Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2002, 19:06
Enola
Enola is offline
Denken te doen maar niet doen, iets waar ik veel last van heb. Ik maak altijd de mooiste plannetjes in mijn hoofd over dingen die ik moet doen, voor mezelf, voor school en voor al het andere. Ik bedenk bv. ook altijd dat ik bepaalde dingen ga zeggen tegen mensen, iets waar ik nogal problemen mee heb.

Het probleem is eigenlijk dat ik in mijn eigenwereldje leef en er niet uit kom. Hierdoor leef ik niet echt in de echte wereld en heb ik dus als ik terug kijk op de afgelopen 4 jaar van mijn leven, ik spijt heb van het fijt dat ik nix heb gedaan, niet geleeft.

Ik heb wel vrienden, maar daar praat ik niet echt mee, niet omdat ik dat niet wil maar gewoon niet kan. De laatste tijd realiseer ik me dat ik niet zo door wil gaan. Ik hebber dan ook over gesproken met een aantal mensen (iets wat me veel moeite koste en erg opluchte), die zeggen dat ik over de drempel heen moet stappen en moet doen inplaats van alleen maar denken te doen.

De oplossing van mijn stil zijn, niet-leven en niet prettig voelen heb ik in mijn hoofd al uitgedacht, maar dat uitvoeren lukt me gewoon niet. Voorbeeldjes van dingen die ik wil doen: Gaan werken, tekenles gaan volgen, plantjes kopen, meer tekenen, mensen van internet meeten, geld op de bank storten, naar bib, boeken lezen voor school, nieuwe kleding kopen, wat afspreken met vriend(inn)en, thuis niet zo dwars liggen en me "huishoudelijk taakjes" gewoon uitvoeren. Zo zijn er nog veel meer dingen, alles wat ik bedenk schuif ik vervolgens uit "ik doe het morgen wel".

Ik voel me levenloos, niet gemotiveerd, doelloos en moe.

Wat ik van jullie als lezer precies verwacht weet ik niet, ik elk geval kan ik zo even mijn verhaal kwijt, misschien dat iemand iets weet om mij over mijn drempel heen te trekken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2002, 19:26
Anne
Anne is offline
Ik herken wat je schrijf, ik weet alleen niet wat je er aan kunt doen, anders had ik dat zelf allang gedaan!
Gewoon op je eigen gevoelens en gedachten af gaan en ze ook echt proberen uit te voeren! That's all I can say...
Oud 18-02-2002, 19:38
mercurius
mercurius is offline
herkenbaar! Dit heb ik zelf ook nog steeds wel een beetje. Maar juist als je jezelf steeds eisen steld lukt het je niet om je er aan te houden, is mijn ervaring. Als je iets echt wil dan moet je het gewoon meteen doen en er niet over nadenken en als je het gedaan hebt moet je te vreden zijn en niet opnieuw weer wat van je zelf eisen. Je moet jezelf niets verplichten, want dat zorgt alleen maar voor teleurstelling, je kan beter blij zijn met de dingen die je niet gepland had en zomaar goed gaan dan ontevreden zijn over dingen die je je mooi had voorgesteld maar niet willen lukken. Ja, misschien klinkt dit allemaal een beetje vaag, ik ben zelf namelijk ook nog een beetje aan het zoeken naar wat ik nou kan doen als ik iets graag wilde doen maar ik doe het niet. Maar goed,voormijzelf is dit de beste oplossing.

Anne
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 19:49
Sannetje
Sannetje is offline
ooooh, heel herkenbaar!

Op dit moment heb ik een prikbord gemaakt waar ik briefjes op hang met de dingen die me invallen die ik nog moet/wil doen. Zo heb ik een beetje overzicht en loop ik niet de hele tijd met het vage idee in mijn hoofd dat ik nog heel veel moet doen, maar niet weet wát. Nu is het concreet en kan ik ook wegstrepen als ik iets gedaan heb.
Of het werk kan ik je nog niet zeggen, maar het voelt in elk geval goed

En tja, eigenlijk werkt er toen maar een ding:

DOEN

Succes ermee!
Oud 18-02-2002, 23:15
Marc S
Marc S is offline
Ghehe, ik geloof dat ik zoiets dergelijks al enige malen op dit forum gezet heb

Ik maak ook altijd plannetjes, maar er komt bijna nooit wat van. De laatste tijd is het maken van plannetjes dan ook achteruit gegaan en voel ik me deels nog erger... alsof ik ronddwaal in een nietszeggend geheel zonder einde...

Tja, ik overleef het wel op 1 of andere wijze denk ik. Hmm, je weet nooit wanneer dingen veranderen, het kan morgen zijn, of over 5 jaar. Maar op een dag is het gewoon anders en dan hak je een knoop door, waarschijnlijk omdat je het dan uiteindelijk toch zat bent zo door te gaan
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 19:49
Enola
Enola is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
ooooh, heel herkenbaar!

Op dit moment heb ik een prikbord gemaakt waar ik briefjes op hang met de dingen die me invallen die ik nog moet/wil doen. Zo heb ik een beetje overzicht en loop ik niet de hele tijd met het vage idee in mijn hoofd dat ik nog heel veel moet doen, maar niet weet wát. Nu is het concreet en kan ik ook wegstrepen als ik iets gedaan heb.
Of het werk kan ik je nog niet zeggen, maar het voelt in elk geval goed

En tja, eigenlijk werkt er toen maar een ding:
DOEN
Succes ermee!
Briefjes maken met dingen die ik moet doen enz. doe ik ook steeds meer, helpt wel, maar vaak voer ik ook die dingen dan weer niet uit. Ik ga wel proberen op te bouwen van kleine dingetjes naar grote enzow.
Briefjes maken geeft in elk geval een goed gevoel.

Citaat:
Marc S schreef:
Ghehe, ik geloof dat ik zoiets dergelijks al enige malen op dit forum gezet heb
[....]
hmm heb je linkje voor me of topic name dat ik kan zoeken ofzow, voor gerelateerde topic?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 20:31
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Enola schreef:
hmm heb je linkje voor me of topic name dat ik kan zoeken ofzow, voor gerelateerde topic?
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/003531.html

Dit lijkt er ook een beetje op, alleen dat het een beetje in het extreme ging...

De meeste topics van mezelf heb ik verwijderd uit privacyredenen (sinds enkele maanden fam. leden op dit forum)...

Ook vind ik dat ik teveel aandacht trok en de foute aandacht trok.

Als je iets wil ondernemen, doe het. Probeer er niet te veel over na te denken, klem je niet vast aan het internet / de computer, want het vreet je op den duur op... tenminste dat is bij mij het geval

Dus voor iedereen op mijn MSN/ICQ die dit leest: ik ben nu even offline, omdat ik geen zin heb om te chatten en me gewoon rot voel op het moment. Ik heb ff tijd voor mezelf nodig...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 10:59
Mef
Mef is offline
heb ik ook heel erg, van dat niet kunnen praten weet je al. ik voer in mijn hoofd een perfect gesprek met iemand, maar als het er dan van moet komen, komt er niets uit.

verder, die plannetjes heb ik ook wel. o.a. voor school, dan heb ik in gedachte bepaalde dingen te doen, ik doe het uiteindelijk niet en als ik dan ga slapen loop ik super te balen dat ik weer nix gedaan heb.

ik weet niet wat je er aan kan veranderen, ik zit er zelf namelijk ook nog midden in...

k zal weer ns met je praten op msn
Oud 26-02-2002, 23:16
miep
miep is offline
bijna het zelfde staat in mijn dagboek... willen doen, maar niet doen... bedenken, denken dat je het opgelost hebt, maar nee wacht is ff, DOE het eerst maar ff....
waarom doe ik het niet....?
ik ben niet gemotiveerd? ik wil 't toch graag?
uhhh, ik ben lui? :kan best nog wel eens:
ik weet het ook niet
ik weet wel dat ik precies hetzelfde probleem als jullie heb...

succes ermee.. (in hoeverre dat kan.. )

miep

[Dit bericht is aangepast door miep (27-02-2002).]
Reageren

Regels voor berichten