat je nog nooit hebt gemasturbeert...

Verder over je vraag miss idd een idee om voor te stellen dattie het gaat doen of als je em leuk vind, om het voor hem te doen..

mazzels...
nee ik masturbeer mijzelf niet, je zal het waarschijnlijk niet geloven maar ik heb daar totaal geen behoefte aan en word ook al misselijk bij de gedachte
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
is helemaal niet vreemd, in de tijd van icq was er nog geen msn, dus iedereen had gewoon icq..

microsoft heeft op een gegeven moment msn op de markt gebracht, en ze hebben het handig in windows geintregeerd.
De nieuwe computergebruikers hadden automatisch msn en kennen ICQ helemaal niet, ja van 'horen zeggen'.
Om dus met die mensen te communiceren moest je wel msn hebben.. en had je alleen nog icq voor de wat oudere internetters van de generatie voor msn.

Icq is gewoon voor een groot deel buiten spel gezet, omdat een pc voor iedereen betaalbaar en bruikbaar werd.
Met de komst van de onwetende pc gebruiker is msn opgebloeid.
Heeheehee, kun je nog verder offtopic op sexualiteit? Hou dit soort discussies even op de msn. Of ICQ (wat overigens zuigt ). Niet hier, ok?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
blondine1983 schreef:
nee ik masturbeer mijzelf niet, je zal het waarschijnlijk niet geloven maar ik heb daar totaal geen behoefte aan en word ook al misselijk bij de gedachte
maar dan is het toch niet meteen sexueel gefrustreerd om te masturberen?
heb je het ook nooit geprobeerd? zo nee, hoe weet je dan dat je er geen behoefte aan hebt? misschien vind je het wel erg lekker...

aan de andere kant, als je 19 bent en overtuigd denkt dat je masturberen niet lekker zult vinden, dan zit dat idee waarschijnlijk al zo lang in je hoofd dat het er nauwelijks nog uit te krijgen is
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:28
Talon
Talon is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Heeheehee, kun je nog verder offtopic op sexualiteit? Hou dit soort discussies even op de msn. Of ICQ (wat overigens zuigt ). Niet hier, ok?
Oke lieve Morgan

en icq zuigt niet..
Oud 16-02-2003, 12:29
SounD
SounD is offline
Citaat:
blondine1983 schreef:
FF stukkie taal kennis omdat ik dit vaak fout zie..

Masturberen betekend zelfbevrediging.

Je kan niet zeggen ik masturbeer hem of ik masturbeer mijzelf..

want dan staat er

Ik zelfbevredig mijzelf.. of ik zelfbevredig hem.

That was all

Carry on
Oud 16-02-2003, 12:30
Talon
Talon is offline
seks is gewoon wederzijdse zelfbevrediging

© Theo Maassen
Oud 16-02-2003, 14:07
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
SounD schreef:
FF stukkie taal kennis omdat ik dit vaak fout zie..

Masturberen betekend zelfbevrediging.

Je kan niet zeggen ik masturbeer hem of ik masturbeer mijzelf..

want dan staat er

Ik zelfbevredig mijzelf.. of ik zelfbevredig hem.

That was all

Carry on
Even een aanvulling: masturberen kan ook worden opgevat als het met de hand stimuleren van de geslachtsdelen in algemene zin, zonder daarbij een uitspraak te doen over het feit of dat met de eigen hand of die van de partner plaatsvindt. Je moet dus onderscheid maken tussen zelf masturberen (dus met je eigen hand je geslachtsdelen stimuleren) of gemasturbeerd worden, waarbij iemand anders met zijn of haar hand jouw geslachtsdelen stimuleert. Het probleem is dat veel voorlichtingsboeken geneigd zijn om masturberen alleen in de zin van zelfbevrediging te definiëren en dus geen duidelijk onderscheid maken tussen zelf masturberen of door iemand anders gemasturbeerd worden, wat ik hier dus wel doe.
Oud 16-02-2003, 14:22
SounD
SounD is offline
Uit Van Dale woordenboek:

mas·tur·´be·ren (onov.ww.)

1 zichzelf seksueel bevredigen => onaneren

Er zit dus duidelijk zichzelf in.. het woord verteld niets over hoe, wat, waardoor, waarmee, waarvoor..

Dat veel mensen het verkeerd gebruiken maakt het niet opeens goed.
Oud 16-02-2003, 15:06
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
SounD schreef:
Uit Van Dale woordenboek:

mas·tur·´be·ren (onov.ww.)

1 zichzelf seksueel bevredigen => onaneren

Er zit dus duidelijk zichzelf in.. het woord verteld niets over hoe, wat, waardoor, waarmee, waarvoor..

Dat veel mensen het verkeerd gebruiken maakt het niet opeens goed.
In dit geval gaat het om het zelf masturberen, wat ik al opmerkte. Ik blijf bij mijn standpunt dat er een onderscheid gemaakt dient te worden tussen zelf masturberen en door iemand anders gemasturbeerd worden, ook al ben jij het daar dan misschien niet mee eens. Zie voor de onjuiste keuze voor het woord onaneren mijn eerste reply in http://forum.scholieren.com/showthre...n&pagenumber=2

Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 15:21
SounD
SounD is offline
1) Leuk dat je je eigen ideeen hebt en kennelijk zelf taal wil toe gaan passen zoals jij dat graag ziet. Maar het is en blijft foutief nederlands, wat je mening er ook over is.

2) Ik wilde hier geen andere discussie van gaan maken, maar wees mensen alleen maar even op het correct gebruiken van de nederlandse taal. Wil je zo'n discussie moet je maar ergens anders een topic openen. Dat is dus ook de reden dat ik niet meer ga reageren op verdere herhalingen als.. maar toch vind ik dat ik gelijk heb..

SounD....is trouwens benieuwd of Matrix er al achter is, want dit topic is nog amper nuttig te noemen...
Oud 16-02-2003, 15:40
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
SounD schreef:
1) Leuk dat je je eigen ideeen hebt en kennelijk zelf taal wil toe gaan passen zoals jij dat graag ziet. Maar het is en blijft foutief nederlands, wat je mening er ook over is.

2) Ik wilde hier geen andere discussie van gaan maken, maar wees mensen alleen maar even op het correct gebruiken van de nederlandse taal. Wil je zo'n discussie moet je maar ergens anders een topic openen. Dat is dus ook de reden dat ik niet meer ga reageren op verdere herhalingen als.. maar toch vind ik dat ik gelijk heb..
1) Het is in ieder geval wel zo dat sexuologen dat onderscheid ook maken, dus dat het in ieder geval geen eigen idee van mij is. Zie bijvoorbeeld het hoofdstuk over masturberen in Passie van Dr. Andrew Stanway. Je kunt ook stellen dat het alleen foutief Nederlands is omdat het onderscheid dat ik maakte nog niet in de Nederlandse woordenboeken is doorgevoerd, maar ik stel voor om als compromis af te spreken dat we proberen te accepteren dat we er ieder een eigen definitie op na houden wat het begrip masturberen betreft, en dat beide definities evenveel recht van bestaan hebben, ook al zijn ze niet verenigbaar.
2)Zie hiervoor mijn reactie op je eerste punt. Wat we hier zien is een voorbeeld van wat de inmiddels overleden filosoof Thomas Samuel Kuhn in zijn boek The structure of scientific revolutions beschreef. Hij stelt daarin dat er diverse paradigma's (een verzameling opvattingen) naast elkaar bestaan die ieder voor zich door de aanhangers van dat paradigma als waar kunnen worden verdedigd, maar dat dat geen zin heeft. Je kunt hooguit stellen (zoals ik al opmerkte) dat er diverse paradigma's naast elkaar bestaan die ieder evenveel recht van bestaan hebben, ook al zijn ze niet verenigbaar.
Oud 16-02-2003, 19:38
Evil creature
Evil creature is offline
Je spoort niet, als ik je info zo lees.

Regels voor berichten