Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2002, 00:45
Black Reina
Black Reina is offline
sorry, ff een bombardement: 2 topics in 1 keer, maar t moet er gewoon ff uit

t ging altijd heel erg goed tusse mij en me beste vriendin, maar de laatste tijd niej zow, ik heb me eige problemen en zij de hare. zij is gesloten maar weet dat ik er altijd voor haar ben. zij is er ook voor mij zegt ze, maar omdat ik ook achter een muur zit, lukt het ook niet om alles te vertellen.
nou heb ik de laatste tijd wel het een en ander los gelaten maar er zijn zoveel dingen die zij nog niet weet...

sinds een half jaar ongeveer heb ik eg zo'n gevoel "ik ben veel te min" als ik bij haar in de buurt ben, dat zij veel en veel meer beter is dan ik, en ook zo'n idee dat zij vanuit de hoogte op mij neer kijkt, ik me aanstel en niet zo moet zeiken. doet alsof ze eg alles beter weet ik laat over me heen lopen als een stoomwals over een egel door haar. ze dramt altijd door en geef haar haar zin. nou heb ik dit de laatste tijd niet meer zo gedaan want ik begon er toch wel zat van te worden. en nu zegt zij "ja en je dramt altijd je zin door de laatste tijd" ja daaaaag! en zo nog wel meer dingen en dan heb ik zo iets van ' Het zijn ijn beslissingen!' ze bevooroordeeld me en ze weet niet eens alles van me! ze begrijpt me niet/ wil me niet begrijpen en neemt me meer niet serieus nadat ik het een en ander had los gelaten. zij zei dat ze dr altijd voor me was en dak alles kon vertellen, nu doe ik dat, (naja niet alles maar iig iets) en dan krijg je dit, dak me overdrijf enzo.

wat moet ik hier in vredesnaam mee? ik voel me dr eg gewoon K-U-T onder en ook schuldig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2002, 09:26
QuietNoise
QuietNoise is offline
ik heb met me vader een beetje vergelijkbaar probleem. hij zegt, je kunt alles aan me kwijt, ben er altijd voor je etc. maar in praktijk is t absoluut niet zo, alles wat ik zeg wordt alleen maar "tegen" me gebruikt.
voorbeeldje, ik voel me dondersag niet lekker, beetje buikpijn enzo, iets vaags waarsch. gewoon stress ofzo, er wordt verder helemaal geen rekening mee gehouden, t zal wel meevallen, blablabla. wil ik zaterdag met een vriendin iets leuks gaan doen, nee doe maar niet want je was va de week ziek, je kunt beter thuisblijven.
??? eerst zeggen ze dat ik over rijf, en daarna 2dagen later moet ik opeens zielig thuisblijven?
en dan vind hij t gek dat ik m haast niks vertel
GRRR
maargoed, een oplossing heb ik ook nog niet gevonden. hopelijk weet iemand anders wel een oplossing voor je!
xxx

Oud 12-03-2002, 14:33
Ellentje16
Ellentje16 is offline
Mijn 'vriendin' zegt er niks over maar ze doet t anders!! Het lijkt af en toe wel als of ik haar slaafje ben!
En vanmiddag was t dan zover, ik kreeg ruzie met dr, omdat ik altijd moet lachen als ze rood wordt!! Das toch niet raar ofzo? Zij lacht mij ook zo vaak uit! Maar nu werd ze dus boos! En ik kan dr niet meer uitstaan! Maar als ik jullie was zou ik er gewoon is met je vriendin over praten, ook al is dat weleens moeilijk. En misschien is het niet zo'n goeie vriendin als je dacht, anders zouden jullie je gelijk voelen aan elkaar!!
Ik hoop dat ik je nu een beetje geholpen heb!!
Maar je moet zeker niet over je heen laten lopen!
xxxx Ellen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:55
lake bodom
lake bodom is offline
hm, ik denk dat je t beste aan haar kunt vertellen, wat je nu aan ons verteld.. en er met haar over praten..
t is misschien wel heel moeilijk, maar kdenk wel t beste, want anders word t steeds erger en is jullie vriendschap finish ofzo.. en kdenk dat je liever hebt dat t weer goed komtm ofnie
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 20:53
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
Ellentje16 schreef:
Mijn 'vriendin' zegt er niks over maar ze doet t anders!! Het lijkt af en toe wel als of ik haar slaafje ben!
En vanmiddag was t dan zover, ik kreeg ruzie met dr, omdat ik altijd moet lachen als ze rood wordt!! Das toch niet raar ofzo? Zij lacht mij ook zo vaak uit! Maar nu werd ze dus boos! En ik kan dr niet meer uitstaan! Maar als ik jullie was zou ik er gewoon is met je vriendin over praten, ook al is dat weleens moeilijk. En misschien is het niet zo'n goeie vriendin als je dacht, anders zouden jullie je gelijk voelen aan elkaar!!
Ik hoop dat ik je nu een beetje geholpen heb!!
Maar je moet zeker niet over je heen laten lopen!
xxxx Ellen

t is altijd zo geweest dat we gelijk ware, altijd voelden we mekaar aan en we konde (bijna) alles bij elkaar kwijt enzow, alles was goed, een paar jaar lang, maja, nui dus niet meer, hoop ook dat t goed komt

dankjullie wel allemaal
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 16:49
QuietNoise
QuietNoise is offline
graag gedaan
Reageren

Regels voor berichten