Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
als k was gaan snijden voor flutproblemen, wat had k dan moeten doen toen met m'n echte problemen? mezelf van kant maken? ..
|
![]() |
Je bent zeker niet ziek in je hoofd. Veel mensen denken dit maar dat komt omdat ze het zelf niet ervaren hebben en dan is het moeilijk te begrijpen. Je moet het ze niet al te kwalijk nemen want ze weten gewoon niet beter. Trek het je ook niet aan. Jij weet zelf immers hoe het zit en dat je er waarschijnlijk een zeer goede reden voor hebt. Ik hoop dat je ooit de kracht hebt om er mee op te houden (ik niet).
Liefs Shania Je kunt me altijd mailen.
|
Nee, ik vind absoluut niet dat mensen die zich snijden gek zijn een rijp zijn voor een one way trip to the nuthouse. Ik heb mezelf ook wel eens gesneden, en dan was ik meestal verdrietig of heel kwaad. Het is heel moeilijk uit te leggen, maar op zo'n moment is er iets.... je kunt je niet uiten, ofzo, en dan heb je gewoon die drang om te snijden. Het beeld dat je jezelf snijdt doemt dan de hele tijd voor je ogen op en op een gegeven moment doe je het gewoon. Daarna ben je erg opgelucht en doe je het niet meer.
Ik snijd mezelf zelden, omdat er maar zelden een aanleiding voor is. Ik vind het wel een andere zaak als mensen zwaar depressief zijn en zich dan iedere dag snijden. Dan komt hun leven op een gegeven moment in gevaar, en moeten ze geholpen worden. Zij hebben een probleem. Maar ze zijn niet gek, dat niet. Ik bedoel gewoon.... iemand die zichzelf snijdt is niet gek. Alleen is er wel een onderscheid te maken tussen mensen die zichzelf bijna nooit snijden en mensen die dat regelmatig doen. Oh, sorry, ik klink een beetje onduidelijk nu, maarre.... jullie snappen toch waar ik heen wil, hè? Ripper
|
![]() |
ik vinnet eigenlijk wel ziek, al begrijp ik het (denk ik) wel. Het is toch gevaarlijk, en heeft nog wel andere nadelen, en toch doe je het... is dat niet ziek? Ja het heeft ook een tijdelijk voordeel, das wel zo.
Nou anders dan: als je dingen doet waarvan je zegt en denkt dat je ze niet wilt doen, dan ben je wel ziek in je hoofd. Verslavingen bedoel ik daar dus vooral mee. Zo zijn veel mensen wel een btje ziek, denk ik. Gaat dit ook op voor snijden? (dat je het niet wilt maar toch doet) Dan vind ik het iig ziek.
||
![]() |
Citaat:
sterkte |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Kijk, zelf doe ik het allemaal niet, maar daarom vind ik zo iemand niet direct ziek. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het klopt dat als ze erachter komen dat ze zich vaak heel anders tegen je gaan gedragen, alsof je eh..weet ik veel, psychopaat bent ofzow. Tenminste, dat deden ze bij mij. Of t rechtvaardig is? Nou nee, denk t niet, je moet niet zomaar iemand gaan zitten beoordelen op al die blabla, is stom ![]() Maar jah, overtuig ze daar maar eens van ![]() ![]() Lievvs Romy
||
Citaat:
![]() ![]() Staat ziek bij jou gelijk aan 'gek, gestoord etc.', want daar ben ik het namelijk niet mee eens. Het is niet normaal, dat geef ik toe, maar daardoor ben je niet gelijk 'ziek'!
|
![]() |
Dat je, jezelf snijd is een teken dat je zer niet lekker in je vel zit. Je bent vaak zwaar depri en niet tevreden met jezelf. Sommige mensen die zich snijden vragen zich af of ze echt wel bestaan. Door lichamelijke pijn te voelen weten ze dat ze echt bestaan en echt gevoelens hebben. En dat voelt goed. Je kunt jezelf ook snijden omdat je, je geestelijke pijn wil omruilen voor lichamelijke. Ik denk niet dat mensen die zich sijden 'ziek' zijn in hun hoofd. Ik vraag me eigenlijk af. Wanneer kan je iemand ziek in zijn hoofd noemen??
||
![]() |
Citaat:
Ik weet heel goed dat mensen die zichzelf snijden vaak heel goed na kunnen denken, erg lief kunnen zijn, erg hun best kunnen doen op alles (ik ken(de ![]() Maar het is wel ongezond, en daarom noem ik het ziek.
|
nee, mensen die het doen zijn niet ziek, maar iedereen die het zelf ook doet zal dat wel vinden..
toch walg ik van alle littekens ensow, maar alle pogingen om te stoppen zijn mislukt tot nu toe.. ![]() maar bv mijn moeder vind dat soort mensen wel 'ziek' maar dat is omdat ze ouder is denkik
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik bedoel dat ik mensen gelijk geven die zeggen dat je niet ziek bent in je hoofd. niet dat ik zeg ja je bent wel gek ofzo( moet ik nodig zeggen) okee snap je het nog? ik bedoel dus:je bent niet gek als je jezelf snijd
|
Verwijderd
|
Ja, je kunt wel zeggen dat het ziek is. Als je het beschouwt vanuit de psychiatrie dan kom je tot de conclusie dat je automutilatie kunt scharen onder de kenmerken van psychosen, en in het bijzonder de schizofrenie. Mensen met zo'n stoornis hebben vaak een zwak zelfbesef en zitten te tobben met hun identiteit. Je ziet vaak dat ze ook zwak zijn in het beginnen en onderhouden van relaties, wat zich uit in problemen thuis, het idee dat ze helemaal geen vrienden hebben en dat alles tegenzit. Automutilatie is een manier om weer 'met jezelf in aanraking te komen', een soort bevestiging dat je er nog bent, dat je niet je eigen identiteit verliest.
En ga nu alsjeblieft niet meteen denken dat je schizofreen bent als je jezelf snijdt. Het kán een kenmerk ervan zijn. Vaak is het gewoon een schreeuw om aandacht van mensen die niet sterk genoeg zijn om op een andere manier aandacht te krijgen (waarbij het onvermogen om op andere manieren aandacht te krijgen dus weer het gevolg is van een verminderd vermogen tot het onderhouden van relaties). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Nu ik ben gestopt/bezig ben met stoppen gaat het gewoon beter,ik wordt socialer en probeer mn zelfbeeld op te krikken,en niet bij elke tegenslag te gaan snijden omdat je jezelf er alleen maar meer naar beneden mee haalt. Het gedoe rond relaties heb ik ook ervaren,ik had allemaal excuses voor mezelf waarom ik geen relatie met een bepaald persoon kon beginnen en zodra ik die toch begon vondt ik wel excuses om er een punt achter te zetten. Ik heb er zo spijt van dak er ooit aan ben begonnen.. |
![]() |
|
![]() |
Ik zag dat het Trimbos instituut een boekje uitgeeft "Zelfverwonding begrijpelijk gemaakt". (http://www.trimbos.nl/nlpers/pers0203.html)
Heeft iemand het gelezen en is het aan te raden? Ik probeer al best lang het goed te begrijpen waarom mensen het doen, maar het is me toch nog niet volledig duidelijk. Coen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bij een griepje doet een virus allemaal vervelende dingen in het lichaam met de cellen.. Bij depressiviteit evenals andere psychische aandoeningen functioneerd er chemisch gezien iets niet helemaal goed in de hersenen. Ik ga er hierbij maar even vanuit dat mensen die snijden meestal depressief zijn. Dus ben je in beide gevallen eigenlijk "ziek". Maar dit hoef je dus helemaal niet te zien als iets negatiefs. Dus theoretisch zou je het wel "ziek in je hoofd" kunnen noemen. Alleen de manier waarop het door veel mensen wordt gebruikt (als gek, gestoord etc.) is natuurlijk onzin! Dat is gewoon een kwestie van belediging. BTW, snijden schijnt dus veel meer iets constructiefs te zijn dan destructiefs. Zie de inleiding van dat boekje van mijn vorige post. Coen. |
![]() |
|
Het is een Soort straf die je jezelf aan doet voor je Fouten die je hebt gemaakt..Of de pijn die je hebt op een andere manier te kunnen verdragen!!...Die mensen zijn niet ziek! Ze hebben zeker Hulp nodig..,Net zoals iemand hier al zei, Als ze de pijnlijkheid geestelijk niet meer aan kunnen ..gaan ze het lichamelijk proberen!! om het geestelijke te vergeten of verdraagbaarder te maken...Het is niet makkelijk!! Ik Wens jullie allemaal sterkte ermee, Takel jezelf niet af!! (Uit mijn mond ![]() Liefs Norena!!
|
Ik vind mezelf niet ziek in mijn hoofd. Ik heb nooit gesneden, tenminste... geen diepe wonden enzo. Maar ziek in mijn hoofd? Nee. Ik wil niet in een hokje gestopt worden omdat ik dingen doe die andere mensen niet begrijpen. Als ik ziek in mijn hoofd ben, kom ik daar zelf wel een keer achter. Of niet. Maar ik wil niet dat andere mensen dat voor mij gaan beslissen!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Dagboek Janne Margriet | 2 | 06-07-2003 19:33 | |
Psychologie |