Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 15:44
Simon
Simon is offline
Citaat:
Persbericht

Amsterdam, 18 februari 2003

Tara Elders vervangt Carice van Houten in PHILEINE ZEGT SORRY!

Actrice Tara Elders (NAJIB EN JULIA) gaat in de speelfilm PHIILEINE ZEGT SORRY de rol van Lala vertolken. PHILEINE ZEGT SORRY is de verfilming van de gelijknamige bestseller van Ronald Giphart. Met Tara is het goedgebekte trio van “powerbabe-vriendinnen” compleet; Kim van Kooten speelt de rol van Phileine, Liesbeth Kamerling die van Fleur. Michiel Huisman is Phileine’s vriend Max.

Carice van Houten zou in eerste instantie de rol van Lala vertolken, maar zij had teveel toneelverplichtingen om tijd vrij te maken voor de filmopnames. Regisseur Robert Jan Westdijk (ZUSJE, SIBERIA) en producenten Motel Films (o.a. DE POOLSE BRUID), Fu Works (o.a. COSTA!) en BNN en zijn verheugd om met de talentvolle Tara te gaan samenwerken.

Tara Elders (1980) speelde na haar toneelopleiding haar eerste rol in de telefilm VROEGER BESTAAT NIET MEER in 2001. Na een aantal korte filmpjes werd ze gevraagd voor de satirische televisieserie TV7 voor de VPRO (2002), op het moment schittert ze in de televisieserie NAJIB EN JULIA. Voor productie maatschappij Motel Films is dit al de derde samenwerking met Tara binnen een jaar; eerder al speelde zij in de door Motel Films geproduceerde telefilm LOVERBOY (uitzending 12 april 2003) van Lodewijk Crijns en de speelfilm STRATOSPHERE GIRL (2003), een internationale co-productie.

PHILEINE ZEGT SORRY gaat over “power babe” Phileine (Kim van Kooten) die in New York de waarde van de liefde voor haar vriend Max (Michiel Huisman) leert kennen. Op het punt dat ze Max dreigt te verliezen aan haar beste vriendin begrijpt ze de ware betekenis van liefde en zegt voor het eerst van haar leven ‘sorry’.

De opnames van PHILEINE ZEGT SORRY beginnen in maart en naar verwachting zal de romantische komedie in het najaar van 2003 in de bioscoop te bewonderen zijn.

EINDE PERSBERICHT
Dus in plaats van .

Maar goed. Ik zie wel uit naar Phileine zegt sorry, hopen dat ie beter is dan Ik ook van jou.
Oud 18-02-2003, 16:17
JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
Simon schreef:
Maar goed. Ik zie wel uit naar Phileine zegt sorry, hopen dat ie beter is dan Ik ook van jou.
Het is om te beginnen al een betere cast (al was carice van houten wel een stuk beter geweest...) en een betere regisseur
Oud 18-02-2003, 19:48
hoezo?
hoezo? is offline
Niks tegen Tara Elders, Najib en Julia is een topserie. Maar ik wil niet dat mensen Phileine zegt sorry gaan verfilmen. Want daar hou ik niet van. Ik vond het echt een heel leuk boek, maar als mensen als Michiel Huisman en Liesbeth Kamerling rollen gaan spelen van Fleur (Wtf, wie is Fleur?). En waar blijft Gulpje. Sorry maar ik vond ik ook van jou al heel erg en nou gaan ze aan zoiets beginnen. Vast en zeker heel Nederlands met bergen seks.
Sorry, te veel aanhalingstekens om te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:51
thunder110
thunder110 is offline
Het boek is toch ook "heel Nederlands, met bergen seks"?

Nu ja, ik ben het met je eens dat boeken beter niet verfilmd kunnen worden (of eigenlijk wel, zo komen boeken indirect toch nog onder de aandacht van 't gepeupel (hoewel je bij Giphart niet echt van hoogwaardige literatuur kan spreken)).

Ik Ook Van Jou was idd een grote flop.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:16
Verwijderd
misschien nemen ze voor de rol van d'n Gulp een Vlaamse actrice? Zou wel cool zijn. Maar ik ben bang dat de film me zo tegen gaat vallen aangezien ik me sinds het lezen van het boek indentificeer met Phileine en d'n Gulp en er dus GROOTSE verwachtingen van heb...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 21:58
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Fuck.

Ik kan me overigens weinig voorstellen bij de verfilming van dat boek.
Oud 19-02-2003, 09:40
10.45
10.45 is offline
jammer
Oud 21-02-2003, 22:49
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Ik Ook Van Jou was idd een grote flop.
Idd, kheb er spijt van dat ik die film heb gezien, had een totaal ander beeld nadat ik het boek had gelezen, die film was gewoon een verpesting van het beeld wat ik ervan had
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 22:50
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

Ik kan me overigens weinig voorstellen bij de verfilming van dat boek.
Ik ook, en als Beau v.E.D. weer meedoet ga ik 'm zowiezo al niet kijken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 13:22
Jesuce
Jesuce is offline
Het boek is geschreven als een filmscript, zelfs de reclame is erin opgenomen.

Die jongen die de rol van max gaat vertolken is echt tien keer niks en op mevrouw kamerling zit ik ook niet te wachten.

Tara daarentegen maakt weer veel goed. zo ook kim al vind ik die een beetje oud om phileine te spelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten