Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
heel mooi resultaat dit toch uiteindelijk.
Na de 0-1 dacht ik: EXIT. Arsenal stond 1-0 voor en wanneer beide wedstrijden zo bleven, dan zou dat betekenen dat Valencia en Arsenal beide aan een gelijkspelltje genoeg zouden hebben. Maar eerst maakte AS Roma gelijk (rode kaart Totti wel daarvoor gekregen, was heel onterecht, dus ik verwacht geen schorsing) en daarna scoort PETRI PASANEN ![]() Wat mij betreft gooit Ajax er de volgende wedstrijd nog maar een gelijkspelletje er tegenaan. ![]() Citaat:
![]() Arsenal moet naar Valecnia. Ajax moet naar AS Roma. Ajax moet gelijkspelen en is dan altijd door. ![]() ![]() Het resultaat van Valencia CF - Arsenal maakt geloof ik niet uit. Eén van de twee is geloof ik altijd door. Net als bij Ajax AS Roma, hoewel dit in theorie nog wel mogelijk is: 1. Arsenal 8 2. Ajax, Roma, Valencia 7 of: 1. Valencia 9 2. AS Roma, Ajax 7 Maar in die gevallen is Ajax niet door. Dus er moet wel een punt gepakt worden! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() achteraf jammer van die 2-1 van Batigol in de 89e minuut, maar goed...waarover praten we als Ajax volgende week gewoon gelijk speelt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik vond Ajax wel stukken beter voetballen dan Valencia
|
Ajax goed!!!!
Maar 1 ding snap ik niet. Iedereen zegt dat Ajax bij verlies in Rome niet door is ![]() Maar als Ajax nu verliest met, laten we zeggen 1-0. Dan komen Ajax en AS op 7pnt, maar staat Ajax boven Roma door doelsaldo. Ok, dan maakt het toch niet uit wie er bij de andere wint? Want of Arsenal loopt 3pnt uit op ajax of ze verliezen en blijven ze dus gelijk en gaat Ajax op doelsaldo door als 2de omdat Valencia dan 9pnt heeft... En als het een 1-1 ofzo wordt dan heeft Arsenal 8, Valencia 7 en Ajax en AS ook 7. Maar dan gaat Ajax toch ook door??? Hoe zit het?
|
www.ajax.nl zegt dit:
Scenario’s in Rome: 1. Ajax wint in Rome: Ajax gaat door 2. Ajax speelt gelijk in Rome: Ajax gaat door 3. Ajax verliest in Rome a. Valencia en Arsenal spelen gelijk: Arsenal en Roma gaan door. Arsenal eindigt met 8 punten, Ajax, Roma en Valencia allemaal met 7. In de onderlinge stand van de betrokken ploegen heeft Roma dan 6 punten en Ajax en Valencia ieder 5. b. Valencia wint van Arsenal: Valencia en Arsenal gaan door. Valencia eindigt met 9 punten, Ajax, Roma en Arsenal allemaal met 7 punten. In de onderlinge stand van de betrokken ploegen heeft Arsenal dan 6 punten, Ajax 5 punten en Roma 4 punten. c. Arsenal wint van Valencia: Ajax is afhankelijk van de uitslag van de nederlaag in Rome. Arsenal eindigt met 10 punten, Ajax en Roma ieder met 7 punten en Valencia met 6 punten. In de onderlinge stand van de betrokken ploegen heeft Ajax momenteel een 2-1 voorsprong op Roma. De Italianen hebben echter meer doelpunten gemaakt dan Ajax, en zouden daarop doorgaan als het in Rome ook 2-1 werd. Bij een 1-0 zege voor Roma, gaan de Romeinen naar de kwartfinale wegens dat ene doelpunt gescoord in Amsterdam. Bij een nederlaag moet Ajax dus twee keer scoren om verder te gaan en mag dan niet forser verliezen dan met 1 doelpunt verschil. Dus: als Ajax met maximaal één doelpunt verschil verliest en bovendien zelf minstens twee keer scoort, dan gaat Ajax door op uit gescoorde doelpunten. Ik begrijp dat onderlinge stand van betrokken ploegen niet... ![]()
|
![]() |
Bij dat met onderlinge stand wordt volgens mij bedoeld, dat de ploeg die als nr 1 doorgaat wordt 'weggehaald' in de wedstrijden. dus als Arsenal 1e zou worden, worden de wedstrijden Ajax-Arsenal en zo eruitgehaald...
denk ik ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar in de gevallen hierboven zijn er dan 3 ploegen met evenveel punten. Hoe het dan precies zit weet ik niet. ![]()
|
![]() |
Dat met onderlinge punten tussen 3 ploegen gaat als volgt;
Arsenal wordt weg gestreept en dan blijven er dus 3 ploegen over, dan moet je het zien als een eigen competitie tussen die 3. Welke ploeg de meeste punten heeft gehaald tegen de andere 2 ploegen gaat door. B Roma Arsenal 1-3 B Valencia Ajax B Ajax Roma 2-1 B Arsenal Valencia B Arsenal Ajax 1-1 B Roma B Ajax Arsenal 0-0 B Valencia Roma 0-3 B Ajax Valencia 1-1 B Arsenal Roma B Roma Ajax 1-0(voorbeeld) B Valencia Arsenal 1-0(voorbeeld) Valencia heeft nu 9 punten, Ajax, Roma en Arsenal alledrie 7 Ajax - Roma was 2-1(3 punten ajax) Ajax - Arsenal was 1-1(ajax nu totaal 4 punten, arsenal 1) Arsenal - Ajax was 0-0(Ajax nu 5 punten, Arsenal 2) Roma - Arsenal was 1-3(arsenal nu 5 punten totaal, roma nog steeds 0) Arsenal - Roma 1-1(Arsenal 6 punten, roma 1) Roma - Ajax 2-1(voorbeeld, roma nu 4 punten, ajax blijft 5) Nu is de stand tussen de 3 dus als volgt: Arsenal 6 ( 3 gelijk, 1 winst) Ajax 5 (2 gelijk, 1 verloren, 1 gewonnen) Roma (1 gewonnen, 1 gelijk, 2 verloren) zo werkt de regel onderlinge resultaten tussen 3 ploegen dus ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|