![]() |
|
![]() |
Gistermiddag had ik een afspraak met mijn psych en hij heeft daar ter plekke een dossier ondertekend, waarin staat dat ik officieel MD-er ben. Volgens verschillende artsen leid ik dus aan een Manisch Depressieve stoornis, als beschreven in dit topic:
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/002873.html Nou hecht ik persoonlijk weinig waarde aan dat begrip, dat is niet het probleem. Het zijn eerder de gevolgen daarvan die bij mij op dit moment het probleem vormen. Men wil nu dat ik opgenomen word in een psychotherapeutisch centrum om behalve met medicijnen, nu ook psychisch ondersteund/geholpen te worden. Ik heb dit echter geweigerd, maar hij antwoordde daarop dat ik in dat geval voor de rest van mijn leven niet meer tegen ziektekosten verzekerd zou zijn, en dan is het toch geen reële keuze?? Dan MOET ik wel ![]() Als ik niet heen zou willen, zijn dit dan de consequenties?? graag reacties hierop.. alvast bedankt. [Dit bericht is aangepast door Eddybeertje (04-03-2002).] |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Het lijkt me nogal vreemd dat je niet meer tegen ziektekosten verzekerd zou zijn als je een opname in een psychotherapeutisch centrum zou weigeren. Neem eens contact op met je huisarts en bekijk samen met hem of haar of er opties zijn om te kunnen worden behandeld zonder dat je hoeft te worden opgenomen.
Wat jouw gebruik van het woord "gekkenhuis" betreft: ik moet dit helaas afkeuren. Het is voor mensen met psychische problemen soms al moeilijk genoeg om begrip te vinden voor hun situatie, en het gebruik van het woord "gekkenhuis" is dan ook extra kwetsend voor deze mensen, ook al is het dan misschien niet kwaadwillend bedoeld.
|
![]() |
|
|