Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2003, 16:58
bram87
bram87 is offline
Gisteren heb ik ook al wat gevraagd over de profielkeuze.
Ik heb tot nu 4 antwoorden gekregen.
Nu zit ik nog te twijfelen: C&M+AK of E&M+ DU2?
Wat raden jullie mij aan en waarom??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2003, 17:56
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
ligt er heel erg aan wat je intereseerd, of je meer van talen houd of meer van vakken als aardrijkskunde en economie.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 18:03
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Citaat:
autodropje schreef:
ligt er heel erg aan wat je intereseerd, of je meer van talen houd of meer van vakken als aardrijkskunde en economie.
En daarbij is het natuurlijk erg belangrijk welke vervolgopleiding je wilt volgen! Naar mijn mening zijn de keuzemogelijkheden met Economie & Maatschappij groter, maar dat ligt voor het grootste deel aan je eigen interesses en dergelijke! In ieder geval succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 19:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
r3nske schreef:
En daarbij is het natuurlijk erg belangrijk welke vervolgopleiding je wilt volgen! Naar mijn mening zijn de keuzemogelijkheden met Economie & Maatschappij groter, maar dat ligt voor het grootste deel aan je eigen interesses en dergelijke! In ieder geval succes met je keuze!
klopt. ik zou als ik jou was ook e & m gaan doen.
maar wat wil je precies na de middelbare school gaan doen???
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 12:59
bram87
bram87 is offline
Ik na de middelbare school verder studeren voor geschiedenisleraar
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 16:50
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Citaat:
bram87 schreef:
Ik na de middelbare school verder studeren voor geschiedenisleraar
Volgens mij maakt het dan absoluut niet uit welk profiel je kiest, aangezien geschiedenis in beide voorkomt... Dan denk ik dat je je keuze het best kunt laten afhangen van het feit waar je nu precies goed in bent; de talen of de meer algemene vakken (aardrijkskunde, economie etcetera!)!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:14
Verwijderd
als je serieus denkt dat je geschiednis wilt studeren dan zou ik C&M kiezen, je krijgt dan ook ckv2 en dat is kunstgeschiedenis, heb je meer aan dan economie2 bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 18:43
the tourist
the tourist is offline
Met E&M kan je meer studeren
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 10:06
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Ik heb ook C&M met aardrijkskunde. Als totaalvak van de talen heb ik duits 2 gekozen. Als het goed is ga ik dit jaar mijn diploma halen Als ik jou was zou ik kijken waar je het beste in bent, bij mij was dat dus geen economie en dat was de reden waarom ik dit gekozen had. Eigenlijk was het zo, dat ik dit ook niet wilde, maarja door die tweede fase krijg je met pakketten te maken en niet meer met zelf kiezen, dus dan zitten er wel eens vakken bij die je niet leuk vind / moeilijk vind. Duits 2 is heel erg goed te doen vind ik, beter dan frans 2 want dat heb ik ook gehad (ben in 4havo blijven zitten en ben toen veranderd van frans 2 naar duits 2) Aardrijkskunde is niet m'n beste vak, omdat het zo makkelijk lijkt, maar de tentamens zijn best wel moeilijk.

Liggen de economische vakken jou dus beter, kies dan voor E&M en anders voor C&M maar pas op met het kiezen van M&O! Dit is echt een 'ik snap het of ik snap het niet' vak
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 13:32
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
bram87 schreef:
Ik na de middelbare school verder studeren voor geschiedenisleraar
maakt niet veel uit denk ik, duits is misschien voor bronnen bij geschiedenis wel iets handiger maar niet veel.

kies gewoon welke vakken je het leukst vind en het best in bent.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 09:25
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
bram87 schreef:
Ik na de middelbare school verder studeren voor geschiedenisleraar
Dan zou ik C&M nemen, maar je kan er dan ook bijv. ec1 bijnemen en ak. Je kunt toch twee vakken in je vrije deel nemen? Maar als je al zeker weet dat je geschiedenis gaat studeren is ec en ak niet echt nodig, maar ik kan me voorstellen dat je als je pas in de derde zit, nog van gedachte gaat veranderen. Vanaf de vierde is gesch m.i. namelijk best stom, maar ik had dan ook alleen gs1 omdat ik N&G doe.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:33
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
ec1 zit al bij C&M
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef:
ec1 zit al bij C&M
Bij mij niet hoor, moest et erbij kiezen.. maar ik kan een uitzonderlijk geval zijn
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 13:43
Verwijderd
Hey!

als ik jou was koos ik het profiel E&M met duits 2, dat heb ik ook en bevalt prima, ik heb ook 3 maanden C&M met AK gehad maar daar ben ik na die 3 maanden direct mee gestopt, met name omdat je CKV3 en die talen etc in C&M hebt zitten en dat is echt een regelrechte ramp
Het is meer een vrouwen profiel
Tenzij van kunst houd want dara gaat het bij ckv3 hoofdzakelijk om, en dan hebben ze het veel over barok en dat soort belachelijke kunstenaars termen wat helemaal niemand interreseert
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 16:59
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
ik zou als ik jou was E&M+du2 kiezen, want economie is ook een onderdeel van geschiedenis. (zegt mijn leraar)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 17:59
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
raar dat ec1 al bij jou in je profiel zat, maar zo vind ik wel meer dingen raar, want zo heb ik bv geen ckv2 en 3 Maarja, that's life !
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:50
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
i9k zou in elk gevak voor E&M kiezen..

nog evene en vraagje, waarom wil je zo graag DU2 erbij hebben?? bij ons kon je ook andere keuzevakken hebben.. misshcien is informatica dan wat handiger ondat je ook veel presentaties enzo moet kunnen houden met powerpoint enzo 9gebeurd bij ons tenminste).. als het evrder toch niks uitmaakt.. en dat is niet zo zwaar
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:38
xx
xx is offline
ik heb c&m met du2 en aardrijkskunde en het bevalt me prima, en e&m had ik niet gekozen omdat ik niet heel goed ben in economie. Maar dat ligt dus helemaal aan jezelf. Ik denk ook niet dat je af moet gaan op meningen van het forum want voor iedereen is het verschillend.

xx
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2003, 20:09
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Ik zou C&M nemen, daar zit ook maatschappijleer bij (handig bij geschiedenis). Heb zelf ook C&M (bijvakken: Latijn en economie 1)en bevalt zeer goed.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:31
bram87
bram87 is offline
Bedankt voor jullie reacties.
Gisteren heb ik C&M+AK gekozen.
In CKV3 ben ik waarschijnlijk ook niet zo fantastisch maar CKV2 lijkt me wel een leuk vak (geinteresseerd in kunst).
Er werd ook nog een vraag gesteld over Duits2.
Ik wil graag Duits2 omdat ik Duits een leuk vak vind.
Je moet toch ook Duitse boeken lezen???
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 08:16
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
bram87 schreef op 27-03-2003 @ 22:31:

Je moet toch ook Duitse boeken lezen???
Ja
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:32
schnet
schnet is offline
heyhey

Ik heb C&M+Ak en ik kan je zeggen Ak is heel pittig! Maar ik heb ook duits 2 en das een eitje maar.....waar ben jij beter in? Exacte vakken of wiskunde?

groeten!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 19:49
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
bram87 schreef op 27-03-2003 @ 22:31:
Bedankt voor jullie reacties.
Gisteren heb ik C&M+AK gekozen.
In CKV3 ben ik waarschijnlijk ook niet zo fantastisch maar CKV2 lijkt me wel een leuk vak (geinteresseerd in kunst).
Er werd ook nog een vraag gesteld over Duits2.
Ik wil graag Duits2 omdat ik Duits een leuk vak vind.
Je moet toch ook Duitse boeken lezen???
Duits2 zit toch standaard in C&M?
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:03
bram87
bram87 is offline
Ik ben slecht in alle exacte vakken.
Vooral in wis- en natuurkunde!
Daarom zat ik juist ook te twijfelen tussen de M-profielen en niet tussen de N-profielen.
Daar zitten namelijk allemaal exacte vakken in.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:31
10.45
Avatar van 10.45
10.45 is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef op 31-03-2003 @ 20:49:
Duits2 zit toch standaard in C&M?
Dat hangt van vwo of havo af, althans op mijn school is dat zo.

En ik doe ook c&m met ak en ik vind ak echt niet zo moeilijk, gelukkig niet.
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.