Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik erger me er dus duidelijk wel aan, ze praten vaak zo luid en opgewonden en d'r zit gewoon iets in die klanken die ze voortbrengen wat ik zo vreselijk irritant vind.
Helemaal erg wordt het als ze Nederlands praten met exprex van die stoere buitenlandse worden doekoe enzo erdoor heen... ![]() |
![]() |
|
ik irriteer me er ook wel eens aan
maarja ik kan het me enigzins voorstellen dat je met iemand in je eigen taal praat omdat dat gewoon vanzelf gaat en gemakkelijker is (je denkt dan immers ook in die taal)
|
![]() |
Wat mij altijd opvalt in de trein is dat veel allochtonen/buitenlanders zo HARD praten als ze bijvoorbeeld met zn drieën of vieren zijn, en vaak zo snel dat het wel lijkt of ze constant ruzie maken.
Laatst bijvoorbeeld 3 chinezen (die volgens mij wel in Nederland woonden) in de trein ongeveer 3 rijen voor mij, maar die lui praten zo hard en snel dat het echt gewoon hinderlijk is en aan de andere kant van het treinstel nog te horen. Dat erger ik me echt dood aan, ook omdat je het niet kan verstaan.
||
Citaat:
Maar het zijn ook jongeren die in Nederland geboren zijn, nog nooit of alleen met vakantie in 'hun' land zijn geweest en dan toch op straat/school/e.d. die buitenlandse taal spreken. En daar kan ik niet tegen. Waarom zou je ingodsnaam? Is dat stoer? Onderscheiden ze zich daarmee? Want zulke 'vernederlandste' jongeren denken volgens mij echt in het Nederlands hoor... (Ik heb tenminste een week lang alleen maar Engels gepraat en begon na een paar dagen al in het Engels te denken en te dromen.)
|
![]() |
Nee, ik vind dat niet erg irritant. Al vind ik een taal als frans, italiaans of spaans fijner om naar te luisteren. Omdat ik het leuk vind of ik kan horen waar 't een beetje over gaat en omdat ik het mooiere talen vind.
Wat ik wel vervelend vind is als je met een groepje mensen voor een lokaal staat en twee turkse uit je klas gaan turks praten en een beetje lachen. Ze zullen het vast niet over de rest hebben, maar ik vind het net zoiets als fluisteren in gezelschap, onbeleefd dus.
|
![]() |
Deed me denken aan de tv show. Een tijdje geleden daarbij gebeurde zoiets in de lift. Dan is het dubbel irritant. In de lift probeert sowieso niemand te kijken. DAN voel ik me pas klot'n, dan heb ik geen idee waar ik heen moet kijken. In een kleine ruimte waar niemand elkaar kent en dan ook niemand iets zegt. Waarom nou eigenlijk? In andere landen handelen ze anders. Ach het hoort allemaal bij de dingen die absoluut niet tolerant zijn, zo ook als je in een soort geheim taal praat...
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
nee, want dat doe ik ook..
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 05-03-2003 om 15:53. |
![]() |
|
nee... irriteert me niet.
heb 't idee dat veel mensen 't irritant vinden omdat ze dan niet stiekem mee kunnen genieten van 't gesprek (in de trein of metro bijv.)
|
Hangt er wel vanaf denk ik.
Op school, nee, maar dit gebeurt ook niet bij mij op school. Ik zou het wel raar vinden als je met een paar mensen in gesprek bent en ze beginnen inees in een andere taal te spreken. In de tram, nee, ik ken ze toch niet, boeiend. Op een begrafenis (?), dan ken je die mensen waarschijnlijk(?), dan is het gewoon brutaal en asociaal als iemand in een andere taal tegen jou te gaan praten. Maar ben jij arabische jongens op een begrafenis tegengekomen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nee. ze doen hun best maar.
Wat ik wel erg irritant vind is als ze niet in fatsoenlijk nederlands mij aan kunnen spreken. Dat je van dat steenkolen-nederlands krijgt. Of van die mensen die niet fatsoenlijk bij de kassa kunnen afrekenen en daarom maar helemaal niets zeggen. Cassière: Goeiemorgen klant: mblmbl Cassière: Dat wordt dan totaal *noemt bedrag* klant: (kijkt op schermpje van cassière en geeft geld) Cassière: *telt terug* klant: *begrijpt niets van wat er gezegd wordt* Cassière: spaart u zegels? klant: nununu dat moet dan voor 'nee' doorgaan) Cassière: een prettige dag nog klant: *zegt niets* Dat vind ik gewoon onbeschoft. Dat je - als je hier komt wonen - niet de moeite neemt om Nederlands te leren. Dat soort mensen zouden imho meteen uitgezet moeten worden.
||
Citaat:
|
Dit is echt te erg!! Alsof jij het allemaal beter zou doen enzo
Je weet bovendien helemaal nix van hun af; hoe lang ze hier zijn enzo!! Die mensen willen misschien ook graag hun best doen, maar leren gewoon niet zo snel, of zijn pas net in t land!! de uitlatingen worden hier steed rascistischer verdomme!!
||
Citaat:
![]() Onzin. Als wij in het buitenland zijn, bijv. Frankrijk wordt er ook van ons verwacht dat wij netjes in het Frans onze escargots bestellen, en in het Frans mensen bedanken etc. Tuurlijk, je kan niet van mensen verwachten dat ze binnen no time een taal beheersen, maar ze moeten er wel wat voor doen. Verder stoor ik me er niet zo enorm aan, ja aan dat Fawaka, Chickie blaatblaat handegezwaai gezeik dat wel. maar verder niet.
|
Ja.
Grappig dat je deze topic begint, want de laatste tijd erger ik me er DOOD aan. Natuurlijk is het voor sommige mensen veel fijner om in hun eigen taal met elkaar te praten (vooral dan voor oudere mensen die nog niet zo lang in Nederland wonen, voor hun is het natuurlijk moeilijk, heel begrijpelijk.), maar doe het dan alsjeblieft NIET als er iemand bij staat die die taal niet verstaat, terwijl je zelf Nederlands kan spreken! Sinds ik werk kom ik dat zo vaak tegen. Een klant vraagt je iets, je antwoord terug en hij/zij begint uitgebreid te overleggen met iemand anders, in een andere taal (IRRITANT!). En dat niet alleen; ook nog eens hoogst onbeschoft. Nog zoiets; ik woon naast een syrische familie die hier nu ongeveer 8 jaar woont. Het is een tamelijk groot gezin, en volgens mij zijn ze aardig streng gelovig, 1 dochter is bijvoorbeeld verbannen uit de familie omdat ze niet uitgehuwelijkt wou worden. De kinderen kunnen goed Nederland en zijn aardig sociaal. Maar de ouders.... ze komen nu nog niet eens verder dan "hoe gaat het" en "goed goed" of "niet goed, niet goed". Ze hebben zelf geen baan, en ik zie de vader ( een ontzettende engerd) altijd maar rondslenteren. In het weekend krijgen ze bezoek en zijn ze verschrikkelijk luidruchtig met muziek en geschreeuw. Dat vraag ik me af; waarom niet een klein beetje integreren? Dan hebben ze gelijk meer kans op een baan, en een beter sociaal leven (ik heb namelijk niet het idee dat ze erg veel vrienden hebben). Daarom heb ik soms zoiets van "ja, misschien is het wel beter dat asielzoekers niet meer, of iniedergeval minder, worden toegelaten in dit land. We geven ze veel gastvrijheid, kansen op een beter leven, en wat doen ze ermee? NOPPES, NADA! zo. Dat moest ik ff kwijt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor het zelfde geld kunnen autochtonen dat ook fluisterend doen en vervolgens nog steeds keihard om je lachen. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik naar Duitsland ga, spreek ik Duits. Ik kan in Parijs mijn croissants in Frans bestellen. In de Londonse pub vraag ik om 'half a pint of ale'. Met andere woorden: ik pas me aan aan hun taal. En natuurlijk spreek ik tegen mijn reisgenoten gewoon Nederlands. Maar ik vraag ook niet van andere mensen om onder elkaar Nederlands te spreken. Ik verwacht gewoon dat als je in Nederland woont je op een normale manier met de maatschappij mee kunt komen. Als je niet bereid bent om je daarvoor in te zetten, dan hoor je hier niet thuis. Begrijp me goed: ik vraag niet van iemand dat hij of zij foutloos en accentloos nederlands spreekt. Ik vraag alleen dat hij of zij wel normaal een halfje wit kan bestellen. Overigens vind ik niet dat je aan de hand van één post het hele forum kunt beoordelen door te zeggen dat 'het hier steeds rascister word'.
|
neuh.
behalve dan als het zou gebeuren als ik met mensen in gesprek zou zijn, die dan onderling in een andere taal zouden gaan spreken, maar dat is gewoonweg onbeschoft. overigens komt het hier op school gek genoeg meer voor bij de autochtonen (ik woon in Friesland), die hebben daar heel erg last van..
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
dat zijn de gevolgen die nederland moet dragen voor zijn beleid, ik zal het eerder op de autotone, oudere bevolking afreageren dan op die mensen zelf. Echter de toekomst ligt aan onze voeten we hebben geen keus dan samen die toekomst te gemoet te gaan, daarom schuw ik jullie worden zo. Ik ben bang dat ze een twee scheiding brengen in het nederlandse volk, een wereld waar geen van ons allen iets mee wint.
|
![]() |
||
Citaat:
sorry taal en cultuur zijn 2 hele andere dingen en ik vind ook niet dat je die dingen kunt vergelijken sowieso hoeft niemand zich aan te passen aan onze cultuur,waarom zou iemand zijn geloof en culturele achtergronden niet hier mogen uitoefenen? Rat
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar alle gekheid op 'n stokje ik geloof niet dat je 't begrijpt. Ik ben totaal niet geinteresseert in wat ze allemaal te melden hebben alleen ik vind het erg vervelend klinken en bovendien praten ze vaak hard en zijn ze vaak overduidelijk aanwezig. Misschien dat sommige mensen er niet zoveel last van hebben maar ik wed dat de meeste van die mensen niet zoveel situaties meemaken met die knakkers als ik. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie jij trouwens het verschil tussen iemand die hier op vakantie is en iemand die hier woont? Zo nee, dan kan je maar beter aannemen dat iedereen hier op vakantie is, bespaart je een hoop ergeren. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En nee, in turkije praat ik geen turks. Want ik spreek geen turks. Zou ik daarentegen in Turkije gaan wonen dan zou ik eerst een goeie cursus turks nemen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-03-2003 om 18:21. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Geef niet op Columbia | 3 | 06-10-2008 14:55 | |
Psychologie |
De schoolangst is er nog steeds Eend | 39 | 10-09-2004 20:36 | |
De Kantine |
‘Geweld op school maatschappelijk probleem’ niceman1984 | 10 | 02-05-2004 16:28 | |
Algemene schoolzaken |
spijbelen Verwijderd | 18 | 14-11-2003 09:56 | |
Psychologie |
huisarrest.... meiske 15 | 10 | 17-10-2003 01:05 | |
Algemene schoolzaken |
waarom zit je nog op school?? the Phit | 18 | 24-12-2001 15:21 |