Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 14:25
coecie
coecie is offline
HEE!! hebben jullie nog vette tips voor het uitgaan in het buitenland? Ik ga vanaf juni een roadtrip maken die de hele zomer zal duren. naast alle festivals die ik zal aandoen onderweg, wil ik natuurlijk ook gewoon heel veel moois zien enzo. maar oook (en vooral)... uitgaan!!
Ik ben zelf nogal veel in Belgie, Duitsland en Frankrijk uitgeweest. Weten jullie mischien andere landen/steden, voor de gelegenheid zal ik mijn ervaringen even opschrijven, wellicht heb je er iets aan met opkomende vakanties enzo...

Spanje/Ibiza:
Nou ja... echt àlles in Ibiza is ongeveer leuk!
met Space en DC10 als beste afterpartyclubs
en de Amnesia en Pacha naar mijn mening de leukste clubs

Engeland/Londen:
- the end...ik was laatst voor twee dagen in londen, en ben naar deze club geweest... heel heftige muziek, goed geluid, mooi aangekleed

Italie/Florence:
- tenaxxo... een hele coole club die met leuke concepten werkt. er draaien opvallend veel nederlandse dj's
Turijn:
- Hiroshima Mon Amour... een heftige club.. wie ooit naar turijn gaat moet hem zeker bezoeken!

Canada/Toronto:
- the Windsor... is een geweldige club en richie hawtins home-base... wie ooit naar Canada gaat... je MOET hierheen, ik gebied u

Duitsland/Berlijn (dit is een geweldige stad en iedereen moet er elk jaar minstens een week heen):
- tresor... natuurlijk, dè club. (31 mei laatste feest voor sluiting )
- SO36... is op maandagen echt geweldig
- Ostgut... is altijd gut
- Wmf... veel nieuwe duitse dj's met een typische duitse muziekstijl
Frankfurt:
- U60... 1x geweest... was onvergetelijk!

Belgie/Brussel:
- de fuse... is een geweldige club en je betaald er altijd maar iets van 2,50 entree voor geweldige acts!
Leuven:
- de silo... is een hele coole beetje duistere club die soms hele vette feesten hebben! was er eens met james rushkin
Antwerpen
- café d'Anvers... een mooie gelegenheid met goede feesten!
Gent:
- culture club... hele vette feesten daar zo af en toe

Frankrijk/Parijs:
- Club rex... is heel vet 30 januari was er Laurent Garnier Solo... zoo heftig
- Follies Pigalle... een hele mooie afterpartyclub, je waant je in de jaren 20 als je binnenloopt.
- Buddha Bar... nou ja als er een club is waar je moet heengaan in parijs.
Oud 15-02-2003, 15:25
Another Way
Another Way is offline
Engeland is het beste clubland van de wereld, in londen heb je niets te zoeken (Op Bedrock/Gatecrasher @ Heaven na dan)
Waar je echt MOET zijn is in sheffield en in Birmingham. In Sheffield heb je de Republic waar de wereld bekende Gatecrasher Avonden worden gehouden (DJs als Tiesto, Paul van Dyk en Armin krijg je daar) In Birmingham heb je Club Code, hier worden de bekende Godskichten avonden gehouden met Djs als Marco V, J00F, Fergie en nog veel meer. Verder heb je nog clubs als Slinky en Passion.
In de zomer dan is het pas echt VET clubben, bij feesten als Godkitchen Global gathering, Gatecrassher Summer Sound System, Homeland en natuurlijk Creamfields.

Op Ibiza heb je trouwens ook vette clubs (avonden) zoals Eden, Amnesia, Space, Pacha en natuurlijk Priviledge. Feesten als Judgement Sundays, Godskicthen, Cream, Dance Valley, Cocoon, Bugget Out! en nog veel meer worden hier gegeven. Vaak hebben DJs ala Carl Cox, Sasha, Tiesto en Paul van Dyk residencies in deze clubs, en zijn ze bijna elke week wel te zien

Zelf ben ik helaas nog nooit naar deze feesten en clubs geweest (Te Jong), maar als ik de verhalen lees weet ik dat het goed zit

De beste club waar ik ooit ben geweest is Club Zouk in Singapore. Zouk is een van de werelds beste (Zelf's Paul Oakenfold's Favourite Club) Djs ala Carl Cox, Jeff Mills, Paul van Dyk, Sasha, Digweed, Dany Tenaglia en onze eigen Ferry Corsten hebben hier al gedraaid.

Laatst gewijzigd op 15-02-2003 om 15:32.
Oud 15-02-2003, 16:06
coecie
coecie is offline
Citaat:
Another Way schreef:
*verhaal* Op Ibiza heb je trouwens ook vette clubs (avonden) zoals Eden, Amnesia, Space, Pacha en natuurlijk Priviledge. Feesten als Judgement Sundays, Godskicthen, Cream, Dance Valley, Cocoon, Bugget Out! en nog veel meer worden hier gegeven. Vaak hebben DJs ala Carl Cox, Sasha, Tiesto en Paul van Dyk residencies in deze clubs, en zijn ze bijna elke week wel te zien

Zelf ben ik helaas nog nooit naar deze feesten en clubs geweest (Te Jong), maar als ik de verhalen lees weet ik dat het goed zit
Ja... uhuh... nee...
wij houden dus van andere soorten muziek...
ik ben wèl in ibiza geweest (zie zegmaar, wat ik schrijf in mijn post) en je hebt wel een beetje gelijk... cocoon is een vet feest
Oud 15-02-2003, 20:27
slimmieslak
slimmieslak is offline
ooh als je toch onderweg bent moet je ff naar kreta, in chersonisos zit een discotheek ( ja haha wel meerdere)
ik weet niet zo goed meer hoe ie heet, maar hij was zo vet.
hij zit laat maar zeggen aan de hoofdstraat ( niet de boulevard dus) en hij heeft een glazen wand aan de buitenkant.( een sooort halletje waar je doorheen moet en daarna kom je pas in de echte disctheek!
hmm mag ik niet met je mee?? klinkt allemaal erg goed wat je gaat doen!
veel plezier!
x
Oud 15-02-2003, 21:01
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
ja ik weet welke je bedoelt, Arena als ik me niet vergis? in principe geen echt spectaculaire tent. misschien dat je weinig gewend bent ofzo
Oud 16-02-2003, 13:07
Pan Am
Pan Am is offline
Avalon, Boston, MA, USA
Vapor, Boston, MA USA
RoXy, New York, NY, USA
The Tunnel, New York, NY, USA
OHM, New York, NY, USA
The Soundfactory, New York, NY, USA

Gelukkig straks weer voor 3 maanden terug naar USA
Oud 16-02-2003, 21:12
dreadlocks
dreadlocks is offline
Je had t over Engeland. Wat mij betreft is Lime Light in Londen mijn meeste favo club in de wereld....

tot nu toe
Oud 16-02-2003, 23:10
coecie
coecie is offline
ja ik was fabric vergeten, die is ook heel vet
maar... vertel even wat over de muziek soort die ze er draaien en hoe de sfeer is, want... dat is natuurlijk het belangrijkst om te weten
Oud 17-02-2003, 00:52
Gonzo
Gonzo is offline
Cocoon @ Ibiza. Wat een heerlijk herinnering. Richie & Sven 8 hrs non-stop

Verder aanraders:

* U60311 in Frankfurt (Ger) met oa de "Es Ist Freitagabenddddd"-jes van Mister Liebing & de diverse Cocoon-feestjes

* Fusion in Münster (Ger) - lekkere sfeer, zeer lekker vrouwelijk schoon & lekker Täschno

* Tresor in Berlijn (Ger) - geen verklaring nodig

* Heel Ibiza

* Fuse in Brussel - één keer geweest tijdens een Dave Clarke-avondje en het Brusselse publiek is grappig. Maar de tent en de muziek maakt alles goed

* Café D'Anvers in Anvérs / Antwerp - al een paar keer geweest en de locatie (rosse buurt van Antwerpen) brengt al iets extra's. Leuke mensen en goed geluid.

* La Rocca in Lier (B) - de ideale zondagavondtent. Heerlijke funky club en mooie mensen

* Culture Club in Gent (B) met de Body2Body feesten. Electrooo op zijn best. Dr Lektroluv roelssssss

Laatst gewijzigd op 17-02-2003 om 00:55.
Oud 17-02-2003, 07:09
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
coecie schreef:

- Buddha Bar... nou ja als er een club is waar je moet heengaan in parijs.

deze bar is wel pretty duur.. kun je beter eerst ff gaan sparen want voor minder dan 10euro krijg je nog geen water
Oud 17-02-2003, 09:23
coecie
coecie is offline
Citaat:
Gonzo schreef:
Cocoon @ Ibiza. Wat een heerlijk herinnering. Richie & Sven 8 hrs non-stop
IK WAS DAAR OOOOOOOOK!!! jeeeee
en de rest van die clubs... kijk es wat ik allemaal opnoemde daarboven
Oud 17-02-2003, 18:59
AGH
AGH is offline
Citaat:
Another Way schreef:
Engeland is het beste clubland van de wereld, in londen heb je niets te zoeken (Op Bedrock/Gatecrasher @ Heaven na dan)
Waar je echt MOET zijn is in sheffield en in Birmingham.
Ik ben één keer in Birmingham geweest, maar vond het niet echt spectaculair.
Weinig echte uitgaansgelegenheden en ook weinig drank, in tegenstelling tot de Basmati-rijst die je op elke hoek van de straat kon kopen.
Liverpool is mij ontzettend goed bevallen!
In tegenstelling tot Londen ontzettend goedkoop en een stuk gezelliger dan het arrogante Londen. Als je er toerist bent kan alles….
Zelfs één van de meisjes van Atomic Kitten was destijds nog spontaan, lang geleden….
Howl at the moon is in ieder geval een tent waar je naar toe moet als je in Liverpool bent.
Cream en Garlands zijn ook zeker de moeite waard.
Londen is op zich ook wel gezellig, maar niet als je in Liverpool bent geweest.
Leuke club aldaar was the Empire, maar ontzettend duur.

Overigens vallen clubs in vakantieoorden zoals Lloret en Salou naar mijn mening vaak in het niet bij clubs in de echt grote steden.
Maar Ibiza ben ik nog nooit geweest, lijkt me erg ‘trendy’ en ‘hip’.
Of zit ik er dan naast?

Berlijn is inderdaad een geweldige stad, helaas ben ik er nog maar 1 keer heel kort geweest.
Gaat binnenkort zeker weten verandering in komen!
Oud 17-02-2003, 19:22
*LL*
*LL* is offline
Ben in Blankenberge (B) op vakantie geweest en heb me daar wel vermaakt in
Parasol café Scala
Ibiza king beach

Regels voor berichten