Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 13:30
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Ik slik ze nu iets meer dan een half jaar. Het is inderdaad zo dat ze de pieken afzwakken, maar ik geloof niet dat het goed voor me is. Het is natuurlijk wel goed dat ik niet meer iedere dag alleen maar lusteloos voor me uit kan kijken, onder de littekens. Maar ik vind het zo moeilijk. Ik leefde van piek naar dal. Heel vaak werd ik hyperactief en was alles leuk, geweldig en veelbelovend. Ik genoot ervan, hoewel ik mezelf achteraf altijd haatte om.. Omdat ik mezelf niet was. En dan zakte ik weer in een depressie. En dat voelde soms zelfs goed. Door het contact dat ik met mezelf had, door de gedichten die bovenkwamen. Omdat ik kon huilen. Nu leef ik in een soort waas. Soms ben ik de realiteit kwijt. Huilen kan ik bijna niet meer. Lachen ook niet. Alleen.. Buiten mezelf om? Zo loop ik langzaam vol, tot ik overloop.

Steeds weer.

Dit schreef ik een paar dagen geleden. In een gesprek met 'mijn' psychiater, zei ze dat het misschien zou kunnen helpen als ik 40 gram ga slikken, in plaats van 20. Maar ik ben zo bang om mezelf kwijt te raken. Ik weet wel dat ze niet heel erg veel invloed hebben, maar.. Soms voelt het alsof de intens droevige momenten de enige zijn waarin ik nog echt contact heb met mezelf. Als ik dat ook nog kwijtraak, wie ben ik dan nog?

Ik ben bang.
Oud 19-02-2003, 13:34
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Heb je het al over deze angst gehad met je psych? Tís misschien wel handig als hij van je twijfels hierover afweet.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Morphia schreef:
Dit schreef ik een paar dagen geleden. In een gesprek met 'mijn' psychiater, zei ze dat het misschien zou kunnen helpen als ik 40 gram ga slikken, in plaats van 20. Maar ik ben zo bang om mezelf kwijt te raken. Ik weet wel dat ze niet heel erg veel invloed hebben, maar.. Soms voelt het alsof de intens droevige momenten de enige zijn waarin ik nog echt contact heb met mezelf. Als ik dat ook nog kwijtraak, wie ben ik dan nog?

Ik ben bang.
heb ik ook gehad...
ik slikte een hele tijd elke dag 1 zo'n pilletje... maar daar merkte ik gewoon nix van... ik voelde me nog net zo klote..
toen heeft ze t dosis verdubbeld...
na een tijdje begon ik dus wel te merken dat ze werkten...
ik voelde me niet meer zo erg klote...
maar ik kon ook niet meer vrolijk zijn...
het onderdrukte gwoon al mijn gevoelens...
toen heb ik op een gegeven moment dus gezegd dat ik ermee wou stoppen...
kon zelfs op mijn verjaardag niet vrolijk zijn!
dus toen ben ik langzaam aan gaan afbouwen en nou ben ik er gelukkig vanaf....
misschien dat ik -als t dalijk ineens weer veel slechter gaat- dan nog een andere soort anti-depressivum probeer... maar dat weet ik nog niet...
eerst zien hoe t nou verder gaat...

ik snap dus echt wel dat je bang bent...
op veel momenten had ik ook echt t gevoel dat ik leefde in een waas... en dat is echt niet fijn....
als je hier niet blij mee bent... dan moet je dat veranderen!
ik hoop dat t je goed gaat...
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:36
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef:
Heb je het al over deze angst gehad met je psych? Tís misschien wel handig als hij van je twijfels hierover afweet.
Ja, maar met mijn andere.

Ja, we zijn van alle markten thuis.
Oud 19-02-2003, 13:38
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
heb ik ook gehad...
ik slikte een hele tijd elke dag 1 zo'n pilletje... maar daar merkte ik gewoon nix van... ik voelde me nog net zo klote..
toen heeft ze t dosis verdubbeld...
na een tijdje begon ik dus wel te merken dat ze werkten...
ik voelde me niet meer zo erg klote...
maar ik kon ook niet meer vrolijk zijn...
het onderdrukte gwoon al mijn gevoelens...
toen heb ik op een gegeven moment dus gezegd dat ik ermee wou stoppen...
kon zelfs op mijn verjaardag niet vrolijk zijn!
dus toen ben ik langzaam aan gaan afbouwen en nou ben ik er gelukkig vanaf....
misschien dat ik -als t dalijk ineens weer veel slechter gaat- dan nog een andere soort anti-depressivum probeer... maar dat weet ik nog niet...
eerst zien hoe t nou verder gaat...

ik snap dus echt wel dat je bang bent...
op veel momenten had ik ook echt t gevoel dat ik leefde in een waas... en dat is echt niet fijn....
als je hier niet blij mee bent... dan moet je dat veranderen!
ik hoop dat t je goed gaat...
sterkte!
Ja, dat is het dus. Je kunt wel zeggen dat ik 'een gevaar voor mezelf ben', maar volgens mij wordt dat alleen maar erger naarmate ik minder ga voelen. Ik zal dus nog minder kunnen lachen. En nog minder kunnen genieten. Dat kan ik soms, en die momenten zijn onbetaalbaar.

Het is al zo leeg. Wat heb ik nog, zonder emoties?
Oud 19-02-2003, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Morphia schreef:
Ja, dat is het dus. Je kunt wel zeggen dat ik 'een gevaar voor mezelf ben', maar volgens mij wordt dat alleen maar erger naarmate ik minder ga voelen. Ik zal dus nog minder kunnen lachen. En nog minder kunnen genieten. Dat kan ik soms, en die momenten zijn onbetaalbaar.

Het is al zo leeg. Wat heb ik nog, zonder emoties?
ik merk zo aan je dat je echt bang bent jezelf te verliezen...
had ik niet toen t werd verdubbelt.. maar toen ik merkte dat me gevoelens werden onderdrukt...
dus ik denk dat t slim is als je er mee stopt.. of iig lager dosis neemt...
maar de keuze is aan jou
als jij zo bang bent... zou ik stoppen als ik jou was..
sterkte
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:44
Verwijderd
Ik zou niet zomaar stoppen, ik zou eerst eens goed met je psychiater hier over overleggen voor je ook maar iets beslist. Ik heb geen ervaring met antidepressiva, ik kan dus niet uit ervaring spreken...maar 'k weet ook niet of dat per se nodig is.

Pas goed op jezelf.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:50
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik zou niet zomaar stoppen, ik zou eerst eens goed met je psychiater hier over overleggen voor je ook maar iets beslist. Ik heb geen ervaring met antidepressiva, ik kan dus niet uit ervaring spreken...maar 'k weet ook niet of dat per se nodig is.

Pas goed op jezelf.
Nee, niet stoppen. Dat kan niet, ik moet mijn eindexamen halen. Zonder die dingen kom ik mijn bed niet meer uit. Maar ik moet nu beslissen of ik nog een hogere dosis wil slikken of niet.

x
Oud 19-02-2003, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik zou niet zomaar stoppen
nee dat zeker niet...
als je zomaar stopt kun je heel ziek worden.. zelfs in een coma raken...
dus eerst overleggen.. en dan langzaam aan afbouwen!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Dark Girl! schreef:
nee dat zeker niet...
Dat weet ik ook wel, ik had het ook niet over 'zomaar stoppen'. Jij zei alleen 'zou ik stoppen als ik jou was..' en dat nam ik op als 'stoppen met ad', 'k weet niet of je dat ook bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 13:53
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
nee dat zeker niet...
In coma raken? Echt waar?

Dankjewel. (F)
Oud 19-02-2003, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Morphia schreef:
Nee, niet stoppen. Dat kan niet, ik moet mijn eindexamen halen. Zonder die dingen kom ik mijn bed niet meer uit. Maar ik moet nu beslissen of ik nog een hogere dosis wil slikken of niet.
Hmm, maar ook dat zou ik eerst goed overleggen met je psychiater. Ik heb niet de indruk dat het op dit moment echt goed met je gaat of wel?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 14:04
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Hmm, maar ook dat zou ik eerst goed overleggen met je psychiater. Ik heb niet de indruk dat het op dit moment echt goed met je gaat of wel?
Hmm.. Nee.
En nu wil ik 'sorry' zeggen. Maar dat heeft toch geen zin.

(Ik heb nog steeds een nieuwjaarskaart voor je liggen, maar ik heb er zo iets verschrikkelijk stoms op geschreven. Ik schaam me dood. )
Oud 19-02-2003, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Morphia schreef:
Hmm.. Nee.
En nu wil ik 'sorry' zeggen. Maar dat heeft toch geen zin.
Precies. En dus hoef/moet je geen sorry zeggen.
't is meer sorry voor jezelf, denk ik...

Citaat:
(Ik heb nog steeds een nieuwjaarskaart voor je liggen, maar ik heb er zo iets verschrikkelijk stoms op geschreven. Ik schaam me dood. )
Ik heb jou nog nooit stomme dingen zien schrijven.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 14:13
Verwijderd
nee ik eigelijk ook niet hoor!

en ik weet dat t soms heel erg moeilijk is, maar probeer aub vol te houden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten