Advertentie | |
|
![]() |
|
Het zou wel eens kunnen dat dit wordt veroorzaakt door het volgende:
Windows ME heeft GEEN ondersteuning voor expanded memory...Dit zorgt ervoor dat heel wat games het niet meer doen...Misschien doom2 wel nog, hexen ook...Maar geen fatal racing, slipstream 5000 etc... Oplossing: Ofwel een aangepaste bootdiskette met EMS in de config.sys Ofwel veranderen van OS Edit: OF omdat ME memory leaks heeft...Ik had dit ook bij sommige games dat ie gewoon ongeldige bewerkingen gaf omwille daarvan De oplossingen zijn dezelfde
Laatst gewijzigd op 15-02-2003 om 14:21. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
het is namelijk in het model van de x86 met een windows die op dos draait zo dat elke laag (dat zijn dus: apps, windows, dos, bios, hardware) vaak alle lagen eronder gelijk aanstuurt windows stuurt dus ook het bios aan zonder dat dos dat weet, dos raakt dus in de war, en dat is een van de oorzaken van instabiliteit uiteraard ben ik het wel eens met de laatste 2 woorden van je post ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Windows ME is nèt als 9x gewoon gebaseerd op DOS. Ze (de heren bij Microsoft) hebben 't alleen een beetje willen verdoezelen om het produkt zo wat 'professioneler' te laten ogen; als het ware een tussenstap tussen het reeds betrouwbare Windows 2000 en het 'mindere' Windows 98. Dat ME geen DOS meer is, heeft en/of ondersteunt is dus klinklare onzin.
Goed; volgende punt. Hoe krijg je die software aan de gang op het klote-OS Windows ME. Ik ben enorm voorstander van gewoon een bootdiskette of CD-ROM. Daarvoor ga je naar www.bootdisk.com -- Pas dan zelf de CONFIG.SYS en AUTOEXEC.BAT even naar smaak aan. Zorg dat je plenty conventioneel geheugen hebt (m.a.w. laadt drivers high) en dat je zowel EMS als XMS geheugen hebt (DEVICE=HIMEM.SYS RAM). Mocht je dat teveel gehannes zijn; http://www.geocities.com/mfd4life_2000/ -- daar staat hoe je de DOS-mode tevoorschijn kunt toveren in Windows ME. En verder wil ik je op 't hart drukken dat ME echt een wanprodukt is. In veel gevallen trager dan Windows 98, memoryleaks, en -maar dat is mijn ervaring- veel instabieler dan 98. 't Mooist zou Windows XP zijn om te gaan draaien. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zoek het even voor je op
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met die regel in je CONFIG.SYS krijg je zowel EMS als XMS geheugen. |
![]() |
||
Citaat: