Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2003, 11:11
Anne
Anne is offline
Kind in het donker,
verloren, verweesd.
Verlaten in kelders,
geen ouders, gedood.

Kind in het donker,
de bommen gevreesd.
Kind zonder leven,
in een oorlog zo groot.

Met dank aan Secreet...

Laatst gewijzigd op 03-03-2003 om 20:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2003, 11:44
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik vind hem mooiig

Kort maar krachtig...
Oud 03-03-2003, 16:41
Gothic
Gothic is offline
opzich best aardig. Al hou ik niet van korte opsommingen van woorden. Enige waar ik me aan stoorde was de laatste zin van de 1e strofe. 'Geen ouders, gedood'. Dit vind ik niet mooi. Is te 'duidelijk/hard'. Past niet mooi in het gedicht vind ik, misschien dat je dat anders kunt zeggen? Misschien heb je het om de rijm gedaan, maar toch...
Oud 03-03-2003, 16:43
Secreet
Secreet is offline
ach het is idd wat simpel geschreven, vind het einde ook niet echt geweldig....een oorlog zo groot op zich wel een sterk zinnetje maar niet helemaal passend naar mijn mening...
Oud 03-03-2003, 17:06
Anne
Anne is offline
Citaat:
Secreet schreef:
een oorlog zo groot op zich wel een sterk zinnetje maar niet helemaal passend naar mijn mening...
Ik zit zelf ook met het einde, daar ben ik helemaal niet tevreden over. Verder had het gedicht voor mij ook wel langer gemogen, maar ik kamp op dit moment met een soort van writersblock, zeer irritant, er komt niets zinnigs uit.
Gothic, ik had eerst geen ouders, vermoord, maar dat vond ik veel te hard. Nu is het ook wel hard, maar ik hoop dat het op deze manier mensen raakt. Maar misschien past het echt wel niet in het gedicht, hoewel ik het daar dus niet mee eens ben.
Oud 03-03-2003, 18:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Gothic, ik had eerst geen ouders, vermoord, maar dat vond ik veel te hard. Nu is het ook wel hard, maar ik hoop dat het op deze manier mensen raakt. Maar misschien past het echt wel niet in het gedicht, hoewel ik het daar dus niet mee eens ben.
Ik heb het woord hard wat ongelukkig gekozen merk ik. Ik bedoelde dat het naar mijn idee te direct was. De rest van het gedicht ben je beschrijvend, maar daar niet. Als einde kan je wel direct zijn, maar ik vond het daar niet mooi/passend...
Oud 03-03-2003, 18:37
Secreet
Secreet is offline
in een oorlog zo groot vind ik overigens mooier klinker...
Reageren

Regels voor berichten