Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 14:14
Gaus
Gaus is offline
Mensen, graffiti leer op autodidactische wijze, puur door het doen en het verleggen van de creatieve expeditie en de weergeving ervan van de geest tot een 2d beeld, hiervoor komt het toch ook voor een groot deel neer op talent.En dan ben ik niet eens begonnen over de uitwerking van een idee met spuitbus.Als men denkt dat dat eventjes te doen is dan heeft men het echt fout.Veel oefenen met tags ,throw ups,en pieces zullen je het gevoel geven van DE spuitbus als in vergelijking met een penseel voor de kunstenaar(alleen gaat dat nog verder)Wil men een piece maken dan moet men kijken naar de essentie van de vorm van de letter en daar mee gaan spelen om tot een andere beeldtaal te komen dan die al bestaat(de creatieve expeditie)Onderbewust neemt men dingen mee die daar zijn opgeslagen, dat zult u dan ook zien in uw ideeen, het is dan wat men zegt" gebite"........Het vergt een doorzettingsvermogen door te blijven zoeken naar andere vormen en stijlen, maar een suggestie is het blenden van verschillende hierin(vergelijkbaar met muziek)Als u alles onder de knie heeft dan pas kan men gaan kijken naar kleuren.Kleuren zijn emotie en geven de gemoedstoestand weer (zie bv Rothko waarbij kleur centraal staat als gegeven)Dit is een vervolg op het creatieve pad waarbij het spel kan beginnen..........en dat mag u zelf uitzoeken met uw eigen gevoel.

Veel plezier,

Met vriendelijke groeten,

Martin Gaus aka de Dierenvriend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 14:35
strafcorner
strafcorner is offline
en hetzelfde geldt voor letter poepen
Oud 12-03-2003, 14:36
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 12-03-2003 @ 15:35:
en hetzelfde geldt voor letter poepen
Oud 12-03-2003, 16:12
p-chez
p-chez is offline
Ja, wat je zegt is waar alleen dan met een boel bullshit erom heen. En wat is je punt verder?
Oud 12-03-2003, 16:38
Gaus
Gaus is offline
Mijn punt is dat dit eigenlijk niet als topic had moeten zijn maar als reactie bij een topic over graffitischetsen.........maar in een verwoording toch datgene weergeeft waarom gevraagd wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:44
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
hehe dwaas
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:50
Verwijderd
hee gaus, zit jij toevallig ook nie op dutchdamage?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:33
Gaus
Gaus is offline
Dat is een mogelijkheid die de gulden middenweg bewandeld.......
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:54
\/ince
\/ince is offline
dude.. dit is een Nederlands forum..
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:57
Verwijderd
Je zwamt. Ga poepen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:14
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 12-03-2003 @ 18:54:
dude.. dit is een Nederlands forum..
heheeh wat mooi
Oud 12-03-2003, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Gaus schreef op 12-03-2003 @ 15:14:
Mensen, graffiti leer op autodidactische wijze, puur door het doen en het verleggen van de creatieve expeditie en de weergeving ervan van de geest tot een 2d beeld, hiervoor komt het toch ook voor een groot deel neer op talent.En dan ben ik niet eens begonnen over de uitwerking van een idee met spuitbus.Als men denkt dat dat eventjes te doen is dan heeft men het echt fout.Veel oefenen met tags ,throw ups,en pieces zullen je het gevoel geven van DE spuitbus als in vergelijking met een penseel voor de kunstenaar(alleen gaat dat nog verder)Wil men een piece maken dan moet men kijken naar de essentie van de vorm van de letter en daar mee gaan spelen om tot een andere beeldtaal te komen dan die al bestaat(de creatieve expeditie)Onderbewust neemt men dingen mee die daar zijn opgeslagen, dat zult u dan ook zien in uw ideeen, het is dan wat men zegt" gebite"........Het vergt een doorzettingsvermogen door te blijven zoeken naar andere vormen en stijlen, maar een suggestie is het blenden van verschillende hierin(vergelijkbaar met muziek)Als u alles onder de knie heeft dan pas kan men gaan kijken naar kleuren.Kleuren zijn emotie en geven de gemoedstoestand weer (zie bv Rothko waarbij kleur centraal staat als gegeven)Dit is een vervolg op het creatieve pad waarbij het spel kan beginnen..........en dat mag u zelf uitzoeken met uw eigen gevoel.
Logisch dat het talent vereist. Dit is alleen een beetje veel onnodig letterwerk voor het duidelijk maken van een paar dingetjes...

- je moet gevoel hebben voor 2d beeld
- leer de spuitbus beheersen
- lettervormen kunnen omvormen naar eigen idee
- opzoek gaan naar meerdere stijlen, en die samenvoegen tot eigen stijl
- kleuren toevoegen

Zo dus -_-
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Gaus schreef op 12-03-2003 @ 18:33:
Dat is een mogelijkheid die de gulden middenweg bewandeld.......

de wijze katinka heeft me verzekerd dat jij t bent
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:32
\/ince
\/ince is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 12-03-2003 @ 19:14:
heheeh wat mooi
HVL... jaja

( HVL: heel veel lachjes )
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 06:46
Not for Sale
Not for Sale is offline
als je mensen die leer gaat uitleggen is het toch niet autodidactisch meer?
Oud 13-03-2003, 14:23
Gaus
Gaus is offline
Ten eerste Exo...Ik zwam niet en ik heb net gepoept(Een letter Escapism).Het enige wat ik wou weergeven is een visie op een begrip.Wishmaster waar slaat jouw antwoord op?Een nederlands forum is allang verloederd et engelse begrippen....Wim Wok, ik ken wel een Katinka, maar of het dezelfde is weet ik niet.....heeft ze natte flupjes en een onuitputtelijke bron van sexuele energie?Het is een leer die men in de praktijk moet uitvoeren om er kennis van te krijgen en dan helpen de tips alleen maar om dat proces te versnellen en te experimenteren om te zoeken naar andere wegen, zie bv DE doppentruuk.........Je moet het jezelf toch aanleren ipv het uit een boekje te leren.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
Dus alle praktische vaardigheden leer je op autodidactische wijze?
Oud 14-03-2003, 19:38
Gaus
Gaus is offline
Dat lijkt me wel ja, maar met ondersteuning van basiselementen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten