Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2002, 20:23
In Eternity
In Eternity is offline
Dit is even een andere username, onder mijn andere kennen teveel mensen me.

Ik heb het gevoel dat ik nergens bij hoor, dat iedereen anders is dan ik.
Het gevoel dat ik tussen groepen heen en weer slinger.
Ik heb verschillende groepen waarmee ik optrek.

- Lui van mijn "hangplek" een paar van hun mogen mij TOTAAL niet, een ander gedeelte wel. Het zijn voornamelijk "alto's" die daar hangen om te skateboarden, bmxen en beetje te lullen enzo. Ik zit er weleens na school. Ik kan me wel meten met hun, maar toch doen ze dingen waarmee ik me niet kan indentificeren, bijv. wildplassen, de hele nacht in de stad hangen, opzetten tegen ouders (doe ik ook, maar niet zo erg)
- Mijn klas. Ik kan maar met 1 meisje goed optrekken, de rest van de meiden zijn "kakkers" die me een "sloeber" vinden. Van de jongens kan ik het met 4 goed vinden. Ze betrekken me ook bij dingen als naar een zwembad gaan, video kijken bij 1 van hun thuis etc. Toch kunnen ze soms kwetsende opmerkingen maken waarvan ik denk "dat zeg je toch niet tegen een vriendin". En ze zijn zo anders.. Grappen over sex kunnen ze niet hebben en vinden te kinderachtig, knuffelig en aanhankelijk zijn ze ook niet. Dat meisje kijkt erg tegen me op, heeft ze gezegd, en dat vind ik moeilijk.
- Een groepje mensen waarvan ik er 2/3 al 13 jaar ken. De rest zijn mensen die ik via die lui die ik al 13 jaar ken heb leren kennen. Ik ga vrij close met hun om, zijn erg goeie vrienden en we proberen ook veel dingen samen te doen...Alleen toch voel ik me soms niet helemaal thuis bij sommige daaruit, ze zijn wel heel tof maar het lijkt net alsof ze niet begrijpen als genoeg genoeg is. Als ik een email aan het tikken ben en iemand tikt er door heen, en ik zeg dat ik dat vervelend vind gaat ie gewoon door. Verder vind mijn moeder 3 van mijn goeie vrienden "te laag" omdat ze mavo doen. We waren vandaag naar de stad geweest en iemand vroeg "wie waren die junks daar op het plein?" oftewel, die "rare alto's" waar ik me dan wel een beetje mee kan identificeren.
- Concerten groepje, 2 vrienden van 17 en mijn vriend. Nadeel is daarvan dat die 2 vrieden en mijn vriend een vriend hebben die mij totaal haat. (lees verder)
- Verder mijn vriend, waarvan 1 van zijn beste vrienden mij ook totaal niet mag en niet stopt lullige opmerkingen tegen hem over mij te maken. En ik heb daarbij het gevoel dat mijn vriend die vriend belangrijker vind dan mij.
- Mijn ouders snappen mij niet. Ze vinden de muziek die ik luister "herrie" en ze vinden dat ik me maar aan de massa moet aanpassen. Mijn kleren vinden ze voor het grootste gedeelte sloeberig en lelijk. Ze vinden school het belangrijkste in mijn leven.

Misschien denken jullie van "OK, wat is er nu aan de hand?" Zoals ik al zei, ik weet niet waar ik bij hoor, kheb niet 1 hele goeie vriendin of vriend waarbij ik alles kwijt kan, en dat vind ik zo jammer. Ook vind ik het jammer dat ik in mijn klas zo weinig op kan trekken met de meisjes (het enige meisje die ik wel aardig vind gaat van school)...Ik weet het gewoon niet.....Bestaat er niemand die lijkt op mij?Die drank, weed enzo ok vind maar wel een beetje luistert naar zijn ouders en niet zijn school verkloot? Aargh, ik weet het niet.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2002, 20:42
punkyfish
punkyfish is offline
kun je er niet met je vriend over praten? weet hij dat je er moeite mee hebt dat zijn vriend zo over jou praat, en dat je denkt dat hij meer voor hem, dan voor jou kiest?
Oud 06-03-2002, 08:43
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
hmm het is niet ongewoon dat mensen je niet mogen ook al denk jezelf dAt er niks mis is.. iedereen is nou eenmaal anders

ga iid geval niet naast je schoenen lopen om dr bij willen te horen.
wat ik zo lees valt t allemaal best reuze mee (niet trashend bedoelt) maar je hebt wel vrienden en je wordt wel bij activiteiten betrokken.
als dat niet t geval was dan was dr pas echt iets mis
Oud 06-03-2002, 08:55
Verwijderd
Ik denk dat (bijna) iedereen jouw gevoel wel kent. Maar ik denk ook dat er altijd minstens 1 persoon rond loopt die er het zelfde over denkt als iemand anders (als jou bv), je moet die persoon alleen zien te vinden, en dat is vaak het probleem.

Niet echt een nuttig advies oid, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 09:19
Marc S
Marc S is offline
Ik heb ook vaak het gevoel nergens bij te horen, maar ben weer een stuk anders dan jou. Ik heb voornamelijk het probleem dat ik de meeste dingen niet leuk vind en ook niet goedkeur. Ik drink niet / amper, ik rook niet, ik 'hang' nergens rond, ik heb geen zin in concerten .. ik ga niet graag uit .. ik vind amper wat leuk :/

Voortdurend betrap ik mezelf erop dat ik mij afzonder van iedereen. Dat ik de totale rust opzoek, niets meer zien of horen wil .. en het vreemde is dat ik dat gewoon plesant vind. Ik zou dagenlang ergens in de natuur kunnen rondlopen, zonder enig contact met anderen .. en zou ervan genieten ..

Aan de andere kant haat ik het dat ik zo alleen ben, maar vind ik het erg moeilijk mij aan te passen aan anderen. Ik dwing mezelf dus gewoon de dingen te doen die anderen ook doen, maar haal er weinig voldoening uit ..

Wat klink ik weer ongelooflijk saai
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 09:32
Liz
Liz is offline
Hmm je zoekt iemand die veel op je lijkt, waar je echt goede vrienden mee wilt worden. Dat is ook niet altijd een goed idee als je veel gemeenschappelijke dingen hebt kan dat natuurlijk hardstikke goed gaan maar het kan ook ontzettend botsen.

Ik heb wel een aantal goede vriendinnen, waar ik ook veel mee optrek. En we hebben wel een paar dingen gemeenschappelijk maar we zijn ook heel verschilend. En dat maakt het wel zo leuk. Je zei zelf al dat je een paar vrienden hebt waar je goed mee om gaat maar die ook hele andere dinden leuk vinden dan jij. Ga gewoon leuk met ze om en als ze iets doen waar jij het niet mee eens bent doe je gewoon niet mee.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:

Wat klink ik weer ongelooflijk saai

Je maakt jezelf saai. Voor de mensen waarbij jij je thuis zou voelen zou je namelijk totaal niet saai klinken.

Ik dacht ook altijd 'god, wat ben ik toch een saaie muts', maar de mensen waar ik me goed bij voel, die vinden me alles behalve saai (als ik ze mag geloven dan ). Zodra je iemand ontmoet bij wie je past komt dat allemaal goed. Maar zoals ik al zei, die persoon ontmoeten/vinden, dŕt is vaak nou net het probleem.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (06-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 09:44
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je maakt jezelf saai. Voor de mensen waarbij jij je thuis zou voelen zou je namelijk totaal niet saai klinken.
Die mensen bestaan niet of nauwelijks lijkt het wel..

Citaat:
Zodra je iemand ontmoet bij wie je past komt dat allemaal goed. Maar zoals ik al zei, die persoon ontmoeten/vinden, dŕt is vaak nou net het probleem.
Dat is zeker een groot probleem. Als het niet bijna onmogelijk is. Ik denk ook dat het grotendeels aan mezelf ligt en of ik mezelf laat genieten van dingen .. dat is juist vaak het probleem, dat ik zoveel dingen eigenlijk niet doe, omdat mijn verstand dan in conflict geraakt met mijn gevoel.

Er zit wel een deel in me dat zowat alleen maar lol trappen wil en de gekste dingen uitvreet, maar het wordt steeds onderdrukt door mijn verstand wat zegt "dit is niet zo slim .. wat bereik je hiermee eigenlijk?" .. en dan is de lol ervan af ..

(jij gebruikt wel erg veel nicks trouwens )
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:

(jij gebruikt wel erg veel nicks trouwens )

Dat valt best mee. In noodgevallen moet je je soms eigen vrienden maken. Maar daar gaat deze topic alleen niet over.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 11:18
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
In noodgevallen moet je je soms eigen vrienden maken.
De laatste tijd word ik echt door iedereen aangevallen hier het gehalte van smileys in mijn richting beschouwend, vrees ik inmiddels het ergste voor de toekomst
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 12:18
Eend
Eend is offline
Oud 06-03-2002, 12:49
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Eend schreef:

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 13:07
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Ach gut,niet huilen he
(Sorry,erg off topic,*schaam*)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 14:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Ik dacht ook altijd 'god, wat ben ik toch een saaie muts', maar de mensen waar ik me goed bij voel, die vinden me alles behalve saai (als ik ze mag geloven dan ). Zodra je iemand ontmoet bij wie je past komt dat allemaal goed. Maar zoals ik al zei, die persoon ontmoeten/vinden, dŕt is vaak nou net het probleem.
Hier kan ik mij 100% in vinden
Oud 06-03-2002, 14:29
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hier kan ik mij 100% in vinden
Saaie 'muts' ?!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Saaie 'muts' ?!
Qua gedachtegang en mening. Alleen onbewust doe je al wat Leonoor zegt. Dat zoeken dus..
Oud 06-03-2002, 16:21
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
In Eternity schreef:

Bestaat er niemand die lijkt op mij?Die drank, weed enzo ok vind maar wel een beetje luistert naar zijn ouders en niet zijn school verkloot? Aargh, ik weet het niet.....
that's me drank en wiet =
luister wel beetjuh naar ouders, alleen school ben ik nu ff aan verkloten, maar dat gaat volgend jaar allemaal goedkomen

wanna be soulmates?
Oud 06-03-2002, 16:32
In Eternity
In Eternity is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
luister wel beetjuh naar ouders, alleen school ben ik nu ff aan verkloten, maar dat gaat volgend jaar allemaal goedkomen

wanna be soulmates?
Sure, why not
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:32
In Eternity
In Eternity is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
kun je er niet met je vriend over praten? weet hij dat je er moeite mee hebt dat zijn vriend zo over jou praat, en dat je denkt dat hij meer voor hem, dan voor jou kiest?

Ja, ik had hem gisteravond aan de telefoon en ik zei "ik heb het gevoel dat jij D. belangrijker vind dan mij"..Hij vroeg hoe ik daar bij kwam, want dat was absoluut niet zo. Verder vroeg ik wat hij dan zei, als D. zo over mij praatte...Hij zei dat hij er niks van aan trok, en dan meestal een inside joke maakte. Maar toch, iets heel anders, k ben bang dat hij zoals zijn vriend wordt, die elk weekend op een feest met iemand anders zoent (zijn eerste keer naar het feest waar zijn vriend altijd naar toe gaat moet nog komen)...Gisteravond heb ik er dus ff met hem over gepraat, en ik zie wel hoe het gaat...Als ik merk dat hij het toch interessanter vind om met zijn vriend op te trekken, dan praat ik er wel nog een keer met hem over want k wil hem absoluut niet kwijt.....
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:38
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Kazanka schreef:

wanna be soulmates?
Ja joh drank en wiet is zo ontzettend stoer,NOT!

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

Sommige mensen doen het niet (alleen) omdat het stoer zou zijn.

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 17:58
Verwijderd
Beste In Eternity,

Ik heb ook vaak het gevoel gehad dat ik nergens bijhoorde en mensen mij niet mochten. Van vrienden dacht ik dat ze alleen met mij omgingen uit medelijden.
Maar wat bleek, ik had gewoon een negatief zelfbeeld. Dat heb ik gelukkig niet meer. Mijn vermoedens over wat mijn vrienden van mij vonden bleken helemaal niet waar te zijn. Mij werd ook duidelijk dat de band met mijn vrienden juist heel erg sterk is.
Als jouw vrienden en metname jouw vriend jou echt niet mogen, dan hadden ze jou allang in de steek gelaten... denk ik...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 18:02
Verwijderd
Citaat:
In Eternity schreef:

- Mijn ouders snappen mij niet. Ze vinden de muziek die ik luister "herrie" en ze vinden dat ik me maar aan de massa moet aanpassen. Mijn kleren vinden ze voor het grootste gedeelte sloeberig en lelijk. Ze vinden school het belangrijkste in mijn leven.
Ik denk dat dit voor veel mensen herkenbaar is. Wie heeft er nou niet een meningverschil met zijn ouders? Je draagt misschien dan wel lelijke kleding en luister je herrie, ze zullen je heus wel begrijpen en om je geven...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 18:28
In Eternity
In Eternity is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Beste In Eternity,

Ik heb ook vaak het gevoel gehad dat ik nergens bijhoorde en mensen mij niet mochten. Van vrienden dacht ik dat ze alleen met mij omgingen uit medelijden.
Maar wat bleek, ik had gewoon een negatief zelfbeeld. Dat heb ik gelukkig niet meer. Mijn vermoedens over wat mijn vrienden van mij vonden bleken helemaal niet waar te zijn. Mij werd ook duidelijk dat de band met mijn vrienden juist heel erg sterk is.
Als jouw vrienden en metname jouw vriend jou echt niet mogen, dan hadden ze jou allang in de steek gelaten... denk ik...
Dat is misschien wel het egoistische van me: ik weet dat sommige mij wel mogen, maar ik heb toch het gevoel dat ze me niet begrijpen..

En dat over ouders..Ze zullen best om me geven, maar waarom moet ik me zo aanpassen? Waarom mag ik niet naar familie feesten mijn wijde broek en band shirt? Waarom? Omdat ze zich voor me schamen? Ik krijg nl vaak het idee dat ze zich voor me schamen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 09:10
Winner
Winner is offline
Wees blij...
Oud 07-03-2002, 11:14
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Tja....tis mijn mening he.
Maar meestal doen ze het wel of omdat ze het stoer vinden,of omdat ze ff van de problemen af willen zijn

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 14:50
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Celesta schreef:

dan niet
Oud 07-03-2002, 14:54
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

bij het gebruik van alcohol en drugs enzow gaat denkvermogen achteruit, je bent wat losser en doet dingen, bijv. jackass acties en voelt je wat vrijer. Even weg van de negatieve gedachtes en gewoon lol hebben. Of je moet 't natuurlijk tof vinden om de hele dag aan zm te denken ofzow, dan iz drank enzow wel af te raden
Oud 07-03-2002, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

Dat het je mening is, dat weet ik, dat hoef je er niet bij elke reactie bij te zetten. Sommige dingen zijn niet alleen afhankelijk van een mening, maar ook van feiten.

Citaat:
Maar meestal doen ze het wel of omdat ze het stoer vinden,of omdat ze ff van de problemen af willen zijn

Kijk, daar komt al een tweede reden.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (07-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:02
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
bij het gebruik van alcohol en drugs enzow gaat denkvermogen achteruit, je bent wat losser en doet dingen, bijv. jackass acties en voelt je wat vrijer. Even weg van de negatieve gedachtes en gewoon lol hebben. Of je moet 't natuurlijk tof vinden om de hele dag aan zm te denken ofzow, dan iz drank enzow wel af te raden
Ja je denk ff ergens anders aan,je problemen zijn misschien ff weg,maar daarna?
Zit je weer in dezelfde problemen.
En drank en drugs zijn verslavend,wat als je er verslaafd aan word?Nee dat lost alles op.
Dan denk je aan niets anders meer,doe je alles voor geld om het te kopen,daarmee verander je echt je problemen.
Ik heb ook genoeg aan m'n kop,ik heb ook weleens gedachten aan zelfmoord,maar toch leef ik er elke dag mee,ik ga geen drugs of drank gebruiken om er ff niet aan te hoeven denken,i face my problems.
Ze zeggen ook,het maakt meer kapot dan je lief is,dat zie je nu misschien niet,maar dat merk je later wel,want je begint met een heel klein beetje,en je gebruikt steeds meer omdat je niet meer genoeg hebt aan dat kleine beetje,en op een gegeven moment draait heel je leven erom...
Maar goed als jij je ff beter voelt door dat,je gaat je gang maar,maar ik ken genoeg mensen waarbij het fout is gegaan.
En juist als je depri bent,kan je er niet goed mee omgaan,dan denk je er alleen maar aan dat die gedachten ff uit je kop verdwijnen.
Maar goed,oma Celesta heeft gesproken

*Don't run away from your problems,face them*
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:05
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
Celesta schreef:

Dat het je mening is, dat weet ik, dat hoef je er niet bij elke reactie bij te zetten. Sommige dingen zijn niet alleen afhankelijk van een mening, maar ook van feiten.

Citaat:

Kijk, daar komt al een tweede reden.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (07-03-2002).]
Mijn idee komt van het feit af dat ik al veel mensen heb meegemaakt die door de drugs en de alcohol helemaal naar de kl*te zijn geholpen,ik heb gezien wat het met je kan doen,daar haal ik mijn idee vandaan
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Mijn idee komt van het feit af dat ik al veel mensen heb meegemaakt die door de drugs en de alcohol helemaal naar de kl*te zijn geholpen,ik heb gezien wat het met je kan doen,daar haal ik mijn idee vandaan
Dat het stoer is? Dat ze naar de klote gaan betekend niet meteen dat ze het gebruiken omdat ze het stoer zouden vinden. Ik vind de uitleg van je mening niet kloppen. En dat is nou mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:11
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Ja je denk ff ergens anders aan,je problemen zijn misschien ff weg,maar daarna?
Zit je weer in dezelfde problemen.
En drank en drugs zijn verslavend,wat als je er verslaafd aan word?Nee dat lost alles op.
Dan denk je aan niets anders meer,doe je alles voor geld om het te kopen,daarmee verander je echt je problemen.
Ik heb ook genoeg aan m'n kop,ik heb ook weleens gedachten aan zelfmoord,maar toch leef ik er elke dag mee,ik ga geen drugs of drank gebruiken om er ff niet aan te hoeven denken,i face my problems.
Ze zeggen ook,het maakt meer kapot dan je lief is,dat zie je nu misschien niet,maar dat merk je later wel,want je begint met een heel klein beetje,en je gebruikt steeds meer omdat je niet meer genoeg hebt aan dat kleine beetje,en op een gegeven moment draait heel je leven erom...
Maar goed als jij je ff beter voelt door dat,je gaat je gang maar,maar ik ken genoeg mensen waarbij het fout is gegaan.
En juist als je depri bent,kan je er niet goed mee omgaan,dan denk je er alleen maar aan dat die gedachten ff uit je kop verdwijnen.
Maar goed,oma Celesta heeft gesproken

*Don't run away from your problems,face them*
je kent me niet goed genoeg. Ik vind drugs en alcohol tof, gewoon omdat veel mensen het doen, mensen die erg genieten van het leven, ook op school halen ze de beste resultaten, hebben alles wat ze zich kunnen wensen. Ik drink af en toe us een breezer of een biertjuh en drugs gebruik ik zelden. Ik heb 3 keer een joint gerookt, alleen omdat iemand die bij ze had en vroeg of ik ook wou. De keren dat ik heb geblowd waren alle problemen ff weg, en dat waren mooie avonden. De rest van het jaar doe ik zonder drugs en zonder dronken worden, denk alleen maar negatieve dingen. En face yor problems doe ik ook, maar daar los je ze niet mee op. Een ziekte verdwijnt niet zomaar ff, hij's niet te genezen, fijn face it, maar er bestaat niet eens een oplossing. Dat jij tegen drugs en alcohol bent is wel duidelijk, maar iedereen probeert problemen te omzeilen of op te lossen op zijn eigen manier. Er iz niet zoiets als 'de beste manier'. En voor sommige dingen zijn er niet eens manieren om het op te lossen.

[Dit bericht is aangepast door Kazanka (07-03-2002).]
Oud 07-03-2002, 15:11
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat het stoer is? Dat ze naar de klote gaan betekend niet meteen dat ze het gebruiken omdat ze het stoer zouden vinden. Ik vind de uitleg van je mening niet kloppen. En dat is nou mijn mening.
Wat ik heb gezien in mijn omgeving wel.
Die begonnen te gebruiken omdat ze het stoer vonden,en waar zijn ze nu beland?
Maar ik heb ook gezien dat mensen door problemen ermee zijn begonnen,dus ik heb het beide van dichtbij gezien.
Misschien leg ik het allemaal wel een beetje raar uit,maar wat ik gewoon wil zeggen is,drugs en alcohol maakt je kapot!

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
maar wat ik gewoon wil zeggen is,drugs en alcohol maakt je kapot!
Kan je kapot maken. En daar ben ik het wel mee eens.

Maar 't kan ook plezier geven. Niet voor mij, maar ik snap best dat sommige mensen het lekker vinden oid, moeten ze toch lekker zelf weten?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:17
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Maar 't kan ook plezier geven. Niet voor mij, maar ik snap best dat sommige mensen het lekker vinden oid, moeten ze toch lekker zelf weten?
niet om 't een of ander maar zijn we nou niet een beetjuh off-topic bezug

[Dit bericht is aangepast door Kazanka (07-03-2002).]
Oud 07-03-2002, 15:18
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
je kent me niet goed genoeg. Ik vind drugs en alcohol tof, gewoon omdat veel mensen het doen, mensen die erg genieten van het leven, ook op school halen ze de beste resultaten, hebben alles wat ze zich kunnen wensen. Ik drink af en toe us een breezer of een biertjuh en drugs gebruik ik zelden. Ik heb 3 keer een joint gerookt, alleen omdat iemand die bij ze had en vroeg of ik ook wou. De keren dat ik heb geblowd waren alle problemen ff weg, en dat waren mooie avonden. De rest van het jaar doe ik zonder drugs en zonder dronken worden, denk alleen maar negatieve dingen. En face yor problems doe ik ook, maar daar los je ze niet mee op. Een ziekte verdwijnt niet zomaar ff, hij's niet te genezen, fijn face it, maar er bestaat niet eens een oplossing. Dat jij tegen drugs en alcohol bent is wel duidelijk, maar iedereen probeert problemen te omzeilen of op te lossen op zijn eigen manier. Er iz niet zoiets als 'de beste manier'. En voor sommige dingen zijn er niet eens manieren op het op te lossen.
Heb ik het persé over jou?Ik heb het vooral over mensen in het algemeen.
Maar jij zei dat het ff helpt om ergens anders aan te denken.
Oke kan me best voorstellen dat je denkt dat dat helpt,zal vast ook wel ff helpen,maar het is geen oplossing.
En je zegt nu dat je het tof vind omdat veel mensen het doen,maar wat is daar tof aan?
Als die mensen op een gegeven moment allemaal heroine gaan spuiten (ff een extreem voorbeeld) ga jij dat dan ook doen?
Misschien ben ik wel degene die hier oppervlakkig over denkt hoor,maar ik ben fel tegen drugs,omdat ik de slechte dingen van drugs gezien hebt,daarom heb ik ook nog nooit drugs gebruikt,en zal ik het ook nooit gebruiken.Maar goed ik ken je inderdaad niet,en ik zal hier ook niet verder over doorgaan,maar ik vindt drugs gewoon erg fout.
Maar goed jij zegt dat je iets van 3 keer een jointje hebt gerookt,mij fout dan,het kwam over dat je dagelijks dat deed,maar goed dat heb ik dan verkeerd begrepen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:20
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Ik zeg toch ook niet dat ze het niet mogen?
Mensen mogen van mij doen wat ze willen hoor.
Maar ik waarschuw alleen dat er ook foute kanten eraan zitten,erg foute kanten
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:23
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Heb ik het persé over jou?Ik heb het vooral over mensen in het algemeen.
Maar jij zei dat het ff helpt om ergens anders aan te denken.
Oke kan me best voorstellen dat je denkt dat dat helpt,zal vast ook wel ff helpen,maar het is geen oplossing.
En je zegt nu dat je het tof vind omdat veel mensen het doen,maar wat is daar tof aan?
Als die mensen op een gegeven moment allemaal heroine gaan spuiten (ff een extreem voorbeeld) ga jij dat dan ook doen?
Misschien ben ik wel degene die hier oppervlakkig over denkt hoor,maar ik ben fel tegen drugs,omdat ik de slechte dingen van drugs gezien hebt,daarom heb ik ook nog nooit drugs gebruikt,en zal ik het ook nooit gebruiken.Maar goed ik ken je inderdaad niet,en ik zal hier ook niet verder over doorgaan,maar ik vindt drugs gewoon erg fout.
Maar goed jij zegt dat je iets van 3 keer een jointje hebt gerookt,mij fout dan,het kwam over dat je dagelijks dat deed,maar goed dat heb ik dan verkeerd begrepen

okok over mensen in algemeen dan en er is een verschil in drugs. Je hebt drugs, als in paddo's, joint en soft drugs etc
en je hebt troep, spuiten, snuiven, cocaine, heroine en al die freaking shit. Dat ga ik ook nooit gebruiken en ben er ook tegen, maar af een toe joint kan echt geen kwaad. Alcohol is nog slechter voor je. En toch is het legaal, waarom? Omdat het een genodsmiddel iz. Vele mensen beleven plezier aan het nemen ervan. Dan is er nog een grote groep die tever gaat, de harddrugs gebruikers en de mensen die spiritus gaan nemen voor de alcohol :\
Oud 07-03-2002, 15:25
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
okok over mensen in algemeen dan en er is een verschil in drugs. Je hebt drugs, als in paddo's, joint en soft drugs etc
en je hebt troep, spuiten, snuiven, cocaine, heroine en al die freaking shit. Dat ga ik ook nooit gebruiken en ben er ook tegen, maar af een toe joint kan echt geen kwaad. Alcohol is nog slechter voor je. En toch is het legaal, waarom? Omdat het een genodsmiddel iz. Vele mensen beleven plezier aan het nemen ervan. Dan is er nog een grote groep die tever gaat, de harddrugs gebruikers en de mensen die spiritus gaan nemen voor de alcohol :\
Oke daar geef ik je gelijk in.
Máár,soms,ik zeg niet altijd,maar soms hebben mensen niet genoeg aan soft drugs,en gaan ze over op hard drugs,en dat is waar ik voor waarschuw.
Want mensen kunnen nu nog onschuldig aan de wiet zijn,maar soms hebben mensen daar op een gegeven moment niet genoeg aan

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:29
Verwijderd
En zullen we dan nu weer terug ontopic gaan? Ik geef toe dat ik er net zo hard aan mee heb gedaan, maar laten we hier dan de grens trekken. Topic over verslaving mag best geopend worden, dan kan deze weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp. Deal?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:30
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Oke daar geef ik je gelijk in.
Máár,soms,ik zeg niet altijd,maar soms hebben mensen niet genoeg aan soft drugs,en gaan ze over op hard drugs,en dat is waar ik voor waarschuw.
Want mensen kunnen nu nog onschuldig aan de wiet zijn,maar soms hebben mensen daar op een gegeven moment niet genoeg aan
da's waar ja. Laats was ook op sbs6 programma over die drugsgebruikers. Hele lichaam kapot, verkochten hun lichaam voor geld om drugs te kopen, spoten met naalden, soms fout spuiten en dan gaat hele lichaam naar de vernieling. Je moet voor jezelf bepalen waar de grens ligt, als je je niet aan zo'n grens kan houden kom je in de problemen.
Oud 07-03-2002, 15:32
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En zullen we dan nu weer terug ontopic gaan? Ik geef toe dat ik er net zo hard aan mee heb gedaan, maar laten we hier dan de grens trekken. Topic over verslaving mag best geopend worden, dan kan deze weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp. Deal?
my thoughts indeed
Oud 07-03-2002, 15:36
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Inderdaad,genoeg off topic geweest,hier ging het helemaal niet over

Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 15:35
In Eternity
In Eternity is offline
up
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 00:34
Citaat:
Celesta schreef:
Citaat:
Kazanka schreef:

wanna be soulmates?

Shut up hersenloze doos.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten