Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
( Ow, en ga nou niet roepen dat ik stom bezig was en dat ik wel degelijk dood had kunnen gaan, daar gaat 't niet om. Toen ook niet. Zou er ook niet mee hebben gezeten toen als het wel was gelukt - /me dood. Ok? ![]()
|
![]() |
Ik denk dat het wel een betekenis heeft... Ik denk dat je in je onderbewust zijn toch wilt dat iemand je helpt, anders had je het waarschijnlijk wel gedaan. Ik denk dat dat alleen maar goed is, dan heb je nog hoop, alhoewel je toch erg zult balen
|
als zelf moord fout gaat wat dan ?
heb het gehad. heb ong. vier weken gelden zelfmoord gepleegd. ging mis! maar ben nu eigenlijk wel blij dat het mislukt is. ik was zwaar depressief ben het nu nog steeds maar ben er wel ff mee bezig ga binnekort met een of andere councler praten, heb mmijn schoolkeuze helemaal veranderd (doe nu iets wat mij eigenlijk wel licht) ben eigenlijk wat happy'ier geworden! dus ik zou zeggen verander iets waar je niet tevreden mee bent. wil je weg van school ?neem laagste niveau en ga der ff tussenweg (heb ik ook gedaan). doe gewoon ff iets anders ! dat helpt!
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe zeer mensen het ook ontkennen, als de zelfmoord poging (met pillen of polsen doorsnijden of zo) niet lukt, dan willen ze het niet echt, zijn ze toch te bang voor de dood. Anders springen ze wel voor de trein of zo. |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij heeft ieder mens iets wat al het andere overwint, en dat is de wil om te leven. Waarom worden mensen honderd terwijl ze eigenlijk allang niet meer willen leven? Dat is de wil om te leven. Een soort instinct volgens mij en bovendien, zelfmoord plegen is gewoon moeilijk.
||
Citaat:
En aangezien dat per medicijn / drug verschilt, heb je best kans dat je DENKT dat je genoeg neemt, maar het onvoldoende blijkt. Maar goed, niet zo boeiend.
||
Citaat:
de wil om te leven? of de angst om doodgaan dat is de vraag die je moet stellen ik heb geen in ieder geval geen instinct of 'wil om te leven' meer ik denk dat het eerder is door de angst voor het onbekende en de angst om sommige mensen te kwetsen natuurlijk als die weg zijn valt er al heel wat remming weg tot het leven erger word dan de dood ooit zou kunnen zijn en tjah |
![]() |
|
![]() |
in de klas van me broer zit een jongen die zelfmoord wou plegen. Hij is voor de metro gesprongen, maar hij's niet dood. Enigste is dat hij nu geen benen meer heeft en dus in een rolstoel zit.
Ik denk dat die dan toch wel echt dood wou, je springt niet voor een metro met de gedachte ik wil aandacht. Ik weet verder niet of hij er spijt van heeft, of hij blij is dat hij nog leeft, al is het zonder benen, maar een poging kan anders verlopen dan je zou wensen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vreemde is - nu vind ze het leven wel weer de moeite waard. Ja, nu ze in een rolstoel zit omdat ze het eerst de moeite niet waard vond. Dat vind ik nou knap. |
![]() |
||
Citaat:
Is dat belangrijk ? om jezelf dat af te vragen, nog meer zelfhaat te krijgen en zo vanzelf vergenoeg door te draaien om het nog een keer te proberen ? In mijn eigen ervaring zeg ik nee, boelshit maakt geen fuck uit waarom je leeft, leef dus je leven.. je wil zelfmoord plegen waarom ? das veel belangrijker om te beantwoorden, daar kom je verder mee.. hiermee niet.
|
![]() |
|
|