Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2002, 18:17
Faery
Faery is offline
Je voelt je klote, begint te zuipen in de hoop dat je je vrolijker gaat voelen.

Wie probeert dat wel eens? Wat voor effect heeft het op je?

Ikzelf doe het geregeld, maar als ik alleen ben en ga drinken heeft het altijd een negatieve uitwerking. M'n gevoel - dus ook het negatieve - wordt wel enigzins verdoofd, maar toch bezorg ik mezelf alleen maar ontzettende klote avond wanneer ik veel drink. Waarom blijf ik het keer op keer doen?

En wie snijdt er wel eens wanneer 'ie gedronken heeft? Ook daar maar ik me geregeld schuldig aan :/. Alles is zo ver weg, het enige wat dan nog dicht bij me komt is snijden.

Wie drinkt er hier nog meer om zich beter te voelen? ( - en lukt dat? :])
Oud 29-03-2002, 18:22
Verwijderd
Zuipen EN snijden *?*

Lijkt me een erg gevaarlijke combi ..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 18:28
Faery
Faery is offline
Citaat:
******** schreef:
Zuipen EN snijden *?*

Sjah, misgien. Ik snij dan alleen automatisch dieper, omdat ik minder voel. Ach, ook wel eens half lazerus me polsen door proberen te snijden, niet gelukt, dus of het gevaarlijk voor míj is; denk het niet.

En nee, ik probeer hier geen mensen aan te sporen tot. Weet zelf ook wel dak dom bezig ben :/ :]
Oud 29-03-2002, 18:36
Nena21
Nena21 is offline
Hmm ik had gisteren echt heel erg de neiging om me lam te zuipen,zo klote voelde ik me
Maar toch niet gedaan,ben al helemaal niet zo weg van alcohol,maar had wel de neiging om veel te drinken omdat ik me dan misschien ff wat beter voelde,maar goed,tis geen oplossing.

En snijden doe ik niet aan.
En met alcohol op lijkt het me al helemaal niet slim,maar goed
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 19:05
dystopia
dystopia is offline
Qua alcohol: been there, done it. Het heeft geen posi effect op je. Wanneer je je klote voelt is het zaak dat je je beter gaat voelen. Wanneer je je beter wilt voelen zul je zorgen dat de rede waarom je je klote voelt verdwijnt. Dat kan op verschillende manieren, echter dat kan niet met alcohol. Weglopen voor dat probleem heeft geen nut. Drinken dus ook niet. Dat helpt je niet het probleem te vergeten. Het wordt verdoofd door de alcohol maar je vergeet het niet. Het kost wel geld ja.

Movin' on. Waarom je het steeds weer doet. Dat komt door een gebrek aan discipline. Sorry, het klinkt heel lullig, maar wanneer jij echt wilt stoppen dan kun jij dat. Met discipline kun je discipline krijgen! Koppop!

Zie ook deze topic
Oud 29-03-2002, 19:55
Faery
Faery is offline
Discipline ontbreekt het me zeker aan ja

En als je doelde op het stoppen qua snijden; nah, denk niet eens dat ik wel wíl stoppen. Vind het wel best zo eigenlijk, ookal wordt het de laatste tijd weer veel meer, zoals een half jaar terug :/
Oud 29-03-2002, 19:58
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Faery schreef:
Discipline ontbreekt het me zeker aan ja
Tijd om aan te werken. Kun je jezelf bijbrengen

Citaat:
En als je doelde op het stoppen qua snijden
Not quite, but okie

Citaat:
nah, denk niet eens dat ik wel wíl stoppen. Vind het wel best zo eigenlijk, ookal wordt het de laatste tijd weer veel meer, zoals een half jaar terug :/
Waarom post je dit dan durf nou die stappen te ondernemen.. die hulp die je nodig hebt.. oid..
Oud 29-03-2002, 20:01
Verwijderd
Een vriend (in ieder geval wel iemand om wie ik geef) van me doet precies zo.

Hij heeft geen idee wat hij er mij en de rest van zijn vrienden mee aandoet

Zelf ooit een keer gedaan, nog niet eens bijzonder veel gedronken maar wel meer dan ik normaal zou doen. Geen leuk effect (vriendin en ik praktisch aangerand door groepje jongens dat lekker misbruik maakte van onze toestand?)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:17
BlackMystery
BlackMystery is offline
snijden doe ik niet als ik heb gedronken
(dat meestal omdat ik men mes dan toch niet meer terugvind)
maar ik drink me wel regelmatig de pleuris (zo zeggen jullie het toch?)
maar me echt beter voelen dan nee
realiteit vergeten is beter gezecht
en op zo'n momenten kan het me niet schelen wat mensen over me denken of wat er gebeurt
het is gewoon dat ik dan men gedachten op nul kan zetten
want ik denk nu eenmaal dag en nacht over alles na
ik analyseer alles enzo
en dat is vermoeiend
maar het prob is dat eens ik begin ik niet echt meer wil stoppen
en vorige keer wouden ze me naar het ziekenhuis doen omdat ik er echt niet meer gezond uit zag
majah
ik dwaal af
waarom je blijft zuipen?
omdat je eens je het gevoel kent en het je goed doet je het zoizo opnieuw wil ervaren
noem het een directe verslaving
en daarna heb je al snel het prob dat je aan drank verhangen geraakt en er veel geld aan uit geeft maar je het eigenlijk niet meer raakt.
maar snijden als je gedronken hebt is gevaarlijk
want dan doe je veel meer dingen gewoon in een opwelling zonder er bij na te denken
dus is de grens tussen snijden en er inneens een eind aan te maken veel makkelijker te overbruggen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:20
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
mmhhh, ik deed het vroeger vaak, maar al een tijdje eigelijk niet meer (niet omdat het beter gaat met me gaat ofzo, gaat namelijk niet beter, maarja...)
Het hielp vaak wel...
Oud 29-03-2002, 20:29
Faery
Faery is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waarom post je dit dan durf nou die stappen te ondernemen.. die hulp die je nodig hebt.. oid..

Och, was dur mee bezig, wilde het meer voor mezelf opschrijven, maar ach. Reacties van anderen zijn altijd leuk en daarom die vraag dur ook maar bij, was wel nieuwschierig eik naar bevindingen/meningen van anderen
Oud 29-03-2002, 20:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Faery schreef:
Och, was dur mee bezig, wilde het meer voor mezelf opschrijven, maar ach. Reacties van anderen zijn altijd leuk en daarom die vraag dur ook maar bij, was wel nieuwschierig eik naar bevindingen/meningen van anderen
Dus niet omdat je geholpen wilt worden.. hmm. waarom wil je niet geholpen worden?
Oud 29-03-2002, 20:39
Faery
Faery is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dus niet omdat je geholpen wilt worden.. hmm. waarom wil je niet geholpen worden?

Mm, sorry, ik heb wel hulp - van een profesioneel iemand en echt veel steun van vrienden, maar toch. Ik weet het niet, ik wil echt wel van m'n stemmingswisselingen af, maar dit is wel vertrouwd. Ik ben gewoon bang voor het andere.. zwak eik.. :/
Oud 29-03-2002, 20:57
lithium
lithium is offline
ik doe het heel vaak... (roel zal zelf over msn de verhalen wel hebben gehoord).

Maar voor mij helpt het tijdelijk, heel veel avonden drink ik en dan ga ik aangeschoten mijn bed in, op dat moment voel ik me beter.

maar als ik wakker wordt voel ik me extreem slecht, waardoor ik 's avonds vaak weer ga drinken
een visueze cirkel ossow
Oud 29-03-2002, 21:05
Faery
Faery is offline
Juah joris, n/o, maar jij drinkt echt vaak :/
Niet koel.

Waarom drink jij? Dur wordt hier wel makkelijk gezegd 'vergeten', maar ik vergeet juist nix. Ga me alleen maar sneller klote voelen, maar op een andere manier. Van een afstandje ofzo.
Oud 29-03-2002, 21:20
lithium
lithium is offline
Citaat:
Faery schreef:
Juah joris, n/o, maar jij drinkt echt vaak :/
Niet koel.

Waarom drink jij? Dur wordt hier wel makkelijk gezegd 'vergeten', maar ik vergeet juist nix. Ga me alleen maar sneller klote voelen, maar op een andere manier. Van een afstandje ofzo.

tijdelijk vergeet je al die narigheid om je heen, daarom doe ik het.

Ik zorg ook dat ik nog onder invloed van de alcohol ben als ik ga slapen, als ik 's avonds voordat ik ga slapen weer nuchter ben doe ik foute dingen

ik ben ook bang dat ik een geestelijke alcoholverslaving heb, dus voor iedereen die heer komt:
drink je verdriet nooit weg!

Oud 29-03-2002, 21:21
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Faery schreef:
Mm, sorry, ik heb wel hulp - van een profesioneel iemand en echt veel steun van vrienden, maar toch. Ik weet het niet, ik wil echt wel van m'n stemmingswisselingen af, maar dit is wel vertrouwd. Ik ben gewoon bang voor het andere.. zwak eik.. :/
Begrijp best dat zo'n verandering eng vind, echter, zoals je nu leeft vind je ook niet prettig? Tijd om je in het diepe te storten, die vooroordelen van dat het toch niet lukt aan de kant te schuiven en ervoor gaan! En zeker niet bij de eerste de beste tegenslag opgeven..
Oud 29-03-2002, 21:23
lithium
lithium is offline
Citaat:
******** schreef:
Zuipen EN snijden *?*

dat is vreselijk, ik bespaar de details, maar ik raad het niemand aan om dat te doen.
Oud 29-03-2002, 21:23
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik weet niet wat t is, maar ik pak een fles als ik me kut voel, en t helpt nie echt om t weg te make, maar t helpt om te janke ossow
Ik weet niet precies wat t is en hoe ik t uit moet legge, maar t is gewoon heel vaag.
Bij mij helpt t iig niet om me bter te voelen.. snijden wel..
Dan voel ik me minder zwak ossow
Mjah.. sterkte *hugg geef*
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:35
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef:

ja ik weet het ik ben een duchtige vriend en mja volgende keer maggu hier komen drinken en dan mix ik aarsch jij vergeet de helft maar dat boeit niet, drank is zwaar duchtig en alles word er door verdooft en dat is wel prettig maar ík voel me dr alleen kutter door mmz willik ook wel eiglijk :/ mja blaat ik heb u gister (toen je tog nog uit mog ) fijn geknuffelt en dat doek gewoon weer, op school ofzo zul je vast waarderen. en snijden met drank op is simpler ja maar niet simpel genoeg....

Oud 30-03-2002, 15:40
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
lithium schreef:

[/B]
nee want het lukt gvd niet grmbl kutzooi...

Oud 30-03-2002, 15:59
Verwijderd
Bij mij lukt dat wel. Als ik me ergens een beetje depressief door voel en ik drink een paar bakkies dan voel ik me echt wel beter. Blijer, creatiever, ongeremder. Ook als ik me daarvoor echt rottig voelde.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 16:08
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
nare man schreef:
Bij mij lukt dat wel. Als ik me ergens een beetje depressief door voel en ik drink een paar bakkies dan voel ik me echt wel beter. Blijer, creatiever, ongeremder. Ook als ik me daarvoor echt rottig voelde.
u is een mazzelaar

Oud 30-03-2002, 17:54
Faery
Faery is offline
Citaat:
AtHell schreef:
ja ik weet het ik ben een duchtige vriend en mja volgende keer maggu hier komen drinken en dan mix ik aarsch jij vergeet de helft maar dat boeit niet, drank is zwaar duchtig en alles word er door verdooft en dat is wel prettig maar ík voel me dr alleen kutter door mmz willik ook wel eiglijk :/ mja blaat ik heb u gister (toen je tog nog uit mog ) fijn geknuffelt en dat doek gewoon weer, op school ofzo zul je vast waarderen. en snijden met drank op is simpler ja maar niet simpel genoeg....
Erm. Okeej meneertje :]
Oud 30-03-2002, 19:27
Mef
Mef is offline
ik doe het vaak, het begint een beetje te vaak te worden geloof ik. als ik mij klote voel, als ik moe wordt van mijn eigen gedachten ga ik drinken. de laatste tijd bijna iedere avond... het voelt gewoon even goed, de roes enz. maar door de alcohol ga ik me niet vrolijker voelen, ja even, maar het eindigt meestal bij een immens gevoel van eenzaamheid.

Citaat:
lithium schreef:
te laat, ik vond de alcohol als medicijn. het geneest echter niet, het verdooft... maar zolang ik geen kracht heb mij te genezen, kies ik voor de verdoving
Oud 30-03-2002, 19:51
WinterQueen
WinterQueen is offline
alcohol verstrekt je gevoelens, dus ook klotegevoelens, ik heb der idd ervaring mee, maar geen goeie ervaring.

en snijden als je gedronken hebt ? vet kut
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 00:29
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
In het begin voelde ik me wel wat vrolijker, maar dat werd al snel minder. Ik voelde me op een gegeven moment eigenlijk alleen maar erger...
Oud 31-03-2002, 09:26
Verwijderd
ik drink me verdriet ook weg
gisteravond nog gedaan.. voel me er wel beter door,nja alleen die avond/nacht dan...
's ochtends is het des te vervelender als je maag zo lekker draait en je kop zo lekker bonkt...
en als je dan ook nog zo vroeg alweer wakker bent (half 9) dan is het helemaal compleet..

/me is niet happy nu
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 09:29
BlackMystery
BlackMystery is offline
meuh
zit hier met mini katertje
begonnen met fles vodka-orange
en dan me bier verdergegaan
maar voelde dat ik ging slecht gaan gisteren
was inneens agresief
overkomt me normaal nooit
majah
niets gebeurd gelukkig of spijtig genoeg
drank is gevaarlijk
dat mag je nooit vergeten
het kan gebeuren dat je niet weet wat je doet
en je dan iets totaal verkeerd doet
dus het zou het beste zijn dat je er af blijft
maar ikzelf weet hoe moeilijk dat dat is
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 13:36
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef:
Erm. Okeej meneertje :]

mja een kanker reply in een klote domme vrolijke bui... let maar niet op dat gezeik.

Oud 31-03-2002, 14:29
lithium
lithium is offline
Het erge is ook dat het zo slecht is voor je lichaam...
Ik heb nu 2 avonden achter elkaar behoorlijk gedronken, en op dit moment voel ik me gewoon helemaal slap en verrot. Tis niet echt een kater, tis gewoon een gevoel dat je dagen houdt
Oud 31-03-2002, 15:58
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Fijn die 100e snijden topic. Ik voel me nooit kut, dus dan drink ik ook niet als ik me kut voel.
Oud 31-03-2002, 16:33
Andora
Andora is offline
kheb ut wel ff gedaan, drinken om me beter te voelen, maar ik ging muh er nog erger door voelen enzow... dus toen deed i dat maar niej meer...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 17:04
Infaustus
Infaustus is offline
ik heb me gister nog bezopen ,maar niet omdat ik me kut voelde

maar ik voelde me vanochtend wel kut ,maar ja wat wil je na een halve fles tequilla....
Oud 31-03-2002, 17:19
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
ik heb me gister nog bezopen ,maar niet omdat ik me kut voelde

maar ik voelde me vanochtend wel kut ,maar ja wat wil je na een halve fles tequilla....

oooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhh wat zielig.
Ik eigenlijk ook, hmm, niet goed.

[Dit bericht is aangepast door Zaza123 (31-03-2002).]
Oud 31-03-2002, 19:28
Roelade
Roelade is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
maar ja wat wil je na een halve fles tequilla....

Dat gevoel deel ik met jou, negro sombrero..

Ik heb wel eens een keer gezopen om minder verdrietig te worden, maar dat hielp geen fuck. Ik begon me steeds slechter te voelen.
Oud 31-03-2002, 19:29
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
och jeej.......ik ga heeeeel veeeeel kola drinken
Oud 31-03-2002, 19:33
Faery
Faery is offline
godverdomme... alcohol is zo fuckin kut.
Oud 31-03-2002, 21:04
Verwijderd
Citaat:
lithium schreef:
tijdelijk vergeet je al die narigheid om je heen, daarom doe ik het.

Ik zorg ook dat ik nog onder invloed van de alcohol ben als ik ga slapen, als ik 's avonds voordat ik ga slapen weer nuchter ben doe ik foute dingen

ik ben ook bang dat ik een geestelijke alcoholverslaving heb, dus voor iedereen die heer komt:

Als je het zelf niet doet, moet je het ook niet tegen anderen zeggen. Dat is veel te gemakkelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 21:08
lithium
lithium is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Als je het zelf niet doet, moet je het ook niet tegen anderen zeggen. Dat is veel te gemakkelijk.

en waaruit maak jij op dat ik het niet doe?
als je ff beter had gelezen had je gezien dat ik het veel te vaak doe, en daarom raad ik het iedereen af, omdat ik zelf weet hoe erg het is
Oud 31-03-2002, 23:40
Verwijderd
Citaat:
lithium schreef:
en waaruit maak jij op dat ik het niet doe?
als je ff beter had gelezen had je gezien dat ik het veel te vaak doe, en daarom raad ik het iedereen af, omdat ik zelf weet hoe erg het is

Ik bedoel je verdriet NIET wegdrinken - ik verwoorde het een beetje stom, ja.

Wat ik dus eigenlijk bedoelde was:

Als je zelf drinkt om je verdriet te verdringen, kun je moeilijk zeggen dat anderen het niet mogen doen. Haal eerst de balk uit je eigen oog voor je de splinter uit een ander's oog haalt, dat idee...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 01:01
lithium
lithium is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik bedoel je verdriet NIET wegdrinken - ik verwoorde het een beetje stom, ja.

Wat ik dus eigenlijk bedoelde was:

Als je zelf drinkt om je verdriet te verdringen, kun je moeilijk zeggen dat anderen het niet mogen doen. Haal eerst de balk uit je eigen oog voor je de splinter uit een ander's oog haalt, dat idee...

ow, ik snap hem...
maar de reden waarom ik het heb getypt is om gewoon te adviseren van doe het alsjeblieft niet, voor je het weet doe je in een dronken bui iets vreselijks stoms, ik probeer juist te voorkomen dat mensen dezelfde fout begaan als ik

Reageren

Regels voor berichten