Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2003, 12:38
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Hey allemaal.

Ik heb een hele goede vriend, en ben erg verliefd op hem.

Hij heeft alleen heel erg veel drugs gebruikt, nu blowd hij gelukkig alleen nog maar, maar eigenlijk vind ik dat nog erg...
Op hardcore parties slikt hij af en toe nog eens.

Ik weet niet of het nu verstandig is om iets met hem te beginnen, aangezien hij mij ook leuk vind......
Oud 25-02-2003, 12:53
Wasp
Wasp is offline
Deze vragen beantwoorden vind ik altijd lastig.

Belangrijke dingen:

Hoe oud is hij?
Vertrouw je hem?

Als hij je echt leuk vindt, kan hij je beloven niet meer te slikken. Maarja, dat verschilt per persoon.
Oud 25-02-2003, 19:28
Mafheid
Mafheid is offline
Iemand die veel aan de drugs zit heeft juist liefde nodig, volgens mij.
Maarja, dat is iets anders als verliefdheid..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 21:57
Wasp
Wasp is offline
Offtopic reacties verwijderd.
En ivm niet serieuze reacties, verplaats ik 'm naar L&R.
Oud 25-02-2003, 22:05
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Deze vragen beantwoorden vind ik altijd lastig.

Belangrijke dingen:

Hoe oud is hij?
Vertrouw je hem?

Als hij je echt leuk vindt, kan hij je beloven niet meer te slikken. Maarja, dat verschilt per persoon.
IDD...
Oud 25-02-2003, 23:31
Verwijderd
M'n zus heeft 2 jaar een relatie gehad met iemand die verslaafd is aan de coke. Kostte haar 3000 gulden en ze heeft het nooit teruggekregen (zie het ook niet meer gebeuren)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:06
Verwijderd
ligt eraan, iemand die blowt leeft meestal best wel in een eigen wereldje, en zal gauw naar de joint grijpen als er problemen zijn.

Mijn vorige vriendjes blowden allemaal omdat k op de verkeerde plek uitging.

Mn laatste vriend heeft zelfs lange tijd gedealed in harddrugs (is daar godzijdank mee gestopt) en blowt nu alleen nog maar 5 keer op een dag.

Wat 1 vd redenen is geweest dat ik er een punt achter gezet heb.

Eenmaal met die shit begonnen raken ze er moeilijk vanaf.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:35
@Moon
@Moon is offline
hehehe als ik jou was zou ik er niet aan beginnen. Mijn mening. Ik haat al mensen die roken laat staan aan de drugs maar ja....
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:42
poesiefox
poesiefox is offline
Jij bent dertien, hij is zeventien en aan de drugs. Doe niet zo stom, ga je effe op wat anders concentreren dan op verkering. Daar heb je nog alle tijd van de wereld voor. Ga lekker stoepranden met de buurkinderen. Ga op pianoles. Misschien iets aan je huiswerk doen? Vrijwilligerswerk in het dierenasiel? Lekker sporten? Lees een boek!

Maar hou alsjeblieft op met proberen om een grote meid te zijn. Jij wordt echt niet sneller volwassen door met dit soort gasten rond te hangen.

Waar zijn je ouders eigenlijk?Heb je het thuis zo ongezellig?
Oud 26-02-2003, 16:43
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Het verschilt echt per persoon.
Blowtje roken is toch niet erg, je word er alleen wel duf van maarja..
En tja hardcore party's, wat zijn die zonder drugs? Klinkt grof maar het is wel een beetje zo vind ik...daar gebruikt bijna iedereen, kijk als je het echt vervelend vind dat hij af en toe drugs gebruikt zou ik er niet aan beginnen. Maar als hij blowt en af en toe een pilletje slikt, zou ík er geen punt van maken, maar goed..dat ben ik.
Je hoeft er trouwens toch niet bij te zijn als hij blowt? Dat doet hij dan maar lekker in zijn eigen tijd, ofzo.
Oud 26-02-2003, 16:45
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Jij bent dertien, hij is zeventien en aan de drugs. Doe niet zo stom, ga je effe op wat anders concentreren dan op verkering. Daar heb je nog alle tijd van de wereld voor. Ga lekker stoepranden met de buurkinderen. Ga op pianoles. Misschien iets aan je huiswerk doen? Vrijwilligerswerk in het dierenasiel? Lekker sporten? Lees een boek!

Maar hou alsjeblieft op met proberen om een grote meid te zijn. Jij wordt echt niet sneller volwassen door met dit soort gasten rond te hangen.

Oh ik zie nu pas dr leeftijd..
Maar ze zegt toch zelf dat ze het niet relaxed vind dat hij drugs gebruikt, dus wat zit je te zeiken eigenlijk?
Oud 26-02-2003, 17:36
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Inf Mushroom schreef:
Oh ik zie nu pas dr leeftijd..
Maar ze zegt toch zelf dat ze het niet relaxed vind dat hij drugs gebruikt, dus wat zit je te zeiken eigenlijk?
Zie haar topic op sexualiteitudere jongens
Oud 26-02-2003, 17:49
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Zie haar topic op sexualiteitudere jongens
Hehe..net gelezen. Ja ok, ik vind het ook te jong hoor, 13 jaar. Al had ik zelf een vaste relatie op mijn dertiende met een jongen van 15, maar dat verschilt per persoon. Maar om te beginnen over buitenspelen enzo vind ik een beetje ver gaan, dat deed ik zelf ook niet toen ik 13 was .
Ik ben het wel met je eens dat ze maar beter kan wachten om met jongens van 17 om te gaan, die zijn al een stuk verder [meestal!]. Met sex maar ook met drugs dus, dan krijg je vanzelf dit soort problemen.
Mja..maar goed dit is eigenlijk meer iets voor die andere topic *lul vaag*.
Oud 26-02-2003, 18:05
Verwijderd
Was die Devilbitchie niet al verloofd ofzo?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:38
ZerO
ZerO is offline
jij weer je leven lijkt wel een soap serie
Oud 26-02-2003, 19:22
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Die verloving is voorbij...
Dat weet iedereen hier...

En mijn leven een soapserie, kan ik er wat aan doen of ik veel problemen heb of niet...

Ik ga al van kleins afaan met ouder eom, ben er tussen opgegroeid daarom...
Ik vind die jongen eh tleuk, en hij slikt la niet meer...

Zelf ga ik ook naar veel hardcore party´s, maa rik gebruik niets....
Nee, blowen vind ik niet erg, zeg eelrijk da tik dat zefl ook wle es ene keer gedfaan heb...

Maar hij is in ieder geval gestopt met ide pillen, en da tovnd ik het ergst...
Oud 26-02-2003, 20:00
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Devilbitchie schreef:

En mijn leven een soapserie, kan ik er wat aan doen of ik veel problemen heb of niet...

Nee, blowen vind ik niet erg, zeg eelrijk da tik dat zefl ook wle es ene keer gedfaan heb...

Hehe is je "verloving" alweer voorbij? Goedzo meissie, dat leek me ook geen goed idee..hehe
Fijn voor je trouwens dat je met oudere mensen omgaat, ik vraag me alleen af wat zij in jou zien..maar goed.

Offtopic: Wat moet je eigenlijk op hardcore party's als klein meisje? En typ een beetje fatsoenlijk a.u.b, wel zo handig voor de lezers.
Oud 27-02-2003, 10:56
japie
japie is offline
Citaat:
Devilbitchie schreef:
Goh, is je verloving nou al weer uit? Dat is ook snel. En is je verloving ook "wegens officieel papier" verbroken?

Citaat:

Ja, daar kan je wat aan doen. Als je wilt, dan kan je al je problemen oplossen, eventueel met (professionele) hulp.

Citaat:

In de eerste plaats is het wel handig als je wat meer op je schrijfstijl let. Zoals je nu schrijft is het erg irritant om te lezen en ik kan me voorstellen dat mensen nu afhaken om het lezen.

Vervolgens vind ik het prima dat je met ouderen omgaat. Niks mis mee. Maar als je niet in de problemen wilt komen, dan moet je ze ook niet opzoeken. Anders gezegd, begin niks met die jongen zolang hij nog aan drugs doet. Zeg hem dat hij eerst minstens drie, maar liever zes maanden clean moet zijn voordat je iets met hem begint.

Citaat:

Het moet nou toch niet gekker worden. Kinderen van 13 die al blowen. Ben ik nou de enige die dit absoluut niet vindt kunnen en stijl achterover slaat? Vind je het gek dat je problemen hebt: je zoekt ze zelf op! Tenminste, als je geen problemen wilt.

Citaat:

Huh, nou begin ik verward te worden. Wil je nou dat hij met die pillen stopt of moet hij er vooral mee doorgaan? Wat is er nou erg aan het feit dat hij met die pillen stopt? En weet je zeker dat je uit de problemen wilt komen? Als ik deze post van je lees, dan vind je al die problemen alleen maar leuk. Je zoekt ze keer op keer op. Je kan er wel wat aan doen, je wilt het alleen niet.
Oud 27-02-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Devilbitchie schreef:
*knip*
Heb jij nooit een opvoeding gehad ofzo? 13, en dan al naar harcorefeesten gaan? Je ouders zijn gek of in ieder geval zwaar onverantwoordelijk!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:53
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
japie schreef:

Het moet nou toch niet gekker worden. Kinderen van 13 die al blowen. Ben ik nou de enige die dit absoluut niet vindt kunnen en stijl achterover slaat? Vind je het gek dat je problemen hebt: je zoekt ze zelf op! Tenminste, als je geen problemen wilt.

Mwah...dr zijn zoveel mensen die begonnen zijn met blowen op hun dertiende, sta je daar echt zo van versteld dan? Niet dat ik het goedkeur...maar het gebeurd zoveel. Daardoor hoef je trouwens nog niet problemen te hebben.

Huh, nou begin ik verward te worden. Wil je nou dat hij met die pillen stopt of moet hij er vooral mee doorgaan? Wat is er nou erg aan het feit dat hij met die pillen stopt? En weet je zeker dat je uit de problemen wilt komen? Als ik deze post van je lees, dan vind je al die problemen alleen maar leuk. Je zoekt ze keer op keer op. Je kan er wel wat aan doen, je wilt het alleen niet.

Volgens mij bedoeld ze hier toch echt dat ze het juist erg vond dat hij dat spul slikte, dus niet dat ze het erg vind dat hij ermee gekapt is.

PS: Dat ik nu kritiek geef op je verhaal betekent niet dat ik het verder niet met je eens ben hoor Ik blijf er ook bij dat ze veel te jong is.
Oud 27-02-2003, 12:50
poesiefox
poesiefox is offline
Devilbitchie is het levend bewijs van het tekortschieten van sommige ouders. Dertien jaar oud en nu al genoeg problemen voor de hele rest van haar pubertijd.
(die ze overigens in rap tempo volledig aan het overslaan is.)

Redelijk stom trouwens, die overgangsperiode heeft een functie. Je moet met vallen en opstaan leren volwassen te worden, je bent het niet meteen op het moment dat je ongesteld wordt/een natte droom krijgt.

En natuurlijk, ik zou ook liever die hele verdomde pubertijd in een klap afgewerkt hebben, maar lieverkoekjes worden niet gebakken.
Oud 27-02-2003, 13:04
Verwijderd
Het feit dat ie nog niet helemaal clean is, spreekt voor zich.

Ze vallen altijd terug.. tenzij ze er helemaal mee kappen.

Onverstandig dus.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 13:09
Kinshi
Kinshi is offline
Probleem is toch al opgelost? Trouwens ik snap niet wat je in zulke figuren ziet.... ook een lekker pilletje?
Oud 28-02-2003, 09:41
japie
japie is offline
Citaat:
Inf Mushroom schreef:
Mwah...dr zijn zoveel mensen die begonnen zijn met blowen op hun dertiende, sta je daar echt zo van versteld dan? Niet dat ik het goedkeur...maar het gebeurd zoveel. Daardoor hoef je trouwens nog niet problemen te hebben.
Ik vind dat raar ja. Op je 13e zit je ongeveer net een jaar op de middelbare school, ben nog net wel of niet een vervelende brugklasser en begin je op z'n hoogst stiekem een sigaretje te roken. Dan ben je nog niet open en bloot aan het blowen. Maar goed, het zal wel aan mij liggen dat ik dat gek vind.

Citaat:

Volgens mij bedoeld ze hier toch echt dat ze het juist erg vond dat hij dat spul slikte, dus niet dat ze het erg vind dat hij ermee gekapt is.
Oh, zeg dat dan . Dat stond er zo onduidelijk.

Citaat:

PS: Dat ik nu kritiek geef op je verhaal betekent niet dat ik het verder niet met je eens ben hoor Ik blijf er ook bij dat ze veel te jong is.
Gelukkig maar. Dan heb ik niet het gevoel dat ik helemaal wereldvreemd ben...
Oud 28-02-2003, 12:04
Methuselah
Methuselah is offline
ik weiger dit serieus te nemen eigenlijk
Oud 28-02-2003, 12:20
Optima
Optima is offline
v oel je NIET geroepen zijn personal hulpverlener te worden. laat hem eerst afkicken en een beetje zelfdiscipline krijgen, want het feit dat hij aan de drugs zit brengt ook nare karaktereigenschappen met zich mee die een relatie niet te goed kunnen doen
Oud 28-02-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:
Devilbitchie is het levend bewijs van het tekortschieten van sommige ouders. Dertien jaar oud en nu al genoeg problemen voor de hele rest van haar pubertijd.
Ervanuitgaande dat het inderdaad echt is, en niet een of andere forummer zich nu een kriek lacht achter zijn of haar PC.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 13:15
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ervanuitgaande dat het inderdaad echt is, en niet een of andere forummer zich nu een kriek lacht achter zijn of haar PC.
Nee, dat was Jesuslovesyou. En christen. Daar verdenk ik jou eigenlijk van.
Oud 28-02-2003, 14:30
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:
Nee, dat was Jesuslovesyou. En christen. Daar verdenk ik jou eigenlijk van.
Ik weet van de prins geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 14:58
hansjuh
hansjuh is offline
Ben je echt 13?
Ik vind zelf dat kinderen van 13 ver van drugsscene's moeten wegblijven! (oudere mensen eigenlijk ook)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 16:02
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Jah ik ben 13 jah, en wat die oudere in mij zien, vraag het aan hun...

Kijk hij is gestopt met die pillen, dat hij dat deed vond ik het ergst, dus ben blij dattie gestopt is...

Jah die verloving is voorbij, daar heb ik een punt achter gezet....
We kregen telkens overal ruzxie over...
Ik ga strax weer naar die jongen toe...
Hij blowd alleen nog, maar meer niet, en daar ben ik blij over...

En ik mag naar hardcore fessten, omdat ik daar volgens mijn ouders volwassen genoeg voor ben, en ze weten toch dat ze het mij verbieden dat ik zowiezo ga..
He tis niet zo dat ik ieder weekend in een party zit, 1x in de zoveel maanden naAR ZO n part toe...
Is daar nou echt zo erg iets mis mee, shit man!!!
Kijk dat blowen, dqat dee dik toen omdat ik ook iets wou uitproberen...

En ga me nou niet uitschelden voor brugsmurf, want ik zit in de 2de oke....
En ik rook al vanaf de basisschool....
Dus daa rmoet je ff neit over beginnen te zeiken...

groetjes..
Devilbitchie
Oud 28-02-2003, 16:06
Era
Era is offline
begin er dan zelf ook niet over als je er niks over wilt horen...

Vraag jezelf eens af wat je met hem gemeen hebt, of je hem in de toekomst ook nog ziet, of er geen andere jongens zijn die leuker zijn en wat er zo bijzonder aan hem is.

Over het algemeen is een drugsverslaving het moeilijkst om van af te komen en hoe oud hij ook is en hoe oud jij ook bent maakt niet uit, het punt is gewoon dat hij terug kunt vallen en jij er niet mee om kunt gaan. En geloof me, dat is zwaar om te zien, zelfs bij gewone vrienden en ik denk dat je juist bij dat soort mensen het best uit de buurt kunt blijven..

zat andere leuke cleane jongens over toch?
Oud 28-02-2003, 16:13
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Hij is er nu vanaf, en als hij terugvalt, dan heb ik hem beloofd er weer uit te helpen....

hij is gewoon op dit moment alles voor mij....
Ik en hij begrijpen elkaar gewoon, hij begrijpt hoe ik me voel, en ik begrijp hoe hij zich voelt.....

Daarom trekken wij elkaar aan.
snap je...
Oud 28-02-2003, 16:18
Era
Era is offline
prima dat je je aangetrokken voelt tot hem en hij tot jouw, maar is het een goede basis om een relatie op te beginnen? Je kunt ook gewoon vrienden blijven, en vooralsnog hij is niet de enige op de wereld. Als hij terugvalt overigens, kun je hem niet helpen. Alleen professionele hulp kan hierbij echt helpen, en misschien is het daarom nog wel het belangrijkst om alleen vrienden te blijven momenteel. Wat nu niet is kan later altijd nog, en ik denk dat als hij nu net afgekickt is hij beter eerst zijn leven weer volledig kan opbouwen en school en dergelijke voor hij weer aan een vriendin begint (relaties zetten toch je leven op zijn kop)

Overigens hoe oud is hij dan?
Dat deel heb ik gemist...
Oud 28-02-2003, 16:21
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
hij is 17 en werkt/school, bij hem is dat afwisselend.....
we trekken al heel alng met elkaa rop, en, nu zijn we gewoon verl+eifd geworden op elkaar....

ik heb hem in die tijd dattie nog piullen slikte ook geholpen, nu is het voorbij, hij is ermee gestopt...
hij heeft een belofte...
Oud 28-02-2003, 16:23
Era
Era is offline
als hij echt veslaafd is/was zijn die beloftes niet te vertrouwen...Ik heb zelf veel verslaafde mensen meegemaakt en hoe dicht je ook bij iemand kunt staan, je kunt ze niet helpen, zeker niet alleen.

Overigens 17 is wel erg jong om al verslaafd te zijn aan iets, weet je zeker dat het wel een verslaving was dan?
Oud 28-02-2003, 16:25
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
hij was wel een verslaving, iedere dag zat ie eraan, altiojd....

ik blijf bij hem, en ik help hem er door heen, dat heb iok hem beloofd....
en ik vertrouw hem wel...
hij kan zonder, dat weet ik, en hij ook...
hij blowd nu alleen nog...
en dat vind ik niet erg...
Oud 28-02-2003, 16:27
Era
Era is offline
dan is je probleem zelf al opgelost toch?
Oud 28-02-2003, 16:28
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
jah dat is opgelost, maar ik heb toch al gezegd bedankt voor alles, maar veel mensen gaan hierop door, en dan zeg ik ook dingen terug......
Oud 28-02-2003, 16:31
Era
Era is offline
sjah dat komt waarschijnlijk door het leeftijdsverschil, waar ik overigens niet echt het probleem van inzie, 13 en 17 is nu niet echt ehm...schokkend?
En misschien meot je wat socialere antwoorden geven, als een 13 jarige zegt naar house party's te gaan komt daar altijd commentaar op, ook al is het waar, het "hoort" niet volgens sommigen..

sommige dingen kun je misschien beter voor je houden?
Oud 28-02-2003, 16:55
thisisfun
thisisfun is offline
Citaat:
poesiefox schreef:

hoe weet juh dat hij 17 is
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 17:45
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Heb niet alle reacties gelezen, maar zal hier eventjes mijn gedacht plaatsen . Wel toen ik nog niemand kende die aan de drugs zat leek het allemaal heel erg ver en dacht ik dat dit alleen voor kwam in grote steden , ik was er wel wat bang voor en wou helemaal niet met zo'n mensen in contact komen , nu weet ik wel beter, ik heb een paar vrienden die drugs gebruiken. Het zijn heel vriendelijke mensen en oké van sommige moet je opletten dat ze je geen drugs aansmeren, maar ik ken hen nu bijna een jaar en ben het in dat jaar nog maar eenmaal drugs aangeboden, ik heb geweigerd en nu vragen ze het me niet meer . Ik denk er nog niet aan om ze te laten vallen omdat ze drugs gebruiken, het zijn toffe gasten en als jij op hem verliefd bent en je bent zeker (maar dan moet je wel zeker zijn) dat je nee kan zeggen tegen drugs dan moet je ervoor gaan. Anders zou ik er niet aan beginnen of je eindigt slecht, heel slecht... Jammergenoeg ken ik ook zo iemand . Denk er gewoon es héél goed over na .

xxx
Faith
Oud 28-02-2003, 18:11
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef:
Heb niet alle reacties gelezen, maar zal hier eventjes mijn gedacht plaatsen . Wel toen ik nog niemand kende die aan de drugs zat leek het allemaal heel erg ver en dacht ik dat dit alleen voor kwam in grote steden , ik was er wel wat bang voor en wou helemaal niet met zo'n mensen in contact komen , nu weet ik wel beter, ik heb een paar vrienden die drugs gebruiken. Het zijn heel vriendelijke mensen en oké van sommige moet je opletten dat ze je geen drugs aansmeren, maar ik ken hen nu bijna een jaar en ben het in dat jaar nog maar eenmaal drugs aangeboden, ik heb geweigerd en nu vragen ze het me niet meer . Ik denk er nog niet aan om ze te laten vallen omdat ze drugs gebruiken, het zijn toffe gasten en als jij op hem verliefd bent en je bent zeker (maar dan moet je wel zeker zijn) dat je nee kan zeggen tegen drugs dan moet je ervoor gaan. Anders zou ik er niet aan beginnen of je eindigt slecht, heel slecht... Jammergenoeg ken ik ook zo iemand . Denk er gewoon es héél goed over na .

xxx
Faith
Ja fijn allemaal..maar jij bent wel een stukje ouder dan zij, op jouw leeftijd (wat niet altijd zo hoeft te zijn..!) weet je wel wat beter hoe de wereld in elkaar zit, lijkt me.
Maar goed, volgens mij is dit toch zinloos.
Oud 28-02-2003, 18:19
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Citaat:
Inf Mushroom schreef:
Ja fijn allemaal..maar jij bent wel een stukje ouder dan zij, op jouw leeftijd (wat niet altijd zo hoeft te zijn..!) weet je wel wat beter hoe de wereld in elkaar zit, lijkt me.
Maar goed, volgens mij is dit toch zinloos.
Ja oké mss heb je wel gelijk, iemand van 13 kan nog niet zo gemakkelijk nee zeggen omdat ze willen experimenteren . Ik had eigenlijk gehoopt dat 'Devilbitchie' toch wel iets ouder was dan 13, maar dat blijkt toch van niet .
Oud 28-02-2003, 18:31
Verwijderd
pff sommigen moeten eerst keihard op hun bek gaan voor ze t helder inzien.. dont judge them.. toch? ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:13
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
pff sommigen moeten eerst keihard op hun bek gaan voor ze t helder inzien.. dont judge them.. toch? ofzo
Hehe..*grin*
Oud 28-02-2003, 21:33
Era
Era is offline
wordt levenservaring tegenwoordig aan leeftijd gekoppeld dan? Ik ken een meisje dat op haar 8e rookte, op haar 11e aan de seks en drugs zat, op haar 13e het huis uit werd geschopt en op haar 15e vervolgens compleet afkickte en weer goed terecht kwam...Dat meisje heeft nu al meer meegemaakt dan ik en de meesten van ons waarschijnlijk in ons hele leven dus alsjeblieft, wees niet zo kortzichtig om te denken dat iemand van 13 niks meegemaakt kan hebben of nog te jong is om dingen te begrijpen...
Oud 28-02-2003, 21:41
Dminor
Dminor is offline
Gewoon een keer keihard onderuit schoppen.

Nee, maar serieus: dit is niet de man voor jou.
Oud 28-02-2003, 22:27
japie
japie is offline
Citaat:
thisisfun schreef:
hoe weet juh dat hij 17 is
Citaat:
Devilbitchie schreef:
hij is 17
Probleem opgelost
Oud 28-02-2003, 22:34
japie
japie is offline
Citaat:
Era schreef:
wordt levenservaring tegenwoordig aan leeftijd gekoppeld dan?
Niet direct. Maar als devilbitchie raad of meningen of wat dan ook vraagt voor een probleem, dan moet ook meningen verwachten in de trand van: "Meisje, jij bent nog te jong." Dat is misschien/waarschijnlijk niet leuk voor haar, maar zo zijn mensen.

Citaat:

Ik ken een meisje dat op haar 8e rookte, op haar 11e aan de seks en drugs zat, op haar 13e het huis uit werd geschopt en op haar 15e vervolgens compleet afkickte en weer goed terecht kwam...Dat meisje heeft nu al meer meegemaakt dan ik en de meesten van ons waarschijnlijk in ons hele leven dus alsjeblieft, wees niet zo kortzichtig om te denken dat iemand van 13 niks meegemaakt kan hebben of nog te jong is om dingen te begrijpen...
Heb ik dat gezegd? Volgens mij niet. En daar gaat het volgens mij ook niet over.

Waar ik nieuwsgierig naar ben, is of jij het 'normaal' vindt dat eenkind van 8 al rookt, als ze 11 is aan seks en drugs doet en wanneer ze 15 is het huis uit geschopt wordt? Zou je willen dat jouw kinderen dat meemaken?
Reageren

Regels voor berichten