Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Want dat heb ik meegemaakt,ik heb ook een heel laag zelfbeeld van mezelf,ik ben ook behoorlijk zwaar depressief geweest,maar wat deden mijn zogenaamde vrienden? Juist,die lieten me als een baksteen vallen,die hadden geen behoefte aan een depressieve vriendin. Dus wat ik probeer te zeggen,laat je vriendin niet vallen omdat je het ff niet meer trekt,want vrienden heeft ze nu juist nodig.... |
![]() |
||
Citaat:
ik laat er ook zeker niet vallen... daar is ze me veelte dierbaar voor...thnx for the advise...
||
Citaat:
![]() Maar ik zeg het gewoon ff omdat ik weet hoe het is,en hoe erg je op dat moment vrienden nodig hebt. Maar sterkte he! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() [toevoegsel] en als ik zeg dat dat niet waar is er fel tegen in gaan en zeggen dat ik lieg [/toevoegsel]
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind btw ook niet dat je iemand moet laten vallen, zeker niet als iemand depressief is, dan heeft hij/zij het moeilijk genoeg. Echte vrienden zijn er juist op die momenten voor elkaar. Maar soms ist moeilijk. Maar 'k houd vol. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je het daar wel eens met je vriendin over gehad? Op het moment dat zij een goed moment heeft, anders pakt ze het (waarschijnlijk) helemaal verkeerd op. |
![]() |
||
Citaat:
Ik persoonlijk probeer altijd no matter what voor anderen klaar te staan. Ook al voel ik me zelf hartstikke rot,maar goed das je eigen keuze hé [Dit bericht is aangepast door Celesta (01-03-2002).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() nu wil ze er niet meer over praten. zie: http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/003671.html
|||
Citaat:
En bij mij staan ze ook nooit klaar voor mij,maar toch doe ik het,zo zit ik nou eenmaal in elkaar,ieder mens is anders he? |
![]() |
|
Verwijderd
|
punkyfish: misschien kun je proberen het haar eens in een brief of in een mailtje uit te leggen? Die kan ze lezen op het moment dat het haar uitkomt, dan voelt het misschien wat minder bedreigend. En wil ze hem niet lezen, dan doet ze het niet. Dan heeft ze zelf de keus. En jij kunt iig je verhaal kwijt.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je wilt haar niet laten vallen, maar tis moeilijk voor jezelf. Zo bedoel ik het iig. Ik zal mijn vriendinnen nooit laten vallen, ze laten zichzelf soms vallen, beelden zich in dat ik ze laat vallen, en dat vind ik moeilijk. En wat ik hier voor al schreef. Maar mochten ze dit lezen: ik laat je nooit vallen, wat je ook doet of zegt of denkt. Je kunt altijd bij me terecht. Zo, weten ze dat ook weer. Niet dat het iets helpt, want je kunt het tig keer zeggen, maar 't helpt zo weinig. Toch denk ik dat het belangrijk is dat je het blijft zeggen, ook al lijkt het niks te doen, ik denk dat het toch wel degelijk wat uit maakt. |
![]() |
|||
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
ik vind dat je ze niet moet laten vallen maar ik vind ook dat als je et zelf niet aan trekt dan kan je niet de problemen van andere er ook nog eens bij hebben... dat wil niet zgegen dat je dan maar gelijk diegene moet laten vallen, maar je moet een tussenweg vinden zodat je jezelf niet ten onder laat gaan en haar*of hem* ook niet...
en dat is het moeilijke eraan.. ik heb veel advies gehad dat ik het me minder moet aantrekken omdat ik het probleem op mij laat overgaan dan en dan loop je alletwee met hetzelfde probleem... ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit.. maar ikv ind dat erg moeilijk aangezien ik haar heel erg graag wil helpen.. maar xou niet wete hoe... [Dit bericht is aangepast door blackfairy (01-03-2002).]
|
![]() |
|
![]() |
Ik moet hier ook reageren, omdat ik dit heel erg herken, vooral wat Punkyfish en Leonoor zeggen. Tegelijkertijd ben ik het ook wel met Celesta eens.
Je moet je vrienden blijven steunen, ook als het slecht met je gaat. Het moet alleen niet ten koste gaan van jezelf. Houdt daar rekening mee. Ik heb er zelf ervaring mee, helaas. Ongeveer anderhalf jaar geleden was mijn (toenmalige) beste vriendin manisch depressief. Ik steunde haar. Ik probeerde haar zo veel mogelijk te helpen. Helaas werd, zoals Punkyfish ook aangeeft, elk motiverend antwoord van mij verworpen met iets negatiefs. Na een half jaar ging ik hier volledig aan onderdoor. Als het ware heeft zij bijgedragen aan mijn depressiviteit. Ik weet het: het is heel wat waar ik haar van beschuldig, maar het is nu eenmaal niet anders. Ik hield van haar; ik houd nog steeds van haar. Zij wil me alleen niet meer kennen. Ze heeft me laten vallen toen ik (manisch) depressief was. Zij was er toen al weer boven op. Mijn problemen kon ze niet aan en ze liet me vallen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Waarom zeg je dit niet gewoon tegen haar? Dat je echt om haar geeft en haar wil steunen, maar dat je jezelf ook niet altijd even vrolijk voelt en je op dat moment graag even over wat anders wilt praten ipv ook nog haar problemen erbij te'nemen'. En dat dat nix te maken heeft met dat je haar zo laten 'vallen' ofzo, maar dat jij nou eenmaal ook geen superwoman bent.
|
![]() |
||
Citaat:
et enige wat ze erover zegt is dat ze zich kut voelt als dat zo is en dat ze weg wilt ofzow... en daar kan ik weinig op antwoorde zonder dat het waarschijnlijk verkeerd overkomt...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik ben namelijk bang dat jou hetzelfde gaat overkomen als mij en dat wil ik je absoluut niet laten overkomen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Tjilp Brasco | 13 | 15-01-2005 09:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Dagboekfragment Sharin | 11 | 01-06-2004 21:05 |