Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 22:18
Kennedy
Kennedy is offline
toen ik het stukje van michel las over z'n beste vriend bart die homo blijkt te zijn en de reacties daarop, vroeg ik me opeens iets af.
ik heb al een jaar of 6 een allerbeste vriend waar ik heel veel mee doe en waar ik ook ontiegelijk veel van hou.
die vriendschap gaat heel ver en hoewel we allebei een hele lieve vriendin hebben zeggen we altijd dat we ook "smoorverliefd op elkaar" zijn.
juist de opmerking van michel "straks denken ze dat ik homo ben" vond ik wel bijzonder want wij weten zeker dat sommige mensen dat ook wel eens van ons gedacht zullen hebben of misschien zelfs denken omdat we ook lichamelijk heel close zijn (zonder klef gedoe of zo hoor). dat gaat zelfs zo ver dat we elkaar gewoon recht op de bek zoenen als er iemand jarig is bv...ik roep maar wat. het heeft volgens ons niks met iets seksueels te maken want dat willen we allebei helemal niet, maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn met een vriendschap die zo diep zit...dat het soms gewoon pijn doet. als jullie begrijpen wattik met die uitdrukking bedoel.
en als je dat hebt...heb je dan net als ons ook schijt aan wat anderen er van denken en ben je lichamelijk ook heel close?
ben erg benieuwd...ik bedoel niet alleen man-man of vrouw-vrouw maar ook man-vrouw...maar dus zonder dat je officieel een relatie of seks met elkaar wilt of hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2003, 01:10
Verwijderd
Ok dit slaat totaal nergens op, please laat dit staan, dit is te meesterlijk ben fucking stoned en dat kwam uit het niets naar boven, maarja, je moet zelf weten hoe close je met je vriend bent, ik zelf vind het maar niks éh om zo te doen.

me mooie verhaal is weggehaald :/

Laatst gewijzigd op 20-02-2003 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 06:26
Kinshi
Kinshi is offline
Tja je moet natuurlijk zelf weten wat je doet. Ik heb niet bij iemand dat ik dat zou willen doen . Gewoon zelf weten hoor...... zolang anderen er geen last van hebben zie ik geen probleem
Oud 20-02-2003, 09:22
Verwijderd
Ik had ooit ook een best hechte vriendschap met een jongen (zag hem haast 4 jaar elke dag), maar we groeiden rond ons 14e uit elkaar.

MAAR

Lichamelijk contact? Dat hadden we alleen als we vochten en elkaar een paar dagen later weer de hand gaven En soms een elleboog bij het voetballen

Ik kan dat sowieso niet. Als een jongen zijn arm om me heen legt, heb ik zoiets van "we gaan nou toch niet te vriendelijk worden he?" .. dat hele holmaat-idee was dan ook niet aanwezig bij andere mensen

Voor de rest met jongens geen echt goede vrienden meer geworden. Er zijn wel 2 gozers die ik als vriend beschouw, maar niet in de zin dat ik alles met ze deel, ze steeds zie en dezelfde dingen leuk vind om te doen. Nu is het meer van leuk met elkaar kunnen praten en soms iets gaan drinken ofzo :/

*vraagt zich soms af wat uit zichzelf geworden is*

What ever happened to having fun?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 09:27
Koffie_kus
Koffie_kus is offline
ja, ik heb ook een heel hechte vriendschap met een meisje
uit een parallelklas.

we kennen elkaar al 4 jaar en we kennen elkaar echt heel
goed, weten precies wat er in de ander omgaat enzo.

verder zijn we 'getrouwd' en doen altijd heel lief met elkaar,
ook knuffelen we en we zorgen voor elkaar. we hebben veel
lichamelijk EN geestelijk contact, dat hoort gewoon bij de
vriendschap, we zijn niet verliefd ofzo.

we worden ook best vaak voor lesbo's uitgemaakt, maar
trekken ons hier echt nix van aan.
die mensen zijn gewoon jaloers.
Oud 20-02-2003, 09:49
Anne
Anne is offline
Ik vind het alleen maar heel mooi dat een vriendschap zo, zo hecht is.
Oud 20-02-2003, 10:24
vliegje
vliegje is offline
ik heb ook een hele goede vriendin die ik alles vertel enzo. op de middelbare school deden wij alles samen. (dit kwam omdat we schijt hadden aan de rest van onze klas, op een aantal mensjes na maar dat waren geen echte vrienden van ons) We hebben niet vaak lichamelijk contact (tenminste niet in de zin van een zoen geven of wat dan ook) En nu vertelde die vriendin mij laatst dat oud-klasgenoten van ons ook dachten dat we lesbo's waren. We hebben allebei helemaal in een deuk gelegen, want we hebben zelf vaak genoeg vriendjes gehad en nu allebei een vaste relatie....(allebei eerder ook al gehad...)

Laatst gewijzigd op 20-02-2003 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:35
Kennedy
Kennedy is offline
wel grappig dat het volgens mij toch verkeerd wordt begrepen. we zijn niet verliefd op elkaar op een erotische manier, maar dat vond ik de uitdrukking die het meest in de buurt komt. en met lichamelijk contact bedoel ik niet dat we de hele dag aan elkaar zitten of met elkaar zitten te knuffelen of zow. zoenen is iets wat we doen als we elkaar bv. feliciteren en dan komt er geen tong aan te pas of zow hoor.
misschien heppik het niet goed uitgelegd, we hebben een soort vriendschap die net zo intens is als met onze vriendinnnen maar dan zonder het erotische lichamelijke contact. wat me dan vooral opvalt is dat bij die bekende knuffel of felicitatiezoen veel mannen meteen een associatie maken met homofilie en zich erg ongemakkelijk voelen als het lichamelijk contact betreft met een andere jongen/man. ik vind het zo raar dat iedereen dat van meisjes/vrouwen normaal vind zonder te denken aan lesbo maar zodra je allebei een vent bent is het ineens "eng" of "raar".
overigens moet ik er bv. niet aan denken om een wildvreemde vent te zoenen...terwijl ik daar bij een wildvreemde mooie meid toch minder moeite mee heb.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 14:01
NeNe-lOvEs
NeNe-lOvEs is offline
uhm ja, meide doen dit ook gewoon. ik kus ook spontaan mn beste vriendinnen en me zusje op de mond... heeft verder ook nix meer te betekenen dan gewoon vriendschap. en ik heb ook een heeeeeel goed maatje gehad en daar dee ik ook altijd mee knuffele en zo af en toe een kus op de mond. betekende ook al nix (hoewel er wel mensen ware die dachte dat er wel iets was, mja) vriendschap is gewoon heel mooi en dat mag je ook best uiten. waarom zou dit niet moge???
Oud 21-02-2003, 19:12
** Lieve2002 **
** Lieve2002 ** is offline
ey....ik heb ook zo´n vrienschap....mijn beste vriend en ik worden ook steeds closer met elkaar....zonder dat we wat hebben....we kussen elkaar ook en lopen hand in hand....etc....bij ons ligt de grens bij het tongen.....dat doen we niet....maar op de mond kussen....da kan gewoon....

kuzzie Lieve
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:06
wissie
wissie is offline
Bij mij gaat een vriendschap niet zo ver. Met goede vriendinnen ga ik vrij 'zakelijk' om. We kunnen overal over praten, maar lopen niet aan elkaar te frunniken en hebben al helemaal geen seks.
Ik heb geen behoefte aan intimiteiten met vriendinnen, en zij ook niet met mij. Ik heb geen jongens als hele goede vrienden, maar dat zou hetzelfde verhaal zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten