Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2002, 16:39
martijn1985
martijn1985 is offline
Tja...vanmiddag vlak voor het einde van de pauze hadden we het er met een klein groepje erover dat we over nog maar 1,5 jaar klaar zijn met 6 jaren VWO. Daarna zie je mekaar niet meer...De een zit dan nog steeds op school (gaat na dit jaar naar 4 Havo) een ander wil naar Amsterdam studeren. Weer een ander gaat naar Groningen. Nummer 4 gaat naar Twente. En ik? Ik hoop tegen die tijd in Parijs te zitten.

Vooral het laatste jaar zijn we als vriendengroep best wel naar elkaar toegegroeid. Niet dat we echt superclose zijn, maar toch..tis meer dan bijvoorbeeld een jaar of 2 terug. Ik heb eigenlijk nooit echt een vriendengroep gehad....tot op deze school. En die ben ik met anderhalf jaar ook weer kwijt. Want zo is het toch??? Het wordt toch vrijwel onmogelijk contact te houden.

En dat allemaal realiserend: we hebben nog maar zo kort! nog anderhalf jaar....dan is het over...
Oud 05-02-2002, 17:05
Marc S
Marc S is offline
Je komt wel weer nieuwe mensen tegen en voor hun geldt hetzelfde in de regel. Ik maakte de fout bij mijn pa te gaan werken, waar niemand van mijn eigen leeftijd rondloopt... en mijn vrienden gingen allemaal door naar de volgende school, dus ja :/

Ik zit nu uiteindelijk wel alleen. Na ja, deze zomer ga ik eindelijk ergens anders werken en daarmee hopelijk mijn horizon verbreden
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 17:36
halve gare
halve gare is offline
ook al lijk de vriendschap nu zo close dat je de mensen heel erg gaat missen. misschien zijn jullie met het eind examen al niet meer vrienden, en zo dra je een nieuwe studie gaat beginnen kom je heel veel nieuwe mensen tegen die ook helemaal alleen op een nieuwe school zitten en ook nog eens de zelfde interesses hebben, dus dan maak je meestal toch wel nieuwe vrienden.
en de tijd gaat snel ja, dus geniet er nu maar van.
Oud 05-02-2002, 18:58
Liz
Liz is offline
Ik zit ook nog maar 1,5 jaar op school en dan ben ik klaar met het VWO. Ik heb een hele leuke vriendengroep en ik denk dat ik m'n echte vriendinnen nog wel een tijd zal blijven zien. Na groep 8 ging mijn beste vriendin naar een andere school en nu bijna 5 jaar later zijn we nog steeds hele goede vriendinnen. Dus je echte vrienden houd je wel!!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 21:12
kosmos
kosmos is offline
ik heb mn beste vrienden ontmoet tijdens mn middelbare schooltijd. Nu is iedereen gaan studeren en ieder in een andere stad, maar we houden nog steeds contact. We zien elkaar allemaal wel minder, maar we weten tenminste dat we op elkaar kunnen rekenen. Wij waren eerst ook wel bang dat de vriendschap tussen iedereen zou verwateren, maar als je echt vrienden bent, dan merk je dat je elkaar toch hoe dan ook op blijft zoeken.Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken. Het zal wel laten blijken wie nou eigenlijk je echte vrienden zijn.

[Dit bericht is aangepast door kosmos (05-02-2002).]
Oud 05-02-2002, 22:11
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Het zal wel laten blijken wie nou eigenlijk je echte vrienden zijn.
Hmm, in dat geval had ik dus geen echte vrienden?

Na ja, zoals ik altijd al dacht: mensen komen en gaan, niets is voor altijd. Alleen jammer dat er geen nieuwe meer kwamen :/
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 22:24
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Hmm, in dat geval had ik dus geen echte vrienden?

Na ja, zoals ik altijd al dacht: mensen komen en gaan, niets is voor altijd. Alleen jammer dat er geen nieuwe meer kwamen :/

Niet zo pessimistisch hoor....die komen wel...en meestal op de meest onwaarschijnlijke momenten.

Oud 05-02-2002, 23:03
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Niet zo pessimistisch hoor....die komen wel...en meestal op de meest onwaarschijnlijke momenten.
Tjah, na 3 en half jaar begin je toch te twijfelen...

Maar goed, veel ligt ook aan mij en mijn onzekerheid :/
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 23:12
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Tjah, na 3 en half jaar begin je toch te twijfelen...

Maar goed, veel ligt ook aan mij en mijn onzekerheid :/

Als je dat van jezelf weet, dan kan je er ook wat aan doen. Maar dan moet je dat wel gewoon doen. Je moet gewoon vertrouwen hebben in jezelf. Laat je niet afleiden door mensen met subjectieve meningen over je. Dat is bekrompenheid van hun.

Oud 05-02-2002, 23:20
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Als je dat van jezelf weet, dan kan je er ook wat aan doen. Maar dan moet je dat wel gewoon doen. Je moet gewoon vertrouwen hebben in jezelf. Laat je niet afleiden door mensen met subjectieve meningen over je. Dat is bekrompenheid van hun.
Hmmz, mensen hebben niet eens negatieve opmerkingen over mij

Het speelt ook al langer... vroeger werd ik wel vaak gepest en toen trok ik me al terug en verdween op mijn kamer... ik weet niet, eigenlijk heb ik de laatste pakweg 6 jaar al niet meer echt zoiets als "vrienden" of wat dan ook gehad :/

Mjah, een paar computernerds op school die mij helemaal 1337 vonden, omdat ik zo'n computerfreak ben... maar als persoon kende ik nauwelijks raakvlakken met hun...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:56
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Tja...vanmiddag vlak voor het einde van de pauze hadden we het er met een klein groepje erover dat we over nog maar 1,5 jaar klaar zijn met 6 jaren VWO. Daarna zie je mekaar niet meer...De een zit dan nog steeds op school (gaat na dit jaar naar 4 Havo) een ander wil naar Amsterdam studeren. Weer een ander gaat naar Groningen. Nummer 4 gaat naar Twente. En ik? Ik hoop tegen die tijd in Parijs te zitten.

Vooral het laatste jaar zijn we als vriendengroep best wel naar elkaar toegegroeid. Niet dat we echt superclose zijn, maar toch..tis meer dan bijvoorbeeld een jaar of 2 terug. Ik heb eigenlijk nooit echt een vriendengroep gehad....tot op deze school. En die ben ik met anderhalf jaar ook weer kwijt. Want zo is het toch??? Het wordt toch vrijwel onmogelijk contact te houden.

En dat allemaal realiserend: we hebben nog maar zo kort! nog anderhalf jaar....dan is het over...
ja heb ik ook gehad, ik was vorig jaar de enige die dat nbtje doorhad dat wee elkaar minder zouden zien. en het deed eigenlijk wel pijn om te zien dat ik gelijk had. je hebt elk je eigen leven en de anderen kunnen niet zo goed meer volgen. maar in de weekends zien we elkaar nog wel (sommigen meer dan anderen) en dat is altijd supergaaf. alleen superspijtig dat je minder over problemen kunt praten EN LANGS DE ANDERE KANT, ook wel meer, nu zijn ze echt objectief, en daar heb ik de laatste tijd veel aan gehad

zoals kosmos zei, je kan nog steeds op elkaar rekenen. dat is reuzefijn
------------------
careless is and careful tries - everybody is a fucking liar - Mente Et Malleo

[Dit bericht is aangepast door damaetas (06-02-2002).]
Reageren

Regels voor berichten