Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2002, 14:43
Marc S
Marc S is offline
Neem bijvoorbeeld uiterlijk. Nu weet ik van mezelf dat ik er redelijk normaal uit zie. Er zijn mensen die erger uitzien en er zijn ook zat mensen die er beter uitzien dan mij.

Of niet?

De laatste tijd boeide mijn uiterlijk me eigenlijk best weinig, maar toen ik laatst via mail een duidelijke reactie op mijn foto's kreeg, stelde ik mij gelijk de vraag of ik mezelf niet iets voorlieg.

Ik bedoel, kan het zijn dat ik mezelf nog steeds niet volledig geaccepteerd heb? En speelt het waarschijnlijk toch een rol in mijn onzekerheid?

Hmmm... nu ik er zo over nadenk, kom ik eigenlijk tot de conclusie dat het allemaal samenvalt. Ik ben onzeker over mijn hele voorkomen; over wie ik ben als persoon, hoe ik me gedraag, alsmede mijn uiterlijk :/

Daarbij maak ik ook onderscheid tussen uiterlijk algemeen en aantrekkelijkheid. Meisjes zagen me nooit staan en eigenlijk is dat nog steeds zo. Het is ook mijn onzekerheid op zich die me weer onaantrekkelijk maakt...

Het lukt me nooit om mij normaal te gedragen. Ook als ik via internet met meisjes contact zoek, komt het altijd weer erop uit dat ik ze over mijn problemen vertel. Waarom eigenlijk? Waarom kan ik niet consequent en resonabel doorgaan ten einde ze niet af te stoten?

Pfff...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2002, 18:40
Marc S
Marc S is offline
Ach ja, het boeit toch niemand...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 19:21
*** is offline
Citaat:
Marc S schreef:
d'r is een verschil tussen niet interesseren en domweg niks zinnigs erover te zeggen hebben..
Citaat:
Het is ook mijn onzekerheid op zich die me weer onaantrekkelijk maakt...
das idd een feit, als je niet lekker in je vel zit, straal je dat uit en heeft dat consequenties wat betreft aantrekkingskracht..
Citaat:
Waarom eigenlijk? Waarom kan ik niet consequent en resonabel doorgaan ten einde ze niet af te stoten?
uiteindelijk komt de aap toch uit de mouw, kan niet toneel blijven spelen, bereik je niks mee, gaat er hoogstens zelf aan onderdoor en "verspilt onnodig energie", moeten je maar nemen zoals je bent en hoe eerder ze daar achter zijn hoe beter

kop op

Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 19:23
dystopia
dystopia is offline
Qua uiterlijk: doe 'ns iets geks wat jij leuk vind. Weet je niks, bedenk dan iets. Verander het 'ns. Blijf wel jezelf, doe niet iets dat je niet mooi vind.

Heeft bij mij wel succes

Btw mooi is subjectief, don't forget
Oud 21-02-2002, 19:54
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Heeft het iets te maken met je onzekerheid ?
ja alles.
Ik bedoel dr zijn gasten die dr tien keer leijker uitzien dan jij en ik (vogelverschrikkers )
Maar wel elk weekend bij wijze van een ander meisje hebben..
Die krijgen 600 keer te horen dat ze lelijk zijn maar toch is er steeds weer iemand die blijkbaar iets leuks in die persoon ziet..
Als die persoon gee zelfvertrouwen zal hebben was hij niet zover gekomen..
ik ben hier ook pas "net" achter hoor sinds ik marrokannen sla, wel eens boos worden dat eindelijk laat merken ect..
ik leef jij kan dat ook

Groetjes,

Edwin

nog een ding heb jij msn ?

Oud 21-02-2002, 20:02
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
Heeft het iets te maken met je onzekerheid ?
ja alles.
Ik bedoel dr zijn gasten die dr tien keer leijker uitzien dan jij en ik (vogelverschrikkers )
Maar wel elk weekend bij wijze van een ander meisje hebben..
Die krijgen 600 keer te horen dat ze lelijk zijn maar toch is er steeds weer iemand die blijkbaar iets leuks in die persoon ziet..
Als die persoon gee zelfvertrouwen zal hebben was hij niet zover gekomen..
ik ben hier ook pas "net" achter hoor sinds ik marrokannen sla, wel eens boos worden dat eindelijk laat merken ect..
ik leef jij kan dat ook

Groetjes,

Edwin

Ja, mas2401@hotmail.com

Hij is nu druk bezig dit board te hacke .. err .. bloemetjes water te geven. *kuch*

Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 20:07
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ook als ik via internet met meisjes contact zoek, komt het altijd weer erop uit dat ik ze over mijn problemen vertel. Waarom eigenlijk?
Misschien omdat dat een groot (het grootste!) deel van je leven is? slechts een suggestie...
Oud 21-02-2002, 20:41
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Hij is nu druk bezig dit board te hacke .. err .. bloemetjes water te geven. *kuch*
Whahahaha

Ik ben alleen met winsock aan het spelen om een paar leuke apps in elkaar te zetten

Zie mijn researchprogramma

Geen kwade bedoelingen hoor!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 20:44
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
Ja, en ik zie dat je me al toegevoegd hebt. Op het moment doet mijn hand een beetje pijn (RSI?) en ik wil nu geen hele roman meer schrijven

Ik spreek je binnenkort wel
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 20:48
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:
uiteindelijk komt de aap toch uit de mouw, kan niet toneel blijven spelen, bereik je niks mee, gaat er hoogstens zelf aan onderdoor en "verspilt onnodig energie", moeten je maar nemen zoals je bent en hoe eerder ze daar achter zijn hoe beter
Mjah, maar niemand zit op mij te wachten met al mijn gedoe :/
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 21:04
*** is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Mjah, maar niemand zit op mij te wachten met al mijn gedoe :/
mja, stikt vd egoisten.. maar denk dat 't ook onmacht is, men is miss wat terughoudener omdat men niet weet te reageren en je graag v adviezen willen voorzien, maar daar niet toe in staat is.. Of hebben idd zelf al genoeg problemen aan hun hoofd en kunnen jouwe er niet bij hebben ..
Maar echt, neem maar van mij aan, d'r zijn uitzonderingen, die loop je vroeg of laat wel een keer tegen 't lijf..
Zelf chat ik tegenwoordig ook met iemand die oprecht geinteresseerd lijkt te zijn, niet dat ik tegen diegene niet veel achterhoud, en moet natuurlijk wel beide kanten op werken, maar 't gaat ff om 't beeld, wanneer je er niet op rekent en wanhopig naar op zoek bent, komt 't op je pad..
keep the faith
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 22:51
Mef
Mef is offline
Citaat:
Marc S schreef:
het boeit me wel, ik had t vanmiddag (of was het begin v/d avond...?) al gelezen, alleen toen had ik geen energie of inspiratie, denkvermogen of wat dan ook om een zinnige reactie te geven. (maar als ik nu lees wat ik nu ammel aan het typen ben, kan ik ook beter stoppen )

ik vind het in ieder geval wel interessant dat je in je topic al zelf dingen ontdekt... want onzekerheid straal je op een bepaalde manier wel uit, als je dat bent (dit even in algemene zin)

weetje, ik heb er geen oplossing voor, ik kijk vaak zat in de spiegel en dan denk ik: what the fuck is this! mja, je leert ermee leven hè ik heb dan ook totaal geen lef om op een jongen af te stappen want ja, zo'n leuke jongen wil toch niet zo'n lelijk meisje?! alleen als ik gedronken heb dan heb ik geen moeite met spontaan zijn, maar dat is een slechte gewoonte...

Citaat:
Het lukt me nooit om mij normaal te gedragen. Ook als ik via internet met meisjes contact zoek, komt het altijd weer erop uit dat ik ze over mijn problemen vertel. Waarom eigenlijk? Waarom kan ik niet consequent en resonabel doorgaan ten einde ze niet af te stoten?
ik denk dat je over je problemen praat, omdat je daar gewoon mee in je hoofd zit. je wil het op de een of andere manier kwijt of je wilt dat anderen even aandacht aan je geven. ik heb ook wel eens van die neigingen hoor, om een leuke jongen waar ik dan even mee sta te praten al mijn kopworstelingen mee te delen...

ik weet het verder ook niet..... hoofd beetje leeg
Oud 22-02-2002, 07:11
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:
mja, stikt vd egoisten.. maar denk dat 't ook onmacht is, men is miss wat terughoudener omdat men niet weet te reageren en je graag v adviezen willen voorzien, maar daar niet toe in staat is.. Of hebben idd zelf al genoeg problemen aan hun hoofd en kunnen jouwe er niet bij hebben ..
De meesten moeten het gewoon niet hebben. Het is niet 'stoer' of 'cool' of wat dan ook. Alles wat zij zien, is 1 of ander onzeker ventje die alles behalve spontaan is. "Wat moet ik ermee?", denken ze hoogstwaarschijnlijk...

Citaat:
Maar echt, neem maar van mij aan, d'r zijn uitzonderingen, die loop je vroeg of laat wel een keer tegen 't lijf..
Er zijn enkele mensen van internet, maar dan echt weinige, die toch naar me luisteren. Het komt dan ook van beide kanten, maar die wonen meestal ver weg :/

En in realiteit ben ik zo iemand nog nooit tegengekomen, niet van de vrouwelijke soort in ieder geval...

Citaat:
Zelf chat ik tegenwoordig ook met iemand die oprecht geinteresseerd lijkt te zijn, niet dat ik tegen diegene niet veel achterhoud, en moet natuurlijk wel beide kanten op werken, maar 't gaat ff om 't beeld, wanneer je er niet op rekent en wanhopig naar op zoek bent, komt 't op je pad..
Hmmm, ik dacht dat jij zowiezo niemand meer van het internet wou ontmoeten?

Of hield je daarbij enkel mij op afstand?

Citaat:
keep the faith
Het flauwt af, het flauwt erg af.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 07:18
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mef schreef:
weetje, ik heb er geen oplossing voor, ik kijk vaak zat in de spiegel en dan denk ik: what the fuck is this! mja, je leert ermee leven hè ik heb dan ook totaal geen lef om op een jongen af te stappen want ja, zo'n leuke jongen wil toch niet zo'n lelijk meisje?!
Hmm, tjah dat heb ik ook wel. Het is meestal zoiets van: de meisjes die ik leuk vind, vinden mij niet leuk...

Citaat:
ik denk dat je over je problemen praat, omdat je daar gewoon mee in je hoofd zit. je wil het op de een of andere manier kwijt of je wilt dat anderen even aandacht aan je geven.
Hmmm, daar heb je wel gelijk in. Het lijkt ook vaak erop alsof ik over niets anders praten kan... als ik mezelf nuchter bekijk, lijk ik wel een zelfingenomen en arrogant geval :/

Citaat:
ik heb ook wel eens van die neigingen hoor, om een leuke jongen waar ik dan even mee sta te praten al mijn kopworstelingen mee te delen...
In realiteit ligt die drempel bij mij hoger en ben ik tamelijk gesloten wat mijn gevoelens en gedachten betreft. Het lukt me niet eens meer om met een leuk meisje te praten dan komt er alleen een hoop onzin uit :/
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 11:49
Mef
Mef is offline
Citaat:
Marc S schreef:
In realiteit ligt die drempel bij mij hoger en ben ik tamelijk gesloten wat mijn gevoelens en gedachten betreft. Het lukt me niet eens meer om met een leuk meisje te praten dan komt er alleen een hoop onzin uit :/
ik ben ook erg gesloten en ik vertel ook bijna nooit over mijn gevoelens en gedachten, maar dan komt er bij mij op een bepaald moment een soort uitbarsting, dat ik het aan iemand moet vertellen..
Oud 22-02-2002, 15:55
Kleine A*
Kleine A* is offline
ik had mezelf laast eindelijk geaccepteerd, ik wil graag actice worden en uiterlijk is dan wel van belang, maar vorige week fietste ik door de stad en reej dr een groepje jongens langs, kijken achterom en roepen: Gatverdamme, kijk dan hoe lelijk! Kijk die smoel dan net een aapp!! kijken ze allemaal om en doen et zelfde.....

