Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ligt eraan, iemand die blowt leeft meestal best wel in een eigen wereldje, en zal gauw naar de joint grijpen als er problemen zijn.
Mijn vorige vriendjes blowden allemaal omdat k op de verkeerde plek uitging. Mn laatste vriend heeft zelfs lange tijd gedealed in harddrugs (is daar godzijdank mee gestopt) en blowt nu alleen nog maar 5 keer op een dag. Wat 1 vd redenen is geweest dat ik er een punt achter gezet heb. Eenmaal met die shit begonnen raken ze er moeilijk vanaf. |
![]() |
|
![]() |
Jij bent dertien, hij is zeventien en aan de drugs. Doe niet zo stom, ga je effe op wat anders concentreren dan op verkering. Daar heb je nog alle tijd van de wereld voor. Ga lekker stoepranden met de buurkinderen. Ga op pianoles. Misschien iets aan je huiswerk doen? Vrijwilligerswerk in het dierenasiel? Lekker sporten? Lees een boek!
Maar hou alsjeblieft op met proberen om een grote meid te zijn. Jij wordt echt niet sneller volwassen door met dit soort gasten rond te hangen. Waar zijn je ouders eigenlijk?Heb je het thuis zo ongezellig?
|
Het verschilt echt per persoon.
Blowtje roken is toch niet erg, je word er alleen wel duf van maarja.. En tja hardcore party's, wat zijn die zonder drugs? Klinkt grof maar het is wel een beetje zo vind ik...daar gebruikt bijna iedereen, kijk als je het echt vervelend vind dat hij af en toe drugs gebruikt zou ik er niet aan beginnen. Maar als hij blowt en af en toe een pilletje slikt, zou ík er geen punt van maken, maar goed..dat ben ik. Je hoeft er trouwens toch niet bij te zijn als hij blowt? Dat doet hij dan maar lekker in zijn eigen tijd, ofzo.
||
Citaat:
Maar ze zegt toch zelf dat ze het niet relaxed vind dat hij drugs gebruikt, dus wat zit je te zeiken eigenlijk?
||
Citaat:
![]() Ik ben het wel met je eens dat ze maar beter kan wachten om met jongens van 17 om te gaan, die zijn al een stuk verder [meestal!]. Met sex maar ook met drugs dus, dan krijg je vanzelf dit soort problemen. Mja..maar goed dit is eigenlijk meer iets voor die andere topic *lul vaag*.
|
![]() |
Die verloving is voorbij...
Dat weet iedereen hier... En mijn leven een soapserie, kan ik er wat aan doen of ik veel problemen heb of niet... Ik ga al van kleins afaan met ouder eom, ben er tussen opgegroeid daarom... Ik vind die jongen eh tleuk, en hij slikt la niet meer... Zelf ga ik ook naar veel hardcore party´s, maa rik gebruik niets.... Nee, blowen vind ik niet erg, zeg eelrijk da tik dat zefl ook wle es ene keer gedfaan heb... Maar hij is in ieder geval gestopt met ide pillen, en da tovnd ik het ergst...
||
Citaat:
Fijn voor je trouwens dat je met oudere mensen omgaat, ik vraag me alleen af wat zij in jou zien..maar goed. Offtopic: Wat moet je eigenlijk op hardcore party's als klein meisje? En typ een beetje fatsoenlijk a.u.b, wel zo handig voor de lezers.
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vervolgens vind ik het prima dat je met ouderen omgaat. Niks mis mee. Maar als je niet in de problemen wilt komen, dan moet je ze ook niet opzoeken. Anders gezegd, begin niks met die jongen zolang hij nog aan drugs doet. Zeg hem dat hij eerst minstens drie, maar liever zes maanden clean moet zijn voordat je iets met hem begint. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Devilbitchie is het levend bewijs van het tekortschieten van sommige ouders. Dertien jaar oud en nu al genoeg problemen voor de hele rest van haar pubertijd.
(die ze overigens in rap tempo volledig aan het overslaan is.) Redelijk stom trouwens, die overgangsperiode heeft een functie. Je moet met vallen en opstaan leren volwassen te worden, je bent het niet meteen op het moment dat je ongesteld wordt/een natte droom krijgt. En natuurlijk, ik zou ook liever die hele verdomde pubertijd in een klap afgewerkt hebben, maar lieverkoekjes worden niet gebakken.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
v oel je NIET geroepen zijn personal hulpverlener te worden. laat hem eerst afkicken en een beetje zelfdiscipline krijgen, want het feit dat hij aan de drugs zit brengt ook nare karaktereigenschappen met zich mee die een relatie niet te goed kunnen doen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Jah ik ben 13 jah, en wat die oudere in mij zien, vraag het aan hun...
Kijk hij is gestopt met die pillen, dat hij dat deed vond ik het ergst, dus ben blij dattie gestopt is... Jah die verloving is voorbij, daar heb ik een punt achter gezet.... We kregen telkens overal ruzxie over... Ik ga strax weer naar die jongen toe... Hij blowd alleen nog, maar meer niet, en daar ben ik blij over... En ik mag naar hardcore fessten, omdat ik daar volgens mijn ouders volwassen genoeg voor ben, en ze weten toch dat ze het mij verbieden dat ik zowiezo ga.. He tis niet zo dat ik ieder weekend in een party zit, 1x in de zoveel maanden naAR ZO n part toe... Is daar nou echt zo erg iets mis mee, shit man!!! Kijk dat blowen, dqat dee dik toen omdat ik ook iets wou uitproberen... En ga me nou niet uitschelden voor brugsmurf, want ik zit in de 2de oke.... En ik rook al vanaf de basisschool.... Dus daa rmoet je ff neit over beginnen te zeiken... groetjes.. Devilbitchie
|
![]() |
begin er dan zelf ook niet over als je er niks over wilt horen...
Vraag jezelf eens af wat je met hem gemeen hebt, of je hem in de toekomst ook nog ziet, of er geen andere jongens zijn die leuker zijn en wat er zo bijzonder aan hem is. Over het algemeen is een drugsverslaving het moeilijkst om van af te komen en hoe oud hij ook is en hoe oud jij ook bent maakt niet uit, het punt is gewoon dat hij terug kunt vallen en jij er niet mee om kunt gaan. En geloof me, dat is zwaar om te zien, zelfs bij gewone vrienden en ik denk dat je juist bij dat soort mensen het best uit de buurt kunt blijven.. zat andere leuke cleane jongens over toch?
|
![]() |
Hij is er nu vanaf, en als hij terugvalt, dan heb ik hem beloofd er weer uit te helpen....
hij is gewoon op dit moment alles voor mij.... Ik en hij begrijpen elkaar gewoon, hij begrijpt hoe ik me voel, en ik begrijp hoe hij zich voelt..... Daarom trekken wij elkaar aan. snap je...
|
![]() |
prima dat je je aangetrokken voelt tot hem en hij tot jouw, maar is het een goede basis om een relatie op te beginnen? Je kunt ook gewoon vrienden blijven, en vooralsnog hij is niet de enige op de wereld. Als hij terugvalt overigens, kun je hem niet helpen. Alleen professionele hulp kan hierbij echt helpen, en misschien is het daarom nog wel het belangrijkst om alleen vrienden te blijven momenteel. Wat nu niet is kan later altijd nog, en ik denk dat als hij nu net afgekickt is hij beter eerst zijn leven weer volledig kan opbouwen en school en dergelijke voor hij weer aan een vriendin begint (relaties zetten toch je leven op zijn kop)
Overigens hoe oud is hij dan? Dat deel heb ik gemist...
|
![]() |
hij is 17 en werkt/school, bij hem is dat afwisselend.....
we trekken al heel alng met elkaa rop, en, nu zijn we gewoon verl+eifd geworden op elkaar.... ik heb hem in die tijd dattie nog piullen slikte ook geholpen, nu is het voorbij, hij is ermee gestopt... hij heeft een belofte...
|
![]() |
als hij echt veslaafd is/was zijn die beloftes niet te vertrouwen...Ik heb zelf veel verslaafde mensen meegemaakt en hoe dicht je ook bij iemand kunt staan, je kunt ze niet helpen, zeker niet alleen.
Overigens 17 is wel erg jong om al verslaafd te zijn aan iets, weet je zeker dat het wel een verslaving was dan?
|
![]() |
hij was wel een verslaving, iedere dag zat ie eraan, altiojd....
ik blijf bij hem, en ik help hem er door heen, dat heb iok hem beloofd.... en ik vertrouw hem wel... hij kan zonder, dat weet ik, en hij ook... hij blowd nu alleen nog... en dat vind ik niet erg...
|
![]() |
sjah dat komt waarschijnlijk door het leeftijdsverschil, waar ik overigens niet echt het probleem van inzie, 13 en 17 is nu niet echt ehm...schokkend?
En misschien meot je wat socialere antwoorden geven, als een 13 jarige zegt naar house party's te gaan komt daar altijd commentaar op, ook al is het waar, het "hoort" niet volgens sommigen.. sommige dingen kun je misschien beter voor je houden? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Heb niet alle reacties gelezen, maar zal hier eventjes mijn gedacht plaatsen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() xxx Faith ![]()
||
Citaat:
Maar goed, volgens mij is dit toch zinloos.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
wordt levenservaring tegenwoordig aan leeftijd gekoppeld dan? Ik ken een meisje dat op haar 8e rookte, op haar 11e aan de seks en drugs zat, op haar 13e het huis uit werd geschopt en op haar 15e vervolgens compleet afkickte en weer goed terecht kwam...Dat meisje heeft nu al meer meegemaakt dan ik en de meesten van ons waarschijnlijk in ons hele leven dus alsjeblieft, wees niet zo kortzichtig om te denken dat iemand van 13 niks meegemaakt kan hebben of nog te jong is om dingen te begrijpen...
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Waar ik nieuwsgierig naar ben, is of jij het 'normaal' vindt dat eenkind van 8 al rookt, als ze 11 is aan seks en drugs doet en wanneer ze 15 is het huis uit geschopt wordt? Zou je willen dat jouw kinderen dat meemaken?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Films, TV & Radio |
ER Forum-versie Keyser Saus | 500 | 29-12-2003 11:30 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nederlands boekverslag ard16slot | 2 | 22-05-2003 18:51 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Zana heel hoofdstuk 1 Nas-t Zeekoe | 8 | 29-03-2003 12:57 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |