Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 14:07
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
net gezien in de voorpremière, deze nieuwe film van Alan Parker met Laura Linney, Kate Winslet en alltime-favorite Kevin Spacey

spannende thriller met toch enkele gaten;
het draait om terdoodveroordeelde anti-doodstraf-activist (jaja!) David Gale (Kevin Spacey) die 4 dagen vóór zijn executie aan journaliste Bitsey Bloom (Kate Winslet) zijn levensverhaal kwietschijt.

het plot is voor de doorgewinterde filmliefhebber geen uitdaging, er zitten enkele onlogische doch slimme plotwendingen in, maar wie goed oplet hoeft zich minder zorgen te maken over het einde en kan zorgeloos genieten van het spel van Laura Linney en Kate Winslet die hier erg op dreef zijn.

de film heeft als achtergrond de doodstraf, er wordt oppervlakkig de contra's genoemd, de film neigt er naar anti-doodstraf te zijn. voer voor linkse rakkers dus! aangezien de meerderheid van de Amerikanen vóór de doodstraf is, lees ik vooral negatieve reacties op deze film op IMDB .

kzou dr vooral niet te kritisch naar kijken, dan is het een spannende film,

wie heeft em nog meer gezien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2003, 16:50
lovetear
lovetear is offline
Ik heb ervan gehoord, ik ga hem vast wel eens zien. Spacey heeft me nog nooit teleurgesteld. Ik ben benieuwd.
Oud 09-03-2003, 20:47
battlestar
battlestar is offline
wil ik zien wil ik zien wil ik zien wil ik zien wil ik zien wil ik zien wil ik zien wil ik zien wil ik zien.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:46
Pla
Pla is offline
Hij lijkt me wel goed! Donderdag ga ik hem waarschijnlijk bekijken in de bios
Reageren

Regels voor berichten