Citaat:
Marc S schreef:
Erover schrijven helpt inderdaad. Het is opzich niet zo vreemd hoor. Iedereen maakt fouten die hij zich later pas beseft. Maar je was pas 13 en dan zijn bepaalde dingen nog niet per se even duidelijk.
Ik was 18 (!) toen mijn vader in het ziekenhuis lag met een ontsteking aan zijn hart. In plaats van hem te bezoeken, lag ik thuis en vroeg me af wat ik zou doen als hij er niet meer was. Ik was niet verdrietig, maar maakte me zorgen over mezelf...
Nu vind ik het best erg van mezelf, gelukkig maar dat hij er weer bovenop kwam, anders was hij heengegaan zonder dat ik hem ook maar bezoekte :/
|
Dankjewel voor je reactie

Weetje, die gedachte.. ik weet wel dat ik toen nog gewoon heel kinderlijk was en het was voor mij ook behoorlijk fake zeg maar. Ik bevatte het niet goed en begreep niet dat er echt een mogelijkheid zou zijn dat ze echt dood zou gaan.. Ik wou dat ik wat realistischer was geweest, dan had ik misschien dat liedje voor haar gezongen op haar verjaardag..

toen vond ik het belachelijk en weigerde ik, terwijl zij het graag wou, nu voel ik me echt schuldig. Ik had het haar moeten gunnen, niet dat ik het haar mísgunde, maar ja, weet ik veel.. Ik was gewoon dom, jesus
Wat jij beschrijft over je vader vind ik wel begrijpelijk hoor. Als je zoiets hoort, is dat vaak moeilijk te bevatten. Ik hoor vaak dat mensen ervoor weglopen om er maar niet mee geconfronteerd te hoeven worden zodat het voor hen gewoon *niet zo is*. Best een menselijke gedachte, en ik begrijp dat je het erg vsn jezelf vind, maar je hoeft het jezelf niet al te erg kwalijk te nemen. In zulke situaties handelen mensen altijd wel *anders*. Ik heb hier trouwens makkelijk praten, zelf doe ik het ook niet

Ik ben iig blij voor je dat je vader er weer bovenop gekomen is