Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2002, 07:53
Eend
Eend is offline
Dat heb ik de laatste tijd. Voor mij is het een ramp als ik op school loop. Dan heb ik telkens een soort 'heimwee' gevoel naar huis. Het lijkt wel of ik steeds banger word om ergens heen te gaan. Altijd wil ik naar huis. Alsof dat de enigste veilige plek is in mijn leven.
Ook als ik ik werk (wat onwijs leuk is) dan wil ik naar huis, gewoon een soort angst of zo.
Mja, kweeniej wat t is...
Wie heeft er ook last van?
Oud 28-02-2002, 07:57
Juliah
Juliah is offline
'k ken het gevoel...wat je er aan kunt doen...'k weetet niet...als het te erg is blijf ik soms maar thuis...'t is nu minder dan een tijdje terug, dus dat kan nu ook, tijdje terug zou ik dan elke dag thuis hebben gezeten...ook geen oplossing natuurlijk.
Oud 28-02-2002, 08:02
Eend
Eend is offline
Ik zit nu thuis...:/
Mja, keb mezelf voor genomen om straks de stad in te gaan en wat voor mezelf te kopen en ook nog wat voor een paar vrienden.
Kmoet toch de deur uit van mezelf. Ik weet van mn ouders, dat als ik t ze uitleg, dat ze niet kwaad op me zullen worden. De school belt toch nog niet, want voor hun is het doodgewoon als ik het eerst/tweede uur er niet ben

Maar t is wel irri om dit dan aan mijn ouders te gaan vertellen Ze gaan vanmiddag weer naar mn psych en ik heb een brief naar haar geschreven dak weer terug naar de kliniek wil.
Maar m'n tante heeft ook al last van straatangst alleen dan tig keer erger, drom wil ik t mn ouders liever niet vertellen, maar ik kan nu moeilijk naar school gaan :/

Mjah...
Oud 28-02-2002, 08:07
Marc S
Marc S is offline
Tja .. ivm bepaalde ervaringen die ik vroeger op school opdeed, had ik ook maar weinig zin om er nog heen te gaan .. maar ik ging wel altijd ..

Maar ja, ik wilde toen ook niet zo graag naar huis :/
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 10:16
Eend
Eend is offline
Mjah...thuis is het gelukkig nog wel goed vergeleken school. Mn ouders zijn toch niet thuis. En mn broer tjah...tis dat we elkaar kennen omdat ie in t zelfde huis woont en hoi tegen elkaar zeggen op de trap, nee hoor, zow erg isset ook weer niet
Maar of ik nou thuis zit of op school, dat boeit m eg niej.
Dus ik zit liever thuis op dit moment.
Oud 28-02-2002, 11:09
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
* Herkenning *

Vandaag is het weer de tweede dag dat ik niet op school ben geweest deze week, en dat is zo ongeveer al drie maanden, dus alleen maar smoezen zoeken om maar niet te hoeven gaan ...

Waarom ? Ik weet het niet. Angst voor mensen, schaamte, moeheid van zich steeds op een bepaalde manier te moeten gedragen, moeheid van steeds toneel spelen.

Maar ik ga daar iets aan doen, ik heb besloten dat vandaag de laatste dag is waarop ik me zo iets permiteer - einde met aanstellen en smoesjes zoeken !
Alleen benieuwd hoe lang ik het volhou
Oud 28-02-2002, 11:55
Nena21
Nena21 is offline
Hmm ik herken het niet precies,maar wel een beetje.
Het was niet zo dat ik naar huis wou,want daar had ik ook problemen,maar ik wou wel weg van school,en op een gegeven moment ben ik er ook mee gestopt,waar ik nu dus heel veel spijt van heb
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 15:53
proycon
proycon is offline
oei ( ik ken het helemaal zelf ook meegemaakt....(fobie enzo)..
Zoek in ieder geval hulp! Zo te horen zit je al bij een psych dus praat erover en probeer er iets aan te doen....

Relativeer je angst en probeer het logisch te bekijken: "Wat kan er gebeuren?"...Ik weet dat je weet dat je angst irrationeel is maar zo'n rationele benadering helpt toch ...

Verder raad ik je aan zo min mogelijk proberen te vermijden...vermijden is het slechtste wat je kunt doen..probeer gewoon zoveel mogelijk te doen...zoals je zei, ga de stad in, bezoek vrienden...loop niet het risico dat je je steeds verder terugtrekt....

Hier een aantal tips als je weer door een paniekaanval heen moet:

1 - Probeer niet in paniek te raken om de paniek zelf
2 - Accepteer dat je in paniek bent
3 - Probeer de symptomen niet te onderdrukken/negeren
4 - herhaal een positieve zin zoals "ik kom er wel doorheen"
5 - als het echt erg wordt, ga dan TIJDELIJK van de oorzaak weg
6 - praat met iemand, zoek afleiding
7 - sta op en beweeg een beetje
8 - denk over rustgevende dingen/situaties (bv uit je verleden/toekomst)
9 - accepteer dat je in paniek bent
10 - kijk verder in de tijd, het gaat weer over, vizualizeer dat
11 - accepteer dat de paniek later weer terugkomt

Nou..dat zijn zo'n beetje tips die ik kan geven...het helpt ook om ze uit te printen en mee te nemen...

(kijk voor info ook eens op www.ipzo.com en www.rebio.nl)

Suc6!

Oud 28-02-2002, 16:01
jenny13
jenny13 is offline
Ik ben niet bang
Maar ik heb wel dat ik niet naar school wil omdat ik daar nix te zoeken heb... Het leren lukt wel maar voor de rest ze maken er zo'n probleem van met mijn klas (schijnen probleemklas te zijn)
En op school kijkt iedereen zo van... Pff mag wel is ff weekje naar huis
Maar ik heb me voorgenomen dat ik volgende week ziek ben.... (niet op school dus)
Oud 28-02-2002, 17:36
Andora
Andora is offline
hmm, kmoet ff aan mun broer denkuh als juh dat zegt. Hij durfde op een moment nergens meer naartoe, ging alles ontwijken enzow.
Khoop dat ut bij jouw nie zow ver komt meis.

-xxx-
Syl
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 18:17
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
Eend schreef:
Dat heb ik de laatste tijd. Voor mij is het een ramp als ik op school loop. Dan heb ik telkens een soort 'heimwee' gevoel naar huis. Het lijkt wel of ik steeds banger word om ergens heen te gaan. Altijd wil ik naar huis. Alsof dat de enigste veilige plek is in mijn leven.
Ook als ik ik werk (wat onwijs leuk is) dan wil ik naar huis, gewoon een soort angst of zo.
Mja, kweeniej wat t is...
Wie heeft er ook last van?

Herkenbaar, ik blijf ook het liefst thuis. School vond ik een drama, dus wilde ik daar zo snel mogelijk weg (gelukkig ben ik er definitief van af ) Maar ja, ik vind m'n werk wel leuk,... maar ik heb nooit echt zin om van huis te gaan
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 12:15
vigor mortis
vigor mortis is offline
hell, precies daardoor blijf ik dit jaar zitten, school zegt me gewoon nix, het luktme in principe ook niet zo heel goed om daar te zijn en dr nog iets van op te steken ook, stom gedoe allemaal.
Oud 01-03-2002, 12:23
Verwijderd
Citaat:
jenny13 schreef:
Het leren lukt wel maar voor de rest ze maken er zo'n probleem van met mijn klas (schijnen probleemklas te zijn)
Kun je niet vragen om overplaatsing naar een andere klas dan? Wil ook nog wel eens helpen...

Maar om dit midden in het schooljaar te doen is niet echt zo'n goed id

Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 12:43
dystopia
dystopia is offline
Dat ken ik ja. Loop er niet voor weg, ga er over praten. Ik kan niet zo snel zeggen wie, maar bijv. op school, thuis, met een vriend, familie, kennis, hier maar iig met iemand want als je ervoor blijft weglopen dan gaat het fout.. in die zin dat je mogelijk iets overkomt als: spijbelen, blijven zitten, verwijderd worden van school, etc.. Been there, dus alsjeblieft, blijf gaan en ga er flink over praten.. ( )
Oud 01-03-2002, 13:47
Eend
Eend is offline
Mijn school is juist heel bezorgd over mij
Als ik eerlijk ben, hebbik gewoon een harde klap nodig, zodat ik weer over die angst heen kom, maar zelf kan ik mezelf die niet geven. Maar school vind het allemaal o zo erg voor me Das zo enorm kut
Reageren

Regels voor berichten