Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 14:29
knappe jongen
knappe jongen is offline
zie titel
ik moet voor economie een po maken waar ik onder andere dit moet weten.
wie kan mij daabij helpen

alvast bedank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2003, 15:07
Boogie
Boogie is offline
Hoe je reclame maakt, welke doelgroep, welke manier, waar reclame, wat voor reclame etc.
Oud 02-03-2003, 11:40
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Hoe je reclame maakt, welke doelgroep, welke manier, waar reclame, wat voor reclame etc.
Idd. Dus het possitioneren van de doelgroep en het bereiken van deze mensen door midde van de middelen hierboven beschreven.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 12:01
femme
femme is offline
ik was net bezig mn herkansing markting voor te bereiden en heb het boek hier naast me liggen.. zal effe precieze definitie opzoeken.. hmmz het begrip marketing'beleid' staat er niet eens in! maar wel wat gespecificeerde (?? schrijf ik dat woord goed.. schande..) begrippen, misschien heb je er wat aan..:

marketing -> omvat alle activiteiten verricht door ruilsubjecten, die erop gericht zijn om ruiltransacties te bevorderen, te vergemakkelijken en te bespoedigen

drie soorten marketing:
macro-marketing -> omvat alle activiteiten in een samenleving die de vraag naar het aanbod van goederen en diensten in overeenstemming met de doelstellingen van die samenleving brengen.
meso-marketing -> omvat alle activiteiten die de vraag naar en het aanbod van een aantal bedrijven in een bedrijfstak in overenstemming brengen met de doelstellingen van die bedrijven of bedrijfstakken
micro-marketing -> omvat alle ondernemingsactiviteiten gericht op het opsporten, aatnrekken en behouden van potentiele klanten door de bevrediging van de behoeften en verlangens van de afnemers met producten en diensten om ze de doelstelling van de onderneming te realiseren

Een marketingbeleid wordt altijd gevormd aan de hand van de vier P's, door deze op de juiste manier te gebruiken probeert een marketingmanager zijn doel te bereiken. wordt ook wel de marketingmix genoemd:
Product (denk aan kwaliteit, vormgeving, assortiment, accessoires, naamgeving, verpakking, service, garantie, omruilmogelijkheden)
Plaats (= distributiebeleid, denk hierbij aan kanaalkeuze, distributiespreiding, logistiek)
Promotie (denk aan vertegenwoordigers, reclame, sales-promotion, public-relationsacties)
Prijs (denk aan basisprijs, handelsmarge, betalingsvoorwaarden, kortingenbeleid)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes ermee!
Oud 04-03-2003, 22:26
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
femme schreef:
Een marketingbeleid wordt altijd gevormd aan de hand van de vier P's, door deze op de juiste manier te gebruiken probeert een marketingmanager zijn doel te bereiken. wordt ook wel de marketingmix genoemd:
Product (denk aan kwaliteit, vormgeving, assortiment, accessoires, naamgeving, verpakking, service, garantie, omruilmogelijkheden)
Plaats (= distributiebeleid, denk hierbij aan kanaalkeuze, distributiespreiding, logistiek)
Promotie (denk aan vertegenwoordigers, reclame, sales-promotion, public-relationsacties)
Prijs (denk aan basisprijs, handelsmarge, betalingsvoorwaarden, kortingenbeleid)
Is real life zijn er wel aantal P´s meer. Oa het personeelsbeleid.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 00:39
gorgi_19
gorgi_19 is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Dit is helemaal afhankelijk van welk marketingsboek je gebruikt.
Op het middelbaar onderwijs gaat men nog steeds standaard uit van een marketingmix van 4 p's, Prijs, Plaats, Promotie, Product.

Sommige boeken gaan verder, en nemen verder nog een P van personeel erbij.

Andere boeken gaan weer nog verder en nemen ook nog een P van Proces er bij.

De invloed, c.q. extra P's, zijn mede ook afhankelijk van het bedrijf / bedrijfstak.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 11:18
femme
femme is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Ik weet.. ik had deze eerst ook nog d'r bij gezet.. maar zoals gorgi_19 al zei.. ik ging ervan uit dat dit voor het middelbaar onderwijs is.. en anders werd het ook zoveel typen.. .. personeel hoort toch bij dienstenmarketing?
Oud 05-03-2003, 11:30
heavinly
heavinly is offline
en de P van parkeerplaats staat iig in mijn boek erbij
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:42
gorgi_19
gorgi_19 is offline
Citaat:
femme schreef:
Ik weet.. ik had deze eerst ook nog d'r bij gezet.. maar zoals gorgi_19 al zei.. ik ging ervan uit dat dit voor het middelbaar onderwijs is.. en anders werd het ook zoveel typen.. .. personeel hoort toch bij dienstenmarketing?
Onder andere bij dienstenmarketing wordt deze gebruikt ja. Maar ik kan me voorstellen dat steeds meer de waarde van het personeel wordt ingezien. Onder andere door de trend van 'een leven lang leren', wordt een persoon steeds meer als iets waardevols gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten