Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2002, 19:01
Eddybeertje
Eddybeertje is offline
Gistermiddag had ik een afspraak met mijn psych en hij heeft daar ter plekke een dossier ondertekend, waarin staat dat ik officieel MD-er ben. Volgens verschillende artsen leid ik dus aan een Manisch Depressieve stoornis, als beschreven in dit topic:
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/002873.html

Nou hecht ik persoonlijk weinig waarde aan dat begrip, dat is niet het probleem. Het zijn eerder de gevolgen daarvan die bij mij op dit moment het probleem vormen.
Men wil nu dat ik opgenomen word in een psychotherapeutisch centrum om behalve met medicijnen, nu ook psychisch ondersteund/geholpen te worden.
Ik heb dit echter geweigerd, maar hij antwoordde daarop dat ik in dat geval voor de rest van mijn leven niet meer tegen ziektekosten verzekerd zou zijn, en dan is het toch geen reële keuze?? Dan MOET ik wel ..

Als ik niet heen zou willen, zijn dit dan de consequenties?? graag reacties hierop..

alvast bedankt.

[Dit bericht is aangepast door Eddybeertje (04-03-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2002, 19:04
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
ik weet niet hoe ernstig het is opzich

ik denk dat je informatie moet winnen over dit soort praktijken..
en die de volgende keer laten zien aan je psycholoog.. volgens mij zijn er namelijk meerdere mogenlijkheden..
maar ik ben ook maar een leekje

in ieder geval een dikke knuvvel
en een kus
van
mij
Oud 02-03-2002, 22:30
saxflight
saxflight is offline
psychotherapeutisch centrum (-> lees: gekkenhuis)

Vooroordeel nummer 1!!!! Grootste kolder!!!!
heb geeneens zin om je uit te leggen waarom als je de geschiedenis een beetje induikt en je je ogen een beetje open doet word je hoop ik wat wijzer.

Je kwetst mensen met dit soort opmerkingen, verdiep je aub eerst wat meer in de zaken voordat je dit soort dingen eruit gooit.

khoop echt voor je dat je je geest wat ruimer kan maken dat zal je al een stuk helpen

greetz
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 00:21
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
saxflight schreef:
psychotherapeutisch centrum (-> lees: gekkenhuis)

Je kwetst mensen met dit soort opmerkingen, verdiep je aub eerst wat meer in de zaken voordat je dit soort dingen eruit gooit.

khoop echt voor je dat je je geest wat ruimer kan maken dat zal je al een stuk helpen

greetz
....
Oud 03-03-2002, 14:39
mathfreak
mathfreak is offline
Het lijkt me nogal vreemd dat je niet meer tegen ziektekosten verzekerd zou zijn als je een opname in een psychotherapeutisch centrum zou weigeren. Neem eens contact op met je huisarts en bekijk samen met hem of haar of er opties zijn om te kunnen worden behandeld zonder dat je hoeft te worden opgenomen.
Wat jouw gebruik van het woord "gekkenhuis" betreft: ik moet dit helaas afkeuren. Het is voor mensen met psychische problemen soms al moeilijk genoeg om begrip te vinden voor hun situatie, en het gebruik van het woord "gekkenhuis" is dan ook extra kwetsend voor deze mensen, ook al is het dan misschien niet kwaadwillend bedoeld.
Reageren

Regels voor berichten