Citaat:
akumabito schreef op 13-05-2003 @ 20:17:
Hoe zijn ze op het idee gekomen voor zo'n uitzending? Ik bedoel.. dat je een signaal de ruimte inslingert kan ik inkomen, maar waarop is het gebaseert dat het ontcijfert kan worden door buitenaards leven?
Om te beginnen zijn er de radiogolven. Men luistert al decennia lang, maar er zijn geen golven van andere beschavingen gekomen. Misschien wil dat zeggen dat de signalen te zwak zijn. Of dat ze op een andere frequentie zitten, MAAR het zou ook kunnen dat als er andere beschavingen zijn, dat ze helemaal geen gebruik maken van dezelfde radiogolven.
Er wordt volgens mij te veel van uit gegaan dat andere beschavingen dezelfde weg volgen als ons. Wat als de aliens in plaats van zichtbaar licht (mensen) bv. warmte zien? (zoals bv. goudvissen), om nog maar te zwijgen van hele andere spectra.. dat zou de evolutie zodanig beïnvloeden dat ze misschien gebruik maken van hele andere technieken.
|
Zou dit niet gewoon simpel weg komen doordat een mens zich neit kan voorstellen dat dat zo is? Je kan dat wel zeggen van een goedvis ziet warmte, en dat word dan weer afgedaan van dat een goudvis geen intelligente vorm van leven is.
Ik denk niet dat men zich kan voorstelklen dat er een ander soort mens bestaat, die bv 4 compleetandere dimensies kent dan dat wij doen. Da's netzoals dat je niet kan bevatten dat het heelal geen einde heeft. Je verwacht toch dat er altijd ergens een muur staat? Maar wat is er dan weer aan de andere kant van de muur?
Er zal ongtwijfeld ergens anders leven zijn in het heelal. Maar waar? Geen idee. Hoe zouden ze denken?> geen idee, Wat voor dimensies kennen ze/ Geen idee.
Wie zegt dat wij uberhaupt wel bestaan en niet gewoon de droomm van de een of andere reus zijn?