Daar word je ook niet vrolijker van

Jongens zien mij nooit staan en zien mij als een raar kind omdat ik niet zo populair ben en niet bij een groep hoor(kakkers, rokers, skaters enz enz) ik wil gewoon mezelf zijn maar dat accepteert men tegenwoordig niet...
Oud 22-02-2002, 16:00
damaetas
damaetas is offline
je ziet er gewoon vreemd uit, maar zeker niet lelijk. hopelijk vat je dit ook ni op als een belediging (dat arme zelfvertrouwen van je) genoeg meisjes met rare smaak (ik ook volgens vrienden, pff, helemaal ni waar, ik vind gewoon knappe jongens knap, toch )
Oud 22-02-2002, 17:24
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
damaetas schreef:
je ziet er gewoon vreemd uit, maar zeker niet lelijk.
Nou, dank je!

Citaat:
hopelijk vat je dit ook ni op als een belediging (dat arme zelfvertrouwen van je)
Bespeur ik hier enige mate van sarcasme?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 18:23
damaetas
damaetas is offline
sarcasme? neu hoor, maar je klinkt zo onzeker, dus wauw ik ff ales duidelijk maken da je hier ook gn complexen over krijgt.
Oud 24-02-2002, 19:07
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
damaetas schreef:
sarcasme? neu hoor, maar je klinkt zo onzeker, dus wauw ik ff ales duidelijk maken da je hier ook gn complexen over krijgt.
Ach, 't was gewoon omdat je het er zo dik bovenop legt...

Maar goed, laat maar. Ik zie waarschijnlijk echt spoken, zoals een zekere mysterieuze dame mij verteld heeft
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 22:29
*** is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik zie waarschijnlijk echt spoken, zoals een zekere mysterieuze dame mij verteld heeft

Als je dat maar in je oren geknoopt houdt
Waarom is die andere topic btw spoorloos verdwenen? Niet dat ik er wat zinnigs op te zeggen had Want worstel er zelf ook mee..

Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 07:10
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:

Als je dat maar in je oren geknoopt houdt

Citaat:
Waarom is die andere topic btw spoorloos verdwenen? Niet dat ik er wat zinnigs op te zeggen had Want worstel er zelf ook mee..
Hmmz, ja ik vond mijn topic achteraf een beetje zeikerig en achterhaald. Ik had al vaker topics geopend over teveel nadenken enzo, ik weet niet... ik veranderde van gedachte en heb hem maar weer verwijderd
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 12:56
Liz
Liz is offline
He Marc,

Goed ik ga ook maar eens reageren Dat wilde ik al eerder doen, maar ik kon geen zinnige reactie bedenken. Niet dat ik weet of dit zo zinnig gaat worden maar nu dwaal ik af

Het is gewoon belangrijk dat je jezelf accepteerd. En wat andere mensen dan zeggen moet je je niet zo erg aantrekken. Je moet gewoon schijt aan iedereen hebben Niet te veel want dat is ook niet goed. Ik weet ook dat dat heel moeilijk is, vooral omdat je nogal onzeker bent maar probeer het toch maar!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:07
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Goed ik ga ook maar eens reageren Dat wilde ik al eerder doen, maar ik kon geen zinnige reactie bedenken. Niet dat ik weet of dit zo zinnig gaat worden maar nu dwaal ik af
Zinnig

Citaat:
Het is gewoon belangrijk dat je jezelf accepteerd. En wat andere mensen dan zeggen moet je je niet zo erg aantrekken. Je moet gewoon schijt aan iedereen hebben Niet te veel want dat is ook niet goed. Ik weet ook dat dat heel moeilijk is, vooral omdat je nogal onzeker bent maar probeer het toch maar!
Ach ja, wat ik mis is zelfvertrouwen. Ik heb alles al gehoord en al het mogelijke al gelezen, maar niets ervaren. En als ik 1 ding heb waargenomen: zelfvertrouwen komt voort uit (positieve) opgedane ervaringen.

Tja, ik moet durven :/

Toch bedankt voor je reactie die 17 staat wel grappig onder je naam
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:12
Liz
Liz is offline
Citaat:
Marc S schreef:

die 17 staat wel grappig onder je naam

Offtopic:
Ik moet er wel even aan wennen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2002, 13:13
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Liz schreef:
Offtopic:
Ik moet er wel even aan wennen
Whaha

Dat heeft iedereen wel denk ik

Ik vind het nog steeds vaag dat ik al 21 ben trouwens
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 20:53
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Neem bijvoorbeeld uiterlijk. Nu weet ik van mezelf dat ik er redelijk normaal uit zie. Er zijn mensen die erger uitzien en er zijn ook zat mensen die er beter uitzien dan mij.
Of niet?
Yup,er bestaat altijd nog Celesta,lelijker dan mij kan niet
Nee maar ik heb je foto gezien,en ik vindt je niet lelijk hoor.
Zo dit was ff mijn late reactie,meer heb ik niet toe te voegen aan deze topic

Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 21:00
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Yup,er bestaat altijd nog Celesta,lelijker dan mij kan niet
Niet waar!

Ik heb ook foto's van jou gezien, remember?

Citaat:
Nee maar ik heb je foto gezien,en ik vindt je niet lelijk hoor.
Mwah, zie reply van Damaetas :/

Ik zie er vreemd uit volgens haar
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 21:22
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Niet waar!
Ik heb ook foto's van jou gezien, remember?
Ja dat weet ik ja,heb je me net al duidelijk gemaakt,maar dan dat ik wel lelijk ben

Citaat:
Marc S schreef:
Mwah, zie reply van Damaetas :/

Ik zie er vreemd uit volgens haar

Ach laat toch lullen joh

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 07:08
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Ja dat weet ik ja,heb je me net al duidelijk gemaakt,maar dan dat ik wel lelijk ben
Argh... volgens mij heb je echt een complex wat uiterlijk betreft... of ik neem je weer te letterlijk, een van beide

Het maakt ook niet uit wat ik schrijf of zeg, je gelooft het me niet. Ik zou er bijna een topic over kunnen openen :/

Dit weekend doe ik echt rustig aan, aangezien ik mijn examen moet voorbereiden (ben dit weekend dan ook niet zoveel online), maar ik wil je eens in realiteit zien

Gewoon ff praten, of beter nog: laat me de stad zien!

Ik vind je echt niet lelijk, maar het is niet belangrijk wat ik vind. Het gaat erom dat je dit zelf inziet.

Citaat:
Ach laat toch lullen joh

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:18
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Argh... volgens mij heb je echt een complex wat uiterlijk betreft... of ik neem je weer te letterlijk, een van beide
Je komt erachter?Maar das ook terecht,want ik heb gewoon een rotkop,klaar uit.

Citaat:
Het maakt ook niet uit wat ik schrijf of zeg, je gelooft het me niet. Ik zou er bijna een topic over kunnen openen :/
Yup,logisch dat ik je niet geloof

Citaat:
Dit weekend doe ik echt rustig aan, aangezien ik mijn examen moet voorbereiden (ben dit weekend dan ook niet zoveel online), maar ik wil je eens in realiteit zien
Hehe,het is je maar geraden,je zit véél te veel achter de pc
En mij in de realiteit zijn?*Kuch kuch* lijkt me geen goed idee,want dan kan je me nog meer uitlachen om m'n kop

Citaat:
Gewoon ff praten, of beter nog: laat me de stad zien!
Ja dat is wel nodig bij jou,je bent veel te weinig in rotterdam geweest,schaam je

Citaat:
Ik vind je echt niet lelijk, maar het is niet belangrijk wat ik vind. Het gaat erom dat je dit zelf inziet.
Sure
Dat zal nooit gebeuren want ik ben het wel

[Dit bericht is aangepast door Celesta (27-02-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Celesta (27-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:22
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Je komt erachter?Maar das ook terecht,want ik heb gewoon een rotkop,klaar uit.
*zucht*

Citaat:
Hehe,het is je maar geraden,je zit véél te veel achter de pc
I know

Citaat:
En mij in de realiteit zijn?*Kuch kuch* lijkt me geen goed idee,want dan kan je me nog meer uitlachen om m'n kop
Dat zou ik niet durven en zie ook niet in waarom.

Citaat:
Ja dat is wel nodig bij jou,je bent veel te weinig in rotterdam geweest,schaam je
*schaamt zich*
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:24
Nena21
Nena21 is offline
Je zou me wel uitlachen hoor
En nu einde discussie
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:31
Marc S
Marc S is offline
Citaat: