Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 11:36
Genesis
Genesis is offline
oke ik heb dus een spel weer gevonden waar ik tijdje geleden heel erg verslaafd aan was, Transport Tycoon Deluxe. Maar, ik had toen een oude computer met windows 98 en nu draai ik op mijn nieuwe computer windows ME, en daarin werkt ie dus niet. Telkens als ik het spel wil opstarten zegt ie: 'Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten.... BLABLABLA'

kan ik er voor zorgen dat het wel wil en zo ja, hoe?

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 13:53
Mathel
Mathel is offline
Windows ME heeft geen ondersteuning meer voor DOS (niet officieel iig). Er is wel een manier om (sommige) DOS programma's te laten draaien onder Windows ME, maar dan moet je even goed zoeken op internet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:01
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Mathel schreef:
Windows ME heeft geen ondersteuning meer voor DOS (niet officieel iig). Er is wel een manier om (sommige) DOS programma's te laten draaien onder Windows ME, maar dan moet je even goed zoeken op internet.
zelfs in 2k en xp kun je gewoon porgs in dos draaien, ik draai om 2k af en toe zelfs doom2 en het werkt gewoon
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:19
Droyd
Droyd is offline
Het zou wel eens kunnen dat dit wordt veroorzaakt door het volgende:

Windows ME heeft GEEN ondersteuning voor expanded memory...Dit zorgt ervoor dat heel wat games het niet meer doen...Misschien doom2 wel nog, hexen ook...Maar geen fatal racing, slipstream 5000 etc...

Oplossing:
Ofwel een aangepaste bootdiskette met EMS in de config.sys
Ofwel veranderen van OS

Edit:
OF omdat ME memory leaks heeft...Ik had dit ook bij sommige games dat ie gewoon ongeldige bewerkingen gaf omwille daarvan

De oplossingen zijn dezelfde

Laatst gewijzigd op 15-02-2003 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:36
Mathel
Mathel is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
zelfs in 2k en xp kun je gewoon porgs in dos draaien, ik draai om 2k af en toe zelfs doom2 en het werkt gewoon
Windows 2000 heeft inderdaad wel ondersteuning voor dos en zelfs XP ook nog (welliswaar in een zogenaamde dosbox). Alleen ME had dat dus niet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:42
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Mathel schreef:
Windows 2000 heeft inderdaad wel ondersteuning voor dos en zelfs XP ook nog (welliswaar in een zogenaamde dosbox). Alleen ME had dat dus niet.
wat is microsoft tog stom, waar slaat dat op. Als dos niet bestaan zou hebben zou waarschijnlijk windows en zo owk nooit bestaan. Tot Win 98 was alles gebasseerd op dos. Kut Microsoft
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:33
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Mathel schreef:
ME had wel dosbox. Ik kan me niet voorstellen trouwens dat de op NT gebasseerde operating systems een betere DOS ondersteuning hebben?
Oud 15-02-2003, 18:21
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Oplossing:
een aangepaste bootdiskette met EMS in de config.sys
Dezelfde autoexec.bat/command.com op een diskette zetten, en bij config.sys alleen 'EMS' toevoegen?

Genesis
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:12
niemand
niemand is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
wat is microsoft tog stom, waar slaat dat op. Als dos niet bestaan zou hebben zou waarschijnlijk windows en zo owk nooit bestaan. Tot Win 98 was alles gebasseerd op dos. Kut Microsoft
dat dos eruit is is juist goed voor stabilitiet
het is namelijk in het model van de x86 met een windows die op dos draait zo dat elke laag (dat zijn dus: apps, windows, dos, bios, hardware) vaak alle lagen eronder gelijk aanstuurt

windows stuurt dus ook het bios aan zonder dat dos dat weet, dos raakt dus in de war, en dat is een van de oorzaken van instabiliteit

uiteraard ben ik het wel eens met de laatste 2 woorden van je post
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:45
Verwijderd
Windows ME is nèt als 9x gewoon gebaseerd op DOS. Ze (de heren bij Microsoft) hebben 't alleen een beetje willen verdoezelen om het produkt zo wat 'professioneler' te laten ogen; als het ware een tussenstap tussen het reeds betrouwbare Windows 2000 en het 'mindere' Windows 98. Dat ME geen DOS meer is, heeft en/of ondersteunt is dus klinklare onzin.

Goed; volgende punt. Hoe krijg je die software aan de gang op het klote-OS Windows ME. Ik ben enorm voorstander van gewoon een bootdiskette of CD-ROM. Daarvoor ga je naar www.bootdisk.com -- Pas dan zelf de CONFIG.SYS en AUTOEXEC.BAT even naar smaak aan. Zorg dat je plenty conventioneel geheugen hebt (m.a.w. laadt drivers high) en dat je zowel EMS als XMS geheugen hebt (DEVICE=HIMEM.SYS RAM).

Mocht je dat teveel gehannes zijn; http://www.geocities.com/mfd4life_2000/ -- daar staat hoe je de DOS-mode tevoorschijn kunt toveren in Windows ME.

En verder wil ik je op 't hart drukken dat ME echt een wanprodukt is. In veel gevallen trager dan Windows 98, memoryleaks, en -maar dat is mijn ervaring- veel instabieler dan 98. 't Mooist zou Windows XP zijn om te gaan draaien.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 08:54
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Dezelfde autoexec.bat/command.com op een diskette zetten, en bij config.sys alleen 'EMS' toevoegen?
Nee sry, ik ben het zelf een beetje kwijt hoe je zoiets hoort te doen...Ik heb mezelf kapot gezocht op de problemen met sommige dosgames in ME en toen wist ik het rats van buiten

Ik zoek het even voor je op
Oud 16-02-2003, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef:
Nee sry, ik ben het zelf een beetje kwijt hoe je zoiets hoort te doen...Ik heb mezelf kapot gezocht op de problemen met sommige dosgames in ME en toen wist ik het rats van buiten

Ik zoek het even voor je op
DEVICE=HIMEM.SYS RAM

Met die regel in je CONFIG.SYS krijg je zowel EMS als XMS geheugen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 13:39
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Genesis schreef:
oke ik heb dus een spel weer gevonden waar ik tijdje geleden heel erg verslaafd aan was, Transport Tycoon Deluxe. Maar, ik had toen een oude computer met windows 98 en nu draai ik op mijn nieuwe computer windows ME, en daarin werkt ie dus niet. Telkens als ik het spel wil opstarten zegt ie: 'Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten.... BLABLABLA'

kan ik er voor zorgen dat het wel wil en zo ja, hoe?

Genesis
voor TTD bestaat wel een patch, moet je ff zoeken
Oud 16-02-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef:
Kut Microsoft
Kut microsoft?
Ik weet zeker dat je niet zonder kunt
Dus wat is er kut aan
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:32
niemand
niemand is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Kut microsoft?
Ik weet zeker dat je niet zonder kunt
Dus wat is er kut aan
dat hij niet zonder kan of dat men in het algemeen niet zonder kan?
in het laatste geval, hier draait alles prima zonder microsoft
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 22:54
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
DEVICE=HIMEM.SYS RAM

Met die regel in je CONFIG.SYS krijg je zowel EMS als XMS geheugen.
ik heb dit geprobeerd, maar het spel werkt nog steeds niet :\

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten