ik was net bezig mn herkansing markting voor te bereiden en heb het boek hier naast me liggen.. zal effe precieze definitie opzoeken.. hmmz het begrip marketing'beleid' staat er niet eens in! maar wel wat gespecificeerde (?? schrijf ik dat woord goed..

schande..) begrippen, misschien heb je er wat aan..:
marketing -> omvat alle activiteiten verricht door ruilsubjecten, die erop gericht zijn om ruiltransacties te bevorderen, te vergemakkelijken en te bespoedigen
drie soorten marketing:
macro-marketing -> omvat alle activiteiten in een samenleving die de vraag naar het aanbod van goederen en diensten in overeenstemming met de doelstellingen van die samenleving brengen.
meso-marketing -> omvat alle activiteiten die de vraag naar en het aanbod van een aantal bedrijven in een bedrijfstak in overenstemming brengen met de doelstellingen van die bedrijven of bedrijfstakken
micro-marketing -> omvat alle ondernemingsactiviteiten gericht op het opsporten, aatnrekken en behouden van potentiele klanten door de bevrediging van de behoeften en verlangens van de afnemers met producten en diensten om ze de doelstelling van de onderneming te realiseren
Een marketingbeleid wordt altijd gevormd aan de hand van de vier P's, door deze op de juiste manier te gebruiken probeert een marketingmanager zijn doel te bereiken. wordt ook wel de marketingmix genoemd:
Product (denk aan kwaliteit, vormgeving, assortiment, accessoires, naamgeving, verpakking, service, garantie, omruilmogelijkheden)
Plaats (= distributiebeleid, denk hierbij aan kanaalkeuze, distributiespreiding, logistiek)
Promotie (denk aan vertegenwoordigers, reclame, sales-promotion, public-relationsacties)
Prijs (denk aan basisprijs, handelsmarge, betalingsvoorwaarden, kortingenbeleid)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes ermee!