Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2003, 13:51
potverdorie
potverdorie is offline
ik hou m'n spreekbeurt over het heelal, en ik heb dit ergens gelezen:

het signaal dat verstuurd is met de Arecibo telescoop, was een figuur die uit 73 regels van 23 tekens onderverdeeld was. De tekens waren enen en nullen. Als je de enen en nullen vervangt door lichte en donkere blokjes dan verschijnen er plaatjes van de arecibo telescoop, ons zonnestelsel, ons DNA en een plaatje van een mens.

ik heb dit uit een ingestuurd werkstuk(?) hier op scholieren.com
maar als je hier iets inzend, staan de plaatjes er niet bij.

mijn vraag: Heeft iemand hier plaatjes van?? ik zou ze dolgraag willen zien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2003, 15:02
GinnyPig
GinnyPig is offline
ff googlen en....

http://www.cropcircleresearch.com/articles/arecibo.html
Oud 13-05-2003, 19:17
akumabito
akumabito is offline
Hoe zijn ze op het idee gekomen voor zo'n uitzending? Ik bedoel.. dat je een signaal de ruimte inslingert kan ik inkomen, maar waarop is het gebaseert dat het ontcijfert kan worden door buitenaards leven?

Om te beginnen zijn er de radiogolven. Men luistert al decennia lang, maar er zijn geen golven van andere beschavingen gekomen. Misschien wil dat zeggen dat de signalen te zwak zijn. Of dat ze op een andere frequentie zitten, MAAR het zou ook kunnen dat als er andere beschavingen zijn, dat ze helemaal geen gebruik maken van dezelfde radiogolven.

Er wordt volgens mij te veel van uit gegaan dat andere beschavingen dezelfde weg volgen als ons. Wat als de aliens in plaats van zichtbaar licht (mensen) bv. warmte zien? (zoals bv. goudvissen), om nog maar te zwijgen van hele andere spectra.. dat zou de evolutie zodanig beïnvloeden dat ze misschien gebruik maken van hele andere technieken.

En dan het binaire systeem. Heel erg logisch voor ons, maar ook zo logisch voor andere wezens? Kijk eens hoe binaire code is opgebouwd. En bedenk je dan eens de kans dat een heel andere soort op exact hetzelfde idee komt... kijk eens op die pagina die hierboven wordt genoemd. Print eens een plaatje van de code(s) uit, en laat dat bijvoorbeeld eens aan je ouders zien, zonder ze eerst het artikel te laten lezen, hoeveel snappen zij er van? Natuurlijk, andere beschavingen hebben misschien ook hoog opgeleide "luisteraars", maar het lijkt mij dat er geen enkele garantie is dat het begrepen wordt.

Ook is er het signaal zelf. Het zou volgens mij best wel eens 'verdwaald' kunnen raken in de miljoenen andere signalen die van onze planeet uitgezonden worden. Er worden allerlei radio en TV signalen de ruimte ingezonden, dus waarschijnlijk valt het signaal helemaal nooit op...
Oud 11-07-2003, 08:31
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
akumabito schreef op 13-05-2003 @ 20:17:
Hoe zijn ze op het idee gekomen voor zo'n uitzending? Ik bedoel.. dat je een signaal de ruimte inslingert kan ik inkomen, maar waarop is het gebaseert dat het ontcijfert kan worden door buitenaards leven?

Om te beginnen zijn er de radiogolven. Men luistert al decennia lang, maar er zijn geen golven van andere beschavingen gekomen. Misschien wil dat zeggen dat de signalen te zwak zijn. Of dat ze op een andere frequentie zitten, MAAR het zou ook kunnen dat als er andere beschavingen zijn, dat ze helemaal geen gebruik maken van dezelfde radiogolven.

Er wordt volgens mij te veel van uit gegaan dat andere beschavingen dezelfde weg volgen als ons. Wat als de aliens in plaats van zichtbaar licht (mensen) bv. warmte zien? (zoals bv. goudvissen), om nog maar te zwijgen van hele andere spectra.. dat zou de evolutie zodanig beïnvloeden dat ze misschien gebruik maken van hele andere technieken.
Zou dit niet gewoon simpel weg komen doordat een mens zich neit kan voorstellen dat dat zo is? Je kan dat wel zeggen van een goedvis ziet warmte, en dat word dan weer afgedaan van dat een goudvis geen intelligente vorm van leven is.

Ik denk niet dat men zich kan voorstelklen dat er een ander soort mens bestaat, die bv 4 compleetandere dimensies kent dan dat wij doen. Da's netzoals dat je niet kan bevatten dat het heelal geen einde heeft. Je verwacht toch dat er altijd ergens een muur staat? Maar wat is er dan weer aan de andere kant van de muur?

Er zal ongtwijfeld ergens anders leven zijn in het heelal. Maar waar? Geen idee. Hoe zouden ze denken?> geen idee, Wat voor dimensies kennen ze/ Geen idee.

Wie zegt dat wij uberhaupt wel bestaan en niet gewoon de droomm van de een of andere reus zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten