Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2003, 11:15
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Ik heb een probleem met mijn zonealarm firewall; sinds een paar dagen meldt zonealarm telkens als ik de computer opstart dat hij de acces to internet heeft geblocked. En hij vraagt van allemaal programma's of ik toestemming geef dat ze contact maken met het internet. Die programma's zijn allemaal iets met win32, en de bestandsnamen zijn ongeveer als; msmsg.exe, host.exe, enz. Ik geef altijd geen toestemming voor die programma's om contact met het internet te maken. Maar gister deed ik dat van het programma msmsg.exe wel omdat ik dacht dat dat misschien gewoon Msnmessenger was.

Vanacht gebeurde er iets heel raars; de computer starte ineens uit zichzelf op (waardoor ik wakker werd), en toen ik hem afsloot moest ik eerst het programma msmsg.exe afsluiten. Dat vond ik nogal raar..
Oja, ik had de computer trouwens daarvoor niet netjes afgesloten omdat ie weer es was vastgelopen, maar dat was al wel uren geleden.

Maar dat laatste probleem merkt ik verder niet echt meer iets van ofzo, het irritantste is dat ik telkens als ik de computer opstart dat ik dus zonealarm af moet sluiten omdat ik anders het internet niet op kan. Wat kan ik hier aan doen?

Laatst gewijzigd op 22-02-2003 om 11:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2003, 11:20
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Lorelei schreef:
Ik heb een probleem met mijn zonealarm firewall; sinds een paar dagen meldt zonealarm telkens als ik de computer opstart dat hij de acces to internet heeft geblocked. En hij vraagt van allemaal programma's of ik toestemming geef dat ze contact maken met het internet. Die programma's zijn allemaal iets met win32, en de bestandsnamen zijn ongeveer als; msmsg.exe, host.exe, enz. Ik geef altijd geen toestemming voor die programma's om contact met het internet te maken. Maar gister deed ik dat van het programma msmsg.exe wel omdat ik dacht dat dat misschien gewoon Msnmessenger was.
Klopt, msmsg.exe=MSN

Citaat:
Vanacht gebeurde er iets heel raars; de computer starte ineens uit zichzelf op (waardoor ik wakker werd), en toen ik hem afsloot moest ik eerst het programma msmsg.exe afsluiten. Dat vond ik nogal raar...

Het lijkt me sterk dat je PC vanzelf aangaat, stond hij niet gewoon op standby?

Citaat:
Maar dat laatste probleem merkt ik verder niet echt meer iets van ofzo, het irritantste is dat ik telkens als ik de computer opstart dat ik dus zonealarm af moet sluiten omdat ik anders het internet niet op kan. Wat kan ik hier aan doen?
Misschien met je Internet Explorer Inet-toegang geven, of is het de verbinding zelf waar hij op vastloopt?
Oud 22-02-2003, 11:24
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Lorelei schreef:
Wat kan ik hier aan doen?
ZoneAlarm uninstallen?

Ik heb dit probleem nog nooit gehad, wel kan ik me herinneren dat de chello-helpdeskers zeiden dat ZoneAlarm in combinatie met chello/upc niet helemaal soepeltjes verliep. (of het een smoesje was weet ik niet hoor..)
Oud 22-02-2003, 11:27
Manus J. van Alles
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef:
ZoneAlarm uninstallen?

Ik heb dit probleem nog nooit gehad, wel kan ik me herinneren dat de chello-helpdeskers zeiden dat ZoneAlarm in combinatie met chello/upc niet helemaal soepeltjes verliep. (of het een smoesje was weet ik niet hoor..)
Klinkt wel als een smoesje idd
Oud 22-02-2003, 11:31
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef:
ZoneAlarm uninstallen?

Zonealarm moet ik niet uninstallen want ik heb zeker een firewall nodig omdat ik op een heel groot (universiteits-)netwerk zit end at dan dus wel verstandig is. Ik geloof dat ik inderdaad UPC kabelinternet heb maar dat weet ik niet helemaal zeker. De TV kabel is in ieder geval wel van UPC.

Als zonealarm toegang tot internet vraagt van microsoft explorer geeft ik wel toestemming, dus dat is niet het probleem. Gewoon gelijk als ik opstart zegt zonealarm dat ie toegang tot internet blokt.
Oud 22-02-2003, 11:33
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Lorelei schreef:
Zonealarm moet ik niet uninstallen want ik heb zeker een firewall nodig omdat ik op een heel groot (universiteits-)netwerk zit end at dan dus wel verstandig is. Ik geloof dat ik inderdaad UPC kabelinternet heb maar dat weet ik niet helemaal zeker. De TV kabel is in ieder geval wel van UPC.

Als zonealarm toegang tot internet vraagt van microsoft explorer geeft ik wel toestemming, dus dat is niet het probleem. Gewoon gelijk als ik opstart zegt zonealarm dat ie toegang tot internet blokt.
Ok, kan je helaas niet echt helpen, alleen een suggestie, is er geen andere firewall die je zou kunnen gebruiken?

(denk idd ook dat het een smoesje is, maar weet t niet zeker, dus ik zei t toch maar ff )
Oud 22-02-2003, 11:40
Manus J. van Alles
Citaat:
Lorelei schreef:

Het gaat dus specifiek om de verbinding zelf...

Als je ZoneAlarm ingaat, dan naar het tabje Firewall, en dan je Internetverbinding selecteert en op Edit drukt, staat er dan

Zone: Internet
Zone: Trusted
of Zone: Blocked?
Oud 22-02-2003, 12:13
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Het gaat dus specifiek om de verbinding zelf...

Als je ZoneAlarm ingaat, dan naar het tabje Firewall, en dan je Internetverbinding selecteert en op Edit drukt, staat er dan

Zone: Internet
Zone: Trusted
of Zone: Blocked?
Ehm ik snap niet precies waar ik moet kijken; bij het tabje firewall staat bij main alleen Internet zone security en dan dan kun je kiezen high, med, low. En er staat trusted zone security en high med low. Maar er staat verder niet edit ofzo.. ?

Bij het tabblad zone staan de trusted zone's.. bedoel je dat? Want als ik daar op edit klik krijg ik de melding; you cannot edit the name, ip-address, or subnet mask of an active adapter subnet.
Oud 22-02-2003, 12:23
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Oja, ik starte net zonealarm en nu kreeg ik dus weer die melding dat internettoegang geblokkeerd is;

The firewall had blocked internetaccess to your computer (ICMP echo request ('Ping')) from 137.224.18.200

Maar nu kan ik nog wel gewoon intetnetten. En terwijl ik dit typ kreeg ik nog meldingen:

The firewall had blocked internetaccess to your computer (NetBIOS Name) from 195.121.101.243 (UDP port 1123)
En nog 2 die daar op leken; ook met netbios en udp port.

Weten jullie misschien wat dit betekent?
Oud 22-02-2003, 12:47
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
die programmas hebben wel inet verbinding nodig ik heb ook zone alarm pro dus gewoon acces geven

En verder zou ik de Berichtjes elke keer dat hij iets blockt uitzetten.
Oud 22-02-2003, 13:09
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Lorelei schreef:

Vanacht gebeurde er iets heel raars; de computer starte ineens uit zichzelf op (waardoor ik wakker werd), en toen ik hem afsloot moest ik eerst het programma msmsg.exe afsluiten. Dat vond ik nogal raar..
Oja, ik had de computer trouwens daarvoor niet netjes afgesloten omdat ie weer es was vastgelopen, maar dat was al wel uren geleden.

hmmm heb ooit volgens mij iets gelezen op virusalert dat zo'n virus die die bestanden in je windows map kopieert ik weet alleen niet meer welk virus het was kijk wel ff....

Laatst gewijzigd op 22-02-2003 om 13:15.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 14:32
Manus J. van Alles
Citaat:
theone87nl schreef:
hmmm heb ooit volgens mij iets gelezen op virusalert dat zo'n virus die die bestanden in je windows map kopieert ik weet alleen niet meer welk virus het was kijk wel ff....
Doe geen moeite, dat is het niet.
Oud 22-02-2003, 14:35
Manus J. van Alles
Citaat:
Lorelei schreef:
Ehm ik snap niet precies waar ik moet kijken; bij het tabje firewall staat bij main alleen Internet zone security en dan dan kun je kiezen high, med, low. En er staat trusted zone security en high med low. Maar er staat verder niet edit ofzo.. ?

Bij het tabblad zone staan de trusted zone's.. bedoel je dat? Want als ik daar op edit klik krijg ik de melding; you cannot edit the name, ip-address, or subnet mask of an active adapter subnet.
*oeps* Ik had dat hele "main" tabje over het hoofd gezien

Ik bedoelde idd het "Zones" tabje. Als het goed is staat daar je internetverbinding bij (internet zone).
Oud 23-02-2003, 20:46
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
*oeps* Ik had dat hele "main" tabje over het hoofd gezien

Ik bedoelde idd het "Zones" tabje. Als het goed is staat daar je internetverbinding bij (internet zone).
Ik zie niet mijn internetverbinding daarbij staan, alleen de trusted zones. Maar mijn probleem is al opgelost, ik heb gewoon alle programma's die er om vroegen toestemming gegeven om contact te maken met internet en nu heb ik geen foutmelding meer gehad.
Oud 23-02-2003, 21:39
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Lorelei schreef:
Zonealarm moet ik niet uninstallen want ik heb zeker een firewall nodig omdat ik op een heel groot (universiteits-)netwerk zit end at dan dus wel verstandig is.
er zijn genoeg mensen hier die helemaal geen firewall draaien.. ikzelf ook niet, en ik heb nog nooit problemen gehad

dat je op zo'n groot netwerk zit maakt niet uit, want iedereen op internet kan verbinding maken met jouw pc, net zoals bij mensen die gewoon kabel hebben... het enige gevaar is dat hackers eerder jouw pc zouden hacken vanwege je snelle verbinding
Oud 24-02-2003, 13:20
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Lorelei schreef:

Het is de taak van een firewall om het internet af te sluiten. De gebruiker geeft aan welke programma's wel het internet op mogen.
Ik heb bijvoorbeeld. Internet Explorer, MSN messenger en Outlook internet toegang geven. PRogamma's zoals Word, en Acrobat Reader heb ik daar van afgesloten.
Als het goed is staat er bij om welk programma het gaat.

Waardoor je PC aanging kwam waarschijnlijk doordat een programma, of taak gestart werd. Bijvoorbeeld een virusscanner die updates ging downloaden.

Kortom.... Het is dus de bedoeling om alle programma's waarmee je op het internet wil toestemming te geven dat ze dat mogen en programma's die niks op het internet te zoeken hebben daarvan af te sluiten.
Als de vraag wordt gesteld of dit programma op het internet mag, kan je aanvindken dat deze vraag niet meer wordt gesteld voor dit programma.

Op den duur zeurt ZoneAlarm steeds minder aan je hoofd.

Succes....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten