Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2002, 12:09
lady_x
lady_x is offline
Enkele tijd geleden zei een vriend me dat hij bang is te verkeren omdat hij nog steeds denkt aan zijn ex-vriendin. En het is al een half jaar geleden dat het uit is met haar. Zoiets begrijp ik niet, waarom bang zijn van de liefde die naar je toelacht en waarom de liefde geen kans geven? Of is het slechts een uitvlucht om niet te hoeven zeggen dat hij niets van me wil weten?
Het is een vervelende situatie en voel me er toch wat door in de war.
Oud 13-03-2002, 12:11
Nena21
Nena21 is offline
Het kan verschillende redenen hebben.
Ik weet niet hoe het is uitgegaan,maar misschien is hij bang om weer gekwetst te worden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 12:16
Doc
Doc is offline
Zou bindingsangst kunnen zijn, als je een slechte ervaring hebt, met het volledig geven van jezelf aan een ander, dan klap je dicht en ben je zeer moeilijk nog bereikbaar.

Als gevolg van ervaringen kan het best zo zijn dat hij het er moeilijk mee heeft. Misschien dat je er met 'm over kunt praten?

Veel sterkte iig.
Oud 13-03-2002, 13:19
Eend
Eend is offline
Dat heeft een vriend van mij nouw owk, kweet owk niej wak ermee moet... Veel geduld hebben denk...
Oud 13-03-2002, 16:23
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Doc schreef:
Zou bindingsangst kunnen zijn, als je een slechte ervaring hebt, met het volledig geven van jezelf aan een ander, dan klap je dicht en ben je zeer moeilijk nog bereikbaar.

Als gevolg van ervaringen kan het best zo zijn dat hij het er moeilijk mee heeft. Misschien dat je er met 'm over kunt praten?

Veel sterkte iig.
ja hier is de vraag; hoe begin je daarover te praten? dat ligt nu net zo gevoelig

Oud 13-03-2002, 16:47
JJzD
JJzD is offline
ikke heb ongeveer hetzelfde

naast gewoon bijna geen mogelijkheid tot emotie ben ik gewoon bang om helemaal open en eerlijk te zijn naar de ander toe in hoe je je voelt enzo.
daarnaast verw8 ik altijd dat je toch wel weer zo gedumpt word, omdat je toch niets waard bent

mischien dat je hier wat aan heb
mzzl
JJ
Oud 13-03-2002, 17:03
lady_x
lady_x is offline
Maar waarom er gewoon niet het beste van maken als je merkt dat de andere interesse in je heeft? Oké je kan altijd denken dat het niet zal lukken maar proberen is toch het beste wat je kan doen. Vluchten van iets dat zo mooi is dat kan ik gewoon niet begrijpen.
Oud 13-03-2002, 18:11
JJzD
JJzD is offline
die interesse is of fake of all1 voor degenen die ze zien en niet wie ik ben

daarnaast houdt het vast geen lang stand
Oud 13-03-2002, 18:42
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
JJzD schreef:
die interesse is of fake of all1 voor degenen die ze zien en niet wie ik ben

'Interesse' << Wil gaarne meer weten over een persoon; wil diepere gedachtegangen leren kennen van diegene.

Citaat:
daarnaast houdt het vast geen lang stand
En? Dus?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 20:24
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Marcade schreef:
'Interesse' << Wil gaarne meer weten over een persoon; wil diepere gedachtegangen leren kennen van diegene.

ja maar die is nie echt OF je heb all1 interessen in de aardige gozer die ik lijk te zijn NIET in die verrotte persoon die ontzettend gek is die 8er het masker schuil gaat

Citaat:
En? Dus?
zo zonde van de moeite. ben je open en dumpt ze je ontzettend hard.
ben vaak genoeg gedumpt door "vrienden"
daar kan ik me tegen wapenen maar niet tegen degene waar je echt moeite voor doet

maar ik KAN niet eens verliefd worden, dus je heb waarschijnlijk nie veel aan me ervaringen en meningen
Oud 14-03-2002, 18:10
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
JJzD schreef:
maar ik KAN niet eens verliefd worden, dus je heb waarschijnlijk nie veel aan me ervaringen en meningen
ik voel hetzelfde; niet meer verliefd kunnen worden omdat je je zo vaak gedumpt hebt gevoeld, is het daarom? en dat vind ik jammer want ik weet dat verliefd zijn zo een fantastisch gevoel kan zijn. ik voelde dat toen ik jong was maar nu zijn mijn gevoelens als uitgeschakeld... misschien maar best ook, zo ben ik tegen alles eenbeetje gewapend...

[Dit bericht is aangepast door lady_x (14-03-2002).]
Oud 14-03-2002, 18:16
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
JJzD schreef:
ja maar die is nie echt OF je heb all1 interessen in de aardige gozer die ik lijk te zijn NIET in die verrotte persoon die ontzettend gek is die 8er het masker schuil gaat
Als iemand verliefd is, ontwikkelt diegene interesse in je. Dat betekent dat ze alles van je willen weten. Niet alleen de goeie kanten, maar ook de slechte kanten. Tenminste als die persoon een beetje volwassen/intelligent is. Zo slecht kan je nou ook weer niet van binnen zijn; zo slecht kom je niet over nml.

Citaat:
zo zonde van de moeite. ben je open en dumpt ze je ontzettend hard.
ben vaak genoeg gedumpt door "vrienden"
daar kan ik me tegen wapenen maar niet tegen degene waar je echt moeite voor doet

Niet alle mensen in de wereld zullen je misbruiken als je open bent. Aan de andere kant, moet je jezelf natuurlijk niet gelijk open gooien wanneer je iemand ontmoet; je moet diegene langzaam toelaten.

Een mens is psychisch niet gebouwd om zijn hele leven alleen te zijn; dat is zwaar, op ten duur misschien nog veel zwaarder dan dat je telkens in je hart geslagen word door iemand die erg mocht, die je laat vallen.

Daarnaast, verliefdheid overkomt je ook gewoon, d'er is niks dat je er tegen kan doen. (ogen en oren afplakken misschien)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 16:03
Mrs.R.Mortis
Mrs.R.Mortis is offline
Ik heb juist zo'n vage tik dat ik bij voorbaat bang ben iemand pijn te doen... maar misschien heb ik nou ook niet echt de perfecte voorbeelden...
Oud 19-03-2002, 10:24
Shannia
Shannia is offline
Oh! Het is echt totaal niet gek dat je vriend nog aan zijn ex denkt! Zelfs na een jaar kan hij nog aan zijn ex denken! Als hij cker weet dat zijn ex hem niet terug wil, zal hij open staan voor een nieuwe liefde! Maar ik denk dat je vriend gewoon nog hoop heeft om zijn ex terug te krijgen! Waarschijnlijk hebben zij een tijdje gehad en een hele leuke relatie! Voor jou is het heel moeilijk daar aan te tippen waarschijnlijk! Hij is zijn ex gewend en dat was 'perfect' voor hem! Jij bent weer anders, en hij heeft nu zijn 'perfectbeeld' al gemaakt en dat is zoals met zijn ex!
Jullie relatie heeft tijd nodig! Vooral als je zijn ex wil 'overtreffen' zul je het zeer rustig aan moeten doen!! Zijn ex ligt nog te diep in zijn hart, terwijl jij dr pas (?) in bent komen wandelen! Zijn ex veeg je niet 1,2,3 uit!
Wat je moet doen is een beetje afstand nemen, en een beetje rust houden! Hij zal uiteindelijk toch kiezen en of dat voor jou is bepaald hij! hier kun jij heeelaas nix aan doen! de vraag is of je wilt w8en maar alssie echt zo leuk is vast wel!
Succes Shannia
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 11:10
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Het kan verschillende redenen hebben.
Ik weet niet hoe het is uitgegaan,maar misschien is hij bang om weer gekwetst te worden.

Oud 23-03-2002, 02:29
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Shannia schreef:
Oh! Het is echt totaal niet gek dat je vriend nog aan zijn ex denkt! Zelfs na een jaar kan hij nog aan zijn ex denken! Als hij cker weet dat zijn ex hem niet terug wil, zal hij open staan voor een nieuwe liefde! Maar ik denk dat je vriend gewoon nog hoop heeft om zijn ex terug te krijgen! Waarschijnlijk hebben zij een tijdje gehad en een hele leuke relatie! Voor jou is het heel moeilijk daar aan te tippen waarschijnlijk! Hij is zijn ex gewend en dat was 'perfect' voor hem! Jij bent weer anders, en hij heeft nu zijn 'perfectbeeld' al gemaakt en dat is zoals met zijn ex!
Jullie relatie heeft tijd nodig! Vooral als je zijn ex wil 'overtreffen' zul je het zeer rustig aan moeten doen!! Zijn ex ligt nog te diep in zijn hart, terwijl jij dr pas (?) in bent komen wandelen! Zijn ex veeg je niet 1,2,3 uit!
Wat je moet doen is een beetje afstand nemen, en een beetje rust houden! Hij zal uiteindelijk toch kiezen en of dat voor jou is bepaald hij! hier kun jij heeelaas nix aan doen! de vraag is of je wilt w8en maar alssie echt zo leuk is vast wel!
Succes Shannia
daar heb je wel gelijk in, dank je!
nou is het probleem wel dat ik me afvraag of het werkelijk de moeite is om te wachten. want hoe meer ik bij hem ben hoe meer ik naar hem verlang. ik wil vermijden dat ie me uiteindelijk afwijst want op dit ogenblijk is ie ook nogal onzeker.
ik weet niet wat het juiste is maar ik denk dat het beste is van hem afstand te nemen. pff het is zo vervelend want ie is echt zo leuk
Reageren

Regels voor berichten