Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2002, 16:10
la vache qui rit
la vache qui rit is offline
ik heb nooit echt veel vrienden gehad, maar als ik ze had kreeg ik er ook altijd veel problemen mee. Ze hebben me heel erg vaak laten zitten en daardoor heb ik een minderwaardigheidscomplex gekregen. Nu ben ik er een beetje overheen, omdat ik een hele leuke vrienden groep heb, maaar jammer genoeg wonen zij ergens anders. Hier heb ik ook een vrienden groep, maar die hebben best wel veel problemen met zichzelf en trekken mij daarin mee. Dit vind ik heel vervelend, maar ik geef wel om ze. Het liefst zou ik willen dat ik continu bij die leuke vriendengroep kon zijn, maar daar is het ook niet echt zoals het geweest is. Ik ben namelijk verlief geworden op een van die vrienden. Ik heb het hier heel moeilijk mee, want ik denk dat als ik het ga vertellen dat ik weer problemen krijg. Maar daar hoef ik niet zo bang voor te zijn, want ik durf het toch niet te zeggen.
Door dit alles zit ik heel vaakthuis, omdat ik geen zin heb om al die problemen aan te horen. Omdat ik zo vaak thuis ben krijg ik ook veel ruzie met mijn ouders. Ik zit nu dus helemaal niet lekker in mijn vel en wil dat het verandert, maar ik weet niet hoe.
Kan iemand mij helpen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2002, 19:18
la vache qui rit
is er echt niemand die me kan helpen??
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 18:36
timonx
timonx is offline
Je kunt alleen jezelf helpen denk ik. Van dat vaak thuiszitten heb ik ook last want dan gaan mensen nogal zeiken dat ze het niet normaal vinden enzo maar ik vind het wel best dus trek ik me er niet zoveel van aan. Je moet doen wat jezelf het beste lijkt en vooral niet wat anderen van je verwachten.
Oud 21-02-2002, 19:55
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
la vache qui rit schreef:
Ik ben namelijk verlief geworden op een van die vrienden. Ik heb het hier heel moeilijk mee, want ik denk dat als ik het ga vertellen dat ik weer problemen krijg. Maar daar hoef ik niet zo bang voor te zijn, want ik durf het toch niet te zeggen.
Als het echte vrienden zijn, kun je alles aan ze kwijt. Wanneer je bang bent dat mensen die jij als vriend ziet je niet zullen begrijpen, in hoeverre zijn het dan vrienden? Een vriend is er om je te steunen door dik en dun. Natuurlijk zal het heel makkelijk om van mij te zeggen 'Vertel het WEL aan je vrienden', maar ik denk wel dat het wel het beste is om te doen.

Kun je niet op een andere manier ervoor zorgen dat je die 'leuke vriendengroep' wat vaker ziet? Misschien kun je eens vragen of je bij een van je vrienden kan blijven slapen of eten.

Citaat:
Door dit alles zit ik heel vaakthuis, omdat ik geen zin heb om al die problemen aan te horen. Omdat ik zo vaak thuis ben krijg ik ook veel ruzie met mijn ouders. Ik zit nu dus helemaal niet lekker in mijn vel en wil dat het verandert, maar ik weet niet hoe.
Kun je als je thuis bent niet lekker voor jezelf bezig gaan? Iets doen waar je ouders niet bij zijn. Misschien op je eigen kamer zitten, een boek lezen, of TV kijken. Ik kan me goed voorstellen dat je als je veel met je ouders bent je af en toe ruzie krijgt over kleine dingen. Praten daarover helpt. Vertel aan je moeder WAAROM je thuis zit. Zij zal je dan veel beter begrijpen, en je misschien wel willen helpen ook.

Tot slot wil ik nog één ding kwijt, het hebben van een grote vriendengroep is niet belangrijk. Het is belangrijk om 1/2 mensen te hebben op wie je ALTIJD terug kunt vallen met je problemen. Zelf heb ik ook heel weinig vrienden, maar toch ben ik gelukkig! Ook al mijn vrienden wonen niet bij mij in de buurt, maar ik zie hen regelmatig. Chatten helpt als je je eenzaam voelt, kijk of je vrienden ook MSN of ICQ hebben. Op deze manier kun je toch contact met ze onderhouden.

Veel sterkte met het oplossen van je probleem! Het probleem is al voor de helft opgelost als je toegeeft dat je een probleem hebt. En dat heb je gedaan door het hier te posten. Sterkte!!!

Benjamin
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 15:26
la vache qui rit
bedankt allemaal!
Die vrienden van mij hebben ook msn ja, maar dan zitten mijn ouders weer te zeuren dat ik te vaak achter de computer zit. Is dus ook niet echt een oplossing.
Ik voel me de laatste tijd wel weer wat beter. Dat komt omdat ik in die groep nu 1 meisje heb zitten waarmee ik het goed kan vinden. We hebben dezelfde muziek smaak en de kleding smaak is ook vrijwel het zelfde. We hebben over veel dingen de zelfde mening en zij vindt ook dat er teveel problemen zijn in de groep. We hebben nu dus heel veel aan elkaar en daar ben ik blij om
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten