Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 14:23
SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
ik merk dat veel mensen dit vinden, omdat ik het zelf ook doe, en als ze er achter komen, vinden ze me gelijk ziek in mn hoofd en gestoord. is t rechtvaardig om zo te denken over iemand die zichzelf snijd?
Oud 13-01-2002, 14:37
kabouter Hip
kabouter Hip is offline
nee je bent niet ziek je wilt alleen je pijn anders ervaren de pijn die je hebt in je hart die wil je wegwerken door je te snijden en dat is dan een andere pijn!zo is het bij mij gegaan maar je bent zekers NIET ZIEK IN JE HOOFD

------------------
Ik ben trots de dochter van Internationalist !!!!

[Dit bericht is aangepast door kabouter Hip (13-01-2002).]
Oud 13-01-2002, 15:11
Somebody Special
Somebody Special is offline
NEE!
Het is zeker niet ziek en je bent ook niet gestoord.
Het is erg vervelend als mensen zoiets zeggen maar denk eens vanuit hun situatie.
Ze zijn bezorgt om je en niet bekend met automutilatie.
Ze weten er niet goed mee om te gaan en zeggen dan zoiets.
Maar ziek is het niet, je kan de geestelijke pijn niet meer aan en wil alleen nog maar lichamelijke pijn voelen.
Ik ken het...
Oud 13-01-2002, 15:25
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Je bent dan ECHT NIET ziek in je hoofd hoor.

De mensen die dat zeggen hebben er zeerwaarschijnlijk nog niet eerder mee te maken gehad, en hebben er geen benul van wat het nu eigenlijk is. Je wilt de geestelijke pijn niet meer voelen, maar de lichamelijke.

Het is misschien wel slecht wat je (ik btw ook) doet, maar je bent niet gek in je hoofd ofzo.

Mijn beste vrienden hebben gelukkig nooit gezegd dat ik gek was..naja..eentje ooit een keer.. maar ze hebben me geprobeert te helpen..want eigenlijk is het ook een soort van "schreeuw om aandacht" omdat t gewoon allemaal niet meer meezit..

En k ben er iig erg blij mee dat ze er zo mee omgaan.. en ik snap dan ook eigenlijk niet dat er mensen zijn die durven te zeggen dat je ziek bent als je dat doet..

Als mensen zich dood zuipen aan alcohol.. noemen ze dat toch ook niet ziek??

laat k nu maar kappe met me gezwets..

kuzje

Laura
Oud 13-01-2002, 15:32
Linda
Linda is offline
Het is geen gezwets!
Je hebt volkomen gelijk!

Je bent zeker niet ziek/gek als je snijdt!
Oud 13-01-2002, 16:07
Witch Lover
Witch Lover is offline
idd onzin..
Oud 13-01-2002, 19:31
machina1985
machina1985 is offline
Nee ik denk ook niet dat je ziek bent,

alhoewel ike rvan overtuigd ben dat heel veel van die pubertjes ook voor flutproblemen (alhoewel ik daar natuurlijk ook niet helemaal over kan oordelen) al heel snel gaan sijden zodat het meer lijkt alsof ze aandacht willen trekken?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:48
Verwijderd
hmm.. ik zou het niet ziek in hun hoofd noemen. Ik heb er bij mezelf geen ervaring mee, dus het is misschien moeilijk om er iets over zeggen. Maar ik denk dat het niet goed is, maar ook heel moeilijk om niet aan toe te geven. De eerste keer dat je snijdt is het echt een stap, maar het gaat steeds makkelijker en je gaat je denk ik steeds om minder erge dingen snijden en dat is niet goed..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:54
Illusive Mask
Illusive Mask is offline
Snijden wordt door velen gezien als een onvermogen met bepaalde gevoelens om te gaan. Je bent dan niet 'ziek' in de brede zin van het woord, maar je vertoont wel een afwijking, meestal veroorzaakt door een traumatische gebeurtenis uit het verleden of een erg laag zelfbeeld...

