Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 18:47
martijn1985
martijn1985 is offline
Problemen met mijn pc dwongen mij vanmiddag XP opnieuw te installeren. Ik heb het ding nu weer zo'n beetje draaiende, maar de map 'mijn documenten' geeft problemen. Enkele bestanden bleken namelijk (voor de nieuwe installatie) gecodeerd te zijn. Ik kan deze bestanden nu niet openen.

Ik heb de beheerder account, en alle rechten op Mijn Documenten en de submappen. Ook ben ik eigenaar van die mappen. Het enige probleem is dat ik niet de rechten heb om die codering op te heffen. Weet iemand hoe ik hier aan kan komen?
Oud 28-02-2003, 20:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je moet inloggen als Administrator. Dit kun je doen door in Safe Mode te booten (F8 na het BIOS scherm), of door bij het inlogscherm (waar je de gebruiker-nicknames ziet) 2 of 3 maal op CONTROL ALT DEL te drukken. Nu krijg je de manual login en kun je Administrator invullen. Je dient wel het password van de Administrator te hebben, deze heb je tijdens de Windows Setup ingevuld.

Als je bent ingelogd, ga je naar de properties van de My Documents map, of een andere file of map. Hier vind je nu de map Security / Beveiliging. Geef iedereen toegang, en zorg dat dit inherent is en recursief voor alle onderliggende directories. Nu kun je met je gewone account de files benaderen.

Succes
Oud 28-02-2003, 20:39
martijn1985
martijn1985 is offline
De rechten staan al goed. Het gaat er om dat de bestanden die gecodeerd zijn, gedecodeerd worden. Ik kan - ook als administrator - de codering niet verwijderen.
Oud 28-02-2003, 20:40
niemand
niemand is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
De rechten staan al goed. Het gaat er om dat de bestanden die gecodeerd zijn, gedecodeerd worden. Ik kan - ook als administrator - de codering niet verwijderen.
je bedoelt encryptie?
het is er wel uit te halen want die ecryptie van winxp/2k is nogal lek, maar ik weet niet hoe
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 21:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Die optie heb ik nooit gebruikt, dus kan je er helaas niets over vertellen.
Oud 01-03-2003, 10:24
martijn1985
martijn1985 is offline
Na wat eigen onderzoek gedaan te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de betreffende bestanden kwijt. Het zijn gelukkig geen écht onmisbare dingen, maar wel vervelend dat weg is.

FF wat waarschuwingen:
* Codeer nooit losse bestanden, maar altijd mappen. Doe je dat wel, dan kunnen de programma's er niet meer mee overweg

* Mocht je opnieuw moeten installeren, zorg er dan voor dat je de sleutel back-upt! Bij iedere nieuwe installatie wordt namelijk voor iedere identiteit een nieuwe sleutel gegenereert, en daarmee kun je dus nooit de oude bestanden openen.

* Zorg ervoor dat je altijd de rechten hebt en houdt om een bestand te decoderen, verwijder dus geen gebruikers als die gebruikers bestanden gecodeerd hebben zonder dat anderen bij die bestanden kunnen.
Reageren

Regels voor berichten