Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn intellectueel niveau ligt op Sébastien, maar iedereen ziet me aan voor Bas, om het ff zo te noemen... Als ik me voorstel als Sébastien krijg ik veel betere reacties dan wanneer ik me voorstel als Bas... (Dus, nom de Dieu, noem me Sébastien, en geen Bas)
|
Ik denk dat het vooral over je eerdere herinneringen gaat, bv, ik kende ooit een Rutger die me verschrikkelijk heeft gepest, sindsdien mag ik alle Rutgers minder, gewoon omdat ik dat zo'n stomme naam vind.
Maar het is ook wel zo dat sommige namen 'laag' klinken, zoals "Klaas" (no offence!). Bij Klaas denk ik automatisch aan een boerenjongen, omdat alle boerenjongens vroeger zo heette. Jan, Piet, Klaas. Maar ingesleten kan het niet echt zijn, want ik heb 10 jaar in Amerika gewoond en daar ligt het weer heel anders. Als je boeken leest, komt de naam Jan vaak voor iemand die met z'n handen werkt dan iemand die op een universiteit werkt bijvoorbeeld. En als ouders wat te betekenen hebben,w illen ze vaak ook dat aantonen met de namen van hun kinderen (dus Floris-Jan, Olivier, namen die niet vaak voorkomen). Dubbelnamen (Pieter-Jan, Gerdjan, Tjeerdjan) klinken ook beter, sjieker, eliter dan alleen Pieter, Jan, Geert of Tjeerd.
|
Verwijderd
|
owwwwwww, wat zal ik dan een sociaal hoge positie hebben, als t ook andersom zou gelden (wwattes? hoe heette je ook al weer? kun je dat nog eens spellen? oja, jij was dat meisje met die rare naam)
ik zou niet echt de naam van iemand genetisch bepaald noemen. het is wel zo dat als ouders uit een beter milieu komen (bijv gymnasium gedaan, niet slijmerig bedoeld, daar lopen immers ook domme etterbakken rond, of veel gereisd of zoiets) dat er meer aandacht aan de naam van he kind besteeds wordt, of dat er eerder aan minder bekende naam zal worden gedacht. door de betere sociale achtergrond hefet het kidn later ook meer kansen om hoger op sociale ladder te komen. ik denk eerder dat het zo in elkaar zit en niet als in bovengenoemde stelling. |
![]() |
|
|