Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2002, 20:40
Bus_Gemist
Bus_Gemist is offline
waarom
hoe kan dan
heeft het een betekenis
dat je niet eens zelfmoord plegen kan
je wilt het
maar mislukt gewoon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2002, 20:49
~(TrueSickness)~
~(TrueSickness)~ is offline
angst speelt hier de grote rol in denk ik

er zijn veel mensen die angst hebben voor de dood, misschien zijn er nog wel meer die angst hebben voor het leven

Oud 18-03-2002, 20:51
Aafster
Aafster is offline
ik denk niet dta het een betekenis heeft.. ik denk dat (hoe raar dat nou ook klinkt) je gewoon dan iets fout heb gedaan.. een mislukte actie... misschien ook wel een kans om r nog es over na te denken of je wel echt zelfmoord wil plegen....
en idd angst speelt hier ook ene rol bij maar als je het echt wilt dat lukt het ook wel..
Oud 18-03-2002, 20:58
Verwijderd
jah misschien het lot of zow? dat het nog niet de bedoeling was dat je doodgaat, omdat er toch nog iets is hier wat je moet doen, of door moet krijgen?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:36
Marcade
Marcade is offline
*kan het niet laten*

Heeft je nickname er wat mee te maken?

*sorry*
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:46
Bus_Gemist
Bus_Gemist is offline
Citaat:
Marcade schreef:
*kan het niet laten*

Heeft je nickname er wat mee te maken?

*sorry*

haha
ja ook
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 22:58
punk mae
punk mae is offline
sorrie als ik dit zeg en ik er mensen mee kwets, maar als je zelfmoord mislukt wil je eigelijk helemaal geen zelfmoord plegen maar gewoon gehoord worden, anders was het toch wel gelukt?

dit is echt niet negatief bedoeld
Oud 19-03-2002, 12:58
Andora
Andora is offline
Kzou niet weten oft un betekenis heeft. Maybe wel, omdat je er dan nog ff over na kan denken of dit wel echt is wat je wil?
Maar soms gaat er gewoon wat mis waardoor ut niej lukt I think...

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 13:49
Rufus
Rufus is offline
Citaat:
Bus_Gemist schreef:
waarom
hoe kan dan
heeft het een betekenis
je wilt het
maar mislukt gewoon
Better luck next time.
Oud 19-03-2002, 14:12
psyco junky
psyco junky is offline
Moet je gewoon van een flat afspringen!!!!
Kan moeilijk fout gaan. Nee effe serieus, volgens mij wil je gewoon niet echt dood. anders gaat het echt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 14:37
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
psyco junky schreef:
Nee effe serieus, volgens mij wil je gewoon niet echt dood. anders gaat het echt wel goed.[/B]
Ben ik het volkomen mee eens.

Oud 19-03-2002, 14:50
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
psyco junky schreef:
Kan moeilijk fout gaan. Nee effe serieus, volgens mij wil je gewoon niet echt dood. anders gaat het echt wel goed.
Idd, wsch. in dat geval wil je het onbewust niet.
Oud 19-03-2002, 14:59
Faery
Faery is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Idd, wsch. in dat geval wil je het onbewust niet.

Ik heb tijdje trug me rechterpols proberen door te snijden. Niet om zelfmoord te plegen, maar gewoon om te zien of ik 't kon, of't echt zo erg zou bloeden etc. Niet gelukt.. wilde ik dit ook onbewust niet? :/

( Ow, en ga nou niet roepen dat ik stom bezig was en dat ik wel degelijk dood had kunnen gaan, daar gaat 't niet om. Toen ook niet. Zou er ook niet mee hebben gezeten toen als het wel was gelukt - /me dood. Ok? )
Oud 19-03-2002, 15:03
Tyrza
Tyrza is offline
Ik denk dat het wel een betekenis heeft... Ik denk dat je in je onderbewust zijn toch wilt dat iemand je helpt, anders had je het waarschijnlijk wel gedaan. Ik denk dat dat alleen maar goed is, dan heb je nog hoop, alhoewel je toch erg zult balen
Oud 19-03-2002, 17:36
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
't Hoeft niet altijd een betekenis te hebben, maar ik denk dat dat meestal wel zo is. Dat je diep van binnen toch niet dood wilt...
Oud 19-03-2002, 18:38
lady_x
lady_x is offline
alsof het normaal is dat een zelfmoordpoging mislukt. 'ja effe een poging gedaan maar het mislukt'. sorry maar zo'n dingen zijn denk ik niet om als grap op te nemen en volgens mij wil je gewoon effe de aandacht trekken.
Oud 19-03-2002, 18:39
Rhinus
Rhinus is offline
Je wilt niet dood.. Simpel.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 18:43
sicilion
sicilion is offline
als zelf moord fout gaat wat dan ?

heb het gehad. heb ong. vier weken gelden zelfmoord gepleegd. ging mis! maar ben nu eigenlijk wel blij dat het mislukt is. ik was zwaar depressief ben het nu nog steeds maar ben er wel ff mee bezig ga binnekort met een of andere councler praten, heb mmijn schoolkeuze helemaal veranderd (doe nu iets wat mij eigenlijk wel licht) ben eigenlijk wat happy'ier geworden!

dus ik zou zeggen verander iets waar je niet tevreden mee bent. wil je weg van school ?neem laagste niveau en ga der ff tussenweg (heb ik ook gedaan). doe gewoon ff iets anders ! dat helpt!
Oud 19-03-2002, 18:47
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Als het mislukt voel je je blijkbaar zwaar klote (hoorde ik van vrienden). Ik kan me het wel voorstellen, want als je zelfmoord wilt plegen voel je je vaak alsof je niets kan. En als die zelfmoord dan mislukt word je alleen nog maar kwader op jezelf omdat zelfs dat niet lukt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 20:53
An0ukj3
An0ukj3 is offline
Citaat:
psyco junky schreef:
hier ben ik het dus niet mee eens... en ik weet ook zeker dat je dit niet zomaar kunt zeggen... ik bedoel maar, ik heb een zelfmoordpoging gedaan (en meer) maar ik wou het echt wel hoor... ik bedoel als je een overdosis pillen neemt en vervolgens 5 dagen buiten bewustzijn bent en je het jammer vind als je weer bijkomt, wil je het dan wel of niet???????
Oud 20-03-2002, 13:07
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
punk mae schreef:
sorrie als ik dit zeg en ik er mensen mee kwets, maar als je zelfmoord mislukt wil je eigelijk helemaal geen zelfmoord plegen maar gewoon gehoord worden, anders was het toch wel gelukt?

dit is echt niet negatief bedoeld

Ik ben het helemaal met je eens (hoewel er altijd andere oorzaken kunnen zijn: onwetendheid bijv. --> zie het voorbeeld van de pillen. Blijkbaar was de overdosis niet groot genoeg).
Oud 20-03-2002, 13:09
punk mae
punk mae is offline
als je echt zelfmoord wil plegen dan ga je daar toch wel over nadenken???
dat lijkt mij, dus dan zorg je wel dat je de juiste docis pillen neemt
Oud 20-03-2002, 15:18
Verwijderd
Citaat:
An0ukj3 schreef:
hier ben ik het dus niet mee eens... en ik weet ook zeker dat je dit niet zomaar kunt zeggen... ik bedoel maar, ik heb een zelfmoordpoging gedaan (en meer) maar ik wou het echt wel hoor... ik bedoel als je een overdosis pillen neemt en vervolgens 5 dagen buiten bewustzijn bent en je het jammer vind als je weer bijkomt, wil je het dan wel of niet???????
Als je het echt wou had je wel iets gedaan waarbij het zeker weten gelukt was.

Hoe zeer mensen het ook ontkennen, als de zelfmoord poging (met pillen of polsen doorsnijden of zo) niet lukt, dan willen ze het niet echt, zijn ze toch te bang voor de dood. Anders springen ze wel voor de trein of zo.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 17:17
*Norena*
*Norena* is offline
Als zelfmoord fout gaat gaat het fout

Sorry..liefs Norena
Oud 20-03-2002, 18:23
BlackMystery
BlackMystery is offline
als een poging verkeerd gaat beland je in het ziekenhuis en kom je te weten dat je geluk hebt dat je nog leeft
eerst ben je daarna terug beter,
de omgeving lijkt aardiger voor u te zijn
en dan begint het allemaal terug opnieuw
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2002, 18:41
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Rufus schreef:
Better luck next time.
Ja jij bent lekker bezig. Denk eens na over wat je zegt!

Volgens mij heeft ieder mens iets wat al het andere overwint, en dat is de wil om te leven. Waarom worden mensen honderd terwijl ze eigenlijk allang niet meer willen leven? Dat is de wil om te leven. Een soort instinct volgens mij en bovendien, zelfmoord plegen is gewoon moeilijk.

Oud 20-03-2002, 19:45
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
punk mae schreef:
als je echt zelfmoord wil plegen dan ga je daar toch wel over nadenken???
dat lijkt mij, dus dan zorg je wel dat je de juiste docis pillen neemt

Ik bedoel eigenlijk: je kan niet zo snel op de dokter afstappen en vragen: van hoeveel pillen ga ik dood.
En aangezien dat per medicijn / drug verschilt, heb je best kans dat je DENKT dat je genoeg neemt, maar het onvoldoende blijkt.

Maar goed, niet zo boeiend.
Oud 20-03-2002, 19:57
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:
Ja jij bent lekker bezig. Denk eens na over wat je zegt!

Volgens mij heeft ieder mens iets wat al het andere overwint, en dat is de wil om te leven. Waarom worden mensen honderd terwijl ze eigenlijk allang niet meer willen leven? Dat is de wil om te leven. Een soort instinct volgens mij en bovendien, zelfmoord plegen is gewoon moeilijk.

de wil om te leven?
of de angst om doodgaan
dat is de vraag die je moet stellen
ik heb geen in ieder geval geen instinct of 'wil om te leven' meer
ik denk dat het eerder is door de angst voor het onbekende
en de angst om sommige mensen te kwetsen
natuurlijk als die weg zijn valt er al heel wat remming weg
tot het leven erger word dan de dood ooit zou kunnen zijn
en tjah
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 11:48
Schuifknoop
Schuifknoop is offline
in de klas van me broer zit een jongen die zelfmoord wou plegen. Hij is voor de metro gesprongen, maar hij's niet dood. Enigste is dat hij nu geen benen meer heeft en dus in een rolstoel zit.

Ik denk dat die dan toch wel echt dood wou, je springt niet voor een metro met de gedachte ik wil aandacht. Ik weet verder niet of hij er spijt van heeft, of hij blij is dat hij nog leeft, al is het zonder benen, maar een poging kan anders verlopen dan je zou wensen.
Oud 21-03-2002, 11:54
AtHell
AtHell is offline
ik denk niet dat echte zelfmoord "fout" kan gaan het werkt gewoon niet als je alleen wil zien of het (bv polsen snijden) meer pijn doet...
Oud 23-03-2002, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Schuifknoop schreef:
in de klas van me broer zit een jongen die zelfmoord wou plegen. Hij is voor de metro gesprongen, maar hij's niet dood. Enigste is dat hij nu geen benen meer heeft en dus in een rolstoel zit.

Ik denk dat die dan toch wel echt dood wou, je springt niet voor een metro met de gedachte ik wil aandacht. Ik weet verder niet of hij er spijt van heeft, of hij blij is dat hij nog leeft, al is het zonder benen, maar een poging kan anders verlopen dan je zou wensen.
Dat ken ik ook, een kennis van mijn moeder heeft dat ook gedaan, is voor de trein gesprongen, maar het is niet goed gegaan en ze zit nu ook in een rolstoel.

Vreemde is - nu vind ze het leven wel weer de moeite waard. Ja, nu ze in een rolstoel zit omdat ze het eerst de moeite niet waard vond.

Dat vind ik nou knap.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 19:02
smilegirl
smilegirl is offline
waarom zou je zelfmoord plegen ooit gaat de elende wel over en dat het fout gaat is denk ik alleen maar omdat je toch veredr moet met leven
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 19:55
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Rufus schreef:
Better luck next time.

wat een kut reaktie..

aanzetten tot zelfmoord is strafbaar.
Oud 23-03-2002, 19:58
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Bus_Gemist schreef:
waarom
hoe kan dan
heeft het een betekenis
je wilt het
maar mislukt gewoon

Is dat belangrijk ?
om jezelf dat af te vragen, nog meer zelfhaat te krijgen en zo vanzelf vergenoeg door te draaien om het nog een keer te proberen ?

In mijn eigen ervaring zeg ik nee, boelshit
maakt geen fuck uit waarom je leeft,
leef dus je leven..
je wil zelfmoord plegen waarom ?

das veel belangrijker om te beantwoorden, daar kom je verder mee..

hiermee niet.
Reageren

Regels voor berichten