Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2002, 19:51
Nena21
Nena21 is offline
Hmm ja hier is de zeikerd genaamd Celesta weer,sorry maar ik moet gewoon ff m'n frustratie's kwijt.
Ik heb de laatste dagen goed nagedacht over mezelf en over m'n "leven" als ik het al een leven kan noemen.
En ik kom gewoon tot de conclusie dat ik niks ben,gewoon helemaal niks,een loser.
Ik ben alles ff onwijs zat.
Nu pas zie ik hoe mensen mij bijv. behandelen,mensen behandelen mij alsof ik een hond ben!
De enige keren dat ik wat van mensen hoor,is als ze me nodig hebben voor iets.
Voor een luisterend oor ofzo,want tja..Celesta die luistert wel,Celesta probeert wel te helpen,Celesta zegt nooit nee,nee want Celesta is een domme naieve tr*t.
Celesta laat zich dag en nacht uitschelden door iedereen,Celesta laat zich door anderen het minst belangrijkste voelen,want nee..Celesta's problemen zijn nooit belangrijk,Celesta is niet belangrijk.
Ik ben het allemaal echt zat nu,ik zit nu echt op een punt dat ik tegen al die nepvrienden of wat het ook zijn wil zeggen dat ze van mij part mogen barsten!
Maar nee,zo ben ik niet.
In m'n hoofd denk ik wel die dingen,maar ik help ze uiteindelijk toch wel weer.
Hoe zal dat komen?Sommige mensen zeggen dat dat een vorm is van aardig gevonden te worden,dat mensen je uiteindelijk toch accepteren?Hmm...ik weet niet.
Diep van binnen weet ik dat die mensen mij nooit aardig zullen vinden,dat ze me nooit zullen accepteren,maar toch blijf ik maar voor ze klaarstaan,zo dom.
Maar ik ben het nu zo zat om altijd maar op de laatste plaats te staan voor mensen,me altijd maar zo onbelangrijk te voelen...
Maar ja,dat is iets waar ik maar mee moet leven,het is altijd zo geweest,en het zal altijd zo blijven.
Ik ben niet belangrijk.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2002, 19:56
dystopia
dystopia is offline
Je hebt het over Celesta. Dat is je echte naam? Of heb je het nu gewoon over internet?

Iedereen is zat waard. Ook al heb je niks, veel kun je waarmaken van wat je wilt zolang je maar vecht, doorzet en blijft praten en denken.
Oud 29-03-2002, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Ik ben niet belangrijk.....
Is het wel zo belangrijk om belangrijk te zijn?

Marc .. die in realiteit eigenlijk wel blij is met het gegeven dat mensen hem met rust laten, ook voelt hij er zich wel eenzaam door..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Marc .. die in realiteit eigenlijk wel blij is met het gegeven dat mensen hem met rust laten, ook voelt hij er zich wel eenzaam door..
En toch wil je die aandacht die je bijv. op Psycho min of meer opeist.. en toch wil je een meisje.. tja.. je kunt toch ook IRL over dit soort zaken babbelen?
Oud 29-03-2002, 20:04
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Je hebt het over Celesta. Dat is je echte naam? Of heb je het nu gewoon over internet?

Iedereen is zat waard. Ook al heb je niks, veel kun je waarmaken van wat je wilt zolang je maar vecht, doorzet en blijft praten en denken.

Is m'n echte naam ja.
Ik heb het dus gewoon over mezelf in de realiteit
Maar goed,vechten doe ik al zo lang,ik knok er al 3 en een half jaar voor alleen,maar wat ik ook doe,mensen accepteren me niet,mensen laten me vallen,mensen behandelen me alsof ik niks ben,en dat zit me nu ff tot hier.
Ik ben alles behalve perfect,dat weet ik,maar ik ben ook een mens,maar zo voel ik me dus niet.
Mensen geven me echt het gevoel alsof ik niks ben,logisch dat ik een minderwaardigheidscomplex heb.

Maar goed,dit is natuurlijk niet het enige waar ik mee zit,maar het komt er wel weer ff bij.
En eigenlijk realiseer ik me sinds gister pas echt hoe erg er gebruik van me gemaakt word,en hoe weinig het mensen eigenlijk kan schelen hoe het met mij gaat.
Maar goed,c'est la vie
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:04
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
En toch wil je die aandacht die je bijv. op Psycho min of meer opeist.. en toch wil je een meisje.. tja.. je kunt toch ook IRL over dit soort zaken babbelen?
Erover babbelen kan ik altijd en overal, maar ik vind het niet altijd even interessant. Op het internet kan ik me zwak opstellen, daar kennen ze mij niet zo goed. In realiteit blijf ik liever uit het middelpunt..

De reden dat ik op dit forum verscheen: ik voelde me eenzaam en merkte dat ik door zielig doen aandacht kreeg, dus begon ik al mijn ervaringen uit het verleden op te schrijven .. genoeg om over te schrijven immers :/ en kreeg de nodige reacties.

Het was dus wel een vragen om aandacht, maar ja .. in realiteit ben ik niet zo. Omdat het vragen naar aandacht daar directe gevolgen kent, hier niet.

Soms wil de vragende helemaal niet geholpen worden..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:06
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Is het wel zo belangrijk om belangrijk te zijn?

Nee,niet altijd.
Maar het is ook weleens fijn om te weten dat je gewaardeerd word,dat mensen blij zijn dat ze bij je terecht kunnen,en dat ze het wel kan schelen hoe het met mij gaat.
En dat is dus absoluut niet het geval,mensen geven me het gevoel alsof ik niks ben,het minst belangrijkste persoon op deze wereld.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Se davvero esiste,questo dio ha fallito......
Il dio non esiste

Lacuna coil blegh
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:08
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Il dio non esiste

Lacuna coil blegh
Blegh????Niks blegh
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:09
BlackMystery
BlackMystery is offline
misschien ook eens tijd om dan andere mensen te leren kennen
je kan hier bevoorbeeld op het forum beginnen
hier vind je mensen die hetzelfde meemaken als jou en maybe wel grotendeels hetzelfde denken.
want alleen luisteren maar zelf niets kunnen zeggen dat houd natuurlijk niemand vol.
er zijn hier volgens mij genoeg personen die willen luisteren naar wat je te zeggen hebt.
en je moet maybe ook niet zo negatief tegenover jezelf staan
je zult wel genoeg dingen te bieden hebben.
en je kan niet zeggen dat mensen je nooit aardig zullen vinden
misschien zoek je het gewoon bij de verkeerde mensen
zo erg kan je toch niet zijn dat niemand je kan hebben
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:09
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Is m'n echte naam ja.
Ik heb het dus gewoon over mezelf in de realiteit
Okies me snapt

Citaat:
Maar goed,vechten doe ik al zo lang,ik knok er al 3 en een half jaar voor alleen,maar wat ik ook doe,mensen accepteren me niet,mensen laten me vallen,mensen behandelen me alsof ik niks ben,en dat zit me nu ff tot hier.
Hoe behandel jij andere dan precies?

Citaat:
Ik ben alles behalve perfect,dat weet ik,maar ik ben ook een mens,maar zo voel ik me dus niet.
Jij bent net als ieder ander eens mens en ook jij hebt problemen. Ook jij verdiend liefde, geluk, wijsheid..

Citaat:
Mensen geven me echt het gevoel alsof ik niks ben,logisch dat ik een minderwaardigheidscomplex heb.
Begrijpelijk ja, alleen ik vraag me nu af waardoor dat precies zo is gekomen.

Hoe weet je zeker dat je een minderwaardheidscomplex hebt?

Citaat:
Maar goed,dit is natuurlijk niet het enige waar ik mee zit,maar het komt er wel weer ff bij.
Je kunt niet alles in 1x oplossen natuurlijk.

Citaat:
En eigenlijk realiseer ik me sinds gister pas echt hoe erg er gebruik van me gemaakt word,en hoe weinig het mensen eigenlijk kan schelen hoe het met mij gaat.
Vind je dat je genoeg liefde van je omgeving ontvangt?

Citaat:
Maar goed,c'est la vie
Het leven kan veranderen.
Oud 29-03-2002, 20:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Erover babbelen kan ik altijd en overal
Lijkt mij niet. Doe het dan met vader of moeder? Of met je zus?

Citaat:
maar ik vind het niet altijd even interessant. Op het internet kan ik me zwak opstellen, daar kennen ze mij niet zo goed. In realiteit blijf ik liever uit het middelpunt..
Zou het niet fijner zijn een balans te hebben? Nu eis je aandacht op terwijl andere ook graag aandacht willen. Waarom zou je niet gewoon een evenwicht willen?

Citaat:
De reden dat ik op dit forum verscheen: ik voelde me eenzaam en merkte dat ik door zielig doen aandacht kreeg, dus begon ik al mijn ervaringen uit het verleden op te schrijven .. genoeg om over te schrijven immers :/ en kreeg de nodige reacties.
Is geen schande hoor!

Citaat:
Soms wil de vragende helemaal niet geholpen worden..
Dat zuigt. Vaak genoeg tegengekomen dat soort mensen. Die moet je eigelijk links laten liggen want wat je ook zegt het komt niet over.
Oud 29-03-2002, 20:12
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
misschien ook eens tijd om dan andere mensen te leren kennen
je kan hier bevoorbeeld op het forum beginnen
hier vind je mensen die hetzelfde meemaken als jou en maybe wel grotendeels hetzelfde denken.
want alleen luisteren maar zelf niets kunnen zeggen dat houd natuurlijk niemand vol.
er zijn hier volgens mij genoeg personen die willen luisteren naar wat je te zeggen hebt.
en je moet maybe ook niet zo negatief tegenover jezelf staan
je zult wel genoeg dingen te bieden hebben.
en je kan niet zeggen dat mensen je nooit aardig zullen vinden
misschien zoek je het gewoon bij de verkeerde mensen
zo erg kan je toch niet zijn dat niemand je kan hebben

Mwah ik weet niet,ik wil eigenlijk geen andere mensen meer leren kennen,ik pas wel op nu,ik vertrouw mensen nu absoluut niet meer.
Ik zie alle mensen nu hetzelfde,ik denk dat ze allemaal zo zijn,erg fout maar goed,ik weet het gewoon niet meer,heb geen behoefte aan nog meer gezeik,om me nog rotter te voelen,ik bescherm mezelf er nu tegen.

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Maar het is ook weleens fijn om te weten dat je gewaardeerd word,dat mensen blij zijn dat ze bij je terecht kunnen,en dat ze het wel kan schelen hoe het met mij gaat.
Uhuh, dat is ook het speelterrein van charismatische personen "geef iedereen het gevoel dat hij / zij gewaardeerd wordt"

Wel opvallend hoe Hitler destijds heel aardig tegen mensen kon zijn bij persoonlijke ontmoetingen

Citaat:
En dat is dus absoluut niet het geval,mensen geven me het gevoel alsof ik niks ben,het minst belangrijkste persoon op deze wereld.
Mjah, ik trapte dan figuurlijk gezien ook diep in de hondenstront door te beweren dat ik geen 'behoefte' aan problemen heb

Wat zie jij als je in de spiegel kijkt?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:22
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Lijkt mij niet. Doe het dan met vader of moeder? Of met je zus?
Met alledrie al gedaan

Vader wil me naar dansschool sturen, zie ik niet zo zitten .. mijn moeder weet niet wat ze ermee moet .. en mijn zusje sleurt me alleen maar naar van die ongure discotheken waar ik me niet thuis voel :/

Er is weinig veranderd dus..

Citaat:
Zou het niet fijner zijn een balans te hebben? Nu eis je aandacht op terwijl andere ook graag aandacht willen. Waarom zou je niet gewoon een evenwicht willen?
Mocht je refereren naar het aantal topics van mij vandaag: het zou leuk zijn als er op dit board ook andere dingen worden besproken dan "ik wil niet meer" of snijden .. dus gooide ik er vanmiddag een reeks topics tegenaan .. zonder echt effect :/

Een balans? Die heb ik in feite al .. op internet krijg ik de aandacht die ik in realiteit mis, waardoor ik ze in realiteit nauwelijks meer nodig heb..

Citaat:
Dat zuigt. Vaak genoeg tegengekomen dat soort mensen. Die moet je eigelijk links laten liggen want wat je ook zegt het komt niet over.
Bij mij was het half-en-half. Het ging eerst puur om de aandacht, maar doordat ik me zo verdiepte in mijn verleden kwam alles weer naar boven..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Ik zie alle mensen nu hetzelfde,ik denk dat ze allemaal zo zijn,erg fout maar goed,ik weet het gewoon niet meer,heb geen behoefte aan nog meer gezeik,om me nog rotter te voelen,ik bescherm mezelf er nu tegen.
Deja vu
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:25
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Mwah ik weet niet,ik wil eigenlijk geen andere mensen meer leren kennen,ik pas wel op nu,ik vertrouw mensen nu absoluut niet meer.
Dus je neemt genoegen met je huidige vrienden en kenissenkring? Afweermechanisme. Je bent bang dat nieuwe mensen je weer pijn doen en da's per definitie echt niet zo vertekend beeld...

Citaat:
Er is ook een andere stem die zegt dat datgene waar je bang voor bent niet zo is. Zie het 1ste schuingedrukte dat ik quote.

Het 2de schuingedrukte is je afweermechanisme dat jou behoedt voor de mogelijke pijn, die er helemaal niet per definitie is. Waarom die pijn er is (geweest) zul je moeten onderzoeken. Heb je zelf enig idee?

Daarna kun je je weer openstellenen die afweermachanismes aan de kant zetten. Dan zul je je iig een stukje beter voelen en heb je een probleem opgelost.
Oud 29-03-2002, 20:25
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hoe behandel jij andere dan precies?

Hoe ik andere mensen behandel?
Hmm naar mijn mening met respect,ook al is die persoon veel anders dan mij,ik accepteer diegene wel..Ik zal me nooit heel bot gedragen tegen iemand die iets "anders" is.
En ik laat mensen ook niet zo gauw vallen,ik probeer mensen toch wel te helpen,iig voor ze klaar te staan,maar goed waarom doe ik dat eigenlijk nog vraag ik mezelf nu af....
Maar goed,ik zal ook wel zat dingen fout doen hoor...

Jij bent net als ieder ander eens mens en ook jij hebt problemen. Ook jij verdiend liefde, geluk, wijsheid..
Nou kennelijk niet,mensen zien mij kennelijk niet eens als een mens.
En tja,mijn problemen doen er kennelijk niet toe.
En nee verdien ik niet,ik verdien geen van dat,dat is me nu na al die jaren wel duidelijk

Begrijpelijk ja, alleen ik vraag me nu af waardoor dat precies zo is gekomen.

Hoe weet je zeker dat je een minderwaardheidscomplex hebt?

Hmm ja misschien ziet niet iedereen het echt als minderwaardigheidscomplex,maar ik wel.
Als het om mezelf gaat denk ik alleen maar negatief,ik kan geen 1 positief woord over mezelf zeggen.
Ik heb perioden gehad dat ik bijna niet naar buiten durfde omdat ik dacht dat mensen me uit zaten te lachen altijd,om m'n uiterlijk,etc.
Het komt nu misschien niet als een hele erge minderwaardigheidscomplex over,maar het is best erg bij mij hoor

Vind je dat je genoeg liefde van je omgeving ontvangt?
Nope,echt helemaal niks.
Het enige wat mensen kunnen doen tegen mij is me uitschelden.
In de afgelopen jaren dat het niet zo lekker met me gaat is het nog geen 1 keer aan mij gevraagd hoe het met me gaat ofzo.
Nee want dat is niet belangrijk voor hun.
Zelfs m'n familie kan het niks schelen...
Ik krop het nu dus de hele tijd al op,maar goed...

Het leven kan veranderen
Hmm nou ik betwijfel het.
Ik heb ook bijna geen kracht meer om door te vechten,het kan me niet eens meer zo schelen,t zal altijd wel zo blijven,m'n hele situatie

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:27
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Deja vu
maak er maar geintjes over,zo grappig ben je weer hé

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:29
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Mjah, ik trapte dan figuurlijk gezien ook diep in de hondenstront door te beweren dat ik geen 'behoefte' aan problemen heb

Wat zie jij als je in de spiegel kijkt?
Tja...

Wat ik zie als ik in de spiegel kijk?
Hmm een lelijke ongelukkige mislukkeling?
(Was een serieus antwoord btw)

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Ik vond het tongetje liever

Citaat:
Wat ik zie als ik in de spiegel kijk?
Hmm een lelijke ongelukkige mislukkeling?
(Was een serieus antwoord btw)
Wat heb je te verliezen? Kunnen dingen in jouw optiek nog erger worden?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:41
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dus je neemt genoegen met je huidige vrienden en kenissenkring? Afweermechanisme. Je bent bang dat nieuwe mensen je weer pijn doen en da's per definitie echt niet zo vertekend beeld...

Nou ja "vrienden"kring heb ik al niet meer,want die hebben mij laten vallen.
Ik heb wel een aantal kennissen,die ik niet als vrienden beschouw(ik noem btw nooit meer iemand een vriend,vrienden heb ik niet,vrienden bestaan niet eens)
Maar ja,die kennissen behandelen mij dus nu ook zo,en dat ben ik een beetje zat nu.

Er is ook een andere stem die zegt dat datgene waar je bang voor bent niet zo is.

Hmm waar ik bang voor ben (om pijn gedaan te worden) is wel zo.
Mensen hebben mij altijd pijn gedaan.
Zogenaamde vrienden,familie etc.
En steeds als ik mensen toe laat,ze vertrouw,flikken ze weer hetzelfde,dus ja,nu vertrouw ik echt niemand meer

Zie het 1ste schuingedrukte dat ik quote

Hmm nee,met dat "erg fout,maar goed" bedoelde ik niet het is erg fout,maar toch goed,maar dat het erg fout is,maar ja..
Of begrijp ik je nu verkeerd?

Het 2de schuingedrukte is je afweermechanisme dat jou behoedt voor de mogelijke pijn, die er helemaal niet per definitie is. Waarom die pijn er is (geweest) zul je moeten onderzoeken. Heb je zelf enig idee?

Hmm ja..gewoon hoe mensen mij de afgelopen jaren hebben behandeld,mensen die vrienden moesten voorstellen,zelfs m'n toen beste vriendin,die me heeft laten vallen,omdat ze geen zin hadden in m'n problemen,dat is 1 reden.
En voor de rest tja nog wel wat dingen,maar goed hier laat ik het ff bij.
Ik ben gewoon erg gekwetst door mensen,en daarom kan/wil ik mensen niet meer vertrouwen omdat ik weet hoe het afloopt...

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:43
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Wat heb je te verliezen? Kunnen dingen in jouw optiek nog erger worden?
Wat heb ik te verliezen met wat?
En tja alles kan erger hé....

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:48
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Hoe ik andere mensen behandel?
Hmm naar mijn mening met respect,ook al is die persoon veel anders dan mij,ik accepteer diegene wel..Ik zal me nooit heel bot gedragen tegen iemand die iets "anders" is.
En ik laat mensen ook niet zo gauw vallen,ik probeer mensen toch wel te helpen,iig voor ze klaar te staan,maar goed waarom doe ik dat eigenlijk nog vraag ik mezelf nu af....
Maar goed,ik zal ook wel zat dingen fout doen hoor...
Iedereen maakt fouten. Niet iedereen leert ervan. Dat laatste is nou juist dat dat het kaf van het koren scheidt (IMHO)

Voor vrienden klaarstaan begrijp ik. Je kunt echter niet voor iedereen altijd klaarstaan. Heb je veel vrienden of juist niet (naar jouw mening)?

Citaat:
Nou kennelijk niet,mensen zien mij kennelijk niet eens als een mens.
En tja,mijn problemen doen er kennelijk niet toe.
En nee verdien ik niet,ik verdien geen van dat,dat is me nu na al die jaren wel duidelijk
Ze zeggen dat ze je niet als mens zien of jij denkt/voelt dat ze je niet als mens zien

Je denkt dat je dat niet verdient, maar, neem van mij aan: iedereen verdient dat. Jij net zo. Waarom jij niet en andere wel?

Negatief waanbeeld van jou.

Citaat:
Hmm ja misschien ziet niet iedereen het echt als minderwaardigheidscomplex,maar ik wel.
Als het om mezelf gaat denk ik alleen maar negatief,ik kan geen 1 positief woord over mezelf zeggen.
Ik heb perioden gehad dat ik bijna niet naar buiten durfde omdat ik dacht dat mensen me uit zaten te lachen altijd,om m'n uiterlijk,etc.
Het komt nu misschien niet als een hele erge minderwaardigheidscomplex over,maar het is best erg bij mij hoor
Waarom niet positief? Iedereen heeft posi en nega eigenschappen, ook jij, want jij bent ook een mens

Overigens heb ik die periodes ook gehad. Heb me daarna veranderd, me anders gekleed, haar anders, etc. nu voel ik me prettiger. Hoor nu van mensen dat ik wel mooi ben en ik vind dat zelf ook. Nu wil ik niet arrogant overkomen, want zoiets is hartstikke subjectief als iemand me lelijk vind, ach so be it, wat kan het me interesseren? Wat zou dat jou interesseren?

Citaat:
Nope,echt helemaal niks.
Het enige wat mensen kunnen doen tegen mij is me uitschelden.
Negatieve gedachtegang. Zie jij iemand hier in dit topic op jou schelden

Citaat:
In de afgelopen jaren dat het niet zo lekker met me gaat is het nog geen 1 keer aan mij gevraagd hoe het met me gaat ofzo.
Gebrek aan liefde/aandacht. Er is verder niemand die je aanspreekt in je omgeving? Dus iemand die een mogelijke vriend(in) kan zijn waarmee je dan plezier en verdriet mee kunt delen?

[quote]Nee want dat is niet belangrijk voor hun.
Zelfs m'n familie kan het niks schelen...
Ik krop het nu dus de hele tijd al op,maar goed...
/quote]

Is niet goed. Probeer het te uiten dat je niet tevreden bent. Desnoods in gedichten. Die kun je dan later laten lezen oid.

Citaat:
Hmm nou ik betwijfel het.
Ik heb ook bijna geen kracht meer om door te vechten,het kan me niet eens meer zo schelen,t zal altijd wel zo blijven,m'n hele situatie
Wanneer je eraan twijfelt dan veranderd er idd niks. Je zult natuurlijk wel iets moeten ondernemen. En dan niet bij de eerste de beste tegenslag opgeven maar door blijven vechten!!!
Oud 29-03-2002, 20:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Nou ja "vrienden"kring heb ik al niet meer,want die hebben mij laten vallen.
Ik heb wel een aantal kennissen,die ik niet als vrienden beschouw(ik noem btw nooit meer iemand een vriend,vrienden heb ik niet,vrienden bestaan niet eens)
Maar ja,die kennissen behandelen mij dus nu ook zo,en dat ben ik een beetje zat nu.
Waarom hebben ze je laten vallen? Waarom beschouw je die kenissen niet als vrienden?

Vrienden bestaan wel. Ook dat is een negatieve gedachtegang. Je bent bang dat dat soort mensen niet voor jou zijn weggelegd maar kijk 'ns terug in het verledenen kijk naar vrienden van toen. Jullie hebben toen toch ook plezier gedeeld?

Citaat:
Hmm waar ik bang voor ben (om pijn gedaan te worden) is wel zo.
Mensen hebben mij altijd pijn gedaan.
Zogenaamde vrienden,familie etc.
En steeds als ik mensen toe laat,ze vertrouw,flikken ze weer hetzelfde,dus ja,nu vertrouw ik echt niemand meer
Het probleem is geanalyseerd nu de oplossing.

Wat zijn je hobbies als ik vragen mag?

Citaat:
Hmm nee,met dat "erg fout,maar goed" bedoelde ik niet het is erg fout,maar toch goed,maar dat het erg fout is,maar ja..
Of begrijp ik je nu verkeerd?
We begrijpen elkaar geloof ik niet zo wat ik bedoelde was dat je inziet dat het fout is om te denken dat alle mensen zo zijn. Alle mensen zijn namelijk niet zo!

Citaat:
Hmm ja..gewoon hoe mensen mij de afgelopen jaren hebben behandeld,mensen die vrienden moesten voorstellen,zelfs m'n toen beste vriendin,die me heeft laten vallen,omdat ze geen zin hadden in m'n problemen,dat is 1 reden.
En voor de rest tja nog wel wat dingen,maar goed hier laat ik het ff bij.
Ik ben gewoon erg gekwetst door mensen,en daarom kan/wil ik mensen niet meer vertrouwen omdat ik weet hoe het afloopt...
Dat doet pijn, dat kan ik best begrijpen ja. Probeer het te verwerken ipv. nu op deze manier te leven. Je zult toch iets met je leven moeten doen?

Niet iedereen is zoals die beste vriendin van jou dat is gewoon een feit
Oud 29-03-2002, 20:59
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Je zult toch iets met je leven moeten doen?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:05
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Voor vrienden klaarstaan begrijp ik. Je kunt echter niet voor iedereen altijd klaarstaan. Heb je veel vrienden of juist niet (naar jouw mening)?
Hmm het zijn juist geen vrienden,gewoon "kennissen",vrienden heb ik niet.En tja op zich maakt het ook niet uit,maar laatste tijd zit ik er gewoon erg mee dat mensen alleen maar wat van zich laten horen als ze me nodig hebben,en nooit luisteren naar mij....

Ze zeggen dat ze je niet als mens zien of jij denkt/voelt dat ze je niet als mens zien

Nee het is meer dat het zo voelt,niet dat ze het zo zeggen.Maar ze zeggen wel dingen die me het gevoel geven dat ik niks ben.

Je denkt dat je dat niet verdient, maar, neem van mij aan: iedereen verdient dat. Jij net zo. Waarom jij niet en andere wel?

Hmm tja weet niet,zo voelt het gewoon,is me ook vaak gezegd dat ik niet belangrijk ben,dat mensen me toch maar haten,etc.
Het word ook vaak thuis gezegd,dingen van dat ik nooit wat zal bereiken enz.

Negatieve gedachtegang. Zie jij iemand hier in dit topic op jou schelden

Nee op het forum niet,maar IRL wel,elke dag word ik wel voor van alles uitgescholden...

Gebrek aan liefde/aandacht. Er is verder niemand die je aanspreekt in je omgeving? Dus iemand die een mogelijke vriend(in) kan zijn waarmee je dan plezier en verdriet mee kunt delen?
Hmm nope....

Is niet goed. Probeer het te uiten dat je niet tevreden bent. Desnoods in gedichten. Die kun je dan later laten lezen oid

Doe ik ook.Ik schrijf het altijd op,gedichten,verhalen,hou laatste tijd zelfs weer n "dagboek" bij ,maar goed,het helpt wel een beetje,maar ik kan er nooit over praten,soms is dat wel rot.

Wanneer je eraan twijfelt dan veranderd er idd niks. Je zult natuurlijk wel iets moeten ondernemen. En dan niet bij de eerste de beste tegenslag opgeven maar door blijven vechten!!!

Hmm nou ik heb genoeg tegenslagen gehad,maar ik heb nog steeds niet opgegeven,maar nu heb ik er echt geen zin meer in,wat heeft het allemaal nog voor nut om door te knokken...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:06
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Citaat:
dystopia schreef:
Je zult toch iets met je leven moeten doen?
*Zucht* is niet zo makkelijk...
Ik heb er gewoon geen zin meer in

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Ik heb er gewoon geen zin meer in
Tuurlijk wel joh

Trouwens bevinden we ons in een subjectief gebied wat betreft onze interpretaties cq waarmeningen van 'problemen' en hun uitwerkingen op het geheel.

Realiteit is nog steeds dat we elkaar niet kennen irl en ook niet kunnen weten hoe de ander werkelijk is. Het is een kwestie van risico nemen, van beide kanten :/
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:18
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Realiteit is nog steeds dat we elkaar niet kennen irl en ook niet kunnen weten hoe de ander werkelijk is. Het is een kwestie van risico nemen, van beide kanten :/
Tja,maar ik weet nu hoe je daar over denkt
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:25
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waarom hebben ze je laten vallen? Waarom beschouw je die kenissen niet als vrienden?
Waarom ze me hebben laten vallen?Hmm ja waarschijnlijk omdat ze geen zin hadden in m'n problemen en m'n gezeik.
Toen het slechter begon te gaan met me,wilden ze ineens niks meer met me te maken hebben....
En waarom ik die kennissen niet als vrienden beschouw?Hmm..omdat het naar mijn mening van beide kanten moet komen,ik sta wel steeds voor hun klaar,maar zij nooit voor mij.
Ik laat weleens wat van me horen,hun nooit,alleen als ze iemand nodig hebben om tegen aan te zeiken.
Dat noem ik geen vrienden

Vrienden bestaan wel. Ook dat is een negatieve gedachtegang. Je bent bang dat dat soort mensen niet voor jou zijn weggelegd maar kijk 'ns terug in het verledenen kijk naar vrienden van toen. Jullie hebben toen toch ook plezier gedeeld?

Ja dat wel,maar kennelijk waren het toch geen echte vrienden anders doe je niet zo

Dat doet pijn, dat kan ik best begrijpen ja. Probeer het te verwerken ipv. nu op deze manier te leven. Je zult toch iets met je leven moeten doen?

Hmm tja ik weet het,maar toch.
Ik heb toch geen toekomst,dus wat kan m'n leven me eigenlijk dan nog schelen?

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:40
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Hmm het zijn juist geen vrienden,gewoon "kennissen",vrienden heb ik niet.En tja op zich maakt het ook niet uit,maar laatste tijd zit ik er gewoon erg mee dat mensen alleen maar wat van zich laten horen als ze me nodig hebben,en nooit luisteren naar mij....
Normaal gesproken is het zo dat wanneer je een (gezond) mens liefde geeft, je ook liefde ontvangt.

Citaat:
Nee het is meer dat het zo voelt,niet dat ze het zo zeggen.Maar ze zeggen wel dingen die me het gevoel geven dat ik niks ben.
Hoor 't al, je bent een gevoelsmensje waarom zou je je dat soort dingen aantrekken?

Even terzijde: iemand anders die ook eengevoelsmensje is zal jou waarschijnlijk aanspreken, qua echte vriendschap. Zo iemand zou je naar op zoek kunnen gaan. En zet dan die vooroordelen aan de kant wanneer je zo iemand ontmoet

Citaat:
Hmm tja weet niet,zo voelt het gewoon,is me ook vaak gezegd dat ik niet belangrijk ben,dat mensen me toch maar haten,etc.
Het word ook vaak thuis gezegd,dingen van dat ik nooit wat zal bereiken enz.
Trek je daar dan niks van aan, want dat is onzin en dat weet je diep van binnen best...

Citaat:
Nee op het forum niet,maar IRL wel,elke dag word ik wel voor van alles uitgescholden...
waarom doen mensen dat? zij zijn degene die zwak zijn door jou te kleineren. Trek je dat niet aan.

Mensen op het forum zijn ook mensen. Dus niet alle mensen zuigen, je nega gedachtegang is alweer overhoop gehaald

Citaat:
Hmm nope....
Tijd om diegene te zoeken misschien?

Citaat:
Doe ik ook.Ik schrijf het altijd op,gedichten,verhalen,hou laatste tijd zelfs weer n "dagboek" bij ,maar goed,het helpt wel een beetje,maar ik kan er nooit over praten,soms is dat wel rot.
Je praat er nu over, met een onbekende zelfs!

Citaat:
Hmm nou ik heb genoeg tegenslagen gehad,maar ik heb nog steeds niet opgegeven,maar nu heb ik er echt geen zin meer in,wat heeft het allemaal nog voor nut om door te knokken...
Dat is dan jouw keuze. Zonde.. Wat ga je dan doen als je er allemaal niet meer in gelooft?
Oud 29-03-2002, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Tja,maar ik weet nu hoe je daar over denkt
Pfff, ik word moe .. weet het niet meer :/
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:46
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Pfff, ik word moe .. weet het niet meer :/

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:46
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Waarom ze me hebben laten vallen?Hmm ja waarschijnlijk omdat ze geen zin hadden in m'n problemen en m'n gezeik.
Toen het slechter begon te gaan met me,wilden ze ineens niks meer met me te maken hebben....
Dat is rottig, maar je hebt het nu over waarschijnlijk. Kun je niet van uitgaan. Je gaat uit van een onzekerheid. Waarom probeer je die onzekerheid niet van de tafel te vegen en te vervangen door een zekerheid?

Citaat:
En waarom ik die kennissen niet als vrienden beschouw?Hmm..omdat het naar mijn mening van beide kanten moet komen,ik sta wel steeds voor hun klaar,maar zij nooit voor mij.
Ik laat weleens wat van me horen,hun nooit,alleen als ze iemand nodig hebben om tegen aan te zeiken.
Dat noem ik geen vrienden
Vrienden zijn er voor elkaar. Kenissen kunnen vrienden worden. Als je merkt dat iemand het niet waard is, zie diegene dan als kennis en probeer dan ook te laten merken dat je diegene niet meer steunt omdat het geen vriendschap is.

Althans dat zou ik doen

Citaat:
Hmm tja ik weet het,maar toch.
Ik heb toch geen toekomst,dus wat kan m'n leven me eigenlijk dan nog schelen?
Nee, je bent bang dat je geen mooi leven zult meemaken maar geloof me: geluk is voor iedereen weggelegd ook voor jou.

Toekomst heb je niet volgens jou. Volgens mij heb je die wel, alleen je neemt er geen genoegen mee. Ligt het niet in je mogelijkheden om die toekomst te veranderen? Of iig kleine dingen van die toekomst? Je kunt het wellicht proberen?
Oud 29-03-2002, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Niet meer hoe ik hierop moet reageren .. ik ben toch de kwade :/
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:55
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Niet meer hoe ik hierop moet reageren .. ik ben toch de kwade :/
Nee hoor...

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:58
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Verhaal
Hmm sorry ik reageer hier morgen wel op,ben een beetje te moe om nog een heel lang stuk te schrijven
Ik ga zo ook slapen,dus komt morgen wel
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Nee hoor...
Ongeduldigheid is ook een slechte eigenschap :/
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 22:01
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Ongeduldigheid is ook een slechte eigenschap :/

Is het ook
Maarre wie is er hier ongeduldig dan?
(Hmm ja ik moet slapen,ik brabbel,again )

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Maarre wie is er hier ongeduldig dan?
Het tongetje is er weer!

Ik natuurlijk .. eerst maak ik er een heel verhaal van dat ik mensen ontmoeten wil .. daarna voel ik me rot omdat er niets uitrolt .. en dan kraak ik iedereen af ..

Lomp ben ik ook
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 22:06
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Het tongetje is er weer!

Ik natuurlijk .. eerst maak ik er een heel verhaal van dat ik mensen ontmoeten wil .. daarna voel ik me rot omdat er niets uitrolt .. en dan kraak ik iedereen af ..

Lomp ben ik ook

Gnehehe yup he's back hehe....
En tja,bij mij was het geen afkraken,maar de waarheid

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Gnehehe yup he's back hehe....
En tja,bij mij was het geen afkraken,maar de waarheid
The Warmth - Incubus

I'd like to close my eyes and go numb
but there's a cold wind coming from
the top of the highest high-rise today.
It's not a breeze cause' it blows hard.
Yes and it wants me to discard the
humanity I know,
watch the warmth blow away.

Do you think I should adhere to that
pressing new frontier?
And leave in my wake a trail of fear(?)
Or should I hold my head up high
and throw a wrench and spokes by
leaving the air behind me clear?

Don't let the world bring you down.
Not everyone here is that fucked up and cold.
Remember why you came and while you're alive
experience the warmth before you grow old.

---

Anyways, ik word moe nu zal wel komen omdat ik de laatste tijd 'normaal' slaap nu is 11 uur ineens laat

Na ja, weltruste
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 22:16
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:

Anyways, ik word moe nu zal wel komen omdat ik de laatste tijd 'normaal' slaap nu is 11 uur ineens laat

Na ja, weltruste

Gnehe 11 uur laat?Het is vrijdag hoor
Maar goed weltruste!
Ik ga zo ook slapen,ben alleen nog ff wat muziek aan het downloaden en aan het branden,heb gehoord dat het eerdaags niet meer kan (paniek!paniek! )

------------------
Se davvero esiste,questo dio ha fallito......

[Dit bericht is aangepast door Celesta (29-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 06:27
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Gnehe 11 uur laat?Het is vrijdag hoor
Ik zit nu in een ander ritme, slaap meestal al om 11 uur en wordt weer om 6 uur wakker slaap nu dus 2 uur meer dan gewoonlijk
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 11:58
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik zit nu in een ander ritme, slaap meestal al om 11 uur en wordt weer om 6 uur wakker slaap nu dus 2 uur meer dan gewoonlijk
Hmm ik lag om 3 uur in bed en ben net een uurtje wakker
*Schaam*

Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Hmm ik lag om 3 uur in bed en ben net een uurtje wakker *Schaam*
You've got mail
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 12:25
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hoor 't al, je bent een gevoelsmensje waarom zou je je dat soort dingen aantrekken?

Mjah,ik weet niet.
Misschien komt dat omdat mensen mij altijd zo de grond in hebben gestampt dat ik erg bang ben dat mensen negatief over me denken ofzo
Weet niet....

Even terzijde: iemand anders die ook eengevoelsmensje is zal jou waarschijnlijk aanspreken, qua echte vriendschap. Zo iemand zou je naar op zoek kunnen gaan. En zet dan die vooroordelen aan de kant wanneer je zo iemand ontmoet

Neh ik ga naar niemand op zoek.
Mensen kom je vanzelf tegen.
En toch,vrienden pffff wat zijn dat,ik geloof niet meer in echte vriendschap,dus heb er ook geen behoefte aan

Je praat er nu over, met een onbekende zelfs!

Hehe,mjah maar das toch anders,zo over het i'net heb ik het wel een aantal keren erover gehad,over dingen die me dwars zitten.
Maar irl : A) kan het niet
B) wil ik het niet
C) durf ik het niet
Dus tja....

Dat is dan jouw keuze. Zonde.. Wat ga je dan doen als je er allemaal niet meer in gelooft?

Hmm zou het niet weten.
Vind het leven op dit moment ff geen nut meer hebben,dus ja...zou het echt niet weten.

Dat is rottig, maar je hebt het nu over waarschijnlijk. Kun je niet van uitgaan. Je gaat uit van een onzekerheid. Waarom probeer je die onzekerheid niet van de tafel te vegen en te vervangen door een zekerheid?

Nee kan ik niet...
Onzeker zal ik altijd blijven,met alles...

Vrienden zijn er voor elkaar. Kenissen kunnen vrienden worden. Als je merkt dat iemand het niet waard is, zie diegene dan als kennis en probeer dan ook te laten merken dat je diegene niet meer steunt omdat het geen vriendschap is.

Hmm ja,deze kennissen kunnen nooit vrienden worden,gewoon omdat het maar van 1 kant komt,en ze zich absoluut niet interesseren in mij en hoe t met mij gaat bla bla...
Maar steunen doe ik toch nog,stom ja,maar kan gewoon geen nee zeggen als ik word opgebeld of ik daar ff heen kan komen,ofzo.

Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 12:26
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
You've got mail

Hmm ok.Zal zo ff kijken
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 12:35
Verwijderd
Citaat: