Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 12:16
Mackan
Mackan is offline
Ik moet deze week erg veel teksten vertalen voor Frans, de meeste teksten begrijp ik wel redelijk maar van onderstaande tekst vat ik erg weinig, wie is er goed in Frans en wil even zeggen hoe het verhaal begint, de rest moet me zelf wel lukken. Alvast bedankt

Un gentleman paie toujours ses dettes

Le Messerschmitt arrive au centre du collimateur, et le pouce de George Law va presser sur la commande qui déclenche les mitrailleuses de son Spitfire. Tout a coup, plus rien: par une adroite esquive, l'Allemand a disparu.

<<Coriace, celui-là>>, pense l'aviateur.

Il n'a pas achevé sa pensée que dans un fraces épouvantable son tableau de bord vole en éclats. Un coup d'oeil lui permet de voir, en une fraction de seconde, que son adversaire passe sur sa gauche. Comment a-t-il fait?

Mais l'instant n'est pas aux interrogations. Le Spitfire tombe comme une pierre, et il faut sauter. George law larque le cockpit et bascule dans le vide. Tandis qu'il descend, suspendu à son parachute, le Messerschmitt revient vers lui. Que veut-il, se demande le pilote avec une certaine angoisse. On a rarement vu des aviateurs tirer sur un adversaire malheureux, mais sait-on jamais.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2003, 00:26
Verwijderd
ik wil wel poging doen, maar voor ik dit doe, is het nog nodig?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 15:32
Mackan
Mackan is offline
Jaaa heel erg graag! (is dus nog nodig...)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Mackan schreef:

Un gentleman paie toujours ses dettes

een gentleman betaald altijd zijn schulden.

Le Messerschmitt arrive au centre du collimateur, et le pouce de George Law va presser sur la commande qui déclenche les mitrailleuses de son Spitfire. Tout a coup, plus rien: par une adroite esquive, l'Allemand a disparu.

De Messerschmitt komt aan in het centrum van de collimateur (?), en de duim van George gaat duwen op de afstandsbediening die de mitrailleuses van zijn Spitfire in werking stelt. opeens, niets meer: door een handige ontwijking is de Duitser verdwenen.

<<Coriace, celui-là>>, pense l'aviateur.

die daar, denkt de vliegenier

Il n'a pas achevé sa pensée que dans un fraces (fracas?)épouvantable son tableau de bord vole en éclats. Un coup d'oeil lui permet de voir, en une fraction de seconde, que son adversaire passe sur sa gauche. Comment a-t-il fait?

Hij heeft zijn gedacht nog niet volbracht toen in een afschuwelijk lawaai zijn zijvliegbord ontploft. Een oogopslag laat hem toe, in een fractie van een seconde, te zien dat zijn tegenstander hem links voorbijvliegt/passeert. Hoe heeft hij dat gedaan?

Mais l'instant n'est pas aux interrogations. Le Spitfire tombe comme une pierre, et il faut sauter. George law larque le cockpit et bascule dans le vide. Tandis qu'il descend, suspendu à son parachute, le Messerschmitt revient vers lui. Que veut-il, se demande le pilote avec une certaine angoisse. On a rarement vu des aviateurs tirer sur un adversaire malheureux, mais sait-on jamais.

Maar is niet de moment voor zich vragen te stellen. De S. valt als en (bak)steen, en hij moet springen. G. larque (doorzoekt?) de cockpit en valt in de leegte. Terwijl hij neerdaalt, onderworpen aan zijn parachute, komt de M. terug naar hem. Wat wil hij, vraagt de piloot zich met een zekere argwaan af. Men heeft zelden vliegeniers zien vuren op een ongelukkige tegenstander, men weet maar nooit.
ik hoop dat ik niet teveel fouten heb gemaakt.
suc6 met uw rapport
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:59
Mackan
Mackan is offline
Heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:34
Verwijderd
is nix
Met citaat reageren
Advertentie