Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 22:43
muckymouse
muckymouse is offline
dit gaat over horoscopen en tarotkaarten en andere manieren om je toekomst te laten voorspellen

laat jij je leven beïnvloeden door de stand van de sterren
lees je je horoscoop en hou je rekening met de ongunstige stand van de planeten.
kijk jij extra goed uit met oversteken als kaarten je vertellen dat je niet lang meer te leven hebt.

kortom laat jij je leiden door voorspellingen?
Oud 11-03-2003, 22:44
Verwijderd
Urm.. nee. Ik ben van mening dat de toekomst niet 'vast' staat. En al zou die vast staan is dat op zeker niet 'inleesbaar' voor stervelingen.

Zodoende: doe ik maar wat en vrees ik de toekomst niet.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:45
strafcorner
strafcorner is offline
ik geloof niet dat de toekomst zich voorspellen laat...

*is niet zo kien op "zweverig gedoe" *
Oud 11-03-2003, 22:47
muckymouse
muckymouse is offline
en how about karaktertrekjes van de sterrenbeelden

persoonlijk geloofde ik er nooit zo in, zeker niet in de voorspellingen.

maar de laatste tijd heb ik me meer verdiept in mijn sterrenbeeld
namelijk schorpioen. en nu blijkt dat ik toch de typische schorpioen trekjes heb.
en eigenlijk geloof ik t niet, maar het wordt precies zoals mijn karakter ook echt is beschreven

toch toevallig
Oud 11-03-2003, 22:50
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 11-03-2003 @ 23:47:

namelijk schorpioen. en nu blijkt dat ik toch de typische schorpioen trekjes heb.
en eigenlijk geloof ik t niet, maar het wordt precies zoals mijn karakter ook echt is beschreven

toch toevallig
Lees eens de karaktertrekjes van een willekeurig ander sterrenbeeld, dat klopt net zo goed.
Ook kan je eens kijken naar de karaktertrekjes die bij schorpioen staan die helemaal niet bij je kloppen..
Verwijderd
Citaat:
muckymouse schreef op 11-03-2003 @ 23:47:

toch toevallig
Ik schuif zulk soort fenomenen vaak af op wishfull thinking. Je karakter is complex en als je wilt kun je de kaders buigen. Ik durf te wedden dat als je de beschrijving van 'n ram bij schorpioen zou zetten dat je dan ook (zou kunnen) zeggen van: 'ja dat ben ik'.

Offtopic: Ik ben ook schorpioen
Met citaat reageren
Verwijderd
He QK moet je niet hetzelfde als ik gaan tikken op het zelfde tijdstip he, dan had ik beter quote kunnen gebruiken
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:51
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 11-03-2003 @ 23:50:
Lees eens de karaktertrekjes van een willekeurig ander sterrenbeeld, dat klopt net zo goed.
Ook kan je eens kijken naar de karaktertrekjes die bij schorpioen staan die helemaal niet bij je kloppen..
precies al die omschrijvingen en voorspellingen zijn zo geschreven dat iedereen er iets in zal herkennen vaak ook een paar positieve punten (die mensen vanuit hun natuur snel in zichzelf herkennen) en als tegengewicht nog een "slechte " eigenschap erbij (waar wel weer mee te leven valt , om het geloofwaardig te maken...
Oud 11-03-2003, 22:52
muckymouse
muckymouse is offline
ik heb alle beschrijvingen gelezen, en de schorpioen klopt t meest

of misschien wil ik dat wel zo zien, ik snap wat jullie bedoelen.
en het lijkt me ook sterk dat dan alle mensen op die op die dag zijn geboren hetzelfde karakter hebben.

en toch vond ik die beschrijving erg apart
Oud 11-03-2003, 22:52
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
tiehie dankje, over en sluiten!
Oud 11-03-2003, 22:54
Verwijderd
Dat denk ik ook. 't lijkt me gewoon zo vergezocht dat de stand van de sterren ook maar *iets* te maken heeft met je karakter. 't is ook bullshit, 'de stand van de sterren', die dingen zitten miljoenen lichtjaren van elkaar verwijderd en ik verdenk ze er ook niet van bijzonder veel functie te hebben, behalve dan dat je romantisch kan gaan doen met 'n meisje.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:54
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 11-03-2003 @ 23:51:
precies al die omschrijvingen en voorspellingen zijn zo geschreven dat iedereen er iets in zal herkennen vaak ook een paar positieve punten (die mensen vanuit hun natuur snel in zichzelf herkennen) en als tegengewicht nog een "slechte " eigenschap erbij (waar wel weer mee te leven valt , om het geloofwaardig te maken...
wat ben je toch heerlijk nuchter

en dan wat denk je van bv profeten/voorspellers zoals nostradamus
Oud 11-03-2003, 22:55
Verwijderd
Ja da's een geval apart.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:58
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 11-03-2003 @ 23:54:

ow ow ow ow ow
als je ook maar IETS verder leest dan de populaire voorspellingen van Nossie, dan kom je óveral wel tegen, zelfs op internet, wat er allemaal aan schort.
ik zou wel weer een hele pagina vol kunnen tikken over hoe iedereen wel 2000 übervage metaforische "voorspellingen" kan doen, zonder daar een tijdslimiet aan te verbinden, en dan wédden dat er een aantal "uitkomen" binnen 500 jaar...

wat is de waarde van een voorspelling als je vantevoren er niet uit op kan maken wat er gaat gebeuren?
Oud 11-03-2003, 22:59
muckymouse
muckymouse is offline
sommige mensen laten zich er zo door leiden dat ze hun leven erop aanpassen

bv een toekomst voorspelster kijkt in een glazenbol, en verteld tegen het goedbetalend meisje op de kermis dat zij binnenkort de ware zal ontmoeten.
een lange donkerharige man met groene ogen.

het meisje gelooft heilig in de voorspelling, en gaat uit madam alziends tent op de kermis.
bij het reuzenrad ziet ze een lange donkerharige man met groene ogen, dat zal dan wel de ware MOETEN zijn
en omdat de voorspelling het zegt papt ze aan met deze man, en uiteindelijk ontstaat er een relatie.

is het dat goed voorspeld, of heeft ze toch haar eigen pad gekozen. of heeft ze haar leven zo gedraaid zodat de voorspelling klopte
Oud 11-03-2003, 23:01
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 11-03-2003 @ 23:54:

ach ja al dat soort dingen ook de geheime boodchappen die in de bijbel schijnen te zitten, ik houd het op een toevallige combinatie van : toeval,fantasie van de "profeet""(ik kan nu ook fantaseren dat de mensen in het jaar 3003 een stuk langer zijn en in vliegende auto`s rijden), en te ver gezochte niet duidelijk aantoonbare "bewijzen" er zij bovendien zoveel mensen die zoveel denken en fantaseren over de toekomst dat er altijd wel een paar van die gedachten waar blijken te zijn. en het zou ook goed kunnen dat juist door een "voorspelling" iets er daadwerkelijk ook echt komt omdat men erover gaat nadenken en het gaat proberen uit te vinden. voor mij is het iig simpel "als het niet bewezen is is het niet waar"
Oud 11-03-2003, 23:02
Verwijderd
Hmm ja maar wat ik van die Nostro had gelezen (niet veel hoor) was toch wel schrikbarend accuraat. Maar 't was op internet dus ik kan genaaid zijn
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 23:04
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 12-03-2003 @ 00:01:
ach ja al dat soort dingen ook de geheime boodchappen die in de bijbel schijnen te zitten, ik houd het op een toevallige combinatie van : toeval,fantasie van de "profeet""(ik kan nu ook fantaseren dat de mensen in het jaar 3003 een stuk langer zijn en in vliegende auto`s rijden), en te ver gezochte niet duidelijk aantoonbare "bewijzen" er zij bovendien zoveel mensen die zoveel denken en fantaseren over de toekomst dat er altijd wel een paar van die gedachten waar blijken te zijn. en het zou ook goed kunnen dat juist door een "voorspelling" iets er daadwerkelijk ook echt komt omdat men erover gaat nadenken en het gaat proberen uit te vinden. voor mij is het iig simpel "als het niet bewezen is is het niet waar"
dat bedoel ik met t stukje hierboven

door voorspellingen draaien sommige mensen hun leven zo dat de voorspelling ook daadwerkelijk uitkomt.
en was dat dan echt hun lot, of gewoon naïviteit van de persoon in kwestie?
Oud 11-03-2003, 23:04
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 11-03-2003 @ 23:59:
sommige mensen laten zich er zo door leiden dat ze hun leven erop aanpassen

bv een toekomst voorspelster kijkt in een glazenbol, en verteld tegen het goedbetalend meisje op de kermis dat zij binnenkort de ware zal ontmoeten.
een lange donkerharige man met groene ogen.

het meisje gelooft heilig in de voorspelling, en gaat uit madam alziends tent op de kermis.
bij het reuzenrad ziet ze een lange donkerharige man met groene ogen, dat zal dan wel de ware MOETEN zijn
en omdat de voorspelling het zegt papt ze aan met deze man, en uiteindelijk ontstaat er een relatie.

is het dat goed voorspeld, of heeft ze toch haar eigen pad gekozen. of heeft ze haar leven zo gedraaid zodat de voorspelling klopte
of alle 3
er is goed voorspeld, want het is uitgekomen
ze heeft haar eigen pad gekozen, want ze ging met hem aanpappen
ze heeft haar leven zo gedraaid dat de voorspelling klopte indien ze met die jongen aanpapte omdat ie er zus en zo uitzag

maargoed, wat is je punt?
Oud 11-03-2003, 23:05
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
eXo schreef op 12-03-2003 @ 00:02:
Hmm ja maar wat ik van die Nostro had gelezen (niet veel hoor) was toch wel schrikbarend accuraat. Maar 't was op internet dus ik kan genaaid zijn
denk het wel er zijn trouwens ook veel voorspellingen helemaal niet uitgekomen en ook voor nossie geldt: de "voorspellingen" zijn zo cryptisch en vaag dat je er met wat wil al gauw wat van kan maken. ik durf te wedden dat zijn originele geschriften door mensen zijn "aangepast/bijgepoetst" dat ze wel een beetje kloppen...en die troep op internet dat is zowiezo niet betrouwbaar
Oud 11-03-2003, 23:06
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 12-03-2003 @ 00:04:
of alle 3
er is goed voorspeld, want het is uitgekomen
ze heeft haar eigen pad gekozen, want ze ging met hem aanpappen
ze heeft haar leven zo gedraaid dat de voorspelling klopte indien ze met die jongen aanpapte omdat ie er zus en zo uitzag

maargoed, wat is je punt?
ik vraag me af hoe anderen tegen dat soort goed uitkomende voorspelling kijken?
is er een lot voor iedereen? of bepaal je het zelf?
Oud 11-03-2003, 23:07
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Maar 't was op internet dus ik kan genaaid zijn
*Trekt broek op*
Oud 11-03-2003, 23:07
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 12-03-2003 @ 00:06:
ik geloof in zelfverantwoordelijke zelfbepaling en er is natuurlijk per defenitie voor iedereen een lot alleen staat dat in mijn optiek niet van te voren vastgelegd
Oud 11-03-2003, 23:08
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Bij horoscopen en andere voorspellings manieren ligt het er gewoon aan hoe je het intrepteerd, je vind altijd wel een manier waardoor het terugslaat op jezelf.
Ze zouden horoscopen naast de comics moeten zetten.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 23:09
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 12-03-2003 @ 00:07:
*Trekt broek op*
Hahahahahahahhahahahaha.

Trui man trui.

Offtopic: Wat is messiah22
Met citaat reageren
Advertentie
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 11-03-2003 @ 23:52:

en het lijkt me ook sterk dat dan alle mensen op die op die dag zijn geboren hetzelfde karakter hebben.

daarom zal dus de horoscoop in het algemeen z'n sceptici behouden denk je niet?
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
geef eens een voorbeeld dan
ik weet dat er veel neppe nostra voorspellingen op internet staan, zeker als het over de twin towers ging
Oud 11-03-2003, 23:10
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 12-03-2003 @ 00:08:
Bij horoscopen en andere voorspellings manieren ligt het er gewoon aan hoe je het intrepteerd, je vind altijd wel een manier waardoor het terugslaat op jezelf.
Ze zouden horoscopen naast de comics moeten zetten.
die uit het straatkrantje zijn ook erg hilarisch inderdaad
Oud 11-03-2003, 23:11
Verwijderd
Citaat:
QuantumKitten schreef op 12-03-2003 @ 00:09:
geef eens een voorbeeld dan
ik weet dat er veel neppe nostra voorspellingen op internet staan, zeker als het over de twin towers ging
Joah 't ging dus over TT weet niet meer wat overigens. Maar je hoort er wel 'ns vaker over... moet me d'r maar 'ns in verdiepen.

*zet op:'nog in te verdiepen lijstje'*

(onder Denise Richards)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 23:11
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 12-03-2003 @ 00:06:
Omdat de consequenties absurd zijn van het accepteren van de stelling dat er een "lot" is voor iedereen, geloof ik dat je je lot zelf bepaalt.
Deze stellingen zijn beide onmogelijk te bewijzen trouwens.
Oud 11-03-2003, 23:12
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 12-03-2003 @ 00:09:
daarom zal dus de horoscoop in het algemeen z'n sceptici behouden denk je niet?
zegt iemand die op msn messiah (lees messias) heet
Oud 11-03-2003, 23:13
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
eXo schreef op 12-03-2003 @ 00:11:
Joah 't ging dus over TT weet niet meer wat overigens. Maar je hoort er wel 'ns vaker over... moet me d'r maar 'ns in verdiepen.

*zet op:'nog in te verdiepen lijstje'*

(onder Denise Richards)
Dan waren het hoogstwaarschijnlijk die die ik al in gedachten had. Die waren dus ná de ramp verzonnen door één of meer grapjassen.
Oud 11-03-2003, 23:13
Verwijderd
Citaat:
muckymouse schreef op 12-03-2003 @ 00:12:
zegt iemand die op msn messiah (lees messias) heet
Jah maar wat is dat dan messiah22?

(heeft tijdelijk geen msm meer)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 23:14
strafcorner
strafcorner is offline
de enige echte uber toekomst voorspeller blijft trouwens erwin kroll
Oud 11-03-2003, 23:15
Verwijderd
Haha
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 23:16
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 12-03-2003 @ 00:11:
Omdat de consequenties absurd zijn van het accepteren van de stelling dat er een "lot" is voor iedereen, geloof ik dat je je lot zelf bepaalt.
Deze stellingen zijn beide onmogelijk te bewijzen trouwens.
dat is inderdaad een mening

maar mensen vragen zich niet voor niets af,

ga ik later trouwen, en met wie dan
krijg ik kinderen en hoeveel
hoe zou ik doodgaan

bij sommige mensen liggen dat soort dingen al vast bij de geboorte, bv onvruchtbaarheid, of uithuwelijking
zou betekenen dat sommigen al wel een lot klaar hebben liggen en anderen daar vrije keus in hebben.
misschien beetje een stom voorbeeld..

ik kan haast niet geloven dat t hele leven van alleen toevalligheden aan elkaar hangt. Ik denk dat er toch een soort blauwdruk van je leven in je zit, maar dat je je eigen acties wel kan kiezen
een soort tussenweg dus
Oud 11-03-2003, 23:20
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 12-03-2003 @ 00:16:
. Ik denk dat er toch een soort blauwdruk van je leven in je zit,
erfelijke eigenschapen + Omgeving/opvoeding + eigen intelligentie/denkwijze + toevalige gebeurtenissen= jouw inrichting v/h leven.

tis niet raar dat je je het niet voor kan stellen trouwens, omdat er geen voorstelling van te maken is, dat gaat ons menselijke verstand te boven.
Oud 11-03-2003, 23:22
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 12-03-2003 @ 00:20:
erfelijke eigenschapen + Omgeving/opvoeding + eigen intelligentie/denkwijze + toevalige gebeurtenissen= jouw inrichting v/h leven.

tis niet raar dat je je het niet voor kan stellen trouwens, omdat er geen voorstelling van te maken is, dat gaat ons menselijke verstand te boven.
nature+nurture noemen wij dat
ik denk inderdaad dat als je van iedereen alles zou weten, de genen, de opvoeding, enz. dat je dan met een heeeeeel grote zekerheid voorspellingen zou kunnen maken.
Oud 11-03-2003, 23:22
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
eXo schreef op 12-03-2003 @ 00:13:
Jah maar wat is dat dan messiah22?

(heeft tijdelijk geen msm meer)
dat zien jullie mensen tegen die tijd wel
Oud 11-03-2003, 23:26
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 12-03-2003 @ 00:20:

dat bedoel ik bij je geboorte licht toch al een heel groot deel van je karakter en je lichamelijke eigenschappen vast.
een aantal dingen staan voor in de toekomst al vast, zoals bv onvruchtbaarheid. Aan de hand van je karakter reageer jij op een bepaalde manier op gebeurtenissen in je leven.
de manier hoe jij zou reageren is een deel van je karakter, wat dus erfelijk is en al voor een deel vast staat
door je ervaringen zal je misschien later anders reageren, dus een leerproces. Dus een deel staat vast, en een deel is aan jou om te kiezen
Oud 11-03-2003, 23:28
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 12-03-2003 @ 00:26:
dat bedoel ik bij je geboorte licht toch al een heel groot deel van je karakter en je lichamelijke eigenschappen vast.
een aantal dingen staan voor in de toekomst al vast, zoals bv onvruchtbaarheid. Aan de hand van je karakter reageer jij op een bepaalde manier op gebeurtenissen in je leven.
de manier hoe jij zou reageren is een deel van je karakter, wat dus erfelijk is en al voor een deel vast staat
door je ervaringen zal je misschien later anders reageren, dus een leerproces. Dus een deel staat vast, en een deel is aan jou om te kiezen
Geef het dan niet zo'n metafysische naam als "Lot" maar noem het beestje bij z'n naam Opvoeding, genen, fysieke en sociale omstandigheden en contacten. Alles heeft een invloed op je leven.
Oud 11-03-2003, 23:31
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 12-03-2003 @ 00:28:
Geef het dan niet zo'n metafysische naam als "Lot" maar noem het beestje bij z'n naam Opvoeding, genen, fysieke en sociale omstandigheden en contacten. Alles heeft een invloed op je leven.
ik noem t even lot omdat er mensen zijn die het zo zwart wit zien.

zoals je lot ( levensweg weetiket ) ligt vast en je kan er niet van afwijken.

dat geloof ik ook absoluut niet, maar meer een soort tussenweg
Oud 11-03-2003, 23:33
muckymouse
muckymouse is offline
toch ook apart, dat er zoveel verhalen zijn, die over dit soort dingen gaan

een uitverkorene die zijn ( hebbie em weer ) lot moet nakomen, omdat hij/zij verkozen is als the one.

dat thema kom je zo vaak tegen, zal toch niet allemaal uit de lucht gevallen zijn?
Oud 11-03-2003, 23:33
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 12-03-2003 @ 00:31:

is dit trouwens niet meer iets voor het filosofie forum?
maargoed zoals ik al zei, de consequenties van het accepteren van een vastliggend lot zijn absurd, en het blijft een geloof (je gelooft in het lot of niet, het is niet te bewijzen).
dusse...
hm..
Oud 11-03-2003, 23:34
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 12-03-2003 @ 00:31:

'k geloof niet in tussen wegen aangezien 2 dingen niet gereduceerd kunnen worden tot 1 dan zal het nog altijd uit 2 delen bestaan dus doe mij maar een beetje van beiden.
Oud 11-03-2003, 23:35
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
QuantumKitten schreef op 12-03-2003 @ 00:33:
is dit trouwens niet meer iets voor het filosofie forum?
maargoed zoals ik al zei, de consequenties van het accepteren van een vastliggend lot zijn absurd, en het blijft een geloof (je gelooft in het lot of niet, het is niet te bewijzen).
dusse...
hm..
nah mijn eerste vraag was of dit soort dingen invloed hebben op je dagelijkse leven dus > lifestyle, maar het drijft idd meer af naar mystiek en filosofie.

enne uhm tja, ik wil t laatste woord, maar ik wil ook slapen
Oud 11-03-2003, 23:36
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 12-03-2003 @ 00:34:
'k geloof niet in tussen wegen aangezien 2 dingen niet gereduceerd kunnen worden tot 1 dan zal het nog altijd uit 2 delen bestaan dus doe mij maar een beetje van beiden.
blap jij en je correcte gemiep
Oud 11-03-2003, 23:37
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 12-03-2003 @ 00:36:
blap jij en je correcte gemiep
het duurde 2 posts maar toch heb ik me gelijk wat ben je ook een schatje
Oud 11-03-2003, 23:39
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 12-03-2003 @ 00:37:
het duurde 2 posts maar toch heb ik me gelijk wat ben je ook een schatje
ik ook van jou hoor
Oud 11-03-2003, 23:39
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 12-03-2003 @ 00:35:
nah mijn eerste vraag was of dit soort dingen invloed hebben op je dagelijkse leven dus > lifestyle, maar het drijft idd meer af naar mystiek en filosofie.

enne uhm tja, ik wil t laatste woord, maar ik wil ook slapen
ik had een aantal posts geleden al het laatste woord hoor, ga maar gerust slapen
Reageren

Regels voor berichten