Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2002, 15:45
Sysy
Sysy is offline
die unieke mensen volgen, maar als een kuddedier toegeeft dat ie een kuddedier is is ie weer uniek......

ik vind dat dit echt klopt.
Oud 03-02-2002, 16:33
*Norena*
*Norena* is offline
whaaaaaat?????
Oud 03-02-2002, 16:42
Sysy
Sysy is offline
Citaat:
*Norena* schreef:
whaaaaaat?????
hahaha. even over nadenken en je begrijpt het

Oud 03-02-2002, 16:43
*Norena*
*Norena* is offline
moeilijk voor me nadenken pffff
Oud 03-02-2002, 17:31
brain trash
brain trash is offline
maar wat als iedereen daarna opeens toegeeft dat ie een kuddedier is?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:31
timonx
timonx is offline
Je hebt inderdaad gelijk. Mensen zijn inderdaad kuddedieren oftewel conformisten. Mensen die zich niet bij een groep aansluiten worden dan ook non-conformisten genoemd. Daar ben ik er ook eentje van maar er zijn maar heel weinig non-conformisten en omdat mensen vaak in meerdere groepen vallen si het hebben ze eleke keer weer een andere positie binnen die groep. Dus je kunt wel toegeven dat je een kuddedier bent maar dat hoeft niet in alle gevallen zo te zijn
Oud 05-02-2002, 09:23
Isa
Isa is offline
we zijn geen kuddedieren, we zijn dieren die in stam-vorm leven.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:36
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
timonx schreef:
Je hebt inderdaad gelijk. Mensen zijn inderdaad kuddedieren oftewel conformisten. Mensen die zich niet bij een groep aansluiten worden dan ook non-conformisten genoemd. Daar ben ik er ook eentje van maar er zijn maar heel weinig non-conformisten en omdat mensen vaak in meerdere groepen vallen si het hebben ze eleke keer weer een andere positie binnen die groep. Dus je kunt wel toegeven dat je een kuddedier bent maar dat hoeft niet in alle gevallen zo te zijn
Als je jezelf als non-conformist bestempeld dan ga je in principe met die kudde mee. Dus ben je stiekem toch een kuddedier.
Oud 05-02-2002, 09:37
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Sysy schreef:
die unieke mensen volgen, maar als een kuddedier toegeeft dat ie een kuddedier is is ie weer uniek......

ik vind dat dit echt klopt.

Wat zijn volgens jouw dan unieke mensen????
Oud 06-02-2002, 10:52
Isa
Isa is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Als je jezelf als non-conformist bestempeld dan ga je in principe met die kudde mee. Dus ben je stiekem toch een kuddedier.
groepsdier verdomme. geen kuddedier. kuddedieren zijn groepjes exact dezelfde wezens die soms samen 1 hele lange reis maken, waarvan er sommige niet overleven.

wij zijn groepsdieren, verschillende groepen mensen, of mensen met verschillende kunstmatige kenmerken die allemaal naast elkaar leven. en soms oorlog voeren.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:08
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
groepsdier verdomme. geen kuddedier. kuddedieren zijn groepjes exact dezelfde wezens die soms samen 1 hele lange reis maken, waarvan er sommige niet overleven.

wij zijn groepsdieren, verschillende groepen mensen, of mensen met verschillende kunstmatige kenmerken die allemaal naast elkaar leven. en soms oorlog voeren.
Of je het nou groepjes of kuddes noemt...maakt niet uit. Er zijn gewoon weinig echte unieke mensen.

Oud 06-02-2002, 16:36
*Norena*
*Norena* is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Wat zijn volgens jouw dan unieke mensen????
uniek is ieder mens!!!

ieder , mens in verschillend!!

ieder , mens kan iets goeds en slecht

iedereeen is uniek!!
Oud 06-02-2002, 16:46
legatus
legatus is offline
Wat is er zo uniek aan jullie?
Oud 06-02-2002, 18:35
BlackMystery
BlackMystery is offline
niemand is echt uniek
en niemand hoort echt bij een groep
het verschil is enkel of je bij een groep wil horen of niet
dus je zo zal gedragen
zit ergens in de mens
maar ik volg absoluut geen groep
en het kan me niets schelen wat andere mensen over me denken
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:37
DarkCat
DarkCat is offline
Bèhèhèhèhèhè..

En wat als je nou net die unieke persoon bent die de anderen volgen..?
Oud 06-02-2002, 18:56
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
*Norena* schreef:
uniek is ieder mens!!!

ieder , mens in verschillend!!

ieder , mens kan iets goeds en slecht

iedereeen is uniek!!
Zeker niet waar, omdat veel mensen laten zich leiden door zaken als macht, geld, lust, jalouzie, mode, ongenoegen, enz enz. Je bent uniek als je daar los van staat en niet naar de kleding die je draagt of de gevoelens die je bij iets hebt.
Oud 06-02-2002, 21:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
En wat als je nou net die unieke persoon bent die de anderen volgen..?
Idd. Dat vraag ik me ook af. Je kunt ook een eigen sterke egoistische wil hebben
Oud 06-02-2002, 21:43
Verwijderd
Dan nog...de lol is er snel af wanneer niemand je volgt en vooral, wanneer niemand op je let.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 21:56
A-man
A-man is offline
Maar hoe kan je nou weten of iemand de kudde volgt of gewoon een weg neemt die andere ook nemen...
Oud 06-02-2002, 21:59
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
A-man schreef:
Maar hoe kan je nou weten of iemand de kudde volgt of gewoon een weg neemt die andere ook nemen...
Kun je wel weten of ons bewustzijn niet enkel een mengsel van opgedane ervaringen vormt?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 22:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dan nog...de lol is er snel af wanneer niemand je volgt en vooral, wanneer niemand op je let.
Nee hoor, dan krijg je de aandacht van mensen die ook houden van 'iets anders' dat afwijkt van 'het normaal' zeg niet dat dat soort mensen rijkelijk over de aardbol zijn verspreid, helaas vind ik.

Er is altijd wel iemand die jouw interesses wekt
Oud 07-02-2002, 15:35
legatus
legatus is offline
De mens leert door imitatie.

Dat betekent niet automatisch dat wij een kuddedier zijn.
Reageren

Regels voor berichten