Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 15:12
Isa
Isa is offline
Citaat:
4.2.3. Tegengaan van verloedering

De AEL staat een aanpak voor waarbij in de eerste plaats de bronnen van verloedering krachtig worden bestreden. Handel, eigendom en gebruik van drugs wordt, afgezien van bepaalde medische gevallen, ingeperkt en uiteindelijk verboden. Koffieshops worden gesloten. Gokken wordt zoveel mogelijk ingeperkt door sluiting van gokhallen en weghalen van fruitautomaten. Op jongeren gerichte alcoholproducten en bijbehorende reclame worden verboden. Supermarkten mogen geen alcoholproducten verkopen. Op alcoholproducten komen verplicht gezondheidswaarschuwingen te staan.
De bordeelwet wordt ingetrokken. Prostitutie wordt ingeperkt (te beginnen met de raamprostitutie) en uiteindelijk verboden. Klanten worden beboet. Pooiers en mensenhandelaren ontvangen maximale gevangenisstraf. Prostituees worden actief benaderd door de hulpverlening en zij die zich willen ontworstelen aan "het leven" worden opgevangen. De zedenpolitie wordt versterkt.

Het aantal stadswachten en andere surveillanten wordt uitgebreid teneinde de veiligheid op straat en in treinen te waarborgen. Hierdoor zal de politie meer tijd over hebben voor het oplossen van de harde criminaliteit. Aantasting van burgerlijke rechten door preventief fouilleren wordt afgewezen. De invoering van een legitimatieplicht, met name voor minderjarigen, wordt afgewezen. De AEL wijst vorming van een politiestaat af. De AEL is voorstander van de inkleuring van de politie en het bestrijden van discriminatie binnen de korpsen.
Voetbalhooliganisme wordt niet langer geduld. Tegen relschoppers wordt met zero-tolerance opgetreden. Notoire hooligans ontvangen een levenslang stadionverbod.
Slachtoffers van misdaden hebben recht op een schadeloosstelling. Daders worden gestimuleerd zich te verzoenen met slachtoffers. De dader die zich na een confrontatie berouwvol toont en zich verzoent met het slachtoffer wordt beloond. De door de rechter te bepalen strafmaat wordt hieraan aangepast. Kleinere geschillen (b.v. burenruzies) die de rechterlijke macht en politie onevenredig belasten zullen voortaan door onafhankelijke bemiddelaars (mediators) worden opgelost.

De hulpverlening wordt versterkt. De staat heeft een zorgplicht ten aanzien van kwetsbare groepen. Psychiatrische patiënten die een gevaar vormen voor hun omgeving of zichzelf worden opgenomen en zonodig met dwang behandeld. Zwervers worden actief van straat gehaald en onderdak geboden. Drugsverslaafden worden gedwongen opgenomen en verplicht tot afkicken. Na afkicken wordt een rehabilitatieprogramma en een structurele baan aangeboden in de sociale werkvoorziening. Ex-patiënten worden gemonitored om terugval te voorkomen. De preventie wordt versterkt door de opzet van steunstructuren. Het ontstaan van dakloosheid door het ontstaan van (huur)schulden bij kwetsbare personen wordt voorkomen door budgetbeheer (met name uitgaven aan huur en nutsbedrijven) bij de sociale diensten te leggen. Daartoe vindt indicatiestelling plaats in het kader van de aanvraag van de bijstandsuitkering. Deze personen volgen een programma om zelf met het budget te leren omgaan.
Gedetineerden worden actief gerehabiliteerd. Personen die terugkeren naar de samenleving ontvangen educatie, begeleiding en huisvesting.
damn, ik dacht net dat die abu jahjah sympathiek was.

ik denk dat ik maar eens op het form va www.AEL.nl een aantal moslims ga probeer te overtuigen dat Allah niet tegen een wietplant is, die hij zelf geschapen heeft.

Laatst gewijzigd op 11-03-2003 om 15:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 17:00
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 11-03-2003 @ 16:12:
damn, ik dacht net dat die abu jahjah sympathiek was.

ik denk dat ik maar eens op het form va www.AEL.nl een aantal moslims ga probeer te overtuigen dat Allah niet tegen een wietplant is, die hij zelf geschapen heeft.
Ja, ik ook...

En als je toch bezig bent, mag je ook vragen wat ze onder "politiestaat" verstaan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten