Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het dus gewoon over mezelf in de realiteit ![]() Maar goed,vechten doe ik al zo lang,ik knok er al 3 en een half jaar voor alleen,maar wat ik ook doe,mensen accepteren me niet,mensen laten me vallen,mensen behandelen me alsof ik niks ben,en dat zit me nu ff tot hier. Ik ben alles behalve perfect,dat weet ik,maar ik ben ook een mens,maar zo voel ik me dus niet. Mensen geven me echt het gevoel alsof ik niks ben,logisch dat ik een minderwaardigheidscomplex heb. Maar goed,dit is natuurlijk niet het enige waar ik mee zit,maar het komt er wel weer ff bij. En eigenlijk realiseer ik me sinds gister pas echt hoe erg er gebruik van me gemaakt word,en hoe weinig het mensen eigenlijk kan schelen hoe het met mij gaat. Maar goed,c'est la vie |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De reden dat ik op dit forum verscheen: ik voelde me eenzaam en merkte dat ik door zielig doen aandacht kreeg, dus begon ik al mijn ervaringen uit het verleden op te schrijven .. genoeg om over te schrijven immers :/ en kreeg de nodige reacties. Het was dus wel een vragen om aandacht, maar ja .. in realiteit ben ik niet zo. Omdat het vragen naar aandacht daar directe gevolgen kent, hier niet. Soms wil de vragende helemaal niet geholpen worden.. |
![]() |
||
Citaat:
Maar het is ook weleens fijn om te weten dat je gewaardeerd word,dat mensen blij zijn dat ze bij je terecht kunnen,en dat ze het wel kan schelen hoe het met mij gaat. En dat is dus absoluut niet het geval,mensen geven me het gevoel alsof ik niks ben,het minst belangrijkste persoon op deze wereld. |
![]() |
|
misschien ook eens tijd om dan andere mensen te leren kennen
je kan hier bevoorbeeld op het forum beginnen hier vind je mensen die hetzelfde meemaken als jou en maybe wel grotendeels hetzelfde denken. want alleen luisteren maar zelf niets kunnen zeggen dat houd natuurlijk niemand vol. er zijn hier volgens mij genoeg personen die willen luisteren naar wat je te zeggen hebt. en je moet maybe ook niet zo negatief tegenover jezelf staan je zult wel genoeg dingen te bieden hebben. en je kan niet zeggen dat mensen je nooit aardig zullen vinden misschien zoek je het gewoon bij de verkeerde mensen zo erg kan je toch niet zijn dat niemand je kan hebben |
![]() |
||||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe weet je zeker dat je een minderwaardheidscomplex hebt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik zie alle mensen nu hetzelfde,ik denk dat ze allemaal zo zijn,erg fout maar goed,ik weet het gewoon niet meer,heb geen behoefte aan nog meer gezeik,om me nog rotter te voelen,ik bescherm mezelf er nu tegen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Wel opvallend hoe Hitler destijds heel aardig tegen mensen kon zijn bij persoonlijke ontmoetingen ![]() Citaat:
![]() Wat zie jij als je in de spiegel kijkt? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vader wil me naar dansschool sturen, zie ik niet zo zitten .. ![]() Er is weinig veranderd dus.. Citaat:
Een balans? Die heb ik in feite al .. op internet krijg ik de aandacht die ik in realiteit mis, waardoor ik ze in realiteit nauwelijks meer nodig heb.. Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Het 2de schuingedrukte is je afweermechanisme dat jou behoedt voor de mogelijke pijn, die er helemaal niet per definitie is. Waarom die pijn er is (geweest) zul je moeten onderzoeken. Heb je zelf enig idee? Daarna kun je je weer openstellenen die afweermachanismes aan de kant zetten. Dan zul je je iig een stukje beter voelen en heb je een probleem opgelost.
||
Citaat:
Hmm naar mijn mening met respect,ook al is die persoon veel anders dan mij,ik accepteer diegene wel..Ik zal me nooit heel bot gedragen tegen iemand die iets "anders" is. En ik laat mensen ook niet zo gauw vallen,ik probeer mensen toch wel te helpen,iig voor ze klaar te staan,maar goed waarom doe ik dat eigenlijk nog vraag ik mezelf nu af.... Maar goed,ik zal ook wel zat dingen fout doen hoor... Jij bent net als ieder ander eens mens en ook jij hebt problemen. Ook jij verdiend liefde, geluk, wijsheid.. Nou kennelijk niet,mensen zien mij kennelijk niet eens als een mens. En tja,mijn problemen doen er kennelijk niet toe. En nee verdien ik niet,ik verdien geen van dat,dat is me nu na al die jaren wel duidelijk Begrijpelijk ja, alleen ik vraag me nu af waardoor dat precies zo is gekomen. Hoe weet je zeker dat je een minderwaardheidscomplex hebt? Hmm ja misschien ziet niet iedereen het echt als minderwaardigheidscomplex,maar ik wel. Als het om mezelf gaat denk ik alleen maar negatief,ik kan geen 1 positief woord over mezelf zeggen. Ik heb perioden gehad dat ik bijna niet naar buiten durfde omdat ik dacht dat mensen me uit zaten te lachen altijd,om m'n uiterlijk,etc. Het komt nu misschien niet als een hele erge minderwaardigheidscomplex over,maar het is best erg bij mij hoor ![]() Vind je dat je genoeg liefde van je omgeving ontvangt? Nope,echt helemaal niks. Het enige wat mensen kunnen doen tegen mij is me uitschelden. In de afgelopen jaren dat het niet zo lekker met me gaat is het nog geen 1 keer aan mij gevraagd hoe het met me gaat ofzo. Nee want dat is niet belangrijk voor hun. Zelfs m'n familie kan het niks schelen... Ik krop het nu dus de hele tijd al op,maar goed... Het leven kan veranderen Hmm nou ik betwijfel het. Ik heb ook bijna geen kracht meer om door te vechten,het kan me niet eens meer zo schelen,t zal altijd wel zo blijven,m'n hele situatie |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat ik zie als ik in de spiegel kijk? Hmm een lelijke ongelukkige mislukkeling? (Was een serieus antwoord btw) |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb wel een aantal kennissen,die ik niet als vrienden beschouw(ik noem btw nooit meer iemand een vriend,vrienden heb ik niet,vrienden bestaan niet eens) Maar ja,die kennissen behandelen mij dus nu ook zo,en dat ben ik een beetje zat nu. Er is ook een andere stem die zegt dat datgene waar je bang voor bent niet zo is. Hmm waar ik bang voor ben (om pijn gedaan te worden) is wel zo. Mensen hebben mij altijd pijn gedaan. Zogenaamde vrienden,familie etc. En steeds als ik mensen toe laat,ze vertrouw,flikken ze weer hetzelfde,dus ja,nu vertrouw ik echt niemand meer Zie het 1ste schuingedrukte dat ik quote Hmm nee,met dat "erg fout,maar goed" bedoelde ik niet het is erg fout,maar toch goed,maar dat het erg fout is,maar ja.. Of begrijp ik je nu verkeerd? ![]() Het 2de schuingedrukte is je afweermechanisme dat jou behoedt voor de mogelijke pijn, die er helemaal niet per definitie is. Waarom die pijn er is (geweest) zul je moeten onderzoeken. Heb je zelf enig idee? Hmm ja..gewoon hoe mensen mij de afgelopen jaren hebben behandeld,mensen die vrienden moesten voorstellen,zelfs m'n toen beste vriendin,die me heeft laten vallen,omdat ze geen zin hadden in m'n problemen,dat is 1 reden. En voor de rest tja nog wel wat dingen,maar goed hier laat ik het ff bij. Ik ben gewoon erg gekwetst door mensen,en daarom kan/wil ik mensen niet meer vertrouwen omdat ik weet hoe het afloopt... |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Voor vrienden klaarstaan begrijp ik. Je kunt echter niet voor iedereen altijd klaarstaan. Heb je veel vrienden of juist niet (naar jouw mening)? Citaat:
![]() Je denkt dat je dat niet verdient, maar, neem van mij aan: iedereen verdient dat. Jij net zo. Waarom jij niet en andere wel? Negatief waanbeeld van jou. Citaat:
![]() Overigens heb ik die periodes ook gehad. Heb me daarna veranderd, me anders gekleed, haar anders, etc. nu voel ik me prettiger. Hoor nu van mensen dat ik wel mooi ben en ik vind dat zelf ook. Nu wil ik niet arrogant overkomen, want zoiets is hartstikke subjectief ![]() Citaat:
![]() Citaat:
[quote]Nee want dat is niet belangrijk voor hun. Zelfs m'n familie kan het niks schelen... Ik krop het nu dus de hele tijd al op,maar goed.../quote] Is niet goed. Probeer het te uiten dat je niet tevreden bent. Desnoods in gedichten. Die kun je dan later laten lezen oid. Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Vrienden bestaan wel. Ook dat is een negatieve gedachtegang. Je bent bang dat dat soort mensen niet voor jou zijn weggelegd maar kijk 'ns terug in het verledenen kijk naar vrienden van toen. Jullie hebben toen toch ook plezier gedeeld? Citaat:
![]() Wat zijn je hobbies als ik vragen mag? Citaat:
![]() Citaat:
Niet iedereen is zoals die beste vriendin van jou dat is gewoon een feit ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens bevinden we ons in een subjectief gebied wat betreft onze interpretaties cq waarmeningen van 'problemen' en hun uitwerkingen op het geheel. Realiteit is nog steeds dat we elkaar niet kennen irl en ook niet kunnen weten hoe de ander werkelijk is. Het is een kwestie van risico nemen, van beide kanten :/ |
![]() |
||
Citaat:
Toen het slechter begon te gaan met me,wilden ze ineens niks meer met me te maken hebben.... En waarom ik die kennissen niet als vrienden beschouw?Hmm..omdat het naar mijn mening van beide kanten moet komen,ik sta wel steeds voor hun klaar,maar zij nooit voor mij. Ik laat weleens wat van me horen,hun nooit,alleen als ze iemand nodig hebben om tegen aan te zeiken. Dat noem ik geen vrienden Vrienden bestaan wel. Ook dat is een negatieve gedachtegang. Je bent bang dat dat soort mensen niet voor jou zijn weggelegd maar kijk 'ns terug in het verledenen kijk naar vrienden van toen. Jullie hebben toen toch ook plezier gedeeld? Ja dat wel,maar kennelijk waren het toch geen echte vrienden anders doe je niet zo Dat doet pijn, dat kan ik best begrijpen ja. Probeer het te verwerken ipv. nu op deze manier te leven. Je zult toch iets met je leven moeten doen? Hmm tja ik weet het,maar toch. Ik heb toch geen toekomst,dus wat kan m'n leven me eigenlijk dan nog schelen? |
![]() |
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Even terzijde: iemand anders die ook eengevoelsmensje is zal jou waarschijnlijk aanspreken, qua echte vriendschap. Zo iemand zou je naar op zoek kunnen gaan. En zet dan die vooroordelen aan de kant wanneer je zo iemand ontmoet ![]() Citaat:
Citaat:
Mensen op het forum zijn ook mensen. Dus niet alle mensen zuigen, je nega gedachtegang is alweer overhoop gehaald ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Althans dat zou ik doen ![]() Citaat:
Toekomst heb je niet volgens jou. Volgens mij heb je die wel, alleen je neemt er geen genoegen mee. Ligt het niet in je mogelijkheden om die toekomst te veranderen? Of iig kleine dingen van die toekomst? Je kunt het wellicht proberen? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() En tja,bij mij was het geen afkraken,maar de waarheid ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
I'd like to close my eyes and go numb but there's a cold wind coming from the top of the highest high-rise today. It's not a breeze cause' it blows hard. Yes and it wants me to discard the humanity I know, watch the warmth blow away. Do you think I should adhere to that pressing new frontier? And leave in my wake a trail of fear(?) Or should I hold my head up high and throw a wrench and spokes by leaving the air behind me clear? Don't let the world bring you down. Not everyone here is that fucked up and cold. Remember why you came and while you're alive experience the warmth before you grow old. --- Anyways, ik word moe nu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Na ja, weltruste ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed weltruste! Ik ga zo ook slapen,ben alleen nog ff wat muziek aan het downloaden en aan het branden,heb gehoord dat het eerdaags niet meer kan (paniek!paniek! ![]() ------------------ Se davvero esiste,questo dio ha fallito...... [Dit bericht is aangepast door Celesta (29-03-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
Misschien komt dat omdat mensen mij altijd zo de grond in hebben gestampt dat ik erg bang ben dat mensen negatief over me denken ofzo ![]() Weet niet.... Even terzijde: iemand anders die ook eengevoelsmensje is zal jou waarschijnlijk aanspreken, qua echte vriendschap. Zo iemand zou je naar op zoek kunnen gaan. En zet dan die vooroordelen aan de kant wanneer je zo iemand ontmoet Neh ik ga naar niemand op zoek. Mensen kom je vanzelf tegen. En toch,vrienden pffff wat zijn dat,ik geloof niet meer in echte vriendschap,dus heb er ook geen behoefte aan Je praat er nu over, met een onbekende zelfs! Hehe,mjah maar das toch anders,zo over het i'net heb ik het wel een aantal keren erover gehad,over dingen die me dwars zitten. Maar irl : A) kan het niet B) wil ik het niet C) durf ik het niet Dus tja.... Dat is dan jouw keuze. Zonde.. Wat ga je dan doen als je er allemaal niet meer in gelooft? Hmm zou het niet weten. Vind het leven op dit moment ff geen nut meer hebben,dus ja...zou het echt niet weten. Dat is rottig, maar je hebt het nu over waarschijnlijk. Kun je niet van uitgaan. Je gaat uit van een onzekerheid. Waarom probeer je die onzekerheid niet van de tafel te vegen en te vervangen door een zekerheid? Nee kan ik niet... Onzeker zal ik altijd blijven,met alles... Vrienden zijn er voor elkaar. Kenissen kunnen vrienden worden. Als je merkt dat iemand het niet waard is, zie diegene dan als kennis en probeer dan ook te laten merken dat je diegene niet meer steunt omdat het geen vriendschap is. Hmm ja,deze kennissen kunnen nooit vrienden worden,gewoon omdat het maar van 1 kant komt,en ze zich absoluut niet interesseren in mij en hoe t met mij gaat bla bla... Maar steunen doe ik toch nog,stom ja,maar kan gewoon geen nee zeggen als ik word opgebeld of ik daar ff heen kan komen,ofzo. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Lastige situatie voor studiekeuze Kelvyn | 5 | 31-12-2014 09:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Liefde & Relatie |
in de war over ex-vriend waves | 14 | 05-10-2007 19:31 | |
Psychologie |
De kronieken van de dag. (mix cijfer-voor-je-dag & steekwoorden) Quiana | 493 | 08-01-2004 14:10 | |
Psychologie |
nagedacht over zelfmoord tatoo | 11 | 21-08-2002 22:13 |