Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 19:45
M@pest@@rt
M@pest@@rt is offline
Ik vind dat mijn toekomstige vriend/vriendin best vreemd mag gaan. Bedoel: je kan je liefde niet voor 1 persoon houden. Je hebt een relatie, dat gaat uit en de volgende dag kan je alweer een ander hebben. Je kan in 1 leven wel honderd x denken: "Dat is de Ware". Het zou best lullig zijn als je op A verliefd ben en daar wat mee hebt maar ook op B (evenveel), en dat je daar niks mee zou mogen doen... Toch?
(Volgens mij begrijpt niemand wat ik bedoel maar goed...)
Oud 17-02-2003, 20:05
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
M@pest@@rt schreef:
1) Ik vind dat mijn toekomstige vriend/vriendin best vreemd mag gaan.
2) Bedoel: je kan je liefde niet voor 1 persoon houden. Je hebt een relatie, dat gaat uit en de volgende dag kan je alweer een ander hebben.
3) Je kan in 1 leven wel honderd x denken: "Dat is de Ware". Het zou best lullig zijn als je op A verliefd ben en daar wat mee hebt maar ook op B (evenveel), en dat je daar niks mee zou mogen doen...
4) Toch?
5) (Volgens mij begrijpt niemand wat ik bedoel maar goed...)
1) Dat is jouw keus, maar als hij echt verliefd op je zou zijn dan zou hij véél meer zin in jou hebben. - maar het is wel vriendelijk, ik denk dat het ook beter past bij de tijd die we tegemoet gaan (als ik gelijk heb doe je modern (je vriend met de wereld delen ahw))
2) Volgende dag KAN. - en liefde voor 1 persoon houden is inderdaad onmogelijk... maar op een gegeven moment is de kans het grootst dat je liefde dan maar voor 1 persoon is.
3) Zie amerikanen

4) Ik denk dat vreemdgaan uiteindelijk normaal wordt. Men heeft meer vrije tijd tegenwoordig en is minder gericht op overleven en meer op lol. Een vaste lange permanente relatie past hier niet goed meer bij, veel losse sexuele relaties wel. Nu is dat nog vreemdgaan... - maar atheïsme was vroeger ook ketterij en nu normaal.
Toch zal er hier mogelijk een natuurlijke selectie, of in ieder geval (ehm...?)natuurlijke selectie op denkwijze optreden met de toenemende hoeveelheid geslachtsziekten (wie voor lol gaat (met pil dus) wordt ziek en plant zich niet voort, en brengt denkwijzen tevens niet over)
Oud 17-02-2003, 20:08
thunder110
thunder110 is offline
Ach ja, zo egoïstisch dat ik ben (en velen met mij) zal ik niet in staat zijn om mijn partner te delen met een andere vrouw.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 12:05
Verwijderd
Wanneer alle betrokken partijen er gelukkig bij zijn, waarom niet? Maar dan spreek je van een vrije relatie. Vreemdgaan kan alleen binnen een relatie waarin is afgesproken dat de liefde exclusief voor elkaar is. Dan zal het ook niet prettig uitpakken voor alle partijen, wanneer iemand vreemdgaat.

Ik vraag me ook af of je op je dertiende al ervaring genoeg hebt om te weten dat je mening ook in de praktijk prettig blijkt uit te pakken.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 12:36
LivingDeadDoll
LivingDeadDoll is offline
Jij bent duidelijk nog nooit verliefd geweest ..
Oud 18-02-2003, 13:55
McCaine
McCaine is offline
En dat heeft te zoeken op F&L? Naar L&R ermee.
Oud 18-02-2003, 13:57
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:59
LivingDeadDoll
LivingDeadDoll is offline
y00p y00p .. indd.
Oud 18-02-2003, 14:14
cookie123
cookie123 is offline
Ach, ooit zal je het nog wel eens begrijpen

('k bedoel heb je een heel leuke vriendin gaat ze met een ander, tja...)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:34
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
LivingDeadDoll schreef:
Jij bent duidelijk nog nooit verliefd geweest ..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 15:08
Esmée
Esmée is offline
je komt er nog wel achter
Oud 18-02-2003, 15:42
Dark Angel
Dark Angel is offline
Dan is het dus geen vreemdgaan, maar een bewust open relatie. Daar is niets mis mee, zolang alle partijen maar weten waar ze aan toezijn en er mee instemmen.
Oud 18-02-2003, 15:45
M@pest@@rt
M@pest@@rt is offline
Als ik iemand heb gevonden zal ik jullie nog wel laten weten wat ik er dan van denk ok? Zelf denk ik niet dat er veel aan zal veranderen maar misschien hebben jullie gelijk.
Oud 18-02-2003, 15:45
lady-kris
lady-kris is offline
Ik vind het echt vet lullig als iemand vreemd gaat en ik zou het gelijk uitmaken
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:04
Elisaaa
Elisaaa is offline
ik denk dat je nog wel terug komt op je visie. Hoe zou je het nou vinden als je de jongen waar je stapelgek op bent en een relatie mee hebt, op een dag betrapt met een ander meisje.
Kan me niet voorstellen dat dat je dan koud zou laten.
Maar goed, je bent pas 13... you still have a long way to go
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:38
M@pest@@rt
M@pest@@rt is offline
Ja maar hé wacht ff! Hij/Zij moet het me natuurlijk wel vertellen en de derde moet het ook goed vinden.
Wacht dacht je dan?
Oud 18-02-2003, 16:48
polarski
polarski is offline
Citaat:
M@pest@@rt schreef:
Ik vind dat mijn toekomstige vriend/vriendin best vreemd mag gaan. Bedoel: je kan je liefde niet voor 1 persoon houden. Je hebt een relatie, dat gaat uit en de volgende dag kan je alweer een ander hebben. Je kan in 1 leven wel honderd x denken: "Dat is de Ware". Het zou best lullig zijn als je op A verliefd ben en daar wat mee hebt maar ook op B (evenveel), en dat je daar niks mee zou mogen doen... Toch?
Zo dacht ik vroeger ook. Ik was er stellig in ook, totdat ik een 'echte' relatie kreeg. (in mijn geval een die langer duurde dan 2 maanden). Inmiddels heb ik zo'n 3,5 jaar een vriendin en beschouw ik vreemdgaan toch echt als iets wat niet binnen je relatie hoort. Ik zeg niet dat als het zou gebeuren ik het meteen uit zou maken, maar om bij iedereen die je tegenkomt te bedenken dat dat de ware zou kunnen zijn gelijk een reden zou zijn om vreemd te gaan dan zou het toch wel wat te bont worden ;-)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:12
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
M@pest@@rt schreef:

1) Ik vind dat mijn toekomstige vriend/vriendin best vreemd mag gaan.
2) Bedoel: je kan je liefde niet voor 1 persoon houden. Je hebt een relatie, dat gaat uit en de volgende dag kan je alweer een ander hebben.
3) Je kan in 1 leven wel honderd x denken: "Dat is de Ware".
4) Het zou best lullig zijn als je op A verliefd ben en daar wat mee hebt maar ook op B (evenveel), en dat je daar niks mee zou mogen doen... Toch?
1) Dat mag jij vinden. ik vind van niet.
2) Je hoeft je liefde ook niet persé voor 1 persoon te houden. Je 'mag' van meerdere mensen houden. Alleen je hoeft daarbij niet met iedereen naar bed te gaan die je aardig vind.
3) Denken ja, maar bedoel je het dan ook wel zo?
4) Ik geloof niet dat je op iemand 'evenveel' verliefd kan zijn. Ieder persoon is weer anders, dus de gevoelens die je koesterd voor hem of haar zijn ook weer anders.
Alhoewel het bij jou misschien alleen om de sex gaat, en 'k denk dat je sex niet als een 'múst' moet zien in een serieuze relatie.
Oud 18-02-2003, 18:01
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ga es bij jezelf na dat als je bij je vriend bent en je wilt "vreemdgaan" of je dan echt wel zo verliefd bent als je dan denkt.

Als je verlieft bent hou je het maar op 1 iemand. Ik snap niet dat je je partner met iemand zou willen delen. Ik zelf zou het dus ook nooit kunnen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:08
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
M@pest@@rt schreef:
Een meisje als jij zou over 3 jaar iets voor players zijn, die vinden dat natuurlijk een uitkomst als ze nog vreemd MOGEN gaan ook van hun vriendin... LOL Nee zo ze zien ben jij nog niet toe aan een relatie.. Wel eens verliefd geweest? Nee? Dat bedoel ik. Dan denk je er wel anders over.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:14
Marjoleintjuh16
Marjoleintjuh16 is offline
Als jullie dat allebei willen dan hoef je dat togh niet hierop te zetten... Maar volgensmijn kiest iedereen dat voor zich.. Ik zou togh niet graag hebben dat iedereen aan mijn vriendje zitten want ik heb hem liever voor mezelf alleen.... Maar ja, dat moet togh iedereen zelf weten hoe hij/zij dat wil en als je het daar dan met z'n tweeen over eens bent dan zie ik het probleem niet..

Dikke kuzzzz Marjolein
Oud 18-02-2003, 18:15
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
dan ben je wss ook de enige die de persoon in kwestie niet echt graag ziet
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
kijk, je bent 13 jaar, dus eigenlijk neem ik dit nog niet echt serieus wat je hier nou zegt. voor hetzelfde geld denk je over 3 jaar heel anders wanneer je dan wél echt verliefd bent op een jongen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:47
Elisaaa
Elisaaa is offline
Citaat:
Ja maar hé wacht ff! Hij/Zij moet het me natuurlijk wel vertellen en de derde moet het ook goed vinden .
ow oke... nu begrijp ik het beter... (hoewel ik het nog steeds niet snap )

Maareuh... jij gaat dus van te voren tegen je vriendje zeggen dat ie wat jou betreft met andere meisjes naar bed mag gaan, mits ie dat wel van te voren aan je doorgeeft. (en de derde betrokken persoon daarvan op de hoogte stelt) En je denkt dat die vriend van jou dat kan waarderen? Ik ben benieuwd...

We zullen het er maar op houden dat je pas 13 bent, en je er vast over een tijdje anders over denkt. (althans dat hoop ik toch wel een beetje voor je)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
M@pest@@rt schreef:
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar in de praktijk is het wel zo netjes om het eerst even uit te maken.

Je kunt iemand niet kwalijk nemen dat hij of zij op een ander verliefd wordt, maar wel dat die persoon zich onbeschoft gedraagt en het niet eerst even uitmaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 12:40
Zezette
Zezette is offline
*zucht*
Polygamie is m'n enige antwoord
Oud 19-02-2003, 12:43
Rioto
Ze is 13 ze is waarschijnlijk alleen nog verliefd geweest op haar barbies.

Ik weet het niet maar volgens mij als je verliefd ben dat je echt om die gene geeft en hem dus niet leent aan een ander ...om het zo maar even te zeggen

Maar ja dat denk ik dan ben Namelijk nog nooit verliefd geweest ...mosh!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 16:26
Bounce
Bounce is offline
Citaat:
Elisaaa schreef:
ik denk dat je nog wel terug komt op je visie. Hoe zou je het nou vinden als je de jongen waar je stapelgek op bent en een relatie mee hebt, op een dag betrapt met een ander meisje.
Kan me niet voorstellen dat dat je dan koud zou laten.
Maar goed, je bent pas 13... you still have a long way to go

Precies!
Een man of vrouw delen is vast geen pretje..en als ie het lef heeft he!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 16:39
Forumtalker
Forumtalker is offline
Citaat:
Esmée schreef:
je komt er nog wel achter
inderdaad
Oud 19-02-2003, 17:09
Iotje
Iotje is offline
Dat heet een VRIJE RELATIE.

Dat kan zeker werken, mar dat alleen als ALLEBEI de partners het nie erg vinden. 'k heb het gehad (wel vaker), en de ene keer ging het heel goed, en de andere keer niet .......
Oud 19-02-2003, 23:12
Verwijderd
nogal kansloos : \
als je de liefde niet voor jullie 2 houd is het IMO geen liefde
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 23:23
twim
twim is offline
om nog maar niet te praten over alle geslachtsziektes die er dan bij komen.
Ik ben liever monogaam en gebruik die rotte condooms dan niet (ok ik wil dan wel weten dat zij niks heeft )
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 06:53
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik ben absoluut tegen vreemdgaan. Als mijn vriend achter mijn rug om met een ander zou rotzooien, zou me dat heel veel pijn doen. Wel heb ik tegen hem gezegd dat, mocht hij ooit een meisje tegenkomen met wie hij per se vreemd zou willen gaan, hij me dat moet vertellen en dan kunnen we wel wat regelen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 07:24
Mmmmm
Mmmmm is offline
Ik begrijp het wel eigenlijk, ik bedoel als je je leven lang aan één persoon gebonden zou zijn dan kwamen er toch maar allerlei spanningen van di weer leiden tot ruzies.
Af en toe met een ander kan dat voorkomen, hoewel ik sex te ver vind gaan.
Oud 21-02-2003, 11:38
Femmy
Femmy is offline
Zodra je op iemand anders verliefd wordt dan kun je het toch gewoon uitmaken? Ik zie het nut van vreemdgaan nog niet zo..
Reageren

Regels voor berichten