Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2002, 13:47
Lindatje
Lindatje is offline
Ja het kan....met mij als levend bewijs...

Jaren terug had ik altijd een beste maatje waarmee ik alles deelde. We waren als 2 handen op een buik of net als broer en zus. Mensen begrepen niet waarom 2 mensen zo close konden zijn met elkaar zonder verkering te hebben. Vandaar de roddels, eerst klein later erger, ik scheen vanalles met hem te doen en ook mijn vriend scheen ineens meerdere vriendinnen te hebben. Ik heb altijd geprobeerd me hier niks van aan te trekken maar het ging niet meer op een gegeven moment. We werder allebei afstandelijk van elkaar en een hechte vriendschap was er niet meer al bleven we elkaar maar voorliegen dat het wel zo was, maar in mijn hart voelde ik niks meer. Die band was weg.... Vrijdag, eindelijk, na 2 jaar heb ik het hem verteld....echt verteld... Hij dacht er hetzelfde over. En nu praten we er wel over en wordt er wel beloofd dat het goedkomt, maar of dat zo is weet ik niet. Niet alleen vrienden kunnen het vertrouwen tussen 2 mensen wegnemen, nee zelfs deze klere maatschappij. Waarom? Geen idee... Je mag zelfs niet meer om iemand geven.... Het was over...of het terugkomt weet ik niet...we zien wel.../

Maar ik wil gewoon even zeggen: volg je hart en leer te accepteren wat anderen vinden maar laat de maatschappij niks kapot maken. Ik dacht altijd dat dat niet kon, dat een vriendschap sterker is...maar het is iets als pesten; op een gegeven moment heb je geen fut meer om je telkens te verdedigen en neem je afstand...en die was voor mij te groot...

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2002, 14:13
Verwijderd
That sux.

Waarom bemoeien mensen zich ook altijd overal mee? het gaat hun toch niet aan of je verkering met hem hebt dan wel niet hebt..

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 14:26
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
Myself! schreef:
That sux.

Waarom bemoeien mensen zich ook altijd overal mee? het gaat hun toch niet aan of je verkering met hem hebt dan wel niet hebt..

Sterkte
Dank je! Ik heb dus geen verkering met hem, maar mijn vriend werdt wel de dupe van mijn vriendschap met die jongen. Mensen bemoeien zich veel te snel met anderen en als je zoveel met iemand deelt als ik met mijn beste vriend doe, dan kan ik je vertellen dat dat niet te harden is!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 19:06
Liz
Liz is offline
Ja ik ken het, ik heb hetzelfde meegemaakt en het is vreselijk

Ik had een vriend waar ik heel erg goed mee op kon schieten, en ik kon hem alles vertellen. Hij heeft ooit eens tegen me gezegd dat wat hij mij vertelde hij nog nooit aan iemand heeft verteld. Alleen mijn vriend was 18 jaar ouder. Dat wordt dus helemaal niet door de maatschappij geaccepteerd. Dus het begon ook met kleine roddels die van kwaad tot erger werden. Hij kon mij in het begin nog wel troosten met de woorden trek het je niet aan. Maar ik kon het niet, ik had er te veel moeite mee.

Toen kreeg hij een viendin. Het contact verdween helemaal tussen ons. Jij hebt het nog uit kunnen praten, dat heb ik nooit gedaan. Het contact is nu helemaal weg tussen ons.

Het is niet leuk als het gebeurt, sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 19:53
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
Liz schreef:
Ja ik ken het, ik heb hetzelfde meegemaakt en het is vreselijk

Ik had een vriend waar ik heel erg goed mee op kon schieten, en ik kon hem alles vertellen. Hij heeft ooit eens tegen me gezegd dat wat hij mij vertelde hij nog nooit aan iemand heeft verteld. Alleen mijn vriend was 18 jaar ouder. Dat wordt dus helemaal niet door de maatschappij geaccepteerd. Dus het begon ook met kleine roddels die van kwaad tot erger werden. Hij kon mij in het begin nog wel troosten met de woorden trek het je niet aan. Maar ik kon het niet, ik had er te veel moeite mee.

Toen kreeg hij een viendin. Het contact verdween helemaal tussen ons. Jij hebt het nog uit kunnen praten, dat heb ik nooit gedaan. Het contact is nu helemaal weg tussen ons.

Het is niet leuk als het gebeurt, sterkte ermee!
Lieve Liz, tjeezus da's helemaal klote als er niks meer is. Of het goedkomt met mij en die vriend weet ik niet; we zullen zien maar ik hoop van wel al is het maar weinig...maar iets is inderdaad altijd beter dan niets...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten