Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2003, 23:33
Verwijderd
Collega van me heeft dus een digicam, eentje van Medion (ik meen een DSC5220, toentertijd voor 150 euro te koop bij de Aldi). Heel leuk ding, maakt aardige foto's ondanks de 2.0MP.

Either way; d'r is een probleem met de software. De eerste keer dat ik ging kijken ter plaatse draaide de beste man Windows 98. Nou, ik drivertje deinstalleren, rebooten, drivertje opnieuw installeren, rebooten en niets. Windows 98 zag 't ding niet -- hij hoort 'm te herkennen als extra "schijf". Nieuwe hardwaredetecties zagen niets, enfin, 't ding leek dood te zijn. Vervelend; helemaal als de beste man je weet te vertellen dat-ie 't wèl gedaan heeft.

Nou ja, wat doe je dan in zo'n geval? Juist. Kijken voor driverupdates. Exacte model opgeschreven en de zoektocht op internet kon beginnen. Niets dus. Niet voor dat type camera in ieder geval. Zoeken op usenet naar dat type camera leverde niets op. Probleem.

Dan maar wat drastischer; ik zet Windows XP op 't systeem. Software installeren; en jawel! Hij deed 't. Nog even getest door 'm een paar keer aan te sluiten, tussendoor herstarten; ging allemaal perfect. Na een paar dagen precies hetzelfde verhaal; als je de camera aansluit op de USB helemaal NIETS. Normaliter krijg je dan te zien dat Windows XP nieuwe hardware aangetroffen heeft, als in een extra opslagmedia. Maar nu dus helemaal niets.

Ik heb het systeem herstart met camera aangesloten, camera afgesloten, drivers herinstalleerd; het is gewoon over.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Persoonlijk denk ik dat 't in een slechte camera zit, die willekeurig geen signaal meer geeft over de USB-bus. Een driverconflict lijkt me niet gezien 't feit dat-ie 't wèl 100% gedaan heeft. Verder functioneren de USB-poorten allemaal normaal, getest met een USB-printer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2003, 23:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als het niet aan de USB poort ligt, dan kan het aan de camera liggen ja.

Haalt die camera soms z'n stroom van de USB kabel vandaan? Probeer het dan eens met een stroomadapterkabeltje in de camera.. en dan aansluiten, zo kunnen dattie te weinig stroom krijgt somehow (passive USB hub?).

Als dit het probleem niet oplost, terug naar de winkel.
Oud 27-02-2003, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Als het niet aan de USB poort ligt, dan kan het aan de camera liggen ja.

Haalt die camera soms z'n stroom van de USB kabel vandaan? Probeer het dan eens met een stroomadapterkabeltje in de camera.. en dan aansluiten, zo kunnen dattie te weinig stroom krijgt somehow (passive USB hub?).

Als dit het probleem niet oplost, terug naar de winkel.
De camera in kwestie is altijd voorzien geweest van volle batterijen (yep, dat weet ik zeker) toen we d'r mee aan 't prutsen waren (je moet 'm ook op PC schakelen, de camera dus). Ik kan me niet voorstellen dat-ie daarom niet naar behoren werkt :/

Ik zal 'm wel adviseren 't ding terug te brengen. Wel kut. Trouwens ook belachelijk dat ik op de site van Medion geen driverupdates voor 't ding kan downloaden. Sterker nog; ik kan dat hele model niet eens terugvinden op die site.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 23:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
De camera in kwestie is altijd voorzien geweest van volle batterijen (yep, dat weet ik zeker) toen we d'r mee aan 't prutsen waren (je moet 'm ook op PC schakelen, de camera dus). Ik kan me niet voorstellen dat-ie daarom niet naar behoren werkt :/

Ik zal 'm wel adviseren 't ding terug te brengen. Wel kut. Trouwens ook belachelijk dat ik op de site van Medion geen driverupdates voor 't ding kan downloaden. Sterker nog; ik kan dat hele model niet eens terugvinden op die site.
Slecht, heel slecht.

Daar is nou een website voor, om support en informatie te leveren.

Maarja ik denk niet dat je iets anders kunt doen dan het ding terugbrengen.
Oud 27-02-2003, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Maarja ik denk niet dat je iets anders kunt doen dan het ding terugbrengen.
Nou ja. Misschien dat iemand anders 't probleem herkent en toevallig een gouden tip heeft?

(God, wat haat ik het om uitgepoept te zijn met dit soort problemen).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:30
Verwijderd
Vandaag telefoontje gepleegd richting Medion; en het probleem was hun bekend. Het is gewoon een fabricagefout; mijn vermoedens bleken correct (dan wel signaal naar de PC, dan weer niet). Wat fijn, Medion! -- Vooral niets op de site laten weten.

Voor mij dus geen Medion. Niet nu en niet in de toekomst.

Overigens kon 't produkt gewoon omgeruild worden voor een aangepast (zelfde) model zonder fabricagefout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten