Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Offtopic: Ik ben ook schorpioen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
ik heb alle beschrijvingen gelezen, en de schorpioen klopt t meest
of misschien wil ik dat wel zo zien, ik snap wat jullie bedoelen. en het lijkt me ook sterk dat dan alle mensen op die op die dag zijn geboren hetzelfde karakter hebben. en toch vond ik die beschrijving erg apart
|
Verwijderd
|
Dat denk ik ook. 't lijkt me gewoon zo vergezocht dat de stand van de sterren ook maar *iets* te maken heeft met je karakter. 't is ook bullshit, 'de stand van de sterren', die dingen zitten miljoenen lichtjaren van elkaar verwijderd en ik verdenk ze er ook niet van bijzonder veel functie te hebben, behalve dan dat je romantisch kan gaan doen met 'n meisje.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en dan wat denk je van bv profeten/voorspellers zoals nostradamus
||
Citaat:
als je ook maar IETS verder leest dan de populaire voorspellingen van Nossie, dan kom je óveral wel tegen, zelfs op internet, wat er allemaal aan schort. ik zou wel weer een hele pagina vol kunnen tikken over hoe iedereen wel 2000 übervage metaforische "voorspellingen" kan doen, zonder daar een tijdslimiet aan te verbinden, en dan wédden dat er een aantal "uitkomen" binnen 500 jaar... wat is de waarde van een voorspelling als je vantevoren er niet uit op kan maken wat er gaat gebeuren? ![]()
|
sommige mensen laten zich er zo door leiden dat ze hun leven erop aanpassen
bv een toekomst voorspelster kijkt in een glazenbol, en verteld tegen het goedbetalend meisje op de kermis dat zij binnenkort de ware zal ontmoeten. een lange donkerharige man met groene ogen. het meisje gelooft heilig in de voorspelling, en gaat uit madam alziends tent op de kermis. bij het reuzenrad ziet ze een lange donkerharige man met groene ogen, dat zal dan wel de ware MOETEN zijn en omdat de voorspelling het zegt papt ze aan met deze man, en uiteindelijk ontstaat er een relatie. is het dat goed voorspeld, of heeft ze toch haar eigen pad gekozen. of heeft ze haar leven zo gedraaid zodat de voorspelling klopte
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
door voorspellingen draaien sommige mensen hun leven zo dat de voorspelling ook daadwerkelijk uitkomt. en was dat dan echt hun lot, of gewoon naïviteit van de persoon in kwestie?
||
Citaat:
![]() er is goed voorspeld, want het is uitgekomen ze heeft haar eigen pad gekozen, want ze ging met hem aanpappen ze heeft haar leven zo gedraaid dat de voorspelling klopte indien ze met die jongen aanpapte omdat ie er zus en zo uitzag maargoed, wat is je punt?
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
is er een lot voor iedereen? of bepaal je het zelf?
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik weet dat er veel neppe nostra voorspellingen op internet staan, zeker als het over de twin towers ging ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
*zet op:'nog in te verdiepen lijstje'* (onder Denise Richards) |
![]() |
||
Citaat:
Deze stellingen zijn beide onmogelijk te bewijzen trouwens.
||
Citaat:
||
Citaat:
maar mensen vragen zich niet voor niets af, ga ik later trouwen, en met wie dan krijg ik kinderen en hoeveel hoe zou ik doodgaan bij sommige mensen liggen dat soort dingen al vast bij de geboorte, bv onvruchtbaarheid, of uithuwelijking zou betekenen dat sommigen al wel een lot klaar hebben liggen en anderen daar vrije keus in hebben. misschien beetje een stom voorbeeld.. ik kan haast niet geloven dat t hele leven van alleen toevalligheden aan elkaar hangt. Ik denk dat er toch een soort blauwdruk van je leven in je zit, maar dat je je eigen acties wel kan kiezen een soort tussenweg dus
||
Citaat:
tis niet raar dat je je het niet voor kan stellen trouwens, omdat er geen voorstelling van te maken is, dat gaat ons menselijke verstand te boven.
||
Citaat:
![]() ![]() ik denk inderdaad dat als je van iedereen alles zou weten, de genen, de opvoeding, enz. dat je dan met een heeeeeel grote zekerheid voorspellingen zou kunnen maken.
||
Citaat:
een aantal dingen staan voor in de toekomst al vast, zoals bv onvruchtbaarheid. Aan de hand van je karakter reageer jij op een bepaalde manier op gebeurtenissen in je leven. de manier hoe jij zou reageren is een deel van je karakter, wat dus erfelijk is en al voor een deel vast staat door je ervaringen zal je misschien later anders reageren, dus een leerproces. Dus een deel staat vast, en een deel is aan jou om te kiezen
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
zoals je lot ( levensweg weetiket ![]() dat geloof ik ook absoluut niet, maar meer een soort tussenweg
|
toch ook apart, dat er zoveel verhalen zijn, die over dit soort dingen gaan
een uitverkorene die zijn ( hebbie em weer ) lot moet nakomen, omdat hij/zij verkozen is als the one. dat thema kom je zo vaak tegen, zal toch niet allemaal uit de lucht gevallen zijn?
||
Citaat:
![]() maargoed zoals ik al zei, de consequenties van het accepteren van een vastliggend lot zijn absurd, en het blijft een geloof (je gelooft in het lot of niet, het is niet te bewijzen). dusse... hm..
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
enne uhm tja, ik wil t laatste woord, maar ik wil ook slapen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Staat de toekomst vast? dirk-janusIV | 63 | 23-06-2011 20:54 | |
Toekomst voorspellen Iwein | 49 | 02-11-2008 11:46 | |
de zogenaamde aliens..zijn wij dat niet? Verwijderd | 31 | 25-03-2004 10:28 | |
De Toekomst Perer | 25 | 21-11-2003 20:50 | |
voorspellingen babygirl | 8 | 06-01-2002 19:43 | |
Psychologie |
Wat is er met me aan de hand? Paranomaal? ** Phoebe ** | 13 | 24-12-2001 13:17 |