Citaat:
la vache qui rit schreef:
Ik ben namelijk verlief geworden op een van die vrienden. Ik heb het hier heel moeilijk mee, want ik denk dat als ik het ga vertellen dat ik weer problemen krijg. Maar daar hoef ik niet zo bang voor te zijn, want ik durf het toch niet te zeggen.
|
Als het echte vrienden zijn, kun je alles aan ze kwijt. Wanneer je bang bent dat mensen die jij als vriend ziet je niet zullen begrijpen, in hoeverre zijn het dan vrienden? Een vriend is er om je te steunen door dik en dun. Natuurlijk zal het heel makkelijk om van mij te zeggen 'Vertel het WEL aan je vrienden', maar ik denk wel dat het wel het beste is om te doen.
Kun je niet op een andere manier ervoor zorgen dat je die 'leuke vriendengroep' wat vaker ziet? Misschien kun je eens vragen of je bij een van je vrienden kan blijven slapen of eten.
Citaat:
Door dit alles zit ik heel vaakthuis, omdat ik geen zin heb om al die problemen aan te horen. Omdat ik zo vaak thuis ben krijg ik ook veel ruzie met mijn ouders. Ik zit nu dus helemaal niet lekker in mijn vel en wil dat het verandert, maar ik weet niet hoe.
|
Kun je als je thuis bent niet lekker voor jezelf bezig gaan? Iets doen waar je ouders niet bij zijn. Misschien op je eigen kamer zitten, een boek lezen, of TV kijken. Ik kan me goed voorstellen dat je als je veel met je ouders bent je af en toe ruzie krijgt over kleine dingen. Praten daarover helpt. Vertel aan je moeder WAAROM je thuis zit. Zij zal je dan veel beter begrijpen, en je misschien wel willen helpen ook.
Tot slot wil ik nog één ding kwijt, het hebben van een grote vriendengroep is niet belangrijk. Het is belangrijk om 1/2 mensen te hebben op wie je ALTIJD terug kunt vallen met je problemen. Zelf heb ik ook heel weinig vrienden, maar toch ben ik gelukkig! Ook al mijn vrienden wonen niet bij mij in de buurt, maar ik zie hen regelmatig. Chatten helpt als je je eenzaam voelt, kijk of je vrienden ook MSN of ICQ hebben. Op deze manier kun je toch contact met ze onderhouden.
Veel sterkte met het oplossen van je probleem! Het probleem is al voor de helft opgelost als je toegeeft dat je een probleem hebt. En dat heb je gedaan door het hier te posten. Sterkte!!!
Benjamin