Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2003, 22:38
guitarplayer
guitarplayer is offline
Hallo,

Ik ben een persoon met veel problemen en veel onzekerheden. Verleden is het meeste waarom ik zo in de problemen zit. Over de jaren wel 30 zelfdodings pogingen ondergaan, maar op het laatste moment bedenk ik dat het niet kan.

De laatste tijd ging het goed. Tot een week nadat ik de drug Ayahuasca had gebruikt. Nu word ik langzaam gek, ik snap er niks meer van. Ben nog maar 15 en liep vandaag helemaal doelloos door de stad helemaal in de war wie ik was en waarom. Ik ben bang voor alles, zit nu achter de computer met gemengde gevoelens. De laatste tijd ging het weer heel goed met school, maar nu weet ik het niet meer. Ik weet gewoon niet, weet je... waarom doen we zo... en wat. Iets wat ik niet weet gebeurt... en wanneer gaat het over. Want hoe zou het werken als het niet zo zou zijn? Ik had nog een topic in Drugs & Alcohol lopen, maar hier is het nog meer dan 80% op z'n plaats, toch?

Maar mensne dit moet stoppen, moet er bovenopkomen en zorgen voro m'n moeder toch?
Plz help me nou
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2003, 23:05
Iotje
Iotje is offline
Ik denk dat je echt met iemand moet praten. Met een psycholoog, of in het begin in ieder geval met vrienden en andere personen die je vertrouwt. Het is heel moeilijk, dat weet ik uit ervaring, maar als je eenmaal begint zal het langzaam aan beter gaan. Zelf begin ik nu wat meer over dingen te praten en ik heb het er heel moeilijk mee..maar ik merk ook dat het ook wat makkelijker maakt. Probeer positiever te denken ook dat helpt!! Heel moeillijk...maar wel effectief...

Verder weet ik het echt niet...echt heel klote....
Oud 08-03-2003, 23:07
Fantôme
Fantôme is offline
Eej jongen toch?!!
Ik ken je niet, maar toch even een berichtje, het is weer lekker cliche wat ik op ga schrijven maar; GA HULP ZOEKEN bij maatschappelijk werkers, psychs... Dit heb je echt nodig als ik het zo hoor! Misschien kan je eerst naar een vertrouwenspersoon op school gaan?!! Die zou je waarschijnlijk vanzelf doorverwijzen, dat lijkt me redelijk logisch. vertrouwenspersonen hebben trouwens ook zwijgplicht dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! Ik hoop dat je het echt gaat doen.
hele dikke knuf, mij
Oud 08-03-2003, 23:38
guitarplayer
guitarplayer is offline
Hulp.. ja hulp, daar ben ik jaren mee bezig. Te hoge verwachtingne maar alles is nu eng joh, ik zit gewoon te tikken tijdens een flashback omdat ik op de site was anders kon het niet hhehehe... leuk maar terug ...maar alles is groot omgevingen en ik blijf klein en draait. Maar wie wat, ik weet niet heb gevoel gewoon dat dit mijn laatste nacht zal zijnn. Weet je ik voel me helder maaar toch hjelemaal gek en weet niet waaorm ik hier post eigenlijk lekker dat ik straks niet meer leef en alles stopt maar toch maarschappelijkes verplichtingen en totale confusing. Ik weet het niet,man... ik weet het niet. Hulp is niet altijd,man onthoud dat ok?

Hulp is niet altijd!

Hoe meer ik denk, hoe dieper ik zak.

Waar ik in zak is gek zijn.

De wereld van de geest is diep.

De geest heeft veel wegen in zich.

Hieronder staat lengte van het bericht... haha
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 23:56
guitarplayer
guitarplayer is offline
Ik zit nu in 't donker en heb gewoon ene manier gevonden om de mensenlijke geest te ontvluchten kan er gewoon omheen, geen angsten meer niet bang om te sterven. Ik kan nog gewoon typen is mooi materiaal om te bestuderen als ik er niet meer ben, ik kan dit niet overleven dit is is sterke shit man. Typ dit nouw omdat er niet veel materiaal is van mensen die in een trip zitten en bijna dood gaan, blijf posten tot ik niet meer kan, materiaal mooi man... weet je waarom? heeft een doel. Ik zit straks in een gesticht mijn lichaam zal dit overleven maar de mind die dit bedenkt zal heel diep in vacuum in m'n geest zitten en niet meer kunnen spreken. Mijn lichaam zal zonder een gezonde geest slecht functioneren en niet meer mijn dromen kunnen verweselijken. Mensen, doet geen pijn meer ik kan mijn angsten nu uitschakelen alles om me heen zou mij aan kunnen vallen als dieren maar dat is niet erg meer. Wat hhehg? toch? k
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 08:07
Verwijderd
okeej, ik kan niet veel zeggen.
Maar jij hebt een serieus probleem, kom terug, denk logica.
Zoek iemand die kan luisteren... niet praten maar luisteren. En denk rationeel na. Kan niet veel zeggen. HEel vaag klinken sommige dinken wel bekend door.. die verwarrende gevoelens.
Kweetniet. Blijf niet zo hier mee zitten!

veel succes...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 09:49
Anne
Anne is offline
Achter de computer blijven zitten zal je zeker niet helpen. Ik snap het wel, ik deed het zelf ook, maar probeer, ook al heb je al hulp, toch iemand in vertrouwen te nemen over hoe je je nu voelt. Laat hem of haar desnoods dit topic lezen, jouw verhalen komen nogal verwarrend op mij over. Ik denk dat hulp toch het allerbeste is, en praten. Sterkte!
Oud 09-03-2003, 10:20
Mir-idiotA
jonge, wat ben je dom bezig als je nadat je nog in je trip ben blijven hangen, opnieuw gaat trippen. Dan ben je gewoon je eigen oorzaak v/d problemen die je hebt...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:28
sas0105
sas0105 is offline
Hallo,

Ik zou als ik jou was naar het RIAGG gaan. Als je naar maatschappelijk werk gaat word je toch doorgestuurd naar het Riagg, omdat het psychies is.

Saskia
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:57
poesiefox
poesiefox is offline
Jij kunt duidelijk zoooo niet tegen psychotrope substanties. Niet meer doen dus. Is niet zo slim.

Je bent pas 15!

Wat moet ik doen om te jou duidelijk te maken dat als die hele hormonenachtbaan van de pubertijd voorbij is, het allemaal zo erg niet meer is? Dit gaat echt over!

Als je moeder je nodig hebt, dan moet je er voor haar zijn man. Zonder jou trekt ze het niet, waarschijnlijk.
Oud 09-03-2003, 16:35
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik zou stoppen met drugs. van wat ik hier lees lijkt het me dat je iemand bent die behoorlijk diep nadenkt over dingen en als je dat gaat combineren met drugs kan het heel erg naar het negatieve gaan neigen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:20
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Ayuahuasca op je 15e! Een shamanistische drug die je gehele levensvisie compleet vernieuwd danwel bijwerkt. Op je vijftiende bevind je je midden in de puberteit en is je 'persoonlijkheidskern', je 'basis' nog helemaal niet vastgelegd. Erg onverstandig om dan al zo'n drug te gebruiken, terwijl je nog niet eens een stabiele levensvisie hebt. De effecten die jij beschrijft, heb ik ook gedurende enkele dagen ondervonden nadat ik bad was gegaan op paddo's. Ik ben er echter sterker dan ooit uitgekomen en hoop dat dat voor jou ook het geval zal zijn. Een advies, kappen met die drugs en wacht nog maar een jaartje of 4-5-6 (psychedelica heeft z'n tijd nodig).

Wat ik me afvraag is waar je dat spul genuttigd hebt? Normaal wordt ayuahuasca namelijk alleen ingenomen tijdens speciale sessies met een kotsemmertje en een meditatiekussen. Als dit bij jou het geval is geweest, moet ik zeggen dat het dan érg onverantwoord van de 'ayuahuasca-sitters' is geweest om een 15-jarig knulletje zulk een trip te laten ondergaan.
Oud 09-03-2003, 17:25
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
wallflower schreef:
ik zou stoppen met drugs. van wat ik hier lees lijkt het me dat je iemand bent die behoorlijk diep nadenkt over dingen en als je dat gaat combineren met drugs kan het heel erg naar het negatieve gaan neigen.
Ben ik het niet mee eens. Juist dit soort drugs zijn bestemd voor de 'denkers' die een confrontatie met zichzelf willen aangaan, blauwdrukken aangaande de werkelijkheid willen achterhalen, op een spirituele manier het derde oog willen 'stimuleren' en ga zo maar door. Gisteren voor het eerst op een 'low-life'-manier op de acid getript (d.w.z., Idols kijken en Gamecuben), omdat dat een veilige manier is om in te stappen binnen zo'n wereld. De volgende acid-ervaringen zullen echter puur gaan om de zaken die ik daarstraks genoemd heb. Leeghoofdige paupertrips zuigen gewoon.
Oud 09-03-2003, 17:26
gothicje
gothicje is offline
kweet niet wat ik eigenlijk nog toe heb te voegen maar toch
zoek echt hulp je bent nog maar 15 je heb nog een heel leven voor je... probeer er uit te komen kijk waar het allemaal is begonnen, begin bij het begin en probeer het stap voor stap op te lossen maar probeer het niet alleen dat lukt je niet dat heb je nou toch zelf ook wel door?!
wees niet zo dom om nog meer drugs te slikken je raakt er alleen maar dieper van in de shit
vorig jaar ging ik drinken om alles te vergeten maar dat hielp niet het werd alleen maar erger dacht ook dat ik echt gek aan het worden was... denk ik nu ook nog weleens...
maar ik heb hulp gezocht zit nu bij een psycholoog en of ik het nou leuk vind of niet het helpt WEL
er zijn genoeg mogelijkheden om geholpen te worden het kan zonder dat je ouders er achter komen, maar het lijkt mij dat je ouders wel iets door hebben?
kweet neit wat ik nog meer moet zeggen omdat ik de gehele situatie niet weet waar je in zit...
in ieder geval heel veel sterkte en als je wilt praten
Wees slim en geef NIET op! je kan het wel!
Oud 09-03-2003, 17:53
Mir-idiotA
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Ben ik het niet mee eens. Juist dit soort drugs zijn bestemd voor de 'denkers' die een confrontatie met zichzelf willen aangaan, blauwdrukken aangaande de werkelijkheid willen achterhalen, op een spirituele manier het derde oog willen 'stimuleren' en ga zo maar door. Gisteren voor het eerst op een 'low-life'-manier op de acid getript (d.w.z., Idols kijken en Gamecuben), omdat dat een veilige manier is om in te stappen binnen zo'n wereld. De volgende acid-ervaringen zullen echter puur gaan om de zaken die ik daarstraks genoemd heb. Leeghoofdige paupertrips zuigen gewoon.
das waar, maar als je zelf weet dat door één keer die drugs gebruiken het alleen maar fouter met je gaat, moet je het niet nog eens doen. Doe je dat wel? dan is het niet om de reden die jij beschrijft
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 00:14
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Ik ben bang voor alles,
Waar ben je allemaal bang voor??
Oud 10-03-2003, 09:36
Wasteland
Wasteland is offline
Snap back too reallity. Zorg ervoor dat je de dingen realistisch blijft bekijken. Laat je niet leiden door gevoelens die niet zijn gegrond.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:16
fil
fil is offline
Citaat:
guitarplayer schreef:
Ik zit nu in 't donker en heb gewoon ene manier gevonden om de mensenlijke geest te ontvluchten kan er gewoon omheen, geen angsten meer niet bang om te sterven. Ik kan nog gewoon typen is mooi materiaal om te bestuderen als ik er niet meer ben, ik kan dit niet overleven dit is is sterke shit man. Typ dit nouw omdat er niet veel materiaal is van mensen die in een trip zitten en bijna dood gaan, blijf posten tot ik niet meer kan, materiaal mooi man... weet je waarom? heeft een doel. Ik zit straks in een gesticht mijn lichaam zal dit overleven maar de mind die dit bedenkt zal heel diep in vacuum in m'n geest zitten en niet meer kunnen spreken. Mijn lichaam zal zonder een gezonde geest slecht functioneren en niet meer mijn dromen kunnen verweselijken. Mensen, doet geen pijn meer ik kan mijn angsten nu uitschakelen alles om me heen zou mij aan kunnen vallen als dieren maar dat is niet erg meer. Wat hhehg? toch? k
Hoi Gitaarspeler!

Ik vind het fascinerend om je bevindingen te lezen. Alleen jammer van de drugs. Dat is misschien de rede dat je 'de dingen' zo ziet als dat je ze nu ziet. Probeer de controle niet uit handen te geven.
En hulp...tsja...hulp...Volgens mij zit jij al in een mooie cirkel. Er zijn er al 30 geweest, dus er zullen er waarschijnlijk ook nog wel 30 komen. Cirkels zijn moeilijk te doorbreken.
Anyway, ik vind het interessant om te lezen hoe jij 'de dingen ziet'. Fascinerend. Het is in ieder geval anders dan wat mensen 'normaal' noemen, maar misschien is 'normaliteit' wel de grootste 'gekte', haha. Heej ik wens je het beste, Gitaarspeler! Geluk jongen! Doei!

fil
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 11:04
poesiefox
poesiefox is offline
Laat je ons in het vervolg weten hoe het met je gaat?

En alsjeblieft, even niet meer trippen tot je je stabiliteit weer gevonden hebt. Dat spul doet dingen met het chemisch evenwicht in je brein, dus als het uit balans is, wordt het alleen maar erger.

Als je professionele hulp zoeken nog niet aankunt, schrijf het op, voor ons. Een nieuw gezichtspunt helpt je vaak om de dingen net wat anders te zien. En wie weet, misschien helpt het.

Wij laten je in ieder geval niet dobberen.
Oud 10-03-2003, 12:04
hippie jesse
hippie jesse is offline
inderdaad, schrijf het op voor ons,

besef dat je niet in compleete gaos zit,

het stukje wat de gaos ervaart is jouw duidelijkheid
Reageren

Regels voor berichten