Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2003, 16:23
Verwijderd
Als je het OHRA bellegingsfonds neemt heeft deze een fors verlies geleden na 3 maanden in dit jaar

Maar hoe is dit nu gebeurd, ik heb al gekeken op de site, maar ik weet dus niet waar het aanligt, waarschijnlijk aan de dingen waarin ze beleggen... wie kan mij verder helpen?

Hier kan je info vinden erover
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2003, 16:54
Kubstudent
Kubstudent is offline
OHRA beleggingsfonds is een soort van index van hun beleggingen. Dus als de markt efficient is, en dat veronderstellen we dus maar even, is de prijs de weergave van de fluctuatie van het pakket van OHRA. Echter omdat de markt niet geheel efficient is en er ook nog menselijke emoties mee spelen is de prijs ook een weergave van wat de mensen nog voor het fonds willen neerleggen om er in te beleggen. Kortom hoge vraag, hogere prijs.
Oud 22-02-2003, 17:36
Bartje
Bartje is offline
hmmz makkelijke taal..

ik neem aan dat je weet wat beleggen is..
ze verdienen geld door te voorspellen welke bedrijven goed gaan "draaien"
geen enkel vedrijf heeft veel winst gemaakt waardoor ze dus niet mee kunnen "surfen" op dit succes
en omdat ze gespreid beleggen (in verschillende bedrijven hun geld stoppen) is hun koers eigenlijkeen weerspiegeling van de economie.

die is dus naar beneden gegaan zoals je in die grafiek van jou kunt zien

het komt dus niet door slecht beleggen, tenminste dat is niet de hoofdzaak, belangrijk is de slechte econmische situatie van het afgelopen jaar. en dus ook van de bedrijven waar ze in belegd hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 17:57
Verwijderd
Jah ik weet hoe het werkt, ik ben all1 opzoek naar de oorzaak waardoor in 1x het fonds na een stijging zo keldert, terwijl andere fondsen dit niet of minder deden. Dus hun aandelen gingen omlaag, maar waarom gingen die omlaag. (een antwoord als slecht consument vertrouwen heb ik nix aan, ik heb een antwoord van milieutechnische reden nodig
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 18:52
Bartje
Bartje is offline
hmmz een milieu technische reden.. die kun je van mij als meer economisch aangelegd denk ik niet krijgen..

deze speel ik door.. !next
Oud 24-02-2003, 08:46
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Jah ik weet hoe het werkt, ik ben all1 opzoek naar de oorzaak waardoor in 1x het fonds na een stijging zo keldert, terwijl andere fondsen dit niet of minder deden. Dus hun aandelen gingen omlaag, maar waarom gingen die omlaag. (een antwoord als slecht consument vertrouwen heb ik nix aan, ik heb een antwoord van milieutechnische reden nodig
Als jij weet welke fondsen door OHRA in belegd wordt voor dit fonds dan kun je vervolgens zelf gaan uitzoeken hoe die verschillende fondsen zich ontwikkeld hebben en dan kun je eens gaan kijken of er misschien een Shell of iets dergelijks tussenzit. En van daaruit kun je dan misschien een milieutechnische reden geven. Voorzover die er zal zijn.
Oud 24-02-2003, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Kubstudent schreef:
Als jij weet welke fondsen door OHRA in belegd wordt voor dit fonds dan kun je vervolgens zelf gaan uitzoeken hoe die verschillende fondsen zich ontwikkeld hebben en dan kun je eens gaan kijken of er misschien een Shell of iets dergelijks tussenzit. En van daaruit kun je dan misschien een milieutechnische reden geven. Voorzover die er zal zijn.
jah dat had ik dus ook al gedaan, zie link
Maar ik kwam er dus niet uit!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 22:35
importbelg
importbelg is offline
Wat is de reden dat milieutechnologische bedrijven relatief gezien harder onderuit gingen dan andere bedrijven? (grofgezegd).

Misschien omdat er geen behoefte is aan onderzoek voor duurzame energietoepassingen in tijden waarin het economisch minder gaat; een schoner milieu brengt extra kosten met zich mee en als er niet veel geld is om te besteden wordt hier vaak het eerst op gekort.
Een andere reden kan zijn dat een bedrijf dat een hoge 'milieuboete' oid wegens vervuiling moest betalen sterk vertegenwoordigd is in dit fonds. (bijv. zoiets als Shell in Nigeria had poos geleden).

Ik ben geen milieukundige maar ik denk wel dat dit er iets mee te maken heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten