Oud 26-02-2003, 16:52
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Hallo mensen,

sorry als deze al geweest is, maar ik heb de zoekfunctie gebruikt maar toen heb ik niets gevonden.

Ik heb vanmiddag zo'n blad ingezien waar je kleding uit kan maken en nu vroeg ik me af:
Hoe moeilijk is dat?
Wie heeft er ervaring mee?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2003, 17:14
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Op zich is het niet heel moeilijk, je moet gewoon beetje logisch denken . Als je een paar keer hetzelfde patroon gebruikt dan weet je het op gegeven moment wel. En met die naaimachines van tegenwoordig kun je ook echt heel veel.

kleren maken is leuk, alleen stof is duur
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:53
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Op zich is het niet heel moeilijk, je moet gewoon beetje logisch denken . Als je een paar keer hetzelfde patroon gebruikt dan weet je het op gegeven moment wel. En met die naaimachines van tegenwoordig kun je ook echt heel veel.

kleren maken is leuk, alleen stof is duur
ok, dank je wel.. Hoe duur?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:38
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
tja ligt aan de stof. Meestal iets van €5 per meter ofzo. tenminste waar ik het haal. Maar sommige stof 20 andere 2 ligt er maar net aan. Meestal heb je toch redelijk wat nodig.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:44
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Op de markt hebben ze vaak aparte stofjes voor weinig geld. Ik heb pas ergens 2 meter groene ribstof gekocht voor 3 euro.
En daar heb ik dan weer 2 strepen van tussen m'n broek gezet (hij was te klein, vandaar) en nu heb ik een hele aparte fel rood met groene broek
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:48
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
In het begin is het het af en toe een beetje rottig.
Maar als je het eenmaal weet is het wel goed te doen op zich. Je kunt het beste met wat rokken beginnen, die zijn het makkelijkst.

Vooral met de patronen uit dat tijdschrift is het helemaal niet moeilijk. Als je nog nooit achter een naaimachine hebt gezeten dan zou ik eerst even op een klein lapje stof oefenen.
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:52
fairyangel
Avatar van fairyangel
fairyangel is offline
ik wil ook beginnen met zelfkleding te maken, en wilde ff vragen waar jullie die boeken dan halen met patronen erin. Is het echt heel erg moeilijk?want ik heb helemaal geen ervaring met naaimachines of kleding maken, alleen vroeger maakte ik weleens jurkjes voor de barbies maar dat leek nergens op
__________________
*
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:55
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het is echt heel simpel hoor. Gewoon een paar rechte stukjes stikken. Zelfs ik kan 't, en ik ben echt het meest onhandige persoontje op deze planeet.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:56
fairyangel
Avatar van fairyangel
fairyangel is offline
Dan zal ik binnekort toch maar eens gaan proberen. Mijn moeder kan het ook, dus die kan me vast wel wat leren (hoop ik)
__________________
*
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 20:57
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Ik ben het mezelf nu zo'n beetje aan het leren, en het lukt aardig. Ik gebruik geen patronen, maar ik kijk hoe andere kledingstukken in elkaar zitten. Dat is vaak helemaal niet zo ingewikkeld, en als je geduld hebt is het na te maken.
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:50
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Ik vind het neit zo moeilijk maar ik haat met de naaimachine werken.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:21
Sennah
Avatar van Sennah
Sennah is offline
*is net begonnen met naailessen*
misschien een tip?
__________________
Love the Hate in everybody *scouting is (Y)*
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 13:13
Verwijderd
tis wel lastiger dan je vaak denkt, meestal denk je bij een rok gewoon 2 lappen stof aan elkaar naaien maa rhij wmoet ingemaakt worden, en je moet rekeing houden met de rekbaarheid van de stof, mijn naaimachine kan dus niet stretch naaien, omdat er geen functie opzit die zo naait dat je de stof uit kan rekken zonder kapot te scheuren..
maar denk wel da je dat leert daar ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:21
gamemaster
Avatar van gamemaster
gamemaster is offline
zelf kleding maken. dat is toch voor die arme sloeberige kindertjes in het middenoosten. dat doen alleen mensen die geen geld hebben en te lelijk zijn om als hoer aan de kost te komen . julie dus . stelletje fuckers
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
gamemaster schreef:
zelf kleding maken. dat is toch voor die arme sloeberige kindertjes in het middenoosten. dat doen alleen mensen die geen geld hebben en te lelijk zijn om als hoer aan de kost te komen . julie dus . stelletje fuckers
Nee.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:31
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
gamemaster schreef:
zelf kleding maken. dat is toch voor die arme sloeberige kindertjes in het middenoosten. dat doen alleen mensen die geen geld hebben en te lelijk zijn om als hoer aan de kost te komen . julie dus . stelletje fuckers
Ja, of de mensen die wel smaak hebben.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:32
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
gamemaster schreef:
zelf kleding maken. dat is toch voor die arme sloeberige kindertjes in het middenoosten. dat doen alleen mensen die geen geld hebben en te lelijk zijn om als hoer aan de kost te komen . julie dus . stelletje fuckers
Je kan de mooiste, stijlvolste dingen maken, mits je het goed doet.

Neem zeker voor de eerste 2/3 keren iemand bij de hand die iets van naaien af weet.

Evt. naaicursus.

Begin met simpele stofjes zoals katoen. Dat is niet zo duur, en werkt vrij makkelijk.

Eerste dingen houd die vrij simpel. Als beginner aan een corset beginnen is zoiets als van nietzwemmend naar engeland willen zwemmen.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 16:11
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik maak veel kleding zelf, als ik iets apparts zie en het is erg duur koop ik de stof zelf en mijn moeder maakt het. zag een tijd terug een hele mooie donker rode rok, met soort gaas eroverheen en wat franjertjes enzo, die rok was 340 euro, me moeder heeft hem hellemaal precies en mooier nagemaakt voor maar 30 euro tof he zo moeder, zelf maak ik ook wel eens een rokje, dan haak ik allemaal 4kantje van 10 bij 10 in leuke kleuren en naai ik aan elkaar vast. krijg je echt een leuk effect en niet iedereen heeft het.
heeft iemand misschien een link of site waar apparte kleding op staat die je kan namaken, patronen enzo???
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-03-2003, 18:11
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
't Is m'n moeders grote hobby. Ik kan het zelf een beetje maar aangezien ik lui ben doet zij het meestal gewoon (handig).
Patronen halen we uit de Burda of Knipmode. Je kunt die dingen kopen maar ze zijn niet goedkoop, in de bibliotheek kun je ze ook gewoon lenen.

Het is wel handig als er iemand is (buurvrouw, moeder, oma o.i.d.) die het je kan leren, maar het hoeft niet moeilijk tezijn, gewoon een broek bijvoorbeeld of een jurk, maar blousjes en jasjes zijn wel redelijk moeilijk!
Ik ben zelf begonnen met babykleertjes, maar ook daar moet je geduld voor hebebn en het motiveert misschien niet zo.
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 11:56
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
ikke niet... niets voor mij... mn duimen gaan dr alleen maar aan!
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 12:05
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
daar kan je ook wat tegen doen.
een duimbeschermer
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 12:31
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
gamemaster schreef:
zelf kleding maken. dat is toch voor die arme sloeberige kindertjes in het middenoosten. dat doen alleen mensen die geen geld hebben en te lelijk zijn om als hoer aan de kost te komen . julie dus . stelletje fuckers
Het is ook niet leuk om niet te kunnen naaien en dus ook al die mooie spullen niet kan hebben... Gooi het er maar uit hoor, mag wel.. We snappen het wel dat je gewoon niet zo orgineel kan zijn...



En ik maak geen kleding zelf. I wish.. Alleen me moeder kan naaien, maar die is ziek. En die doet alleen verstel werkzaamheden als ze een paar dagen goed is..

*heeft al 2 jaar een zwart/wit/rood geruit stofje in de kast liggen*
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 13:11
poesiefox
poesiefox is offline
Zelf je kleding maken is De oplossing voor als je wat anders aan wil dan wat in de winkels te koop is, of als je geen standaard confectiemaat hebt.

Voor de goedkoop kun je het net zo goed niet doen. Goede stof is duur, goede patronen zijn duur en een goede naaimachine ook. En als je echt mooie kleding wilt, heb je absoluut naailes nodig. Het is niet echt makkelijk. Krijg maar eens een kraag netjes op een blouse. Of erger nog: de revers symmetrisch op een jasje!

Ik zit altijd peentjes te zweten achter de naaimachine, en het knippen van de patroondelen is zenuwslopend.

Maar goed, misschien vindt jij het wel enigjes.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 23:38
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Als je een naaimachine hebt die een beetje te hanteren valt valt het allemaal wel mee.

De goede stof vinden vind ik een groter probleem.

Maarja ik heb toch een naaimachine die me steeds tegen zit. Die stomme draad wil d'r niet goed op blijven zitten.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 15:04
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Ik ga een gifgroene circelrok maken (nouja, rokje)

En ik heb stof liggen voor een tule rok.
gewoon dubbelnaaien, elastiek erin en aantrekken?
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2003, 15:13
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Als je een naaimachine hebt die een beetje te hanteren valt valt het allemaal wel mee.

De goede stof vinden vind ik een groter probleem.

Maarja ik heb toch een naaimachine die me steeds tegen zit. Die stomme draad wil d'r niet goed op blijven zitten.
Herkenning..

Tis een complot
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 15:20
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Firefly schreef:
Ik ga een gifgroene circelrok maken (nouja, rokje)

En ik heb stof liggen voor een tule rok.
gewoon dubbelnaaien, elastiek erin en aantrekken?
Cirkelrok is heel makkelijk.

Meet je taille *of je heup, net op welke hoogte ie moet*, zet die op een krant, teken verder op die krant de lengte en de wijdte die je wilt hebben. Stof er op leggen *wel over je patroon heen knippen zodat je je randjes nog weg kan stikken zeg maar*, knippen. Netjes stikken. Als je recht wilt stikken, wat ik altijd een ramp vind, zorg dat dat je naaimachine pootje continu op dezelfde kant zit *dus alle stof steeds links, en dan steeds dezelfde lijn aanhouden*.
BIj de bovenkant, stuk extra dubbel stikken. Met een naald aan elastiek door die rand heen rijgen, en dan dicht stikken.

Goed nou klinkt het heel ingewikkeld, maar echt een kleuter kan het
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 15:23
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Citaat:
rodina schreef:
tekst
mijn dank is groot

Weet je toevallig ook hoe een tule rokje te maken?
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 15:32
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Firefly schreef:
mijn dank is groot

Weet je toevallig ook hoe een tule rokje te maken?
Moet je wel een voering hebben, anders schijnt het enorm door; satijn. Of satijnvoering. Dat laatste is niet extreem duur.

Eigenlijk hetzelfde principe. En een bandje langs de kanten van het tule zetten, dat ishet meeste werk, maar anders scheurt het snel.

Wat wel heel leuk is, is tule in laagjes, en 't een beetje plooien, dan krijg je zo'n superbolstaand rokje.

Probeer eens aan de knippie van de vorige maand, of van januari te komen, daar staan carnavalsdingen in *ja idd carnaval *, en ook een tule rokje
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:45
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Citaat:
rodina schreef:
Moet je wel een voering hebben, anders schijnt het enorm door; satijn. Of satijnvoering. Dat laatste is niet extreem duur.
ik doe er een rokje over

Citaat:
rodina schreef:
Eigenlijk hetzelfde principe. En een bandje langs de kanten van het tule zetten, dat ishet meeste werk, maar anders scheurt het snel.

Wat wel heel leuk is, is tule in laagjes, en 't een beetje plooien, dan krijg je zo'n superbolstaand rokje.
ja dat inderdaad. Geweldig.

Citaat:
rodina schreef:
Probeer eens aan de knippie van de vorige maand, of van januari te komen, daar staan carnavalsdingen in *ja idd carnaval *, en ook een tule rokje
ah, dankje
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:50
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik ontwerp kleding omdat ik het meeste wat ik mooi vind ver buiten mijn budget is en 75% net niet is wat ik zoek.

Patroontje kopen, de goede stof en dan zet m'n moeder het in elkaar, incl, alle veranderingen die ik in het patroon heb aangebracht.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:28
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik had zelf al een topic gemaakt maar wert door verwezen hierheen.
ok wat mij erg leuk lijkt is:
om een foto te laten zien van je eigen gemaakte kleding!
dus als je iets zelf heb gemaakt en je hebt er een foto van laat hem zien lijkt mij wel erg leuk.

kuzz
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:28
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef:
om een foto te laten zien van je eigen gemaakte kleding!
dus als je iets zelf heb gemaakt en je hebt er een foto van laat hem zien lijkt mij wel erg leuk.
Dit is mijn zusje met het rokje wat ik vorig jaar heb gemaakt. Je kunt het alleen niet zo goed zien.. Het heeft plooien aan de voor- en achterkant. Het is wel leuk, maar ik draag het nooit meer.



En deze beenwarmers, dat was heel makkelijk. (Ik heb meer dingen gemaakt maar daar heb ik geen foto's van.)


Laatst gewijzigd op 04-03-2003 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 15:24
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Mooi Black bird

lijkt me moeilijk, een plooirokje
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 15:38
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
het rokje ziet er erg leuk uit
ik zal eens een foto maken van een rokje van mij alleen die is gehaakt
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:17
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Op school met handwerken maken we kledingstukken
Nu gelukkig nu op de naaimachine, want vorig jaar maakte ik echt zo'n hele lange galajurk, met de hand zo'n ministiksteek, ech nie leuk gewoon!
Nu ben ik bezig met een rood/goud/zwarte kimono, heel moeilijk maar wel erg leuk.
o ja niet aan teraden: van die glij stofjes, dat is echt vet irritant! Bijvoorbeeld ferlour ofzo (hoe schrijf je dat?)
M'n moeder breit wel eens dingen voor me zoals, rokjes, beenwarmers of sokken.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2003, 16:23
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
ferlour
velours?
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:30
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Firefly schreef:
velours?
ja dat is het gloofik
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 11:06
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
ja dat is het gloofik
Velours ja. Maar dat glijdt toch niet? Juist helemaal niet. Het is alleen best wel dik.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:25
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als m'n camera t weer doet zal ik wel een foto maken van m'n rode broek met felgroene stukken en m'n zelfgefabriceerde polsbandjes... Khad ook nog een spijkerbroek met paarse stukken, maar die heeft mn zus nu, wat dus wil zeggen dat ik 'm nooit meer terug zie.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:49
gamemaster
Avatar van gamemaster
gamemaster is offline
damm dat kun je toch niet menen. zijn er echt zoveel naaiende pisnichten in nederland???? damm ik voel me echt genaaid
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 08:01
Reza
Avatar van Reza
Reza is offline
wij dragen dan tenminsten geen kleding die iedereen al heeft
__________________
Suicide is Painless
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 11:14
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik verbouw wel eens wat goedkope shirtjes ofzo, maar ik ben te onhandig om zelf echt iets te maken .
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:15
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Wel als iedereen dezelfde berenpoten gaat maken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:19
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Black Bird schreef:
Velours ja. Maar dat glijdt toch niet? Juist helemaal niet. Het is alleen best wel dik.
nee van die dunne bedoel ik, dat glee bij mij echt heel erg, en het rekte uit, en als ik dan met kleermakerskrijt het patroon erop had getekent, zat het daarna weer anders omdat het was gerket enzo, echt vet irritant
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Zelf kleding maken; foto's, ideeen, patronen
Verwijderd
24 14-11-2005 12:00
Lifestyle Customizen
Verwijderd
65 24-05-2005 18:05
Lifestyle Creatief met stofjes, kraaltjes, kleding, gordijnen
rodina
41 05-06-2003 16:48
Lifestyle Zelf kleding maken
Synonym
49 03-09-2002 11:24
Lifestyle Kleding zelfmaken
Angeloes
6 15-05-2002 21:12
Lifestyle As seen on screen...
TearSong
21 10-04-2002 17:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.