Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 20:05
light fighter
light fighter is offline
dit is het eerste deel. de rest volg nog. ik ben benieuwd naar jullie commentaar suggesties of ander kritiekSpinnen kracht

“hé wat is dit?” Vraagt Angela verbaasd aan Marlon, in haar hand heeft ze iets wat lijkt op de draad van een spin.
“Ik weet het niet, ik heb het wel eens eerder gezien en het komt me ook heel bekent voor.”
“Nou ja laat ook maar, zal me dit jaar maar eens braaf gaan gedragen.” Zegt Angela met een diepe zucht. Het liefst wil ze keten maar ze weet dat ze rustig moet blijven anders zal ze dezelfde hel als vorig jaar mee maken, en daar zit ze nou niet echt op te wachten.

“Achter hun horen ze geroep: “He meiden kom eens we hebben leuk nieuws voor jullie.” Het zijn de stemmen van Jason en Kelvin de patsers van de school.
“nou vertel jullie zijn nog lelijker geworden?” Vraagt Marlon uitdagend.
“Mocht je willen.” Jason vult hem aan
“het is beter, veel beter nieuws.”
“schiet op ik heb geen zin om te laat te komen op de eerst dag.” Angela staat ongeduldig heen en weer te wiebelen op haar voeten.
“zo meid ben je eindelijk tot in keer gekomen?” vragen ze pesterig.
“maar goed wat we wouden zeggen is dat spinnemans weg is, is dat goed nieuws of is dat goed nieuws?”
“he dat is stukken beter voor zulk nieuws mogen jullie me uit me bed halen.” Zegt Marlon lachend.

Die draad zit Angela niet lekker, ze blijft er over piekeren zelfs onder geschiedenis wat normaal haar lievelingsvak is.
Wat was die draad nou? Een spinnenweb? Eigenlijk ik wil ik het weten maar aan de andere kant ik moet me koest houden. Hoe kan ik meer te weten komen. De hele les gaat langs haar heen en zulke vragen blijven door haar hoofd schieten.

“Marlon, zullen we gaan uitzoeken wat die draad is?” vraagt ze fluisterend als ze het verschrikte gezicht van Marlon ziet houd ze maar gauw op met praten.
“Wat! Ben je gek geworden je weet dat we in de gaten worden gehouden.” Fluistert Marlon bijna schreeuwend.
“Sorry, maar ik kan het toch ook niet helpen dat ik zo nieuwsgierig ben.” Als Angela dit heeft gezegd gaat de bel, ze zijn vrij. Samen met Robin en Marlon fietst ze naar huis. Zodra ze thuis is gaat ze de krant lezen. Als gaat langs haar heen maar een bericht blijft hangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 21:17
wilco984
wilco984 is offline
Ik waardeer je probeersels.. Maar het boeit mij niet.. Ik heb zelf nu ook een probeerseltje op et forum staan.. Zal ook wel niet aanslaan
Oud 19-02-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
skatboard schreef:
Hé, wat is dit?” vraagt Angela verbaasd aan Marlon. In haar hand heeft ze iets wat op de draad van een spin lijkt.
“Ik weet het niet, ik heb het wel eens eerder gezien en het komt me ook heel bekend voor.”
“Nou ja, laat ook maar. Ik zal me dit jaar maar eens braaf gaan gedragen.” zegt Angela met een diepe zucht. Het liefst wil ze keten, maar ze weet dat ze rustig moet blijven, anders zal ze dezelfde hel als vorig jaar mee maken. En daar zit ze nou niet echt op te wachten.

“Achter hun horen ze geroep: “He, meiden, kom eens! We hebben leuk nieuws voor jullie.” Het zijn de stemmen van Jason en Kelvin, de patsers van de school.
Nou, vertel jullie zijn nog lelijker geworden?” vraagt Marlon uitdagend.
“Mocht je willen.” zegt Kelvin. Jason vult hem aan : “Het is beter, veel beter nieuws.”
Schiet op, ik heb geen zin om te laat te komen op de eerst dag.” Angela staat ongeduldig heen en weer te wiebelen op haar voeten.
Zo meid, ben je eindelijk 'tot in keer' is volgens mij niks, maar wat er wel zou kunnen staan weet ik niet gekomen?” vragen ze pesterig.
Maar goed, wat we wouden zeggen. S pinnemans is weg. Is dat goed nieuws of is dat goed nieuws?”
He, dat is stukken beter. Voor dit soort nieuws mogen jullie me uit me bed halen.” zegt Marlon lachend. (Of ipv 'zegt Marlon lachend', 'Marlon lacht er bij'.

Die draad zit Angela niet lekker, ze blijft er over piekeren. Zelfs onder geschiedenis, wat normaal haar lievelingsvak is.
Wat was die draad nou? Een spinnenweb? Eigenlijk wil ze het weten, maar aan de andere kant moet ze zich koest houden. Hoe kanze meer te weten komen. De hele les gaat langs haar heen en zulke vragen blijven door haar hoofd schieten.

“Marlon, zullen we gaan uitzoeken wat die draad is?” vraagt ze fluisterend. Als ze het verschrikte gezicht van Marlon ziet, houd ze maar gauw op met praten.
“Wat! Ben je gek geworden, je weet dat we in de gaten worden gehouden.” fluistert Marlon bijna schreeuwend.
“Sorry, maar ik kan het toch ook niet helpen dat ik zo nieuwsgierig ben.” Als Angela dit heeft gezegd gaat de bel, ze zijn vrij. Samen met Robin en Marlon fietst ze naar huis. Zodra ze thuis is, gaat ze de krant lezen. Alles gaat langs haar heen, maar een bericht blijft hangen.
Bij de één na laatste alinea ga je opeens van zij naar ik, dat is raar en lastig lezen. 'k vind het wel een aardig stukje...maar d'r zitten wel veel 'fouten' en andere dingen in waardoor het soms wat lastig leest, 'k heb er een aantal uitgehaald...'k hoop dat ik het goed verbeterd heb, maar goed, ik weet ook niet alles...ik twijfel altijd vooral als iemand iets zegt en hoe de zin daarvoor en daarna dan moet (hoofdletters/geen hoofdletters/dubbele punt/komma/enz.).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:13
Vlooienband
Vlooienband is offline
Je verhaal zelf...
Het gaat over? Een spinnendraadje? Gezien op een plek die ons onbekend is, door iemand die we maar een klein beetje leren kennen. We weten niet waarom het andere meisje een draad in haar hand heeft en ook niet waarom het zo vreselijk boeiend is. Dat laatste zou ik graag willen weten, omdat draadjes mij nooit boeien.

Er gebeurt te weinig, te weinig dat me kan boeien. Het prikkelt me niet, ik wil het niet lezen, het is te saai... niet ongelofelijk saai, maar niet fascinerend. Je andere stukken waren wel leuk.
En ik ben kritisch, dat moet ik er bij zeggen. Hecht hier niet veel waarde aan, voel je dus niet heel gekwetst of gekrenkt. Doe echter wat met mijn kritiek, maak het vervolg heel boeiend. Succes!

Spelling:

Je schrijfstijl is niet echt prettig, omdat je alles bijna letterlijk neerzet. Je laat de lezer dingen niet afvragen, maar maakt alles overduidelijk, zodat er niets te gissen valt. Overduidelijkheid wordt vaak saai.
Het leest dus niet prettig, als lezer wil ik dingen zelf uit vinden, niet dat de schrijver me alles vertelt, zodat ik 'lui' kan zijn. Geef me raadsels, naast het raadsel wat dat draadje is.

Over de spelling en interpunctie:
Ik heb het deel van Leonoor gelezen, daar ga ik op reageren. Anders hebben we de meeste dingen dubbel.

"Hé, wat is dit?? vraagt Angela verbaasd"
Vraagteken moet een komma zijn.
"Schiet op, ik heb geen zin om te laat te komen op de eerst dag."
eerste
"?Zo meid, ben je eindelijk 'tot in keer' is volgens mij niks, maar wat er wel zou kunnen staan weet ik niet gekomen?? vragen ze pesterig."
Inkeer is wel degelijk iets, het zegt dat je een radicale verandering van mening hebt. Alleen wordt het aan elkaar geschreven.
"wat we wouden zeggen"
wilden.
(leonoor: "Of ipv 'zegt Marlon lachend', 'Marlon lacht er bij'.")
Kan je dan niet beter "Voor dit soort nieuws mogen jullie me uit me bed halen," lacht Marjon erbij" schrijven?
"gehouden.? fluistert Marlon bijna schreeuwend."
Punt na gehouden vervangen door een komma.
"Als Angela dit heeft gezegd gaat de bel, ze"
Komma vervangen door een punt-komma.
Oud 26-02-2003, 12:18
juuul
juuul is offline
srry maar het boeit inderdaad niet echt ik zat niet echt te wachten op het "vervolg"
ma tvalt wel mee, probeer het gewoon wa spannender te maken
Oud 27-02-2003, 09:54
light fighter
light fighter is offline
ja ik ben er zelf ook niet echt mega tevreden mee. zal ff uitleggen wat het doel was. moest een beetje sciencefiction achtig lijken en dat schrijf ik anders nooit. maar ik ben er mee genokt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:55
Verwijderd
Citaat:
skatboard schreef:
moest een beetje sciencefiction achtig lijken
Dat heb ik er niet uitgehaald...zelfs niet het allerkleinste beetje...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:40
light fighter
light fighter is offline
zal ik het nog erger maken???? zelf ik niet
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 14:10
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik vrees dat ik het met Leonoor eens ben...
Reageren

Regels voor berichten