Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2002, 23:14
Marc S
Marc S is offline
De titel zegt het al, maar goed. Het maakt niet uit wat ik doe of probeer voor mijn gevoel, uiteindelijk deins ik altijd terug voor sociaal contact en verdwijn weer achter mijn computers :/

Aan de ene kant is het heerlijk in mijn eigen domein. De hele tijd muziek luisteren, gekke dingetjes uitzoeken, aan mijn studie werken en elke avond een beetje trainen, meestal opdrukken enzo...

Ik weet niet, ik voel me zo gelukkig, omgeven door totale rust; alles wat zich voordoet, bepaal ik immers zelf. Soms slaat het echter om en val ik in een gat... momenten waarop me opvalt dat ik alleen ben en dat waarschijnlijk ook nog wel een tijd blijf :/

Eigenlijk onbegrijpelijk, op mijn werk word ik steeds losser, praat in principe met iedereen wanneer de gelegenheid zich voordoet, maar als ik een keer uitga dan keert zich alles naar binnen toe...

Het is alsof ik helemaal niet tegen persoonlijke aandacht kan in realiteit. Op het moment dat mensen iets voor mij willen doen of mij een aardigheidje geven, sla ik het meestal af of merk dat ik mezelf niet zo ver krijg mijn dank te uiten...

Nog niet eens tegenover mijn familie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2002, 23:21
kosmos
kosmos is offline
Ik herken wel wat van mezelf van vroeger in je verhaal. Er moet toch wel iets zijn waar je je voor afzondert. Bang om gekwetst te worden? Of misschien bang alles verkeerd te doen?? Probeer dat voor jezelf uit te zoeken, dat is de eerste stap die je zal moeten zetten denk ik.
Oud 05-02-2002, 23:28
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Ik herken wel wat van mezelf van vroeger in je verhaal. Er moet toch wel iets zijn waar je je voor afzondert. Bang om gekwetst te worden? Of misschien bang alles verkeerd te doen?? Probeer dat voor jezelf uit te zoeken, dat is de eerste stap die je zal moeten zetten denk ik.
Ik heb al zoveel uitgezocht :/

Uiteindelijk weet ik het gewoon niet. Mjah, ik ben wel bang om gekwetst te worden, maar ook om alles verkeerd te doen, of zelfs dat ik per ongeluk anderen kwets...

Ik kan van alles aflopen, maar bij alles wat ik lees, bij alles wat ik denk, vraag ik me af of ik het ook heb en meestal kan ik het niet uitsluiten, maar ook niet met zekerheid vaststellen...

Na ja, ik ga slapen... moet weer om half 7 opstaan :/
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 23:29
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
Marc S schreef:
knip
je weet dat het met mij lang niet super gaat maar dat heeft een andere reden.

ik denk dat je gewoon voorjezelf niet moet zoeken naar iets anders maar doen.
en je zelf daartoe ook min of meer verplichten.

ik ben dr uitgekomen (was vroeger net zo erg) door gewoon meer te praten met veel veschillende ik had ookwel het geluk of nadeel in een winkel te werken.
maar ook zonder dat ook als is het alleen maar iedere dag een pakje kaugom halen of dat zal je heel erg nutteloos vinden een stukje lopen.
en het duurt even zoniet lang.
kijk maar naar mij kwa socaile contacten ben ik misschien iets beter ontwikkelt maar het is nog steeds in teringzooi in mijn hoofd maargoed.

Groeten

Edwin
Oud 05-02-2002, 23:34
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
Mjah :/

Citaat:
Maar je moet toch ook eerst iets vinden om te doen?

Citaat:
ik ben dr uitgekomen (was vroeger net zo erg) door gewoon meer te praten met veel veschillende ik had ookwel het geluk of nadeel in een winkel te werken.
Ik praat zonder al te veel moeite op kantoor met anderen. Pas als het persoonlijk wordt en het niet meer om het werk gaat, ben ik weg...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 06:46
Unexplained
Unexplained is offline
Ach Marc, soms zijn de veranderingen zo klein dat je het niet eens doorhebt. Maar door die kleine veranderingen verander je toch steeds een beetje.
Oud 06-02-2002, 07:23
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
*stukje*
Ja, zo begon het bij mij ook. De laatste jaren op school verdween ik eigenlijk al achter mijn computers :/
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 07:36
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ach Marc, soms zijn de veranderingen zo klein dat je het niet eens doorhebt. Maar door die kleine veranderingen verander je toch steeds een beetje.
Mjah, alleen lijkt het einde soms niet meer in zicht. Verandering hier, verandering daar, resulaat: geen. Ook lijkt het vaak alsof ik terugval, soms worden dingen namelijk moeilijk die ik vorig jaar nog deed :/
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 09:36
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
die volkomen contactgestord is (ik durf niet zomaar een gesprek meer aan te knopen) en ik laat voordurend over me heen lopen.
Dat ken ik, vooral het laatste was vroeger heel erg op school... ik liet me treiteren en rondduwen, maar ik deed er maar weinig tegen...

En tja, mensvreemd ben ik ook wel een beetje :/
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 10:15
kosmos
kosmos is offline
Misschien moet je jezelf wel ertoe dwingen. Zet die computer achter slot en grendel en geef de sleutel aan iemand die hem pas over een maandje ofzo aan je teruggeeft. Dan Moet je wel.
Oud 06-02-2002, 10:15
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Misschien moet je jezelf wel ertoe dwingen. Zet die computer achter slot en grendel en geef de sleutel aan iemand die hem pas over een maandje ofzo aan je teruggeeft. Dan Moet je wel.
Dat kan niet, ik heb die computer ook constant nodig voor mijn werk en opleiding :/
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 10:18
damaetas
damaetas is offline
ik ben ook wel asocialer geworden sinds ik op kot zit, ik ben niet het type dat gewoon bij iemand binnenwandelt. een vriendin van me zei laatst da ze zich volkomen vergist had met mij, ze dacht da ik een enorm fuifnummer was; iemand anders was dan weer blij verrast toen bleek da'k toch ne partybeestje was toen ik zat in wiskunde zat (das weer een ander verhaal ) eigenlijk weet ik het zelf gewoon ni, ik was vroeger fel contactgestoord (zoals Mennuz da zo schoon uitdrukt :/) en het gaat nu wel beter denkik, maar vanaf da het serieus wordt trek ik me trug, vanaf da ik er zelf wa voor moet doen (helemaal naar leuven rijden is (letterlijk) een grote drempel voor me)
ik denk dat ik nooit helemaal zal kunnen wennen aan mensen om mij heen, en toch mis ik een paar armen om me heen. soos marc zei, dan val je ineens in een gat.
pff ingewikkeld
Oud 06-02-2002, 10:24
kosmos
kosmos is offline
Tja.. het enige wat ik dan nog te zeggen hebben is dat eenzaamheid vanuit jezelf onstaat. Ik ken wel wat stelletjes en mensen die veel vrienden hebben en die zich toch eenzaam voelen.
Oud 06-02-2002, 11:03
Marcade
Marcade is offline
Weet je dat ik onlangs nog een Marc S Kloon in de tram zag? Best wel vreemd, ik zat hem hele tijd aan te staren, zonder het te laten merken.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:23
Marcade
Marcade is offline
Als je normaal wilt zijn, heb je de verkeerde wereld uitgekozen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:23
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Weet je dat ik onlangs nog een Marc S Kloon in de tram zag? Best wel vreemd, ik zat hem hele tijd aan te staren, zonder het te laten merken.
*?*
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:26
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:
*?*
Een jongen die op je leek.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:32
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Misschien wil je wel iets te graag "normaal" zijn.
Dit is bijna een belediging

Citaat:
Ik vind je verder gewoon normaal hoor, ik vind eigenlijk niemand abnormaal laat ik het zo zeggen.
En hij kruipt weer terug

Citaat:
Tegen mij word gezegt: Je overschat jezelf, je wilt zo graag "normaal" zijn, dat je keer op keer een tegenslag te verwerken krijgt omdat je het gewoon niet kunt...
Mijn 'sociale stoornissen' komen enkel voort uit isolatie en onzekerheid. Ik 'ben' in principe redelijk normaal, voor zover je dat kunt zijn. Ik ben niet autistisch en ook niet schizofreen, enkel in enige mate mensvreemd door isolatie...

Citaat:
Zijn er geen mensen waarmee je uit kunt gaan? (Dus mensen die je gewoon goed kent.)
Er zijn geen mensen die mij 'goed' kennen buiten de familie om. En tja, mijn zusje zit momenteel diep in de problemen met mijn vader en is momenteel echt niet in staat mij te helpen...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:34
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Een jongen die op je leek.
Ik vraag me meer af wat je ermee wilt zeggen

Of heb je gewoon zin een conversatie te initieren?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:39
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik vraag me meer af wat je ermee wilt zeggen

Of heb je gewoon zin een conversatie te initieren?

Offtopic gezeik

Ik mis het offtopic zeiken een beetje

..

Moet een olympische sport worden, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:39
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik mis het offtopic zeiken een beetje
Ja, 't is inderdaad saai geworden op het forum
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:51
Verwijderd
Ik heb wel es vaker gepraat met iemand die mij puur en simpel uitlegde hoe het was om gewoon dingen te doen voor 1 dag. Niet letten op consequenties e.d. gewoon 1 dagje keuzes maken in je hoofd (want o wat kunnen we dat goed) maar ze dan gewoon uitvoeren. Dus als je denkt, ik ga dit boek naar de bieb terug brengen, GA DAN OF GA NIET, maar ga niet denken ik wil wel en niet gaan, en er dan spijt over hebben... daar heb ik wel wat aan gehad...

Dus gewoon iets denken, het uitvoeren, en het gevoel wat erdoor veroorzaakt wordt accepteren... al ist maar voor 1x

[Dit bericht is aangepast door Chaos2K (06-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:04
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Chaos2K schreef:
Dus gewoon iets denken, het uitvoeren, en het gevoel wat erdoor veroorzaakt wordt accepteren... al ist maar voor 1x
Dat heb ik al een paar keer gedaan... ben 'gewoon' naar de kroeg en heb iets gedronken, maar kreeg er alleen een rotgevoel van. Een andere keer ben ik alleen naar de discotheek, zelfde gevoel...

Ik doe soms wel dingen, maar voel me er alleen maar rot onder met als gevolg dat ik ze de volgende keer niet meer doe en gewoon thuis blijf :/
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:
Dat heb ik al een paar keer gedaan... ben 'gewoon' naar de kroeg en heb iets gedronken, maar kreeg er alleen een rotgevoel van. Een andere keer ben ik alleen naar de discotheek, zelfde gevoel...

Ik doe soms wel dingen, maar voel me er alleen maar rot onder met als gevolg dat ik ze de volgende keer niet meer doe en gewoon thuis blijf :/

Neej maar niet meteen beginnen met ultrasociale dingen als naar een bar of disco, klein beginnen en groot eindigen... Trouwes, ben jij diezelfde die ik ooit es gemaild n.a.v. je "videofilm" topic?

[Dit bericht is aangepast door Chaos2K (06-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:37
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Chaos2K schreef:
Neej maar niet meteen beginnen met ultrasociale dingen als naar een bar of disco, klein beginnen en groot eindigen...
Kleine dingen stellen niet veel voor :/

Citaat:
Trouwes, ben jij diezelfde die ik ooit es gemaild n.a.v. je "videofilm" topic?

Niet dat ik weet

[edit]
Je naam komt me wel bekend voor, maar dat ging over iets anders geloof ik :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2002, 12:41
Verwijderd
Tja weet je wat het is, je moet net het geluk hebben dat er iemand langs komt lopen die je eruit gaat trekken en die onvoorwaardelijke aandacht voor je heeft... heeft bij mij wel een beetje geholpen..

En als je naar zown forummeeting IRL gaat, lukt dat wel?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:49
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Chaos2K schreef:
En als je naar zown forummeeting IRL gaat, lukt dat wel?
Nog nooit gedaan... ga ik binnenkort wel eens doen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 13:34
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
Marc S schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Edwin uit Kaasstad schreef:
--------------------------------------------------------------------------------

Mjah :/

quote:

Maar je moet toch ook eerst iets vinden om te doen? waarom ? doelloos ronlopen kan leuk zijn .
Dat doe ik tegenwoordig als het me thuis te veel word ik pak gewoon me jas en ga gewoon ergens lopen.
zonder nut en het helpt zeker als is het alleen maar om even die muffe kamerlucht kwijt te zijn.(en inspiratie op te doen voor mij dan )

quote:

Ik praat zonder al te veel moeite op kantoor met anderen. Pas als het persoonlijk wordt en het niet meer om het werk gaat, ben ik weg...

Had ik ook en heb ik op somige punten nog steeds dat kan je alleen maar verhelpen door er ervaring mee op te doen denk ik.
oftewel je ansten onder ogen zien en een oplossing ervoor zoeken. als ik dat had gedaan was ik nu geen vrijgezel denk ik.
Groeten

Edwin

Oud 06-02-2002, 14:52
John Sickbock
John Sickbock is offline
Ik denk dat het belangrijk is dat je iets aanwijsbaars doet. Iets dat niet ondoenlijk is trouwens. Daarmee kun je meer zelfvertrouwen krijgen, en das misschien al heel belangrijk.

Maar misschien doe je al veel... ik weet het niet
Oud 06-02-2002, 16:33
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Steeds willen veranderen, maar toch bij het oude blijven?
*De 1e lap tekst*
Ik herken er alles in.
Ik heb hetzelfde. Ik wil ook het liefste alleen zijn. Lekker zelf doen wat ik wil enzo..

Maar als ik eerlijk ben zou ik liever makkelijk met iedereen op willen schieten en lekker open zijn tegen iedereen..
Maar zo ben ik niet.

Maar ik ga nu de hele Topic doorlezen. Daarna reply ik nog wel een keer .

Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:50
Rhinus
Rhinus is offline
Hmmm. Ik moet zeggen dat ik mezelf wel wat herken ja.

Alleen zit ik niet constant achter een PC.
Ik heb ook hobbies. Alleen zijn dat ook dingen
die je alleen doet..

Maare, ik wil eigelijk niet veranderen. Ik voel me best prettig zo. Alleen schaam ik mer er toch een beetje voor. Het is niet normaal om als 17 jarige maar 1 keer in de maand uit te gaan..

Toen ik nog een vriendin had had ik er al helemaal geen problemen mee. Ik kon haar vasthouden en dan vond ik alles best.. Maar nu ben ik weer vrijgezel..

En dat alleen naar een kroeg/disco gaan vind ik ook niks.. Ik weet niet wat ik dan moet doen.. Maare, er zijn zat mensen die met je naar een kroeg willen hoor. En mocht je echt niemand weten, laat het me dan weten. Ik heb meestal zat vrije tijd .

Maare ik weet nu effe niks meer te typen. Maar verwacht nog meer reply's van mij. Want ik heb hetzelfde een beetje als jij..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:51
Liz
Liz is offline
Jou probleem is dat je een beeld voor ogen hebt van iemand die normaal is. Maar wat is nou eigenlijk normaal. Je praat niet over jezelf, nou en dat doe ik helemaal niet. Als mensen aan mij vragen hoe gaat het, dan is het standaard oh goed. Ben je meteen overal van af

Je gaat in de zomer ergens anders werken, dat vind ik nog al een verandering. Je wordt op je werk al losser, blijf zo doorgaan en ool op je nieuwe werk praat met mensen, maak contacten.

Veranderingen komen ook niet van de een op de andere dag, dat gaat langzaam. Je bent op een punt gekomen dat je jezelf wilt veranderen, dat is heel goed. Maar verwacht dan niet in een week al verandering. Ga zo door!!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:24
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Maare, ik wil eigelijk niet veranderen. Ik voel me best prettig zo. Alleen schaam ik mer er toch een beetje voor. Het is niet normaal om als 17 jarige maar 1 keer in de maand uit te gaan..
Ja precies. Ik wil eigenlijk ook niet veranderen en geniet van de vrijheid, van de rust die ik heb. Maar het is ook niet normaal om als 21 jarige nauwelijks meer uit te gaan, in je vrije tijd alleen maar met jezelf bezig te zijn, nog nooit een vriendin gehad te hebben, enzovoorts

Citaat:
En dat alleen naar een kroeg/disco gaan vind ik ook niks.. Ik weet niet wat ik dan moet doen.. Maare, er zijn zat mensen die met je naar een kroeg willen hoor. En mocht je echt niemand weten, laat het me dan weten. Ik heb meestal zat vrije tijd .
Ghehe, als je in de buurt van Rotterdam woont, misschien
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:27
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Jou probleem is dat je een beeld voor ogen hebt van iemand die normaal is.
Hmm, ik schreef in mijn hele topic niets over normaal en abnormaal. Mijn probleem is die sociale isolatie waar ik maar niet uitkom :/

Citaat:
Veranderingen komen ook niet van de een op de andere dag, dat gaat langzaam. Je bent op een punt gekomen dat je jezelf wilt veranderen, dat is heel goed. Maar verwacht dan niet in een week al verandering. Ga zo door!!
Hmmz... ik ben er nu al min of meer sinds Mei 2001 mee bezig :/
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:10
Rhinus
Rhinus is offline
Misschien een lompe/stomme vraag. Maar ik stel 'm toch..

Zie je er afschrikwekkend uit?

(Dit bedoel ik niet om een lullige manier..)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:13
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Zie je er afschrikwekkend uit?[/i]
Whahahaha

Die vraag stelde nog nooit iemand aan mij

ROFLMAO

Nou, ik *kan* er wel eng uitzien, maar over het algemeen valt het wel mee
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 19:12
Marc S
Marc S is offline
En toen vernam ik niets meer van hem :/

Ben ik echt zo eng?

Na ja, mijn uiterlijk boeit me niet zo veel
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 20:36
Rhinus
Rhinus is offline
Marc S, je hebt net zo'n dunne armen als ik!

Maare, je ziet er niet uit zo van: "ARGHHH!!". Je ziet er dus normaal uit.

(Ik ben even vergeten waarom ik wilde weten hoe je eruit zag [ ], dus ik dwaal nu volledig af.)

Wat heb je eigelijk vanaf vorig jaar geprobeert om te veranderen?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 20:40
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Ik kan gewoon niet echt veranderen, misschien voor een tijdje, ik ben soms een maand of 2 maanden heel vrolijk en altijd blij. En dan bam! alles weer weg. Meteen weer
*troost*
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 20:47
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Marc S, je hebt net zo'n dunne armen als ik!
*is maar een dun ventje*

Citaat:
Maare, je ziet er niet uit zo van: "ARGHHH!!". Je ziet er dus normaal uit.
Redelijk normaal ja

Citaat:
(Ik ben even vergeten waarom ik wilde weten hoe je eruit zag [ ], dus ik dwaal nu volledig af.)
Hmm, ik weet het eigenlijk ook niet

Woon je dan in de buurt van Rotterdam? Of niet?

Citaat:
Wat heb je eigelijk vanaf vorig jaar geprobeert om te veranderen?
Contact zoeken. Na het behalen van mijn HAVO diploma ging ik gelijk bij mijn pa werken. Ik kreeg het immens druk en had geen tijd meer over voor andere dingen...

Op het werk zitten verder geen mensen van mijn eigen leeftijd, dus raakte ik vervreemd van mijn leeftijdsgenoten. Ik ging zowiezo nooit uit enzo, behoorde op school een beetje tot de "het stille groepje", niet per se de nerds, maar er een beetje tussenin...

Na ja, na 3 jaar werken bij mijn pa kwam ik tijdens een vakantie in Denemarken er pas goed achter hoe alleen ik eigenlijk ben. Ik zat een hele week zonder computer en iedereen ging iets doen, waardoor ik alleen achter bleef in het gehuurde poolhuis...

Kortom: die week was een hel voor me.

Toen ik weer thuis was, begon ik dus contact te zoeken. Ik ging op sport (Taekwondo) en in de hoop daar mensen te ontmoeten, maar het is ook nodig voor mijn lichamelijke conditie en daarnaast vond ik het altijd al leuk...

Na ja, dat was het in grote lijnen...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 21:33
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Dankje *knuf* Alleen niet nodig hoor
Ach ja, geef tenminste de groetjes aan je arme broertje
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 22:54
dystopia
dystopia is offline
Als je echt iets wilt (bij mij: en er dus het nut van inziet) kun je dat doel bereiken.
Reageren

Regels voor berichten