Mensen die het 'ziek' noemen, vinden waarschijnlijk alles 'ziek' wat hun vreemd of onbekend voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:59
dystopia
dystopia is offline
Ziek in hun hoofd vind ik een andere bewoording voor gek cq. rijp voor een inrichting en dat vind ik behoorlijk overdreven.

Iemand die snijdt heeft wel problemen, mogelijk een depressie (= ziekte) en zo iemand heeft iig hulp nodig.

Dat er iets mis is, ergens, da's wel duidelijk, want je lichaam is jouw eigendom waar je je hele leven mee rondloopt. Iets waar je dus beter zuinig op kunt zijn.
Oud 13-01-2002, 21:04
punkyfish
punkyfish is offline
Nee!
Oud 13-01-2002, 21:54
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
alhoewel ike rvan overtuigd ben dat heel veel van die pubertjes ook voor flutproblemen (alhoewel ik daar natuurlijk ook niet helemaal over kan oordelen) al heel snel gaan sijden zodat het meer lijkt alsof ze aandacht willen trekken?
Pas op wat je zegt, er lopen er ook genoeg rond die wel ECHT problemen hebben, en die kwets je hier behoorlijk mee.
Oud 14-01-2002, 02:12
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
machina1985 schreef:

alhoewel ike rvan overtuigd ben dat heel veel van die pubertjes ook voor flutproblemen
(alhoewel ik daar natuurlijk ook niet helemaal over kan oordelen) al heel snel gaan sijden zodat het meer lijkt alsof ze aandacht willen trekken?
Je zegt ut zelf al.
als k was gaan snijden voor flutproblemen, wat had k dan moeten doen toen met m'n echte problemen? mezelf van kant maken? ..
Oud 14-01-2002, 08:06
shania
shania is offline
Je bent zeker niet ziek in je hoofd. Veel mensen denken dit maar dat komt omdat ze het zelf niet ervaren hebben en dan is het moeilijk te begrijpen. Je moet het ze niet al te kwalijk nemen want ze weten gewoon niet beter. Trek het je ook niet aan. Jij weet zelf immers hoe het zit en dat je er waarschijnlijk een zeer goede reden voor hebt. Ik hoop dat je ooit de kracht hebt om er mee op te houden (ik niet).
Liefs Shania
Je kunt me altijd mailen.
Oud 14-01-2002, 09:42
Severus
Severus is offline
Nee, ik vind absoluut niet dat mensen die zich snijden gek zijn een rijp zijn voor een one way trip to the nuthouse. Ik heb mezelf ook wel eens gesneden, en dan was ik meestal verdrietig of heel kwaad. Het is heel moeilijk uit te leggen, maar op zo'n moment is er iets.... je kunt je niet uiten, ofzo, en dan heb je gewoon die drang om te snijden. Het beeld dat je jezelf snijdt doemt dan de hele tijd voor je ogen op en op een gegeven moment doe je het gewoon. Daarna ben je erg opgelucht en doe je het niet meer.

Ik snijd mezelf zelden, omdat er maar zelden een aanleiding voor is. Ik vind het wel een andere zaak als mensen zwaar depressief zijn en zich dan iedere dag snijden. Dan komt hun leven op een gegeven moment in gevaar, en moeten ze geholpen worden. Zij hebben een probleem. Maar ze zijn niet gek, dat niet.

Ik bedoel gewoon.... iemand die zichzelf snijdt is niet gek. Alleen is er wel een onderscheid te maken tussen mensen die zichzelf bijna nooit snijden en mensen die dat regelmatig doen.

Oh, sorry, ik klink een beetje onduidelijk nu, maarre.... jullie snappen toch waar ik heen wil, hè?

Ripper
Oud 14-01-2002, 09:53
John Sickbock
John Sickbock is offline
ik vinnet eigenlijk wel ziek, al begrijp ik het (denk ik) wel. Het is toch gevaarlijk, en heeft nog wel andere nadelen, en toch doe je het... is dat niet ziek? Ja het heeft ook een tijdelijk voordeel, das wel zo.
Nou anders dan: als je dingen doet waarvan je zegt en denkt dat je ze niet wilt doen, dan ben je wel ziek in je hoofd. Verslavingen bedoel ik daar dus vooral mee. Zo zijn veel mensen wel een btje ziek, denk ik. Gaat dit ook op voor snijden? (dat je het niet wilt maar toch doet) Dan vind ik het iig ziek.
Oud 14-01-2002, 10:27
sublime
sublime is offline
je bent wel ziek in je hoofd. alleen klinkt dat nogal negatief. maar opzich is het niet normaal dat je jezelf pijn wilt doen. dus kun je het een ziekte noemen... vind ik.. maar meestal is het zo dat mensen die het doen niet willen inzien dat ze een probleem hebben..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 15:17
Ice_Queen
Ice_Queen is offline
Echt niet dus.... ik ben 't eens met de rest....
Oud 09-02-2002, 16:37
baz123
baz123 is offline
Citaat:
SevenLayersDeep schreef:
ik merk dat veel mensen dit vinden, omdat ik het zelf ook doe, en als ze er achter komen, vinden ze me gelijk ziek in mn hoofd en gestoord. is t rechtvaardig om zo te denken over iemand die zichzelf snijd?
ik zal niet zeggen dat je ziek of gestoord bent, wel dat je hulp nodig hebt. Als je dat soort dingen doet dan is er meer aan de hand. jij wil je frustraties kwijt en omdat je niemand daarmee wilt lastig vallen werk je ze op jezelf uit. zoek hulp en zorg dat dat probleem verholpen wordt.

sterkte

Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 16:47
Rhinus
Rhinus is offline
MIJN MENING!

Ik vind je zeker wel ziek in je hoofd als je jezelf gaat lopen snijden. Het is niet normaal en een afwijking. En daarom vind ik dat als je dat doet je ziek in je hoofd bent.

Mensen die dat doen kunnen niet goed met hun problemen omgaan. Ze hebben dus hulp nodig.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 16:49
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik vind je zeker wel ziek in je hoofd als je jezelf gaat lopen snijden. Het is niet normaal en een afwijking. En daarom vind ik dat als je dat doet je ziek in je hoofd bent.
Citaat:
Illusive Mask schreef:
Mensen die het 'ziek' noemen, vinden waarschijnlijk alles 'ziek' wat hun vreemd of onbekend voorkomt.

Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 19:04
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Illusive Mask schreef:
Als ik mijn been graag van ontvel, dan zul jij dat toch ook wel ziek vinden niet?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 19:16
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Als ik mijn been graag van ontvel, dan zul jij dat toch ook wel ziek vinden niet?
Ik zou me afvragen waarom je dat doet, in plaats van jou gelijk als 'ziek' te catalogiseren oid

Kijk, zelf doe ik het allemaal niet, maar daarom vind ik zo iemand niet direct ziek.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 21:28
*Legolas*
*Legolas* is offline
Dat is onzin, ik doe het zelf niet, maar ik ken er wel een paar die het doen. Is echt geen ziekte of iets voor gestoorde mensen! Zijn 100% in orde hoor!
Oud 09-02-2002, 21:34
BlackMystery
BlackMystery is offline
vroeger zou ik gezecht hebben dat ik dat niet zou zijn
maar bij is het nu eenmaal zo wel
bij anderen niet denk ik
hangt totaal niet aan elkaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2002, 21:44
MrOizo
MrOizo is offline
ehh.. soms wel soms niet...

maarja ze hebben dus meestal een ernstig probleem waarmee ze geholpen moeten worden.
Oud 09-02-2002, 21:51
r00mp
r00mp is offline
Citaat:
SevenLayersDeep schreef:
*herkenning*
Het klopt dat als ze erachter komen dat ze zich vaak heel anders tegen je gaan gedragen, alsof je eh..weet ik veel, psychopaat bent ofzow. Tenminste, dat deden ze bij mij.
Of t rechtvaardig is? Nou nee, denk t niet, je moet niet zomaar iemand gaan zitten beoordelen op al die blabla, is stom
Maar jah, overtuig ze daar maar eens van

Lievvs
Romy
Oud 09-02-2002, 22:05
tijgertje_007
tijgertje_007 is offline
kort maar krachtig:::: NEE!!! Niet altijd..!!! Of: meestal niet..
Oud 10-02-2002, 03:36
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
*Legolas* schreef:
Dat is onzin, ik doe het zelf niet, maar ik ken er wel een paar die het doen. Is echt geen ziekte of iets voor gestoorde mensen! Zijn 100% in orde hoor!
Als je 100% in orde bent verminkt je je zelf niet..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 08:55
Anne
Anne is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Gaat dit ook op voor snijden? (dat je het niet wilt maar toch doet) Dan vind ik het iig ziek.

Thank you

Staat ziek bij jou gelijk aan 'gek, gestoord etc.', want daar ben ik het namelijk niet mee eens. Het is niet normaal, dat geef ik toe, maar daardoor ben je niet gelijk 'ziek'!

Oud 10-02-2002, 11:00
original charlie
original charlie is offline
Dat je, jezelf snijd is een teken dat je zer niet lekker in je vel zit. Je bent vaak zwaar depri en niet tevreden met jezelf. Sommige mensen die zich snijden vragen zich af of ze echt wel bestaan. Door lichamelijke pijn te voelen weten ze dat ze echt bestaan en echt gevoelens hebben. En dat voelt goed. Je kunt jezelf ook snijden omdat je, je geestelijke pijn wil omruilen voor lichamelijke. Ik denk niet dat mensen die zich sijden 'ziek' zijn in hun hoofd. Ik vraag me eigenlijk af. Wanneer kan je iemand ziek in zijn hoofd noemen??
Oud 10-02-2002, 11:16
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Thank you

Staat ziek bij jou gelijk aan 'gek, gestoord etc.', want daar ben ik het namelijk niet mee eens. Het is niet normaal, dat geef ik toe, maar daardoor ben je niet gelijk 'ziek'!
Het is idd heel belangrijk wat je ziek noemt. Ziek is voor mij: ongezond, verstoord. Iemand die gek is is denk ik wel ongezond en verstoord. Zo ook iemand die griep heeft, al is het dan minder erg. Als iemand zichzelf snijdt vind ik dat ongezond. Dat noem ik dus ziek. Maarja, voor mensen met een andere gedachte bij het woord 'ziek' is dit natuurlijk volkomen irrelevant.

Ik weet heel goed dat mensen die zichzelf snijden vaak heel goed na kunnen denken, erg lief kunnen zijn, erg hun best kunnen doen op alles (ik ken(de ) er best een aantal)... naja, kort samengevat: als iemand ziek (mijn definitie van ziek dus) is, is dat voor mij echt niet direct iets negatiefs. Wat zou er mis zijn met iemand die griep heeft, of een geestelijke afwijking waardoor hij zichzelf snijdt... nix toch!

Maar het is wel ongezond, en daarom noem ik het ziek.
Oud 10-02-2002, 12:09
Anne
Anne is offline
Maar als je griep hebt (je eigen voorbeeld!) ben je toch niet ziek in je hoofd?
Oud 10-02-2002, 14:15
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik zie het als een ziekte,je sloopt jezelf langzaam.
Ik ben dr meegestopt(sinds een maandje) en elke dag dat ik niet snij krijg ik er een kick van dat ik zo lang kan stoppen/ben gestopt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 15:35
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
nee, mensen die het doen zijn niet ziek, maar iedereen die het zelf ook doet zal dat wel vinden..
toch walg ik van alle littekens ensow, maar alle pogingen om te stoppen zijn mislukt tot nu toe..
maar bv mijn moeder vind dat soort mensen wel 'ziek' maar dat is omdat ze ouder is denkik
Oud 10-02-2002, 16:48
supababe
supababe is offline
Citaat:
SevenLayersDeep schreef:
luister, ik heb een vriendin die dit doet en ik kan je vertellen; ze is zker niet ziek in haar hoofd. Voor haar is het snijden de enige manier om haar frustraties te uiten. Ze heeft steeds haar grenzen verlegd en nu is het dus tot snijden gekomen. Ik probeer haar zoveel mogelijk te helpen maar ik vind het wel erg moeilijk. Toch weet ik zeker dat ze wel honderd procent is en ik zou tegen je willen zeggen dat je echt hulp moet zoeken. Mijn vriendin heeft nu ook hulp en met haar gaat het ook steeds beter.

Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 16:53
supababe
supababe is offline
Citaat:
Anneee schreef:

helemaal gelijk anne ik denk juist dat als je mensen die zichzelf snijden als ziek behandelt ze zich alleen maar slechter voelen en dat wil je toch niet op je geweten hebben??

Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 17:03
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
supababe schreef:
Ze is zker niet ziek in haar hoofd.

...

Ik probeer haar zoveel mogelijk te helpen maar ik vind het wel erg moeilijk. Toch weet ik zeker dat ze wel honderd procent is en ik zou tegen je willen zeggen dat je echt hulp moet zoeken. Mijn vriendin heeft nu ook hulp en met haar gaat het ook steeds beter.
Als ze niet ziek in d'r hoofd is, waarom heeft ze dan hulp nodig?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 18:12
basje!
basje! is offline
ik bedoel dat ik mensen gelijk geven die zeggen dat je niet ziek bent in je hoofd. niet dat ik zeg ja je bent wel gek ofzo( moet ik nodig zeggen) okee snap je het nog? ik bedoel dus:je bent niet gek als je jezelf snijd
Oud 10-02-2002, 18:13
basje!
basje! is offline
alleen niet zo heel verstandig besig...
Oud 10-02-2002, 18:39
Verwijderd
Ja, je kunt wel zeggen dat het ziek is. Als je het beschouwt vanuit de psychiatrie dan kom je tot de conclusie dat je automutilatie kunt scharen onder de kenmerken van psychosen, en in het bijzonder de schizofrenie. Mensen met zo'n stoornis hebben vaak een zwak zelfbesef en zitten te tobben met hun identiteit. Je ziet vaak dat ze ook zwak zijn in het beginnen en onderhouden van relaties, wat zich uit in problemen thuis, het idee dat ze helemaal geen vrienden hebben en dat alles tegenzit. Automutilatie is een manier om weer 'met jezelf in aanraking te komen', een soort bevestiging dat je er nog bent, dat je niet je eigen identiteit verliest.

En ga nu alsjeblieft niet meteen denken dat je schizofreen bent als je jezelf snijdt. Het kán een kenmerk ervan zijn. Vaak is het gewoon een schreeuw om aandacht van mensen die niet sterk genoeg zijn om op een andere manier aandacht te krijgen (waarbij het onvermogen om op andere manieren aandacht te krijgen dus weer het gevolg is van een verminderd vermogen tot het onderhouden van relaties).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 18:51
Anne
Anne is offline
Citaat:
supababe schreef:

helemaal gelijk anne ik denk juist dat als je mensen die zichzelf snijden als ziek behandelt ze zich alleen maar slechter voelen en dat wil je toch niet op je geweten hebben??

Ah, jij snapt mij tenminste! Dat is inderdaad zo en ik vind dat je iemand niet gelijk ziek kan noemen als hij/zij iets doet dat jij niet begrijpt!

Oud 10-02-2002, 19:06
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, je kunt wel zeggen dat het ziek is. Als je het beschouwt vanuit de psychiatrie dan kom je tot de conclusie dat je automutilatie kunt scharen onder de kenmerken van psychosen, en in het bijzonder de schizofrenie. Mensen met zo'n stoornis hebben vaak een zwak zelfbesef en zitten te tobben met hun identiteit. Je ziet vaak dat ze ook zwak zijn in het beginnen en onderhouden van relaties, wat zich uit in problemen thuis, het idee dat ze helemaal geen vrienden hebben en dat alles tegenzit. Automutilatie is een manier om weer 'met jezelf in aanraking te komen', een soort bevestiging dat je er nog bent, dat je niet je eigen identiteit verliest.

En ga nu alsjeblieft niet meteen denken dat je schizofreen bent als je jezelf snijdt. Het kán een kenmerk ervan zijn. Vaak is het gewoon een schreeuw om aandacht van mensen die niet sterk genoeg zijn om op een andere manier aandacht te krijgen (waarbij het onvermogen om op andere manieren aandacht te krijgen dus weer het gevolg is van een verminderd vermogen tot het onderhouden van relaties).

Dit allemaal klopt gewoon helemaal met hoe ik was toen ik nog sneed.
Nu ik ben gestopt/bezig ben met stoppen gaat het gewoon beter,ik wordt socialer en probeer mn zelfbeeld op te krikken,en niet bij elke tegenslag te gaan snijden omdat je jezelf er alleen maar meer naar beneden mee haalt.
Het gedoe rond relaties heb ik ook ervaren,ik had allemaal excuses voor mezelf waarom ik geen relatie met een bepaald persoon kon beginnen en zodra ik die toch begon vondt ik wel excuses om er een punt achter te zetten.
Ik heb er zo spijt van dak er ooit aan ben begonnen..

Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 19:14
Requiem II
Requiem II is offline
Ik zag dat het Trimbos instituut een boekje uitgeeft "Zelfverwonding begrijpelijk gemaakt". (http://www.trimbos.nl/nlpers/pers0203.html)
Heeft iemand het gelezen en is het aan te raden?
Ik probeer al best lang het goed te begrijpen waarom mensen het doen, maar het is me toch nog niet volledig duidelijk.

Coen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 19:45
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Anneee schreef:

nee dan ben je ziek in je neus
Oud 10-02-2002, 20:00
Requiem II
Requiem II is offline
Citaat:
Anneee schreef:

Als je ziek bent dan functioneerd je lichaam niet helemaal goed. Dus:

Bij een griepje doet een virus allemaal vervelende dingen in het lichaam met de cellen..
Bij depressiviteit evenals andere psychische aandoeningen functioneerd er chemisch gezien iets niet helemaal goed in de hersenen.

Ik ga er hierbij maar even vanuit dat mensen die snijden meestal depressief zijn.

Dus ben je in beide gevallen eigenlijk "ziek". Maar dit hoef je dus helemaal niet te zien als iets negatiefs. Dus theoretisch zou je het wel "ziek in je hoofd" kunnen noemen. Alleen de manier waarop het door veel mensen wordt gebruikt (als gek, gestoord etc.) is natuurlijk onzin! Dat is gewoon een kwestie van belediging.

BTW, snijden schijnt dus veel meer iets constructiefs te zijn dan destructiefs. Zie de inleiding van dat boekje van mijn vorige post.

Coen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 13:16
*Norena*
*Norena* is offline

Het is een Soort straf die je jezelf aan doet voor je Fouten die je hebt gemaakt..Of de pijn die je hebt op een andere manier te kunnen verdragen!!...Die mensen zijn niet ziek!

Ze hebben zeker Hulp nodig..,Net zoals iemand hier al zei, Als ze de pijnlijkheid geestelijk niet meer aan kunnen ..gaan ze het lichamelijk proberen!! om het geestelijke te vergeten of verdraagbaarder te maken...Het is niet makkelijk!!

Ik Wens jullie allemaal sterkte ermee,
Takel jezelf niet af!! (Uit mijn mond )

Liefs Norena!!
Oud 11-02-2002, 18:55
Faery
Faery is offline
ik snij en vint mezelf ziek in me hoofd. telt dat oowk? :/

Vint anderen niet ziek. tensij se't doen voor aandacht (i.e. laten zien aan anderen)
Oud 14-02-2002, 14:19
lateralis
lateralis is offline
Neen, je bent niet ziek in je hoofd als je snijd...

alhoewel...
als je snijd om 'stoer' te zijn ofzo, of zielig (ik ken zat voorbeelden ) dan vind ik het wel redelijk ziek... maarja
Oud 15-02-2002, 13:33
Proud
Proud is offline
Ik vind mezelf niet ziek in mijn hoofd. Ik heb nooit gesneden, tenminste... geen diepe wonden enzo. Maar ziek in mijn hoofd? Nee. Ik wil niet in een hokje gestopt worden omdat ik dingen doe die andere mensen niet begrijpen. Als ik ziek in mijn hoofd ben, kom ik daar zelf wel een keer achter. Of niet. Maar ik wil niet dat andere mensen dat voor mij gaan beslissen!
Reageren

Regels voor berichten